Osastolla..

Hopeless8+2

Olen siis osastolla ja en kaipaa tähän nyt yhtään niitä viestejä että "kerro miksi.." kun minulla on painavat syyt ja täytyy niin pian kuin mahdollista päästä pois. Saako tappavan myrkytyksen mirame kynsilakan poistoaineesta? Laturista kun seinässä tappavan sähköiskun jos laittaa suuhun? Keinot hieman vähissä.. Jos pääsen ulos niin mitä kannattaa ensijaseks hommata? Mitään päihteitä en tosiaan pysty ainakaan en usko hommata. Vinkkejä!?

24

4678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainkansa kutakin

Oatan osaa ahdinkoosi ja olen hegessä mukana, että yllättävä toivonsäde alkaa pilkistää sielusi pimeyteen.

• sähkötapaturma

puhelimen laturi muuntaa verkkovirasta (joka on 230V) puhelimeen sopivaa virtaa (joka on noin 3,7V) että se ei edes kutita kielenpäällä, jos pistät puhelimen laturin suuhun. Mutta jos löydät esim. jonkin vedenkeittimen jossa ei ole muunninta itse johdossa niin saatat onnistuakin. (jos siis sulake ei pala sitä ennen.)

• Aikoinaanollutosastolla

Ihme kun multa hoitaja takavatikoi laturin aikoinaan kun voin sillä vaikka itseäni satuttaa. Kynsilakanpoistoainekkin multa takavarikoitiin, sen kun vedät niin sisuskalus ainaki kärsii.

• sähkötapaturma
        Aikoinaanollutosastolla kirjoitti:

Ihme kun multa hoitaja takavatikoi laturin aikoinaan kun voin sillä vaikka itseäni satuttaa. Kynsilakanpoistoainekkin multa takavarikoitiin, sen kun vedät niin sisuskalus ainaki kärsii.

hirtoon se ehkä sopii mutta juuri muuhun siitä ei olekkaan

• toivon hitunen

En tiedä itkeäkö vai nauraa: itsemurha kynsilakanpoistoaineella! Useiden desilitrojen kynsilakanpoistoaineen nielemisestä (asetonista) aiheutuu ehkä tajuttomuus.

Laturista ei saa sähköiskuja. Ja yleensäkin sänköiskusta saa korkeintaan sydämeen kammiovärinän, joka on sairaalassa helppo korjata.

Mitä jos maltat ja odotat, että tulet siellä sairaalassa parempaan kuntoon, kun siellä kerta olet.

• NoJoOn....

Kyllä mun mielestä kynsilakanpoistoaine käy järkeen.. Kun sen purkin nielee niin ei siinä täysin ehjänä ainakaan säily. Jos aloittaja on masokisti ja nauttii itsensä vahingoittamisesta. Tosin en suosittele. Enkä valitettavasti yksityiskohtaisesti osaa sanoa mitä tuhoa tekee sisuskaluille.

• GHmmmhmm
        NoJoOn.... kirjoitti:

Kyllä mun mielestä kynsilakanpoistoaine käy järkeen.. Kun sen purkin nielee niin ei siinä täysin ehjänä ainakaan säily. Jos aloittaja on masokisti ja nauttii itsensä vahingoittamisesta. Tosin en suosittele. Enkä valitettavasti yksityiskohtaisesti osaa sanoa mitä tuhoa tekee sisuskaluille.

Väliin pakko heittää kysymys että kynsilakanpoistoaineestahan pystyy päihtymään?

• sähkötapaturma
        GHmmmhmm kirjoitti:

Väliin pakko heittää kysymys että kynsilakanpoistoaineestahan pystyy päihtymään?

ei. eti itelles käsidesiä se menee päähän mutta ei kynsilakan poistoaine mene päähän. se kuivattaa suun, nielun, vatsan ja suolistojen limakalvot. kynsilakanpoistoaine nimittäin sitoo ja pilkkoo rasvoja.

• guooooooog

no milläs luulet saavas sellasen litkun alas? varmaan lentää laatta ensimmäisen tipan jälkeen.....

• Nohnohnoooh

No senkus sekottaa johonki limppariin? Niinhä ne niitä silmätippojaki vetelee..

• Anonyymi

Sekoita vaikka keksitaikinaan

• Ahdistunut mies

Häkämyrkytys on varmasti helpoin ja kivuttomin tapa kuolla. Näin ainakin itse ajattelisin.

• @Hmmmmmmm

Saanen kysyä miten sovellat häkämyrkytyksen suljetulla..?

• Parane pian!
        @Hmmmmmmm kirjoitti:

Saanen kysyä miten sovellat häkämyrkytyksen suljetulla..?

Ai sun pitää siellä suljetulla tappaa itsesi. Siellähän ollaan yleensä juuri sen takia. Ajatus itsemurhan välttämättömyydestä suljetulla on kylläkin lapsellisen uhmakas pikemminkin kuin masentunut.

Ellet ole vähä-älyinen, ymmärrät varmaan, että itsetuhoisuus johtuu sairaudesta. Olet hoidossa siitä sairaudesta sairaalassa etkä itseäsi tappamassa.

Sinänsä julistuksesi itsemurhahaluistasi ovat melko turhaa kirjoitettavaa ja luettavaa. Itsensä tappaneet ovat harvemmin kertomassa varmasta menetelmästään.

Parempaa jatkoa!

• Haloo nyt siellä

Mites sä sieltä osastolta nettiin kirjoittelet? Oletko trolli?

Jospa yrittäisit selvittää ahdistuksesi vaikka meditaation avulla sitten kun päästävät sieltä osastolta ulos.

• Eriiiiikka

Kyllä suljetulla on tietokone ja kännykkä? Ainakin nuorten osastolla. Kriisiä lukuunottamatta josvnuorilla sellaista ylipäätään on.

• Eieiei......

Ihmiset. Jos henkilö on päättänyt tappaa itsensä. Mikään ei siihen auta sen voin sanoa koska olen sivusta kahden läheisen prosessin nähnyt kun vaikka kuinka kauan ovat osastolla ovat olleet ja aina kun pois päässeet aina pois päässeessään yrittänyt uusiksi (niin usein kuin epäonnistuvatkaan..) niin päätöksestään pitävät kiinni. Vuosien hoidosta huolimatta ei parannusta, ja toinen onnistui uloskirjauduttuaan itsemurhassaan. Toinen yhä suljetulla. Eristyksissä suurimman osan ajasta. Itsetuhoisuus ei parannu.

• Vastustan jyrkästi

Jos itsetuhoisuus johtuu persoonallisuushäiriöstä se saattaa olla tiukassa, tosin persoonallisuushäiriötkin lievittyvät tai jopa paranevat ajan kanssa. Näitä hengellään temppuilevia tyyppejä jatkuvine itsareineen lappaa sairaaloissa. Mahtavatko laskea tarkkaan ottamansa lääkkeet, ettei vain henki lähde, mutta "itsariyritys" tuli taas tehtyä. Tiedä heitä.

Sen sijaan masennuspotilaan itsemurha-ajatukset häviävät masennuksen parantuessa. Joten ei pidä julistaa, että "itsetuhoisuus ei parannu". Tässä maassa on vuosikymmeniä masennusta sairastaneita, jotka eivät ole tappaneet itseään tai edes yrittäneet, vaikka tuska on välillä kova ja elämä tuntuu olevan toivotonta. Aina on toivoa, kun ei toivo liikoja.

• En toivo liikoja

Itsemurha-ajatukset häviävät masennuksen parantuessa? Saanen olla eri mieltä. Muistan ensimmäisen kerran toivoneeni kuolemaani ollessani tarhassa. Aikuisiässä, psykoottisessa masennuksessa, suljetulla osastolla yritin päättää päiväni, mutta aikeeni estettiin ja edelleen ihmettelen, kauanko tämä jatkuu.

Olen niinkuin jossain limbossa, haluaisin että tämä tuska lakkaa, mutta olen niin tukevasti doupattu, etten saa tehtyä mitään oma-aloitteista. Olen 35 vuotta odottanut, että "paranen" ja kuoleman ajatukset loppuis, mutta ei.

• Harmaan sävyjä

Itsehän juuri kerroit, ettet ole riittävästi parantunut, joten miten voit olla eri mieltä?

Ajatus on ajatus, ja kuoleman ajatuksia voi olla muitakin kuin todella itsetuhoisia. Pakkoajatuksiakin on olemassa, ja silkkaa tottumusta. Monien mielessä itsemurha toistuu tämän tästä, eivätkä he silti ole itsetuhoisia.

Kun olet 35 vuotta jaksanut elää vakavan sairautesi kanssa, jo siinä on jonkin verran toivoa. Elämä ei ole ihan joka hetki yhtä tuskallista, ja tuossa ajassa olet varmasti oppinut tuntemaan, mitä se on pahimmillaan. Silti olet elossa. Se on paljon!

• sähkötapaturma

masennus on sairaus toisin kuin itsetuhoisuus.
        ihminen voi tappa itsensä koska haluaa ilma 'apuvälineitäkin' jos haluaa.
        ihmistä ei voi sitoa niin tiiviisti etteikö hän voisi satutaa itseään.
        tiedän kymmeniä jopa satoja tapoja miten ihminen saa itsensä hengiltä tavallisilla toimistotarvikkeilla, teräaseilla, erillaisilla myrkyillä, alkoholeilla, tai vaikka pelkällä yhdellä sormella.
        ja entä sitten en ala luettelemaan kaikkia keinoja ja tapoja erikseen sillä pitäähän minulle itsellekin jäädä jotain käytettävääkin itsetuhoisen pitää olla itsekäskin koska eleensä hän on ollut kaikille avolias ja kuunnellut kaikki en surut ja murheet, mutta kukaan ei ole kysynyt koskaan että miten hänellä itsellään menee, eikä ole saanut suun vuoroakaan että olisi vainut kertoa. ja sitten jossain laitoksessa ollaan muka 'niin kiinnostuneita joka asiasta ei ihme jos ihminen sekoaa kun ei ole tottunut moiseen.

• skitsobou

sähköisku on mahdoton tänä päivänä. voithan sä sitä kokeilla. saat vaan 30 ms ajan sähköä kieleen ja siitä jää vaan turvonnut kieli ikuisiksi ajoiksi. vikavirtasuojakytkin katkasee virran siten että siihen sähköiskuun ei ihminen kerkeä kuolemaan.

sanoisit nyt anonyyminä, et minkä takia haluut lähteä pois.

• Hyvä tietää

että itsetuhoisuus varsinkin nuorilla johtuu yleensä juuri niiden lääkkeiden vaikutuksesta, ei itse sairaudesta. Siis lääkäri pitäisi laittaa tästä vastuuseen eikä laittaa sitä potilaan syyksi sanomalla että sairaus on pahentunut. Tämä on sanottu lääkeselosteessakin harvinaisen selvästi. Ikävä vain että lääkärit eivät tätä tajua.

• ihan mahdollista

Jotkut masennuslääkkeet saattavat lisätä nuorten itsetuhoisuutta ja "hostiliteettia" (vihamielistä ja uhmakasta käytöstä). Kaikki lääkkeet eivät ole masennuslääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      303
      7548
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      80
      5895
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      159
      3815
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3494
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1927
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1836
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      43
      1451
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1405
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1384
    Aihe