Vanhemmat pilasi luottotiedot !

Vituttaa !

Hei, onko minulla mahdollisuutta saada luottotiedot takaisin, koska menetin ne silloin, kun olin 17- vuotias. Minulla meni mopon vakuutusmaksut ulosottoon, koska äitini ei ollut maksanut niitä, mutta mopo kyllä oli minun nimissä ja olin maksaja, mutta mistä vitusta minä olisin mukaa rahaa saannut niihin? Eli jos nostan kyseisestä asiasta haloon niin voinko saada luottotiedot takaisin? Olen nyt 18- vuotias.

37

5241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nostat haloon mistä? Siitä ettei karkkirahasi riittäneet mopovakuutusten maksuun ja maksamaton lasku vei luottotiedot? Hohhoijaa. Niistä nenäsi, ota opiksi sekä lopeta tuo naurettava kiroileminen ja uhoaminen.

    • 10+2

      Pojulla olisi nyt kova kiire päästä ottamaan pikavippejä, kun on tullut toi tupakanosto ikä täyteen. Onneksi olet menettänyt luottotietosi, et pääse pilaamaan elämääsi aivan heti. Vai kertoisitko meille kaikille mihin sinä tarvitset luottotietojasi noin nuorena?

      • Strumffatkaa

        Voihan siihen olla ihan pätevä syykin. Itsekin otin opintolainaa 18 vuoden ja 3 kuukauden ikäisenä.


      • Haaaaist vittu

        Luottotiedot tarvisin puhelinliittymään. Muutenkin asunnon hommaaminen on aika hankalaa, jos luottotiedot ovat menneet pilalla? Olen kumminki asunut koko elämäni koiran paskan seassa, joten olisi kiva hommata oma kämppä. :)


      • Ve.laton
        Haaaaist vittu kirjoitti:

        Luottotiedot tarvisin puhelinliittymään. Muutenkin asunnon hommaaminen on aika hankalaa, jos luottotiedot ovat menneet pilalla? Olen kumminki asunut koko elämäni koiran paskan seassa, joten olisi kiva hommata oma kämppä. :)

        Tuolla asenteella on ehkä parempi, että merkintä tuli. Nyt joudut nukkumaan äitin kainalossa vielä jonkin vuoden. Jospa aikuistusit sinä aikana.


      • Ihan on kiva juttu
        Haaaaist vittu kirjoitti:

        Luottotiedot tarvisin puhelinliittymään. Muutenkin asunnon hommaaminen on aika hankalaa, jos luottotiedot ovat menneet pilalla? Olen kumminki asunut koko elämäni koiran paskan seassa, joten olisi kiva hommata oma kämppä. :)

        Osta prepaid puhelinliittymä ja puhelimen saat aika halvalla, kun et välttämättä tarvitse muuta kun tuon version jolla voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä, sama myös voisin päin eli ottaa vastaan puheluta ja viestejä.

        Internet liittymiäkin on prepaid versiona, joten sekin onnistuu....

        Asunto on sitten ihan toinen luku, onko sinulla mahdollisesti säästöjä jolla maksaa takuu vuokra ja tuloja jolla maksaa tulevaisuudessa asunnon vuokra.


    • Velkavelho

      Ulosotto voidaan kohdistaa myös alaikäisiin. Mopo ja siihen liittyvät vakuutukset ovat yleisimpiä syitä ulosottoon joutumiseen ikäryhmässäsi. Äitisi vastaa elatuksestasi 18-vuotiaaksi, toki, mutta vakuutuksessa olet itse sopimuskumppani ja olet myös rekisterissä merkittynä mopon omistajaksi. Maksuvelvoite on yksiselitteisesti sinun. Luottotietosi palautuvat, kun velka on suoritettu ja riittävä aika kulunut, yleensä 2-4 vuotta. Sinulla on ollut varaa mopoon, bensaan ja huoltoon, miksei myös vakuutukseen?

    • Täytyy oppia joskus

      Niin, joitakin sitoumuksia saa nuori tehdä ilman vanhepien suostumusta.

      Joskus on ihan hyvä, että nuori joutuu vastuuseen omista sitoumuksista. Teidän perheessä varmaaan oli keskusteltu, ennen mopoa, että sinulla on vastuu sen vakuutusten maksusta ja muista kuluista. Ja äitisi on varmaan tehnyt tämän sinulle, jotta oppisit, että omista lupauksista täytyy pitää kiinni.

      Minä tekisin äitinä ihan saman jutun, jos ensin on otettu mopo ja annan tietyn summan rahaa nuorelle ja olemme sopineet, että hän huolehtii laskun, kun on hänen nimisään.

      Toki huolehtisin sen, että hänen kuukausi rahansa olisi sellainen, että hän pystyisi suoriutumaan velvoitteista. Eli jos lasku on vaikka 100 euroa, antaisin kyllä kuukaudessa, vaikka 75 euroa. Joten, hänen täytyisi hiukan säästää, mutta ei nyt ihan montaa kuukautta tarvitse säästää. Eli tuo summa olisi säästettävissä kohtuullisessa ajassa.

      Tällä tavalla nuori oppii rahan käytön ja säästämisen. Ei se raha vanhemmillekaan kasva puussa, Joskus isompia ostoksia tehdessä täytyy minunkin hiukan säästää ennen, kun voin mennä kauppaan ostamaan itselleni kyseistä tavaraa. Samala nuori oppii hiukan sitä, mikä on tärkeää ja mikä ei.

      • julmaa opetusta

        "Eli jos lasku on vaikka 100 euroa, antaisin kyllä kuukaudessa, vaikka 75 euroa. Joten, hänen täytyisi hiukan säästää, mutta ei nyt ihan montaa kuukautta tarvitse säästää. Eli tuo summa olisi säästettävissä kohtuullisessa ajassa."

        Mistä 17-v nuori säästää? Ei kotona asuva saa mistään rahaa, edes lukiolainen opintorahaa, jos vanhemmilla on tarpeeksi isot tulot. Itse sain lukioaikana 30 e/kk ja se meni kokonaan bussikorttiin. Rahaa voi saada korkeintaan kesätöistä jos on sellaiseen päässyt.

        Ja maksuhäiriömerkinta 17-vuotiaalle "opetuksena" on aika raakaa.


      • Ei julma välttämättä
        julmaa opetusta kirjoitti:

        "Eli jos lasku on vaikka 100 euroa, antaisin kyllä kuukaudessa, vaikka 75 euroa. Joten, hänen täytyisi hiukan säästää, mutta ei nyt ihan montaa kuukautta tarvitse säästää. Eli tuo summa olisi säästettävissä kohtuullisessa ajassa."

        Mistä 17-v nuori säästää? Ei kotona asuva saa mistään rahaa, edes lukiolainen opintorahaa, jos vanhemmilla on tarpeeksi isot tulot. Itse sain lukioaikana 30 e/kk ja se meni kokonaan bussikorttiin. Rahaa voi saada korkeintaan kesätöistä jos on sellaiseen päässyt.

        Ja maksuhäiriömerkinta 17-vuotiaalle "opetuksena" on aika raakaa.

        Kyllä meidän perheessä minä annan nuorelle rahaa tietyn summan, jonka saa käyttää ihan miten haluaa. Joten siitä on hyvä säästää noin kaksi kuukautta.

        Jos sinun vanhemmat eivät antaneet rahaa käyttöösi sille en voi mitään.

        Minä kerroin tuossa, kuinka meillä toimitaan.

        No sinä et sitten omistanut mopoa ja vakuutusmaksuja ei voinnut tulla sinulle. Jos taas kesätyörahoista ostit mopon, on sinun myös täytynyt tiedostaa mitä sivukuluja siitä tulee.


      • Ikävä äiti
        julmaa opetusta kirjoitti:

        "Eli jos lasku on vaikka 100 euroa, antaisin kyllä kuukaudessa, vaikka 75 euroa. Joten, hänen täytyisi hiukan säästää, mutta ei nyt ihan montaa kuukautta tarvitse säästää. Eli tuo summa olisi säästettävissä kohtuullisessa ajassa."

        Mistä 17-v nuori säästää? Ei kotona asuva saa mistään rahaa, edes lukiolainen opintorahaa, jos vanhemmilla on tarpeeksi isot tulot. Itse sain lukioaikana 30 e/kk ja se meni kokonaan bussikorttiin. Rahaa voi saada korkeintaan kesätöistä jos on sellaiseen päässyt.

        Ja maksuhäiriömerkinta 17-vuotiaalle "opetuksena" on aika raakaa.

        Töitä? Kesällä mansikanpoiminnalla kerää ihan hyvät rahat... Virosta jopa insinöörit tulee Suomeen hankkimaan muutaman kuukauden tienestit mansikanpoiminnalla... kaikki vaan ei viitsi nähdä vaivaa... Raha tippuu taivaasta jne... Pappa betalar... Siihen on helppo oppia. Nykyajan nuoret sitten nyyhkii täällä kun p...se ei kestä työntekoa. Omani, siis kaikki 4, ovat ihan oma-aloitteisesti joutuneet omat kulunsa ja harrastuksensa kustantamaan omalla työllään. Kyllä etsivä löytää, vaik olis ala-ikäinenkin.


    • 9+6

      "mutta mistä vitusta minä olisin mukaa rahaa saannut niihin" Tuo olisi pitänyt miettiä ja sopia ennen mopon hankintaa.

      Vastaavasti tulevaisuutta ajatellen pitää arvioida oma maksukyky aina ennen kuin tekee mitään taloudellisia sitoumuksia.

    • 8+19

      "Vastaavasti tulevaisuutta ajatellen pitää arvioida oma maksukyky aina ennen kuin tekee mitään taloudellisia sitoumuksia. "

      Minkä takia? Eihän sellainen kuulu enää tapoihin. Nyt otetaan velkaa ja kun tulee takaisinmaksu aika, niin heittäydytään uhreiksi.

    • Toimeenvaan

      Jos siellä kotona on koirankakkaa, sen voi siivota ja siten parantaa asumisviihtyvyyttä.

    • maisaville

      No kait se äiti oli ne alunperin maksamassa, kun on mopoa ostettu. Sitten joku vitutti tai rahat meni viinaan eikä sitten makseta.

      • maisaville

        Maksa ihmeessä laskusi pois pienissä erissä tai se nousee 2-3 kertaiseksi. Ja luultavasti saat ainakin alennettua vuosissa luottokelpoisuutta, jos teet kirjallisen vetoomuksen, miksi velka on tullut ja miten aiot edetä asiassa. Kokemusta on 5 vuoden ajalta, kun luottotiedot meni. Äiti päättikin ettei maksa minun koulukirjoja ja eipä ollut silloin rahaa niihin 1000mk.... enkä osannut silloin pyytää jos voisin maksaa erissä. Kyllä minäkin silloin ihmettelin, miten noin voi tehdä (ala-ikäinen)


      • äitee :)

        Ei välttämättä. Teinit niin hanakasti tahtoo mopoa ja vannotaan että, kyllä mä säästän omista kk tai vko rahoista vakuutusmaksut...mutta annas olla kun se lasku napsahtaa postilaatikosta niin eipä sitä sit raaskitakkaan niitä omia rahoja siihen laskuun tuhlata vaan odotetaan että äiti tai isi maksaa. Ei se raha kasva vanhemmillakaan puussa ja ei välttämättä ole rahaa eikä haluakaan alkaa kustantamaan mopo harrastusta.

        Kokemusta om asiasta ja myyntiinhän se mopo sitten meni kun ei poika niitä maksuja sitten halunnutkaan maksella. Poika möi mopon ja maksoi rästimaksut ja se oli sitten siinä.


      • mek
        äitee :) kirjoitti:

        Ei välttämättä. Teinit niin hanakasti tahtoo mopoa ja vannotaan että, kyllä mä säästän omista kk tai vko rahoista vakuutusmaksut...mutta annas olla kun se lasku napsahtaa postilaatikosta niin eipä sitä sit raaskitakkaan niitä omia rahoja siihen laskuun tuhlata vaan odotetaan että äiti tai isi maksaa. Ei se raha kasva vanhemmillakaan puussa ja ei välttämättä ole rahaa eikä haluakaan alkaa kustantamaan mopo harrastusta.

        Kokemusta om asiasta ja myyntiinhän se mopo sitten meni kun ei poika niitä maksuja sitten halunnutkaan maksella. Poika möi mopon ja maksoi rästimaksut ja se oli sitten siinä.

        Itse isänä ostin tenavalle kevytmoottoripyörän ja pidän itsestäänselvänä että minä maksan sen kun se laite on minun nimissä. Sen verran pitää rahaa olla että laspen jutut pystyy maksamaan ja jättää vaikka yhden kampaajan reissun väliin niin maksaa sillä ne vakuutukset niin hyvä tulee.


      • Ve.laton
        mek kirjoitti:

        Itse isänä ostin tenavalle kevytmoottoripyörän ja pidän itsestäänselvänä että minä maksan sen kun se laite on minun nimissä. Sen verran pitää rahaa olla että laspen jutut pystyy maksamaan ja jättää vaikka yhden kampaajan reissun väliin niin maksaa sillä ne vakuutukset niin hyvä tulee.

        Itse isänä jätin ostamatta tenavalle kevytmoottoripyörän ja pidän itsestäänselvänä että hän maksaa sen kun se laite on hänen nimissään. Sen verran pitää järkeä teinillä olla että jutut pystyy maksamaan ja jättää vaikka yhden pussikaljareissun väliin niin maksaa sillä ne vakuutukset niin hyvä tulee.


    • maisaville

      Voiko alaikäinen saada maksuhäiriömerkinnän?

      15–18-vuotiaan henkilön luottotietoihin voidaan merkitä ulosoton toteama varattomuus eli varattomuusmerkintä. Muita merkintöjä alaikäisille ei saa rekisteröidä.

      • Johanna18

        Varattomuus on automaattisesti myös luottohäiriömerkintä


    • wtfffff

      Olen ymmälläni tälläisistä ihmisistä, joille tulee täytenä yllätyksenä että luottotiedot menee. Olen itse sellaisessa työssä, että se sivuaa laskutusta ja perintää.

      Asiakkaan nimellä menee ensin lasku, sitten pari kolme neljä muistutuslaskua ja sitten vielä haaste käräjille/viimeinen mahdollisuus ottaa yhteyttä ja suunnitella maksua.

      Sitten kun vielä tiedän, että vakuutuslaskuja tulee erillisenä monta vuodessa, niin miten ihmeessä ne kaikki on voinut mennä ohi??? Sinun nimelläsihän ne on ollut eikö niin??

      AINA pystyy ottamaan yhteyttä laskuttajaan ja pyytämään lisäaikaa tai osamaksumahdollisuutta, miksei ihmiset ota vastuuta laskuistaan?? Ulosotto ei kyllä tule noin vaan yllätyksenä, vaan siihen tarvitaan oikein käräjäoikeuden päätös, jonne on pitkä matka...

      Outoja ihmisiä kun ei huomio laskujaan..hohhoij... Tietysti äidissäkin on syytä. Itse olisin supervihainen. Onneks luottotiedot saa takaisin n. 3 vuoden jälkeen tai miten se nykyään meneekään.. Tsemppiä maksamiseen nyt sitten!

      • ljnjuhunk

        wtfffff...Nykyään laskut menee kyllä aika nopeesti perintään. Jotkut laskut on sellasia että kun maksu on myöhässä kaksiviikkoa niin seuraavaksi tulee lasku perintätoimistolta. niin se vaan monin paikoin on nykyään. Eikä se sovittelukaan ihan niin itsestään selvästi käy. Jos sulla on rahaa maksaa 20€ erissä niin ei onnistu...tai sit maksat vaan korkoja siinä ja lasku senkun nousee.

        Luotto tiedot itelläni puhdistui 4kk sen jälkeen kun viimeisen maksun olin maksanut. Joillain on mennyt vuosi. En tiedä onko se riippuvainen velkojen määrästä vai mistä.


      • ljnjuhunk kirjoitti:

        wtfffff...Nykyään laskut menee kyllä aika nopeesti perintään. Jotkut laskut on sellasia että kun maksu on myöhässä kaksiviikkoa niin seuraavaksi tulee lasku perintätoimistolta. niin se vaan monin paikoin on nykyään. Eikä se sovittelukaan ihan niin itsestään selvästi käy. Jos sulla on rahaa maksaa 20€ erissä niin ei onnistu...tai sit maksat vaan korkoja siinä ja lasku senkun nousee.

        Luotto tiedot itelläni puhdistui 4kk sen jälkeen kun viimeisen maksun olin maksanut. Joillain on mennyt vuosi. En tiedä onko se riippuvainen velkojen määrästä vai mistä.

        Perintätoimiston lasku on IHAN eri asia kuin luottotietojen menettäminen. Niin kuin tuossa ylempänä jo todettiin, merkintä luottotietoihin tulee vasta käräjöinnin myötä, ei mistään Lindorffin laskusta.


      • Ei käräjäoikeutta

        Lakisääteinen liikennevakuutus on kylläkin ulosottokelpoinen ilman käräjäoikeuden päätöstä.


      • Aloittaja !!

        Minun äitillä on tapana piilottaa minun postit, joten en edes tiennyt, että laskuja oli tullu ja oltiin sovittu, kun täytin 15- vuotta, että hän maksaa kaikki vakuustus maksut, joten minun ei tarvitse säästää karkkirahojani. Laskusta sain vasta tietää, kun veljeni postilaatikko oli tullut, minun lasku.


    • Ei se maailmanloppu tule vaikka luottotiedot menee. Mulla meni kun hölmöilin ja itsepä maksan velkojani takaisin ja otan vastuun virheistäni. Asunnon olen saanut joka kerta helposti ja nopeasti häiriömerkinnästä huolimatta, yksityiset vuokranantajat katsoo tarkemmin, mut niillä onkin sit niin kalliit vuokrat, etten edes hae yksityisiltä. Netti ja kännykkäliittymät on ihan helppo homma hoitaa: joko otat prepaidit TAi maksat takuusumamt ja se on sillä siisti. Elisalla ainakin saa vuoden kuluttua takuusumman maksamisesta takuu rahat takasin.

      Itse sitä paitsi pidän prepaid puhelinliittymästä: eipä tule ylläri laskuja kun puhut ja tekstaat sen verran, mitä olet etukäteen puheaikaa ladannut. Se on ihan omasta asenteesta kiinni miten asiat hoitaa ja miten ne sitten etenee. Sitä paitsi luottotiedot voi saada takaisin, kun on maksanut velkansa pois, mutta siinä menee hetki.

    • kysyjä

      Ompa mielenkiintoinen aihe.voisimpa tuohon kysymyksen lykätä.

    • Sopiikin ketuttaa

      Vähäisen iän ei tarvitse olla typeryyden synonyymi.
      Sieltä tavarasta sinä et luultavasti sitä vakuutusrahaa olisi löytänyt, mutta mikäli suuntaus jatkuu, niin sama "häiriö" tulee toistumaan autoilusi kanssa.
      Jos et muuta opi niin ehkä se kanttaisi painaa sinne märän korvan taa, ettei nimeään rustaa ainoaankaan paperiin mistä ei tajua mitään tai kykene sen asettamia velvoitteita ja vastuita hoitamaan. Nimi velvoittaa ja äitikulta saattaa unohtaa toistekin laskujesi eräpäivän.

    • Voi Jumakauta minkälainen asuntovekallisten pesaukisesten paratiisi on maanåäälle luotu? Apinakin tajuaa ettei mitään luottoteietoja tarvitse jos on rahaa ostaa käteisellä?
      Ei eess AAA velkaluokitusta
      Sait ehkä sekä sekä henkesi että elämäsi vanhemmiltasi? Miten paljon tarviit luottoa?
      Kerro minulle jos et ole oikeesti köyhä?

    • smummix

      Vanhemmat ovat mielestäni vastuussa alaikäisen lapsen vakuutuksesta ja on eettisesti väärin, että alaikäisenä joutuu vastuuseen vanhempien holtittomuudesta.

    • 666-

      totta.vanhempiensyy hehänsinut on tänne tehdeet,ja kasvattanut

    • pea2

      Itsellä meni kanssa luottotiedot nuorempana kun vanhemmat eivät maksaneet vakuutus yms maksuja. Perjaatteessa hyvä vain eipä ole tullut otettua pikavippejä eikä osamaksu tavaraa. Opiskelujen aikanakin sai sossusta rahaa kun ei opintolainaa saanut.

    • mek

      saat ne takaisin kun olet maksut maksanut ja sitten ilmoitatt itse sinne rekisteriin asinan niin nopeutuu se merkintä rekisteristä. Itsellä yksi kavweri jollla oman hölmäidyn takia meni luottotiedot niin kyllä oli elämä hankalaa hänella ja yritti minua kysyä takaajaksi että olis ottanut yhden lainan ja maksanut eräääntyneet pois niin sanoin että älä unta näe ja oeln oppinut että edes puolison lainoja en lähde takaamaan.

    • 4+17

      Miksi meni? Kyllä sinulla on ollut aikaa olla jo kesätöissä ja säästää. Näin omat lapseni tekivät viisitoistavuotiaista lähtien ja nyt lapsenlapseni samaa rataa. Tulojensa mukaan pitää elää pienestä lähtien.

      Sinulla on ollut aikaa olethan 18. Äitisi ei ole kaikista laskuistasi vastuussa. Vastuu mopostasi on sinun vakuutusmaksuja myöten. Eikö vaan. Jostakinhan sinun on pitänyt rahaa saada, kun mopokin on.

    • nainenmaaseudulta22v

      Itselläni myös kokemusta... Kävin töissä säännöllisesti lomilla ja koulun ohella heti, kun sain oman verokortin ja rahaa maksamiseen kyllä olisi ollut, ei paljoa, mutta silti. (eikä aikaa ollut tuhlata rahoja, enkä edes dokaillu/polttanutt!). Vanhemmat lupasivat maksaa mopokulut, enkä itse sinisilmäisyyttäni osannut 15w. ajatellakkaan omille vanhemmilleni sellaista maksukyvyttömyyttä, kun kerta kaikki oli hienosti. Kyselin kyllä välillä, että onhan kaikki ok ja aina oli kuulemma maksut maksettu. Postia en koskaan saanut, ilmeisesti ne piilotettiin ja asiasta vaiettiin. Vasta täytettyäni 18v. mulle selvisi, että luottotiedot on kustu tietämättäni pahemman kerran. Kaipa asian ois rikosilmoituksella saanut korjattua, mutta päätin mieluummin kärsiä ja hoidella pois. Kova työ oli selvittää kaikki velat ja summat oli aikamoisia muutaman vuoden ulosoton ja perinnän jälkeen! Edelleen asia haittaa arkea toisinaan (Oman puhelinliittymän ennakkomaksu 600€ ja mm.auton vuosimaksut 950€ on maksettava kerralla jne.) ja kyllähän se vituttaa, että omat vanhemmat voi tehdä lapselleen näin. Kotona EDELLEEN asuessa siltikin pitää tulla niiden kanssa toimeen... Vuokrakämppää ei saa ja parempikin, et kulut on vanhemmilla. Meneepähän niiden veloiksi tällä kertaa ja mulla on veraa maksaa koko palkka. Opiskeluhaaveet ja muutot kyllä jäi JA KYLLÄ, OLEN KATKERA TÄSTÄ IKUISESTI. Pian loppu häiriömerkinnöissä häämöttää ja toivottavasti pääsen eroon tästä paskasta vihdoin! Säästöt kylläkin koko paskaan lopulta meni... Olispa menny jo sillon aiemmin, kun tilikin oli vanhempien hallussa!!!! Että kyllä näitä uskomattomia tarinoita riittää :D Suosittelen Omaa luottokieltoa KAIKILLE oikein lämpimästi.

    • 209min

      Oikeasti opiskellessa luottotiedottomuus on talousmielessä hirmuhyvä asia....

      Muuttaa vaan opiskelupaikan läheisyyteen asunnottomaksi nuoreksi ja ilmoittautuu sossuun. Asunto löytyy, ja kulujen jälkeen on rahaa 480€-40% pahimmillaan. Mutta luultavimmin 480€/kk räpylään opiskellessa.

      Opintolainaa ei saa, mutta kuitenkin pitää yrittää hakea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe