mies lusimassa ja ois tarkoitus mennä naimisiin ihan lähiaikoina, ei haluais odottaa yli vuotta jonka tuomio kestää. siis pitääkö mennä vankilassa vai pääseekö lomille??
kuinkahan onnistuu??
29
3070
Vastaukset
- vahvempi vartija
Sano miehellesi, että ottaa yhteyttä vankilan pastoriin. Kannattaa toki itsekin pastorille soittaa. Vihkiminen tapahtuu yleensä vankilan kirkossa. Myös siviilivihkimen on mahdollista. Lomaa naimisiin menoa varten tuskin saa, ellei miehelläsi ole jo "lomapää" auki.
- Enpä kadehdi
Odota jonkin aikaa... Kun mies on sovittanut tekonsa. Nyt sinä menet tavallaan naimisiin rikoksen kanssa. Tulet myöhemmin huomaamaan mitä tarkoitan.
- minä
...ainoita suomalaisia joka ei kadehdi!
- Enpä kadehdi
minä kirjoitti:
...ainoita suomalaisia joka ei kadehdi!
Joskus saatan olla kade... Mutta sinua säälin. On niin kurjia esimerkkejä ympärillä. No. Toivottavasti sinulla on pilke silmäkulmassa etkä alunperinkään juttua niin vakavasti ole ottamassa. Vaan kaupankäyntinä ja ajanvietteenä. Mutta muista, että sinulla on vain yksi elämä.
- tyttö
Enpä kadehdi kirjoitti:
Joskus saatan olla kade... Mutta sinua säälin. On niin kurjia esimerkkejä ympärillä. No. Toivottavasti sinulla on pilke silmäkulmassa etkä alunperinkään juttua niin vakavasti ole ottamassa. Vaan kaupankäyntinä ja ajanvietteenä. Mutta muista, että sinulla on vain yksi elämä.
..kuullut sanasta RAKKAUS?
- ???
eipä taida nimim. enpä kadehdi tietää rakkaudesta mitään ja olen hyvin tietoinen että ihmisellä on vain yksi elämä ja sekin lyhyt ja juuri siksi olen naimisiin menossakin!
- venkula
Onks tää provo? Että vankilaan naimisiin... No. On niitä mustasukkaisia mukuloita nähty kaltereiden takana jotka eivät luota naisystäväänsä ja kuvittelevat, että naimisiin menolla voivat sitoa naisensa itselleen. Todella typerää. Rakkaudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Paitsi itserakkaudella. Lyhyitä loruja ovat olleet. Mutta aina niitä kusetettavia sinisilmiä jostain tuntuu löytyvän.
- ???
venkula kirjoitti:
Onks tää provo? Että vankilaan naimisiin... No. On niitä mustasukkaisia mukuloita nähty kaltereiden takana jotka eivät luota naisystäväänsä ja kuvittelevat, että naimisiin menolla voivat sitoa naisensa itselleen. Todella typerää. Rakkaudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Paitsi itserakkaudella. Lyhyitä loruja ovat olleet. Mutta aina niitä kusetettavia sinisilmiä jostain tuntuu löytyvän.
jos olis kyse vaan miehen halusta niin oltas menty jo hänen edellisellä reissulla naimisiin...yhteinen päätös..omistamisen halulla ja must.sukkaisuudella ei ole sijaa täs jutussa.
- venkula
??? kirjoitti:
jos olis kyse vaan miehen halusta niin oltas menty jo hänen edellisellä reissulla naimisiin...yhteinen päätös..omistamisen halulla ja must.sukkaisuudella ei ole sijaa täs jutussa.
En minäkään vankilaan olisi joutunut jos olisi kaikki valot palanet vintissä. ...sama kaiku on askelten. Älkää hyvät ihmiset ainakaan lapsia tehkö, kun tuntuu olevan omatkin vaipat vielä märät.
- Cramton
Rakkaus on sitä, kun 14 -vuotias katsoo TV:tä ja näkee siellä idolinsa. "Ja se katsoo häntä suoraan silmiin". Kyselijällä tuntuu olevan samanlainen maailmankuva. Ei kaikki ole sitä miltä näyttää, eikä varsinkaan kuulee.
- !!!!!
venkula kirjoitti:
Kakolassa naimisiin vuonna -93,vielä naimisissa,mustasukkaisuus on ihmisessä on se sitten siviilissä tai ei.Laske siitä venkula.
Ja voin kertoa että rakkaudesta mentiin ja vielä rakastetaan. - venkula
!!!!! kirjoitti:
Kakolassa naimisiin vuonna -93,vielä naimisissa,mustasukkaisuus on ihmisessä on se sitten siviilissä tai ei.Laske siitä venkula.
Ja voin kertoa että rakkaudesta mentiin ja vielä rakastetaan.Onnittelut! Minä olin nuoruudessani taparikollinen ja tyhmyyttäni linnassa usein. Semmonen kilikalimies. Aikamoinen naistennaurattaja myös. Mutta sama lyhytjännitteisyys kuin muussakin elämässä. Niitä naimisiinmenoja harrastelin ajanvietteekseni. Se oli sellainen harrastus linnassa. Kaikki nämä suhteet höynäytettyihin ovat onneksi päättyneet. En tunne kaltaisiasi tapauksia muita. Varmaan niitä on. 1-3 vuoden juttuja tunnen pilvin pimein.
- !!!!
venkula kirjoitti:
Onnittelut! Minä olin nuoruudessani taparikollinen ja tyhmyyttäni linnassa usein. Semmonen kilikalimies. Aikamoinen naistennaurattaja myös. Mutta sama lyhytjännitteisyys kuin muussakin elämässä. Niitä naimisiinmenoja harrastelin ajanvietteekseni. Se oli sellainen harrastus linnassa. Kaikki nämä suhteet höynäytettyihin ovat onneksi päättyneet. En tunne kaltaisiasi tapauksia muita. Varmaan niitä on. 1-3 vuoden juttuja tunnen pilvin pimein.
No eipä ole hinku Alibin sivuille,vaikka tarjosivatkin rahaa,jos olisivat saaneet haastattelun.Mieheni on niitä antanut,kun on ollut raha pulaa minä en,eli siksi et asiasta varmaan ole kuullut,tai sitä noteerannut,mutta kyllä talossa on oikeitakin rakkaustarinoita,sellaisia jotka kestää...
- Mira
venkula kirjoitti:
Onnittelut! Minä olin nuoruudessani taparikollinen ja tyhmyyttäni linnassa usein. Semmonen kilikalimies. Aikamoinen naistennaurattaja myös. Mutta sama lyhytjännitteisyys kuin muussakin elämässä. Niitä naimisiinmenoja harrastelin ajanvietteekseni. Se oli sellainen harrastus linnassa. Kaikki nämä suhteet höynäytettyihin ovat onneksi päättyneet. En tunne kaltaisiasi tapauksia muita. Varmaan niitä on. 1-3 vuoden juttuja tunnen pilvin pimein.
teitä varmasti on enemmänkin.. miten te miehet tulisitte toimeen vuosia ilman naista.. tai no, edes viikkoa.. Ellei sitten tyydy niihin miespuolisiin joita siellä riittää pilvin pimein..
Ihmettelen kyllä miten naiset ovat niin sinisilmäisiä miesten suhteen. Vaikka minkä nainen itselleen voi, sillehän on annettu ristikseen hirvittävä hoivaamisen vietti ja mitä surkeampi tapaus sitä varmemmin lankeaa miehen juonitteluihin. Mutta sittenkin ihmettelen... Vai pitäisikö ihmetellä miesten olematonta moraalia.. - Mira
venkula kirjoitti:
meni naimisiin roiston kanssa joka vankilassa. Nyt soittelee päivästä toiseen, että onko uskollinen. Ja lastakin vielä hankkivat. Eipä voi kuin kauhistella! Isä yli nelikymppinen alkoholisti-pilleristi vapaalla jalalla ollessa ja tuleva äiti (jos kohtalo lapselle niin kovan onnen suo, että äiti raskaaksi tulee) vasta 25 paikkeila..
- !!!!
Mira kirjoitti:
teitä varmasti on enemmänkin.. miten te miehet tulisitte toimeen vuosia ilman naista.. tai no, edes viikkoa.. Ellei sitten tyydy niihin miespuolisiin joita siellä riittää pilvin pimein..
Ihmettelen kyllä miten naiset ovat niin sinisilmäisiä miesten suhteen. Vaikka minkä nainen itselleen voi, sillehän on annettu ristikseen hirvittävä hoivaamisen vietti ja mitä surkeampi tapaus sitä varmemmin lankeaa miehen juonitteluihin. Mutta sittenkin ihmettelen... Vai pitäisikö ihmetellä miesten olematonta moraalia.....oli vertaansa vaille!Ei siellä vankilassa mitään homo suhteita synny,kuin amerikkalaisissa elokuvissa!Taitaapa olla hippasen Miralla tietämys asiasta,etten sanoisi,kateissa.
Kyllä sanoisin,että vähemmän noita homoja rikollisissa on,onhan toi alakin vähän niinku matsoille ja tarjoilijan ja floristin hommat homoille.Ja jos joku homo kongille tulee,niin kyllä se aika nopeesti itse kyselee,josko sisilisko-osastolle pääsis.Niin no ruotsalaisissa linnoissahan on sitten ihan eri meininki:)!!
- Susanna
Jos sen kundin rehellisyys on sitä miltä näyttää (uusinta...), niin älä luulekaan, etteikö se olisi sitä samaa sinun suhteesi. Älä usko kauniita puheita ellei ole näyttöä muutoksesta.
Anna rehellisyyden suhteen samalla mitalla takaisin. Hanki kokemuksia ja nauti elämästäsi. Et sinä siellä vankilassa ole! Tsemppiä!
ps. Ei tätä elämää ja itseään niin kirotun vakavasti tarvi ottaa. - Linnaleski
mulla naimisiinmenosta.
Kohta kaks vuotta, ku mentiin ja molemmat ollaan löydetty syy olla onnellinen, selvinpäin.
On ollu elämäni parasta aikaa, vaikka onki linnassa. Ihmissuhde se on tämäki, vaikka olosuhteet toiset, ku siviilissä olevilla.
Pyydä miestäsi juttelemaan vankilan pastorin kanssa, voit myös itse olla häneen yhteydessä.
Pastori järjestää vihkimisen vankilan kappelissa.
Meillä vieraita sai olla 3 henkilöä, kahvitarjoilu, ei muuta. Mutta siksi, koska oli tutkintavankila.
Normitalossa yleensä saa vieraita olla enemmän ja häiden päälle saattaa saada jopa 8 tunnin perhetapaamisen. Näin olen kuullut, me ei saatu mitään.- tenkanen
Eiks sen tapaamisen vuoks just naimisiin mennä...
Mutta lycka till joka tapauksessa!
Minä olen naimisen kannattaja myös. Mutta sitä pitäisi harrastaa jo siviilissä niin paljon, ettei jäis aikaa kesselöidä... Taitaa olla yksi yleisimmistä syistä rikoksen tielle joutumiseen juuri epätyydyttävä seksielämä siviilissä. - Exrosvo
tenkanen kirjoitti:
Eiks sen tapaamisen vuoks just naimisiin mennä...
Mutta lycka till joka tapauksessa!
Minä olen naimisen kannattaja myös. Mutta sitä pitäisi harrastaa jo siviilissä niin paljon, ettei jäis aikaa kesselöidä... Taitaa olla yksi yleisimmistä syistä rikoksen tielle joutumiseen juuri epätyydyttävä seksielämä siviilissä.Kolmannelle - ja toistaiseksi viimeiselle - "reisulleni" lähdin nimenomaan siksi, että en kestänyt siviilielämää. Tein (osittain tiedostamattani) niin typerän liikkeen, että takuulla häkki heilahtaa. Olen minä tyhmä mutten sentään niin tyhmä... Lusiessani tietysti tuli naiset mieleen ja olisin tehnyt mitä vaan saadakseni. Mutta olin tehnyt valintani.
Nyt minulla on naisystävä, jonka kanssa haluan ihan oikeesti olla. En halua ottaa turhia riskejä hänen vuokseen.
- Mira
tuollainen naimisissa olo. Yksinäiset yöt eikä seksistä/rakastelusta mitään tietoa. Luulisi Suomesta löytyvän vielä tervepäisiäkin miehiä, niin ettei tarvitse roistoon tyytyä. Ellei sitten omassa päässä viraa niin paljon, että ei tervejärkistä saa..
Ja rakkaus on suureksi osaksi harhaa. Ihminen rakastuu tai parmminkin ihastuu omaan kuvitelmaan toisesta eikä siihen mitä toinen todellisuudessa on. Kun totuus tulee esille on edessä ero tai sitten ei haluta erota koska yksinolo on pelottavampaa kuin huonossa suhteessa oleminen. Varsinkin kun kyseessä on pikanaimisiinmeno. Mutta onneksi löytyy pieni osa hyviä rakkauksiakin..- Lukekaa se alkuperäinen
Haloo,jos joku kysyy että saako vankilasta lomaa häitä varten, niin miksi helvetissä täällä käydään pohtimaan sitä kestääkö parisuhde, onko tullut valituksi oikea mies, ja ansaitseeko rikolliset tuomionsa vai eivät ja ties helvetti mitä...Kun ei kukaan ei ole kysynyt niihin teidän näkemyksiänne!! Ihme idiootteja kommentoimassa joka asiaa. Kun me, satunnaiset lukijat, emme voi tietää kahden ihmisen parisuhteesta mitään, niin ollaan sitten kommentoimatta niitä. Eikö niin? Vastataan siihen mitä kysytään tai ollaan vastaamatta. Toivotan tulevalle parille omasta puolestani onnea ja suhteelle pitkää ikää.
- Jennifer
Lukekaa se alkuperäinen kirjoitti:
Haloo,jos joku kysyy että saako vankilasta lomaa häitä varten, niin miksi helvetissä täällä käydään pohtimaan sitä kestääkö parisuhde, onko tullut valituksi oikea mies, ja ansaitseeko rikolliset tuomionsa vai eivät ja ties helvetti mitä...Kun ei kukaan ei ole kysynyt niihin teidän näkemyksiänne!! Ihme idiootteja kommentoimassa joka asiaa. Kun me, satunnaiset lukijat, emme voi tietää kahden ihmisen parisuhteesta mitään, niin ollaan sitten kommentoimatta niitä. Eikö niin? Vastataan siihen mitä kysytään tai ollaan vastaamatta. Toivotan tulevalle parille omasta puolestani onnea ja suhteelle pitkää ikää.
Kuka on kysynyt sinun mielipidettäsi viestiketjusta ja siitä mitä täällä on keskusteltu? Pysy pois näiltä nurkilta kun et tänne kuulu.
Jos taas olet alkuperäinen kirjoittaja ja surkeasti yrität toivotella itsellesi onnea ja hakea sitä kautta hyväksyntää, niin oikea paikka sinulle on terveys-keskusteluryhmä. - Linnaleski
huomannu kans saman, ku jotain oon vankeihin tai vankiloihin liittyvää kysyny.
Eikös tää palsta oo just vankilat ja vankeinhoito-nimellä? Miks tänne änkee ihmiset, jotka ei aihetta voi hyväksyä?
Pysyisivät ite pois asiallisista tiedonhaluisista keskustelunaloituksista. - Eero
Linnaleski kirjoitti:
huomannu kans saman, ku jotain oon vankeihin tai vankiloihin liittyvää kysyny.
Eikös tää palsta oo just vankilat ja vankeinhoito-nimellä? Miks tänne änkee ihmiset, jotka ei aihetta voi hyväksyä?
Pysyisivät ite pois asiallisista tiedonhaluisista keskustelunaloituksista.Joidenkin mielestä elämä on mukavaa tappajan tai murhaajan kanssa. Mikäs siinä, kun normaali elämä ei kiinnosta ja hyväksyy rikokset.
- Linnaleski
Eero kirjoitti:
Joidenkin mielestä elämä on mukavaa tappajan tai murhaajan kanssa. Mikäs siinä, kun normaali elämä ei kiinnosta ja hyväksyy rikokset.
kenen kanssa elämä on mukavaa ja miten me itse, jotka EMME ole vankilassa, suhtaudumme elämään ja arvoihin.
- Lukekaa
Jennifer kirjoitti:
Kuka on kysynyt sinun mielipidettäsi viestiketjusta ja siitä mitä täällä on keskusteltu? Pysy pois näiltä nurkilta kun et tänne kuulu.
Jos taas olet alkuperäinen kirjoittaja ja surkeasti yrität toivotella itsellesi onnea ja hakea sitä kautta hyväksyntää, niin oikea paikka sinulle on terveys-keskusteluryhmä." Kun et tänne kerran kuuluu.." ?? hah hah hah, sinäkö kuulut? Kun roikut sairaalloisessa uteliaisuudessasi päiväkausia lukemassa näitä, niin katsot sitten voivasi kommentoida- etkä vain kommentoida vaan myös tuomita muiden viestejä, elämää ja ratkaisuja? Niinkuin Linnaleskikin sanoi eikö tämä ole otsikon "Vankilat ja vankeinhoito" alla? Eiköhän täällä voi esittää asiaan liittyviä kysymyksiä ja saada jopa myös asiallisia vastauksia.
En tiedä mikä toisia kommentoijia riivaa, kun kokoajan pitää olla dumaamassa ja sättimässä muita? Ehkä olette oman elämänne luusereita, yritätte morkata mielestänne vieläkin surkeammin pärjääviä ihmisiä, jotta edes joskus tuntisitte itsenne paremmiksi. Häpeäisitte!
Ei ole tainnut tulla mieleen, että harva tänne kirjoittava on itse ollut lusimassa tai on itse kriminaali? Ja jos onkin, niin eiköhän teot ole sitten jo vankilassa sovitettu. Jokaisella kriminaalilla on läheisiä; isä, äiti, sisaruksia, lapsia, vaimo, mies, ystäviä jotka eivät ole tehneet mitään rikosta mutta he välittävät omasta läheisestään, onko se väärin?
Onneksi täällä on myös tosi asiallisia vastauksia,myös sellaisilta ihmisiltä jotka ovat tekemisissä jopa päivittäin kiriminaalien kanssa (vartijat, poliisit). He varmasti näkevät kaikenlaista työssään ja kuitenkin pidättäytyvät yleistämästä asioita ja dumaamasta joka ikistä kysyjää ja kommentoijaa...
Ja niin, ehkä sinä voisit mennä itse keskustelemaan jonnekin mielenterveyspalstalle omista ongelmistasi, joita tuntuu sinulla olevan roppakaupalla.. :)
Hyvää syksyä ja onnea&rakkautta kriminaalien parisuhteisiin ja tsemppiä näiden korppikotkien kommenttien kanssa! - Mira
Olisiko pieni hermoloma tarpeen?
- sisko
...jos on istunut puolet tuomiosta tai jos on erittäin tärkeä syy. Jos tuomio on törkeästä huumausaine- tai väkivaltarikoksesta, lupa on vaikeampi saada.
http://www.vankeinhoito.fi/15971.htm
Voi myös anoa lupaa osallistua vankilan ulkopuoliseen tilaisuuteen. (Omat häät ei ehkä oo kuitenkaan sellainen tilaisuus mitä tässä tarkotetaan, koska naimisiinmenon voi järjestää myös vankilassa.)
http://www.vankeinhoito.fi/15972.htm
Voisit ottaa yhteyttä vankilanjohtajaan ja kysyä siltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311315Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1192374Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812035Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17770Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699