Peilautuuko nainen mieheen.....

susmorsian ek.

Muistatteko nuoruudesta väitettä, että nainen rakastuu, ihastuu sellaisiin miehiin, jollainen mahdollisesti itse olisi, jos olisi mies.
Miehet ! Miehissä tässä ajatukset taas, enpä muista, milloin olisimme viimeksi keskustelleet miehistä, joten otetaan nyt kiireesti tämäkin esille....ennenkuin on liian myöhäistä.

Onko elämä silloin loppupuolella, jos viimeisestäkin elämän sulostuttajasta luopuu tai on luovuttava. Ja lopun merkki on ainakin se, jos ei kukaan enää kahta kertaa vilkaise, epähuomioinen katseen harhailu se ensimmäinenkin vilkaisu ! Kaiken huippu, kukaan ei enää vinkkaa silmää, silloin on kyllä loppu lähellä.

Millaisia ovat olleet elämänne miehet. Olettaisin hyvin harvalla oleen vain yksi ainut mies elämässään, vai onko niitäkin, joilla ei lainkaan.
Itse kun en ennättänyt kohdata sitä suurta rakkautta, elämäni miestä, jota vielä vuosi sitten odottelin saapuvaksi, niin on kyllä pitempiäkin suhteita ollut.

Onneksi otin loppukirin miesasioissa tämän viimeisen 12-vuoden aikana, ja ´antoisaa´aikaa ennätti ollakin. Siitä kyllä elämälle ja omalle rohkeudelleni kiitos. Nytkö kaikki loppu....Sekin täytyy tunnustaa, ettei yhtään itseäni vanhempaa miestä ole elämäni miehissä ollut. Jotkut voivat vaistomaisesti hakeutua isällisempien ja turvallisemmmilta tuntuvien seuraan, sitä en itse ole ollut vailla.. No mitäs sitten....
Kelasin hiukan taaksepäin, kyllä se ´duunarin merkki kauluksessa´on kuulunut minun miestyyppeihini aina oleellisena, ei kravatti ja salkku. Kovia työmiehiä, ei sielukkaita runoilijoita lainkaan. Yksi vävynikin kerran kysäisi tätä asiaa, että miksen taiteilijatyyppi-miesten seurassa viihdy, mitäpäs muuta osasin vastata kuin että...sas se !!!

Mistäpä tietää, jos kuitenkin vielä ´törmäillään´ , kahden aina kaunihimpi, ja nyt riittäisi jo kyvykkyys hellyyteen ja kainaloiseksi kanaksi otto. On se ihmisen läheisyys niin tärkeä asia.

45

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ** **

Yksi ja hyvä mies on elämäni mies.
      On ollut nuoruudesta asti, eikä ole tullut mieleenkään vaihdatella.
      Hän on mies, joka toisi vaikka kuun käsiini taivaalta, on sen käsitteellisellä asteella monesti jo tuonutkin, jopa auringon.

Mies en ole koskaan edes kuvitellut olevani, naiseuteni on minulle riittänyt.

Muita miehiä ei ole tullut mieleenkään kokeilla, kun on ollut oma ja erinomainen.
      Vaihtelunhaluisia/tarpeellisia hieman säälin.
      Ikuna en olisi uskonut, että kohtalo on minulle niin antelias, että saan parhaan.
      Kiitos, rakas, että sinut sain!

• Yksin hyvä

Sain sen parhaan, minulle sopivan ja muuta en kaivannut.

Nyt olen ollut leski jo pitkän ajan, yrittänyt tutustua ja löytää vielä sellainen mies jonka rinnalla tuntisin olevani nainen.
      Eipä ole osunut kohdalleni.
      Mihinkään puolinaiseen en sorru, en osaa kuvitella että sellaisen miesten miehen, jollainen hän oli, jälkeen kulkisin jonkun lökäpöksyn, peukalo keskellä kämmentä olevan nyhjäkkeen käsipuolessa. Ei tule kuuloonkaan.

Ellei kohtalo johda askeliani samalle polulle oikean miehen kanssa, olen yksin.
      Saahan sitä halata ihmisiä ilman, että aina olis vieressä se joku, vaikka viikon kerrallaan.

• yuj

hulluja vastauksia nuo on ainakin. Voiko niihin vastata tai koko ketjuun enää, nainen tai mies. pysykööt minusta kaukana fos on niin itsiöän täynnä olevat.

• ** ** **

Harmittaako, kun kaikilla ei ole yhtä huonosti kuin sinulla?

• saara 77

Satuimpa remseeseen porukkaan,jossa veisteltiin kaikenmoista juttua.
      Aivan nuoduuden innolla -joku houru tilanne oli tytöillä tai paremminkin mummoilla. Eräs oli toteuttanut halunsa sanoihin-Miestä käytetään tarvittaessa,
      kuin lääkkeitä,hän oli yksin eläjä viimeisenpäälle fiksu.. Jotkut suu-auki jäimme.

• just juu kohillaan

Tuolla naisella, (miestä käytetään kuin jne.) oli itsetunto kohdillaan.

Mikäli minun perusluonteeni sen minulle sallisi, tekisin juuri noin.
        Perinteellinen, vanhanajan kasvatus on kuin köysi kaulassa, ei anna luonto periksi vaikka halutkin olis!

• kaiken varalla
        just juu kohillaan kirjoitti:

Tuolla naisella, (miestä käytetään kuin jne.) oli itsetunto kohdillaan.

Mikäli minun perusluonteeni sen minulle sallisi, tekisin juuri noin.
        Perinteellinen, vanhanajan kasvatus on kuin köysi kaulassa, ei anna luonto periksi vaikka halutkin olis!

Niinkuin tähän tyyliin?

http://www.youtube.com/watch?v=vUV7vagRHgo

• Oli sellainen kirja muistaakseni Puolalainen kirjailija kirjoittanut "Peiliin piirretty nainen" Harmittaa kun en saanut siitä kirjasta otetta ja lukemaatta jäi. Nyt olisi niin mukava tehdä siteerauksia siitä kirjasta ja kuka sen naisen siihen peiliin piirsi?

• senkin velmu

hyvin tiedät että se oli Veijo Meri !

• Tämä nainen peilautuu peiliin eikä mieheen. Se on mahotonta, sillä en ymmärrä mitä mieheen peilautuminen tarkoittaa.
      Silmistä voisin jotain peilautumista todeta. Katseestahan SE alkaa ja alkoi.
      Vastauksista sain jonkinmoisen käsityksen miten muut sen ymmärsivät. Minä en osannut otsikosta noita asioita löytää.
      Peilautuminen vissiin ei ole kuitenkaan leimautumista, kuten kananpojilla emoonsa.
      Kummallinen vetovoima kuitenkin näillä erimerkkisillä luontokappaleilla on, nuorella iällä valtava voima, vanhemmiten harkinta ja järki tulevat mukaan useimmille. Kyseessä selvä luonnonlaki.

• HÖH!

Älä ny hyvä ihminen Veijo Meren kirjaa puolalaiseen sotke.

• Liisa S.

Veijo Meren "Peilliin piirretty nainen" sain hääpäivälahjaksi mieheltäni 1970-luvulla. Pidin tosi paljon.

• NaineN isolla N

Miten tylsä hääpäivälahja, olisin lyönyt miestäni sillä päähän. Sain aina koruja ja ruusuja.

• NaineN isolla N kirjoitti:

Miten tylsä hääpäivälahja, olisin lyönyt miestäni sillä päähän. Sain aina koruja ja ruusuja.

Kummallista nokittelua, sanon ma.

• Liisa S.
        NaineN isolla N kirjoitti:

Ilmankos sinä oletkin eronnut.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Minä en miestäni lyönyt, vaan halasin ja suukottelin ... :D

Hän oli niin yliveto.

• Joo, kummallisia pohjavirtauksia palstalla. Mutta mennäkseni aloituksen aiheeseen, en tunne sanontaa peilautua mieheen,

Toki olen ollut kiinnostunut miten mies minut kokee, mutta tärkeintä itselleni on ollut miten itse koen!

Minulle on merkinnyt äly ja sydän eniten, määrätty herkkyyskin on saanut vastakaikua, kaikkia kolmea aviomiestäni olen rakastanut, vain yhdestä aviomiehestä täytyi luopua eroamalla sovussa. Ystävyys toki säilyi.

Ammatti sinänsä ei ole merkinnyt suuria, ihminen itse miten kypsä oli henkisesti oli tärkeintä.

• etkös sinä

s-s mennyt avioon jo 16 vuotiaana, olitko itse henkisesti kypsä ?

• etkös sinä kirjoitti:

s-s mennyt avioon jo 16 vuotiaana, olitko itse henkisesti kypsä ?

En tietenkään, nuori ja niin täynnä ihanteita:)

Samat on kyllä pysyneet vanhuuteeni asti.

• Onko ihminen,siis nainen jotenkin alaarvoinen,jos on eronnut.
      Minä olen eronnut,enkä ymmärrä pitäiskö minun tuntea alempiarvoisuutta.
      Minä en ollut syypää eroon.Exäni huiteli maailmalla ja siitti siellä jälkikasvua,meitä oli tiineenä pari muijaa yhtäaikaa ja kiitti minulle riitti

• ihmettelen.~~.

tuli hassuja ajatuksia ed mainitusta huomenlahjasta,,,,että kirja?

• kirjan-lukija

Mitä hassua on antaa hyvän kirjailijan upea kirja.
        Jos sinä et sitä arvosta, moni muu arvostaa.

• mieluummin kirja

Minusta vaikuttaa välinpitämättömyydeltä ja mielikuvituksen puutteelta, jos mies ostaa vaimolleen lahjaksi niin tavanomaista kuin koruja ja ruusuja, sillä niinhän miehet tekevät kun eivät vaivaudu miettimään mitään omaperäisempää lahjaa.

Kirja on hyvä lahja, sillä se osoittaa miehen tuntevan vaimonsa ja hänen kirjamakunsa.

• .....

Hääpäivä- , siis vuosipäivä-lahja myöhemmin.

Käsitit sen väärin huomenlahjaksi.

• jakolasku
        mieluummin kirja kirjoitti:

Minusta vaikuttaa välinpitämättömyydeltä ja mielikuvituksen puutteelta, jos mies ostaa vaimolleen lahjaksi niin tavanomaista kuin koruja ja ruusuja, sillä niinhän miehet tekevät kun eivät vaivaudu miettimään mitään omaperäisempää lahjaa.

Kirja on hyvä lahja, sillä se osoittaa miehen tuntevan vaimonsa ja hänen kirjamakunsa.

No se nyt riippuu mistä kaikki roikkuu. Saan punaisia ruusuja merkkipäivinä viimeksi nimmariruusut. Tietty ällöähän se mutta mukana tulee komea itse tekstattu kortti jotka olen säilyttänyt jokaisen. Ukko oli joskus ammattitekstari.

Ensimmäinen ukko oli hanurista, epäluotettava itsekeskeinen valehtelija. Tämä toinen mies on taiteellisempi ja huomioon ottava mies. Ensimmäiseen verrattuna toisesta miehestä sanoisin "mies toiselta tähdeltä". On varsin toista elää normaalin miehen kanssa kun lievästi vinksahtaneen.

Mieluummin olen tämän toisen miehen kaltainen kun ensimmäisen. Olen spontaani luonteeltani niin on nykyinen miehenikin. Mukava piirre on myös yllätyksellisyys positiivisesti sanoen.

• kaisu-liisa

En ole alun väitettä koskaan kuullutkaan, enkä ole koskaan itseäni miehenä ajatellut.
      Peilauksen tässä yhteydessä ymmärsin samankaltaisuutena.
      Meille sanottiin jo kihlausaikana, että muistutamme ulkoisesti toisiamme. Tiedä häntä.
      Olemme aina olleet kuin vakka ja kansi, täydentäneet toisiamme.
      Kumpikaan ei ole alistetty eikä alisteinen, kummallakin on ovat avunsa.
      Mielipiteet tietyistä asioista vieläkin täysin erilaisia, muttei se ole menoa haitannut

• Testosteroiinin tuotanto tekee meistä naisista kaljuja parta kasvaa väärään päähän ja kiukkusia olemme kuin ampiaiset.
      Noi hormoonit ovat todella vartteenotettava iäntuoma haitta.
      Elimistöstämme poistuu naishormooni ja saamme tilalle mieshormoonin.

• En ole tuota kokenut. Hiljattain luin rakastanisesta, että se tuottaa seretoniiniä elimistöön ja sen jälkeen dopamiinituotanto lisääntyy.

Mielenkiintoista oli, että peliriippuvaisilla tuo sama, niin seretiinin kuin dopamiininkin lisääntyminen antaa saman tunteen !!!
      Siitäkö peliriippuvaisuus aiheutuukin ?
      Kumppanin puutteesta eläkeläiset hakevat samanlaisia tuntemuksia pelikoneiden mekaanisessa maailmassa! Voi meitä ihmispoloisia.

• jjoutava

tosiaankin, anteeksi sekoiluni aiheesta. Veijo Meren kirja on oikein sillä nimellä ja se puolalainen kirjailija oli laittanut nimen teokseensa vähän sinnepäin, mutta kyllä siinä nimessä nainen oli enkä ole varma siitä peilistä oliko siinä se nainen, mutta jos se oli vaikka "Nainen ryhmäkuvassa", just, niin se varmaan oli, Heinrich Böll. Saksa .

• Lorena*

Aihe on, peilaatuuko nainen mieheen....,ilmeisesti aloittaja tarkoittaa avioitumisen jälkeen.

Aikoinaan olin itse valitsemassa sitä parhainta miestä matkan varrelle, mitäpä sitä nyt enää valittelemaan kun itse olin toisena osapuolena ja hän muutti hiippakuntaa liki 30 aviovuoden jälkeen. Hyviä ja huonoja päiviä oli nekin elettiin lävitse, nyt sanoisin hyviä päiviä oli paljon enempi rakkautta riitti.

Ympäristössä on paljon samalla tavalla ajattelevia parisuhteita, jopa habitus on samanoloinen. Kuitenkin jokainen ajattelee omilla aivoillaan, tuntemukset sen mukaisia huomioidaan toisen osapuolen mielipiteet.Enää ei päde, kenen leipää syöt, sen lauluja laulat, kumpikin osapuoli tiedostaa oman reviirinsä.

Tänä päivänä peilaan valitettavan paljon ystäviäni entiseen kumppaniin monessa asiassa. Tiedän se on väärin, asia on niin vahvasti tunnepohjainen etten voi itselleni mitään. Kenenkään parisuhdetta on voi arvioida koska siihen vaikuttaa niin monet tekijät, eniten luonne ja perimä.

Menneeseen en haikaile, silmät avoimina katson tulevaisuuteen, vaikka se ei niin paljon onnea enää uskottelekaan, tältä näyttää kun nyt peiliin katson.

• Ramoona*

Eikös peilaus tarkoita myös sitä, että peilataan tunteita , kuin toisesta ihmisestä heijastuen. Lapsi koettelee rajojaan, katsoo tarkkaan vanhempiensa ilmeitä ja reaktioita vaikkapa kiukutellessaan. Näinhän opitaan yleensäkin elämään sovussa toistemme kanssa, tarkkailemaan, mitä tunteita herätämme. Normaali ihminen ei tieten tahtoen pyri aiheuttamaan mielipahaa, aiheutuu sitä ihmisille tahtomattakin.

Ymmärrän kuitenkin, mitä Susmorsian tässä pailautumisella tarkoittaa. Olen kuullut sellaisenkin väittämän, että mies rakastuu äitinsä oloiseen naiseen, nainen isänsä tyyppiseen. Mikä onni, että me länsimaiset naiset olemme saaneet valita aviomiehen...ja silloinhan paras tulee valituksi. Uskon, että se on paljolti intuition varassa, kehen rakastuu ja kenen kanssa haluaa viettää elämänsä. Isällisyys on hieno piirre miehessä, mutta en minäkään isän korviketta tarvinnut enkä halunnut. Luottamus taisi olla se tärkein kriteeri, tunsin että hänen kanssaan olisin rakastettu ja turvassa ja samaa olin valmis itsekin antamaan. Ikäerolla ei sinänsä liene kovin suurta merkitystä, mutta uskoisin saman sukupolven parhaiten ymmärtävän toisiaan. Me olemme samaikäiset, perhetaustoissa on paljon yhtäläisyyttä, vaikka ei kai sekään niin merkittävää ole. En voi sanoa olevani vakka enkä kansikaan, ei sovi paita plus peppu -vertauskaan. Ollaan aika erilaiset luonteet, mutta ehkä se on juuri sitä toistemme täydentämistä. Viihdytään yhdessä ja pitkiä aikoja pienessäkin tilassa, kuten veneen kajuutassa alkeellisissa oloissa. Viihdytään myös erillään, on omia harrastuksia ja omia ystäviä. Parasta aikaansaannostamme on lapset ja heidän lapsensakin tuntuvat osittain omilta luomuksiltamme .

• susmorsian ek.

Niin, sen verran vaan vastaan, kun niin lämpimästi olette osallistuneet minun, usein niin höperehtijän, ajatuksiini. Olen, olen saanut paljon rakkautta minäkin osakseni ja paljon antanut. Ja paljon on vielä antamatta.

Luulenpa, että tämä on toistaiseksi viimeinen kirjoitukseni palstalla. He ymmärtävät miksi, ketkä ymmärtävät. Täällä on niin kauan ollut liian ahdistavaa, olen hyvin herkkä minäkin, vaikkei sitä tuntematon uskoisi. En minä jaksa enää, halua enää, jatkuvaa käsittämätöntä rienaa, ihan vihaa, tietyltä taholta. Joten parempi olla, jonkin aikaa ainakin, edes avaamatta konetta. Poistun, että tilaa haluava saa vaatimansa, mutta kehotan myös häntä ajattelemaan asioita tarkemmin
      Hyvää kesän jatkoa !

• Mitäs tuo nyt oli

itsesääliä kaiken päälle.

• jos se on

eilisestä krapulassa

• myötäeläjä*

Mitäs tuo nyt oli

Ilkeämielisyys paistaa kauas sinustakin, jos et ivaasi ymmärrä!

• ystävä

Kukapa nyt haaskojen seurassa viihtyisi! Kaikkea hyvää susmorsian!

• Matamimimmi
        ystävä kirjoitti:

Kukapa nyt haaskojen seurassa viihtyisi! Kaikkea hyvää susmorsian!

Aloituksen jälkeen on lukuisia kantaa-ottavia kommentteja.
        Miehistä ja miesasioista puhuminen on melko intiimiä. Itse sanon vaan, että
        53 vuotta avioliitossa on kova sana. Luterilaisen kirkon vihkikaavassa mainitaan korinttolaiskirjeen 13 luku , missä :"Rakkaus ´on pitkämielinen, rakkaus on lempeä, kaikki se kestää kaikki se kärsii 2jne...
        Tarkkaan en muista, mutta uskoisin, että tuo rakkauden määritelmä on paljon enemmän kuin ihminen osaa ja pystyy. Lienee kyse Jumalallisen rakkauden
        osoittamisesta. Me ihmisethän emme sellaiseen pysty edes parhaalla tahdollamme. Henkilökohtaisista mies-suhteistamme en usko monien olevan halukkaita puhumaan. Eikä pidäkään olla liian avoin, sillä kyse ei ole vain meistä naisista "miehen peileinä", vaan myöskin miehistä, useimmiten tuntevista, rakastavista ihmisistä.

• saara771

Aina naiset muistakaa noin 10v nuorempi miehen oltava usein olen kuullut onnistuneen.
      Miehet aikuistuu myöhemmin,kuin naiset..50V poikamies parhainta voitelua..

• esimerkki

Niin, Aira Samulin Ekkuineen oli hyvä esimerkki toimivasta parisuhteesta vaikka ikäeroa oli vaikka toisille jakaa. Ekku oli niin kiltti ja sopuisa kumppani ! ! !

Mistä näitä Ekkuja löytyisi ?

• jos sinulla
        esimerkki kirjoitti:

Niin, Aira Samulin Ekkuineen oli hyvä esimerkki toimivasta parisuhteesta vaikka ikäeroa oli vaikka toisille jakaa. Ekku oli niin kiltti ja sopuisa kumppani ! ! !

Mistä näitä Ekkuja löytyisi ?

on paljon rahaa, ekkuja löytyy.

• 75 hevat

Maaseudulla asuu paljon vanhoja poikia ja siskoja keskenään,sieltä vaan etsiskelemään. Paikkakunnan ilmais jakelu lehteen ilmoitus,uskon tärppäävän
      ja pääset vielä talon emännäksi.. Työ"aikanani näin omin silmin ikävöiviä
      yksinäisiä,sinne vaan sukkuloimaan...

• 12345678910

Onhan täälläkin, pitäkää silmänne ja korvanne auki.
      Keskusteleva, huomaavainen, sanavalmis, vahva luonne, tuntee asiat,
      ja OSAA MIINUSTAA!

• esimerkki 1

Kiitos vihjeistä. Ovatko mahdolliset ehdokkaat todella 25 - 35 v nuorempia ? Vanhoja känkkä ränkkä poikia on vaikea enää opettaa, ei nääs oppi mee perille ! Ekku on ihanne kumppani, oli jo menossa tekemään tehtävää kun Aira vasta suunsa avasi.

• Nii justiisa

miespuolinen robotti isolla peniksellä ja tekevillä käsillä sen Aira tarvitsee. lyö vielä viinapullolla päähän ko on totakii temppperamentttiii

• hevat

Kerrankin sain lukea monen äveriäitä mietteitä,osa varmaan varteen otettavia.
      Olemme jo iltavuorossa,joten uneksitaan ja haaveillaan. Mutta joukossa jos nuorenpia haavelijoita --neuvoni poikamiehestä ja nuoremmasta saa hyvän kullan..

• uteliaaana

Mihinkähän tämä hevat on kadonnut ja mitä kuuluu hänen nuorelle kullalleen, vieläkö onni kukoistaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      159
      3465
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2725
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2110
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1554
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe