Pyhäjärven poliitiikkaa 1984-2013

Teoista tunnetaan

Tehdäänpä nyt yhdessä listaus ajasta 30 vuotta taaksepäin, vuosien plussat ja miinukset, poliittinen vallankäyttö sekä kaupunkia johatneen virkamiehen -johatajan edesottamuksita. aiemmat
Käynnistynyt alkuvuosi v,2013, vähennetään 30 vuotta.,niin tällöin tulisi ensimmäiskesi muistelemisvuodeksi 1983....jotta ei ihan joka vuotta kaivella, jos ei ole tarvetta..lähdetään
vaalikausittain 1984- 1988..jne, 1989-1993, 1994-1998,1999-2003, 2004-2008, 2009-2012

Ken muistaa johtoportaan poliittisessa mielessä ja mitä erityistä pysyvää valtuutetut kuntaamme sai? Yrityksiä, asukkaita, verontuloja, kuka oli kunnanjohtaja? Oliko poliittinen ilmapiiri ja tekemisen kulttuuri raiaksta ja rehtiä?

Kauden 2009-2012 on muistoissa vielä kultaantumaton, mutta nuo aiemmat vuosikerrat??? Kertokaa muistoja, kultaisia tai vähemmän kultaisia.

Nyt teillä on mahdollisuus psallistua "kuntapäätöksenteon gradun suunnitteluun".

14

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrankin joku puhuu asiaa.
      Allekirjoitan täysin, vaikka menisin vielä taaksemmas, mutta otanta on HYVÄ !

    • Saanen kertoa.
      Olen asunut Suome ss täällä, nivalassa, nykäskylässä, vuosaaressa ja Ranskan Lyonissa.
      Olin sitten kerran tekemässä valokaapeliverkkoja kaivokselle, se meni ok.
      Sitten kaupungille kaupungintalo- valkoinentalo ( purettu ) terveyskeskeskus.
      Pasi Vallivaara kätteli kun sai huippufekniikkaa ja oli varanu huoneen mulle.
      Mitäpä minä sillä huoneella, menin pubiin ja sanoin krognvistille mene huoneessen ja saunoo rauhassa.

      • 4+16=20

        Sinähän olet tunnetusti avosydämmellinen ihminen.


      • Voeartonkanssataas

        Pistähän arto taas se korkki kiinni kun menee jutut noin mahottomaks het aamutuimaan! Onhan se kiva lehistä ja telkkarista katella noista paikoista mutta kehtaat ees höpöttää täällä asunees esimerkiks ranskassa lyonissa... Ikäs oot oloneuvoksena asunu siinä kotitilallas nelostien varrella äitin ja isin elätettävänä! Eikös se sullakin oo jo se 50 vuotta menny rikki? Joko ois aika alakaa tulla toimeen omillaan iliman että äiti ja isi kahtoo aina perrään? Ja elä arto höpise yhtään lissää siellä näitä satujas! Sinut oon ikäs tuntennu ja tiiän tasan tarkkaan mitä oot touhunnu ja se tekun käyntikään mistä tällä palstalla aina höpiset on ihan täyttä satua! Kumma tyhjäntoimittaja vaan oot jonka suu jauhaa höpöjä jo selvinpäinkin ja päissään sitten kun oot niinkuin nyt niin aivan uskomatonta paskaa! Etkö sinä arto tajjuu että nämä samat faktat sinusta tietää suurin osa ihmisistä täällä pyhäjärvellä, etenkin jokikylän ympäristössä? Teet itestäs vaan paljon enemmän naurunaihetta mitä oot jo ennenkin noilla höpötyksilläs.


    • 12+1=13

      Minäkin tunnen Arton ja tiedän jotta on kasvanu työ ympäristössä ja varmasti on töitä tehny.

    • eläkepäiviillä

      Tulin asumaan Pyhäjärvelle 1970-luvun loppupuolella.

      Nimet Leppäharju Esko, Tapaninaho Aaro, Ryhänen joku, Tikanmäkisiä useampia, Tapaninen, Sarkkinen, Rönkkö Pekka, Lähteenmäki ainakin esiintyivät paikallislehdissä, kun kunnan asioista puhuivat.

      Sitten oli Kontaknen, Saaranen, Nurminen, Luoma-aho, Pulkkinen, Vanhanen ym virkakoneistossa.

      Ja nuo muutamat nimet kyllä oli niin hyvässä kuin pahassa kansan puheissa.
      Ei se ollut sen vaatimattomampaa tahi valkeampaa silloinkaan. Sotkuiselta vaikutti.

    • V et V...

      Paikallisia kuuluisuuksia oli ainakin parivaljakko Verneri ja Valakko.

    • keppana kioskeihin

      Takavuosina poliittisia intohimoja aiheutti ainakin keskioluen vapauttaminen ruokakauppoihin. Äänestyksen jälkeen pysyi keskiolutkin Alkossa.

    • hiljaistako elo on?

      Mitä yritystoimintaa tänne saatiin 1980-1990 luvuilla? Jotka olisivat vieläkin työpaikkoina ja yrityksinä olemassa?

      Kuuluuko silloin perustetulle yritykselle hyvää?

    • :)))

      Oli kultaaika jolloin kukaan röpöstelijä ei jääny kiinni eikä meitä ketään kiinnostanu eikä huvittanu jos jotaki kuulu kyliltä...

      • Mulskis ja Luiskis

        Joka-Talo on ollu turha muuta väittää...


    • tunnen minnäin

      Arto ei tosiaan oo ollut äitin ja isän elätettävänä. On ollut reissuhommissa pitkään . Ahkera ja tunnollinen mies. Maatalous ei ollut hänen juttunsa. On ny huolehtinut sekä aikanaan äidistään ja nyttemmin isästään .

      Kerro vain missä päin maailmaa oot ollut . On mielenkiintoista tietää.

    • faktaa 100%

      Ei ole kuulemma selkää rasittanna kertovat kylillä jokikylä-pyhäsalmi väliä on ajankulukseen ajellu.Tuskin tietää,edes missä ranska sijaitsee saati mitä valokaapeli on!!

    • yksi muistikuva

      Aloittaja pyysi muistelemaan poliittisia kannuksia, aikaansaanoksia vv1984 -2013 ..ja sitten alatte jauhaa yhden nimelläään kommentoivan työhistoriaa.

      Oletteko mukana pivän poliitiikassa?

      ilmeisesti, sillä muutenhan sanoisitta "rumia sanoja" aiemmasta menosta.

      ei kai sitä ihtiään pöhlöinkään moiti.vai mitä...

      eikös sitä pitäjänmäelle puuhattu huippuluokan maastohiitokeskusta leppäharjun eskon aikana? puskaa lie pukkaa pulkkamäki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      311
      3032
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      48
      1431
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      85
      1302
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      305
      1176
    5. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1123
    6. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      82
      1081
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      85
      1023
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      80
      981
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      26
      914
    10. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      855
    Aihe