Kysy hamstereista

Hams3

Minulle voit lähettää kysymyksiä ihan mistä vain! Olen n. 11- vuotias. Minulla on ollut 6-7 - vuotiaana syrkki ja nyt saamme talvikon. Tulen vastaamaan kysymyksiinne yleensä iltaisin kännykällä. Neuvon kaikkia parhaani mukaan ja annan selkeät ohjeet. Kaikki saavat kysyä niiiiiiin monta kysymystä kuin haluavat! EI SAA KIROILLA

30

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukatyhmä

      Saako hamsuja viedä ulos?

      • Hamsuli<3

        "Saako hamsuja viedä ulos?" vastaus:
        En suosittelisi. Jokin lintu voi napata hamsterisi ennenkuin ehdit sanoa mitään !! Lisäksi hamsteri voi saada jonkin pöpön maasta todella helposti. Se voi myös hyvinhyvin helposti sairastua kuten esim. vilustua. Eikä auta vaikka kuinka kuuma olisi, sillä jos on liian kuuma hamsterisi voi saada lämpöhalvauksen. Eikä hamsterille myydä valjaita ( jossain ehkä myydään )mutta hamsterille EI sovi valjaat,sillä niitä ei voi säätää mitenkään hamsterille sopiviksi. Ja aitauksesta hamsteri saattaa kaivaa itsensä sieltä ulos. Joten hamsua EI saa viedä ulos. Mutta voit tavallaan "viedä hamsterillesi kesän". Riittääkun keräät PUHTAALTA alueelta (ei mistään tienvierestä tai koiran pissapaikoista jne.) Keräät paljon ruohikkoa ja voikukanlehtiä ja viet häkkiin. Voit piilotella ruohon sekaan nameja :).


      • Hamsunomistaja
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        "Saako hamsuja viedä ulos?" vastaus:
        En suosittelisi. Jokin lintu voi napata hamsterisi ennenkuin ehdit sanoa mitään !! Lisäksi hamsteri voi saada jonkin pöpön maasta todella helposti. Se voi myös hyvinhyvin helposti sairastua kuten esim. vilustua. Eikä auta vaikka kuinka kuuma olisi, sillä jos on liian kuuma hamsterisi voi saada lämpöhalvauksen. Eikä hamsterille myydä valjaita ( jossain ehkä myydään )mutta hamsterille EI sovi valjaat,sillä niitä ei voi säätää mitenkään hamsterille sopiviksi. Ja aitauksesta hamsteri saattaa kaivaa itsensä sieltä ulos. Joten hamsua EI saa viedä ulos. Mutta voit tavallaan "viedä hamsterillesi kesän". Riittääkun keräät PUHTAALTA alueelta (ei mistään tienvierestä tai koiran pissapaikoista jne.) Keräät paljon ruohikkoa ja voikukanlehtiä ja viet häkkiin. Voit piilotella ruohon sekaan nameja :).

        Ihanaa, että joku hieman nuorempikin hamsterinomistaja on ottanut tietoa hamsujen ulkonapidosta! :) Ei ole nyt tarkoitus yleistää, mutta aika monet nuoret (ja miksei vanhemmatkin) jyrsijöiden omistajat luulee, että hamsuja ja muita pienjyrsijöitä olisi hyvä viedä pihalle, ja sen takia ostelevat niille valjaita ja väkertävät niille itse kaikenmaailman aitauksia, kaulapantoja sun muita härpäkkeitä, voi hamsuparat.. :/ Onneksi kuitenkin suurin osa hamstereista voi hyvin eikä joudu ulosviennin uhriksi!


      • Hamsuli<3
        Hamsunomistaja kirjoitti:

        Ihanaa, että joku hieman nuorempikin hamsterinomistaja on ottanut tietoa hamsujen ulkonapidosta! :) Ei ole nyt tarkoitus yleistää, mutta aika monet nuoret (ja miksei vanhemmatkin) jyrsijöiden omistajat luulee, että hamsuja ja muita pienjyrsijöitä olisi hyvä viedä pihalle, ja sen takia ostelevat niille valjaita ja väkertävät niille itse kaikenmaailman aitauksia, kaulapantoja sun muita härpäkkeitä, voi hamsuparat.. :/ Onneksi kuitenkin suurin osa hamstereista voi hyvin eikä joudu ulosviennin uhriksi!

        :)


    • Hams3

      Joo. Itsekkään en suosittele että hamstereita viedään ulos. Tärkein syy on sairastuminen ym. :). Tietty on ihan oma päätös viekö hamsterin pihalle vai ei. Itse en vie. :)

    • syrianhamster

      Onko juoksupalloissa mielestäsi mitään järkeä? Omasta mielestäni ei. Jos hamsteri suostuu etenemään pallon kanssa, se ei tarkoita että hamsu välttämättä viihtyisi siellä! Itse en todellakaan ostaisi hamsterilleni juoksupalloa. Uskoisin sillä olevan paljon mukavampaa jaloitella ilman palloa, kuin hoiperrella pallon sisällä lukkojen takana :)

      • Hamsuli<3

        Voi juoksupallossakin olla järkeä. Jos hamsteri siitä pitää silloin sitä voi käyttää. Kuten itse käytän sitä sillä meillä on todella monta koloa johon hamsu voisi mennä. Niitä on hankala peittää koska niitä on aivan älyttömästi ja kaikki johdot jne. Jos esim. Hamsteri kävelee juoksupalloon ihan omasta tahdostaan niin mikäs siinä. Ja kyllä omistaja näkee ettei hamsteri törmää seiniin tai muuten vaikka mennä portaita alas. Jos hamsteri hidastelee matkan varrella ja sukii poskiaan hermostuneena, ei se silloin siitä tykkää.Jos se ei suostu menemään pallosta pois tai muuten pitää siitä niin on ok. Kannattaa ensin tarkkailla että mistä tiedät tykkääkö hamsterisi jostain.


      • Anonyymi
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Voi juoksupallossakin olla järkeä. Jos hamsteri siitä pitää silloin sitä voi käyttää. Kuten itse käytän sitä sillä meillä on todella monta koloa johon hamsu voisi mennä. Niitä on hankala peittää koska niitä on aivan älyttömästi ja kaikki johdot jne. Jos esim. Hamsteri kävelee juoksupalloon ihan omasta tahdostaan niin mikäs siinä. Ja kyllä omistaja näkee ettei hamsteri törmää seiniin tai muuten vaikka mennä portaita alas. Jos hamsteri hidastelee matkan varrella ja sukii poskiaan hermostuneena, ei se silloin siitä tykkää.Jos se ei suostu menemään pallosta pois tai muuten pitää siitä niin on ok. Kannattaa ensin tarkkailla että mistä tiedät tykkääkö hamsterisi jostain.

        Voi kuule ei ei ei ei ei eiiii!! Älkää laittako hamsu parkoja pallon sisään, sillä ne eivät saa happea sen sisällä D: ! Ja vaikka pallossa olisi paljon reikiä, SEHÄN VAIN PAHENTUU! Niiden jalat jää reikien väliin, ja sitten tulee haavoja :c Olen kuullut monesti näitä tapaturma hamstereilla ;(


    • vilihamsu99

      Moi! kysyisin sellaista asiaa että: mulla on yksi robo, se on n. 5 kk vanha ja uros. saan tai oikeestaan ostan itse toisen niin voinko laittaa ne samaan häkkiin, vaikka toinen olisikin hieman vanhempi?:)

    • tietoo3

      MOi!

      Tuota kysyisin, ett voiko 8 syrkki urosta olla samassa häkissä?

      • tattataaa

        Vaikka en olekaan tämän ketjun aloittaja vastaan silti ennen kuin vahinko tapahtuu :)
        Jos laitat 8 syrkkiurosta samaan häkkiin, tuloksena on luultavasti se, että ne yrittävät tappaa toisensa, mikä ei ole hyvä juttu. Syyrialainen hamsteri on ERAKKO, eli se ei tule muiden hamsterien kanssa toimeen kuin vain vielä emon kanssa ollessaan.

        Saanko kysyä, että miten sinulla voi olla syyrialaisia vaikka et edes tiedä voiko niitä pitää samassa häkissä?


      • tattataaa
        tattataaa kirjoitti:

        Vaikka en olekaan tämän ketjun aloittaja vastaan silti ennen kuin vahinko tapahtuu :)
        Jos laitat 8 syrkkiurosta samaan häkkiin, tuloksena on luultavasti se, että ne yrittävät tappaa toisensa, mikä ei ole hyvä juttu. Syyrialainen hamsteri on ERAKKO, eli se ei tule muiden hamsterien kanssa toimeen kuin vain vielä emon kanssa ollessaan.

        Saanko kysyä, että miten sinulla voi olla syyrialaisia vaikka et edes tiedä voiko niitä pitää samassa häkissä?

        Jos sinulla edes on syyrialaisia hamstereita :)


    • WB<33

      Vastaus, villihamsu99:
      Robot ovat yleensä LAUMAELÄIMIÄ, eli hyvin voit mielestäni laittaa ne kahden! Tietenkin jos niillä ois jtn. 2-2,5- vuotta ikä eroo, niin sit.. No en oo mikään ennustaja, riippuu eläimen luonteesta ;)

    • Kysymys!

      Minkä kokoinen häkki olisi sopiva 2 talvikolle? Tai osaatteko suositella jotain tiettyä häkkiä? (nettikaupasta)

    • maaritmmmmmm

      Voiko aikuisen hamsterin syöttää pienelle kuningas pythonin poikaselle n.8kk vai annetaanko pienimpiä hamstereita?Herkkupalaksi ajattelin.

    • ÄLÄ

      maaritmmmmmm: oot kauhee!! kaikki täl sivusto suurinpiirtein tykkää hamsuista! älä kysele tollasia täl sivustol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ?????
      • Hihi

        Tuo on hyvä häkki!:)
        Riittävän tilava ja ei pääse karkuun.
        Ota kuitenkin huomioon,että hamsteri voi kiipeillä pinnoissa,ja tippua alas ja siinä voi käydä huonosti. Muista laittaa sinne kaikenmaailman riippukeinuja siltoja yms.


      • Tietäjä14v
        Hihi kirjoitti:

        Tuo on hyvä häkki!:)
        Riittävän tilava ja ei pääse karkuun.
        Ota kuitenkin huomioon,että hamsteri voi kiipeillä pinnoissa,ja tippua alas ja siinä voi käydä huonosti. Muista laittaa sinne kaikenmaailman riippukeinuja siltoja yms.

        EI TODELLAKAAN OLE HYVÄ!!!!! Yhdessä eläinkaupassa helsingissä kerran hamsteri oli juurtunut noihin putkiin eikä päässyt liikkumaan vaikka kuinka yritti!! Eikä kaltereita hamstereille eikä mielellään millekkään kiipeileville! Koska a. Pää jää helposti jumiin b. Hamsteri voi tippua katosta niin että halvaantuu (kaverini kamsterille kävi niin) eli hamsterit ehdottomasti dunaan/terraarioon mielummin terra koska duna on muovinen ja hamsut voi syödä sitä.. Ja muistakaa että jos otatte 2 kääpiötä (ei kinkkejä) niin pitää olla aina!! vara terra tai duna erottamista varten, yleensä kääppärit painiskelee ja leikkii josta ei pidä huolestua mutta jos selvästi toinen on jatkuvasti alakynnessä niin erottaisin kyllä ne.. Ja ei liian iso dunaa/terraa kääppäreille ettei tule omia reviirejä ja tappeluita!!


    • 11+8

      ^^^Vaikuttaa kyllä kivalta, mutta tunnelien halkaisija on vain 5cm, joten minusta aika pieni syrkille. Lisäksi nuo juoksupyörät, mökit yms. näyttävät liian pieniltä syrkille.. :S
      http://www.petshop.fi/ferplast_criceti_15.html Tuollaisia on syrkki kasvattajilla ollut.

      Mutta siis noiden asiakkaiden kuvissa kyllä näyttää aika kivalta häkiltä. (: Nuo putket vaan on mun mielestä vähän pienet. :/

    • ....

      Putket voi poistaa...
      Sitten on ihan hyvä! Pitää sit vaan ostaa erikseen sellaset palat niihin päihin.

    • ?????

      aion kyllä ottaa pois juoksupyörän, harmillista onkohan toi nyt hyvä vai huono häkki...?;(

      • ?????

        ja aion ottaa toisen kerroksen pois (pinkin) kun kaverillani on samanlainen häkki ja tossa pinkis kerroksen on tollanen kaareva kohta niin sen hamsteri on tippunu siitä ja muutenki se on tosi silee ja liukas...


    • Nopee:)

      Mun talvikko puree koska se vissiin luulee sitä ruuaksi. Kun pidän sitä kädessä laitan jotku jutut käteen esim. sukat :D Haluaisin pitää sitä paljaalla kädellä mutta rohkeutta ei riitä. Sen takia uskon että se luulee sitä ruuaksi koska olen antanut sille aina kädestä tuoreruuan (sormilla laittanu sen nenän lähelle josta se on napannu sen) Ja toinen juttu talvikkoni syö aina kaikki parhaat ensin sen ruokakiposta mua pelottaa että se lihoaa hirveesti. Mutta silloin kun ei ole tarjolla sen lemppareita niin se syö hitusen verran sitä sen "inhokkia". Niin joo vielä 1 juttu se talvikko on ollu mulla 3-4vk. Toivon pikaisia vastauksia!

      • Hamsutypy

        Eipä ole keskustelun aloittaja hirveän innokkaasti vastaillut. ._."


    • epätoivoinen!!

      Saako hamsterin virikkeisiin laittaa tavallista tai maalasin teippiä?

      Kiitos, jos vastaat!

    • minä

      Hamsutypy: no ehkei vastaa, kun yli vuoden vanha keskustelu.
      epätoivoinen!! : ei saa

    • hamu tyttö

      Moi!mun hamsun nimi on pippeli ja se on syyrialais uros!oon huomannu et sen karva on ruennu vaalenemaan!se myöskin hamstra enemmän kuin koskaan!help pitääkö mun vaihtaa sen nimi kun mä pelkään että se ei tykää sen nimestä niin se vaihtaa värii ja hamstraa????se on sit muuten 4 kk.

      • Anonyymi

        Mikä hitto sinuakin vaivaa? Muuten syrkeillä on moooonta eri väri muunnosta joten ei tarvitse huolestua:) Hamstraaminen on ihan tavallista.... ja hamsterit ei sitten ymmärrä niitten nimi juttuja jne......... ja tiiän et oon myöhässä :|


    • Anonyymi

      Tykkääkö hamsterit jos niille lukee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe