Tietäiskö kukaan miten saa Kärsimyskukan menestymään,Olen ostanut valmiin ja kuukauden kuluttua se kuoli.Olen kuullut että se kasvaisi paremmin jos kasvattaisi itse siemenistä.Mistähän saisi siemeniä tai taimia,voisin vielä yrittää niitä kasvattaa?
Kärsimyskukka
3
504
Vastaukset
- sitroen.
Kauan sitten kasvatin kärsimyskukkaa ihan vain hedelmästä ottamastani siemenestä. Hyvin kasvoi muutamia vuosia, sitten kuoli pois.
Se on köynnös joten tee joku teline tai muu järjestely, että onnistuu. Muistaakseni se on vielä kaksikotinen (?) eli erikseen naaras- ja koiraskasvi.
Hauskan näköinen viherkasvinakin. Muistaakseni siinä oli karvaiset lehdet. - Nocturno
Ostin myös valmiina Kärsimyskukan Pääsiäisen aikaan. Se on kasvanut ja kukkinut monta kertaa. Aluksi se pudotti lehtiä ja kukannuppuja mutta sitten ostin Prismasta sellaisen vesiannostelijan. Se on linnun näköinen suu auki oleva muovinen astia, joka täytetään vedellä ja painetaan multaan kukan juurelle. Olen käyttänyt myös kukkalannoitetta. Se voi tosi hyvin ja tälläkin hetkellä siinä on kolme nuppia. Se on tosi kaunis ja Toivon sinulle menestystä sen hoidossa.
- Kuuma-kylmäkäsittely
Kärsimyskukkaa kasvaa esim Italiassa vapaissa aidanteissa.
Maa on savi-kalkki hiekkapitoinen ja talvella lämpötila menee miinuksille.Kesällä kukkimisaikaan noin 30 astetta lämmintä ja vettä ainostaan kasvilla ilmasta.Minimaalinen maakosteus.Hedelmät kun tulee lämpöä on joku 25 astetta.
Eli veikkaan että kukkiakseen tarvitsee talvehtimisen viileässä ja kiduttamisen kesällä.
Kukkamullan vois vaihtaa savensekaiseksi.Iso ruukku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061