Me sivistyneet Romaanit

Ola

Kun luin nätä kirjoituksia tältä palstalta, niin tekisi mieleni vain kysyä ,yhtä juttua valta-väestöltä. Että kuinka te voitte aina samaistaa kaikki romaanit? te ette tunne kuitenkaan kuin pienen osan meistä. Ja haluan erikoisesti tähdentää, että emmehän mekään aina tuoda teidän pahoja tekojanne esille, siis te arvostettu valta-väestö.
Minä olen pienestä pojasta saanut kuulla nimityksen mustalainen, vaikka olenkin saanut hyvän suomalais kasvatuksen. Ja aina olen ollut työ-elämässä mutta Suomi ei ole koskaan hyväksynyt ku toisen luokan kansa-laisena meikäläistä. Eikö olis jo aika haudata ne sota-kirveet, ja alkaa rakastaan siis lähimmäistään
ja hyväksyä meidät tasa-vertaisina? onko se niin vaikeaa? kumpi on helpompaa tapella vai olla yhteis-hengessä.
Tämän rasistisen virka-vallan kyllä ymmärrän mutten tavallisia ihmisiä?
eletään sovinnossa ja kunnioitetaan toisiamme.
ja lopuksi elä ja anna toistenkin elää!
Rotuun ja ihon väriin katsomatta.

8

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oh nou

Mietippäs vähän mitä kirjotat KAALO!!

• Lukija

Romaani = mustalainen, novelli = lyhytkasvuinen mustalainen

• aito kaalo
        Lukija kirjoitti:

Romaani = mustalainen, novelli = lyhytkasvuinen mustalainen

kyllä olet kaajeinnmoinen pikuinen akka jolle valkarilee

• aito kaalo
        aito kaalo kirjoitti:

kyllä olet kaajeinnmoinen pikuinen akka jolle valkarilee

siis ola ei sua vain ola see batteri

• Ola
        aito kaalo kirjoitti:

siis ola ei sua vain ola see batteri

Kiitti vastauksestasi, mutta kuule mä ehdottasin sullen ehkä jotain kirje-kurssia, ku oot noin lyhyt sanainen. kuules nyt akka tai mies-rukka mä en viitsi vastata samalla tavalla takaisin, koska ymmärrän ja näen että oot, täysin vailla järkee ja muutakin. Mutta jos ei sinulla oo yleenskään mitään järkevää kommenttia niin? ole siis hiljaa ja opi jotain uutta sivistys-mailmasta joka voi ehkä sinustakin tehdä- ehkä kehitys kelpoisen ihmisen. minä en millään haluais kirjoittaa täällä tavalla mutta on pakko herätellä teitä hyvät kaaleet, en minä oo teidän viha-mies ja battereista puheen-ollen" ollaan viisaita ja annetaan niidenkin elää......monin siunaavin terveisin yks teistä

• Kyösti

Romanimiehen näkökulma

Todellinen sivistys tarkoittaa sitä, että ihminen on lähtökohtaisesti terveellä tavalla ennakkoluuloton ja suhtautuu kanssaihmisiin avoimesti ja tasapuolisesti. Eritoten sivistys niin henkikö- kuin valtiotasolla näkyy siinä miten suhtaudutaan vähemmistöihin.
      Totuus on se, että vähemmistöihin kuuluvaa henkilöä arvostellaan ja hänet tuomitaan sellaisestakin asiasta, joihin hänellä ei ole mitään osuutta.
      Kaikissa yhteisöissä on silmätikkunsa ja syntipukkinsa ja poikkeuksetta nämä henkilöt sattuvat kuulumaan vähemmistöryhmiin. Valta on heillä, jota määrällisesi on eniten. Itse he eivät huomaa syytä itsessään, eikä kyseenalaista toimintoja, koska koko yhteiskunnan arvopohja on heidän luomaa ja ajaa heidän etujaan huomioimatta vähemmistöjä.
      Mikään muu vähemmistöryhmä maailmassa ei ole kokemut yhtä laajamittaista sortoa ja vainoa, kuin romanit.
      Aina pitäisi miettiä myös taustoja ja historiaa, sillä ne vaikuttavat tähän päivään. Tiedän, että esim. suomalaisesta pääväestöstä harva näin tekee.
      HUOM! Monesti ihminen ei tunnista itsessään olevaa rasismia, vaan kieltää sen puheissa, mutta tekojensa kautta osoittaa sen.
      Hyvänä esimerkkinä syrjinnästä Suomessa on Timo Jaakkolan tekemä tutkimus työministeriölle. Tutkimuksen perusteella karkeasti voidaan sanoa, että romaneita ei haluta palkata, vaikka heillä olisikin hyvä koulutus, työkokemus ja henkilöhistoria. Miettikääpä tätä. Missä mahtaa olla syy ?
      Jos ja kun tähän viestiin vastataan, niin toivon, että teksti on asiallista ja tämän tekstin sisältöön liittyvää, eikä haukkumista suuntaan tai toiseen.

• Ola

Kiitos Kyösti tosi asiallisesta vastauksestasi,
        mutta otin vain tuon sivistys-sanan sentähden mukaan, että keskustelusta tulisi asiallinen?
        Koska tätä palstaa lukevat myöskin kaajeet, ja monet meistä vain hakkuvat toisiaan,ikävä kyllä.
        Minun harras toivomukseni olisikin, että tästä palstasta saataisiin hyvä ja konkreettinen kuva?
        Ilman mitään sarvia ja hampaita, "
        kyllä nämä kaajeet pitää meidän maineesta jo muuten hyvän huolen" Kirjoita lisää ja tule useammin mieli-pide vaihtoon, niin saadaan jotain järkeä tähänkin palstaan.TVO vähäinen veljesi Ola

• vanhusten ryöstäjiä ja huum...

Perheeni on kokenut kovia romaanien takia.Kyynärsauvoilla kävelevä mieheni hakattiin ja ryöstettiin .Nuoret romaanimiehet olivat tekijöinä.
      Kuitenkin he vakuuttavat kunniottavansa vanhuksia.No ei siltä näytä.Olen joutunut vaaratilanteisiin itse pari kertaa kun olen kaupan kassalla ilmoittanut nähneeni mustalaisen varastelevan.Varaallista porukkaa niin naiset kuin miehetkin.Vanhukset älkää avatko ovea mustalaiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4813
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      136
      3272
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2716
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      84
      2453
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1434
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1309
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1248
    Aihe