Pienet kaasugrillit

Rillaamaanko?

Tuoko kukaan Suomeen kertakäyttöpulloilla toimivia kaasugrillejä? Ameriikan puolella tuollaisia näkyy olevan myynnissä. Omaan pieneen veneeseen ei tule kiinteää kaasuasennusta kun isolle pullolle ei saa oikein tuuletettua paikkaa kohtuullisella vaivalla järjestettyä. Tuollainen pieni grilli voisi olla reissun ajan kinnitetty peräkaiteeseen jolloin tuuletus toimisi. Olen kuullut kehuttavan että nuo grillit toimisivat vaikka purjehduksen aikana.
Pullon kierre on käsittääkseni sama molemmilla mantereilla.

18

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Benkku -82
    • Weber Q 100 on aika snadi, itseasiassa hankinkin sen. Testaamaan en ole vielä päässyt, mutta juhannuksen jälkeen ollaan viisaampia. Hintakaan ei ollut paha. Justiin sopiva lokero löytyi veneestä sille.

      • webergrilli

        Jussin yestailijen jäöleen Weber sai täydet pisteet. Kaksi perhettä teki sillä safkat, paistoin mm. Lohen ja kaasua jäi silti.


    • Skiglari

      @Rillaamaanko? Itselläni on käytössä Bright Spark Barbegrill, jonka on hankittu aikoinaan Suomesta ja ilmeisesti sitä ei tuo enään kukaan maahan, mutta voit ostaa sen netistä http://brightspark.info/products/bs2826-barbegrill. Grilli toimii noin 0,5 kaljatölkin kokoisella kaasupullolla, joita saa sekä Biltemasta että Motonetistä. Itse asiassa grillaamisen lisäksi keitän sillä jopa veden. Suosittelen!

    • 15+1

      onko tuo kaasu ilmaa raskaampaa vai kevyempää eli jos vuotaa niin nouseeko ylös ja ulos veneestä vai valuuko pilssiin?

      • Ioihoihoioij

        Tämä on ollut käytössä pari kesää:
        http://www.outnorth.fi/fi/primus/vidar-bbq.php
        Toimii vakiopatruunoilla ja on kyllä ihan mainio.
        Helppo putsata myös. Samoilla patruunoilla toimii toi Bilteman keitin, joka löytyy myös veneen varustuksesta. Mainio yhdistelmä.


      • 18+14
        Ioihoihoioij kirjoitti:

        Tämä on ollut käytössä pari kesää:
        http://www.outnorth.fi/fi/primus/vidar-bbq.php
        Toimii vakiopatruunoilla ja on kyllä ihan mainio.
        Helppo putsata myös. Samoilla patruunoilla toimii toi Bilteman keitin, joka löytyy myös veneen varustuksesta. Mainio yhdistelmä.

        Pikaisella tutkimisella näyttäisi siltä, että isoissa kaasupullossa on ensisijaisesti propaania ja noissa pikkupatruunassa butaania. Molemmat ovat ilmaa raskaampia kaasuja, joten pilssiin kertyvät. Kaasun voluumi on kuitenkin melko pieni tuollaisessa keitinpatruunassa, mutta tuo on kuitenkin ihan hyvä pitää mielessä. Butaani ei muuten höyrysty pakkasessa, joten myöhäisella syksyllä grillaus voi olla takkuista.....


      • 18+17
        18+14 kirjoitti:

        Pikaisella tutkimisella näyttäisi siltä, että isoissa kaasupullossa on ensisijaisesti propaania ja noissa pikkupatruunassa butaania. Molemmat ovat ilmaa raskaampia kaasuja, joten pilssiin kertyvät. Kaasun voluumi on kuitenkin melko pieni tuollaisessa keitinpatruunassa, mutta tuo on kuitenkin ihan hyvä pitää mielessä. Butaani ei muuten höyrysty pakkasessa, joten myöhäisella syksyllä grillaus voi olla takkuista.....

        Butaani on wikipedian mukaan ilmaa kevyempi kaasu http://fi.wikipedia.org/wiki/Butaani


      • pari kesää testannut

        Biliksen pieni liesi on kätevä ja nopea.


      • kaasuista
        18+17 kirjoitti:

        Butaani on wikipedian mukaan ilmaa kevyempi kaasu http://fi.wikipedia.org/wiki/Butaani

        Ettei kenellekkään tule virheellistä kuvaa niin;
        -Propaanin suhteellinen höyryn tiheys (ilma = 1): 1.6
        -Butaanin suhteellinen höyryn tiheys (ilma = 1): 2.1

        Eli molemmat kaasut kerääntyvät pilsiin/pohjalle, mikäli ei toiivaa tuuletusta.

        Lähde; Kansainväliset kemikaalikortit IPCS, CEC 2007 (suomennos 2008, © TTL)


      • Onneton

        Grillinä aika onneton,


    • GM.

      Olen grillaillut venereissuiilla vaikka minkälaisilla välineillä. Ehdottomasti paras ratkaisu on kertakäyttögrilli, jonka voi käytön jälkeen taitella kasaan ja pistää roskiin. Ei tarvitse säilytellä rasvaisia ja kolisevia peltilootia.

    • Stinka

      Moi, itse liikun moottorivoimalla, mutta Verkkokauppa.com -myymälästä tuli hankittua mukana liikkuva grilli. Siinä on liitäntäjohto perinteiseen kaasupulloon (painettava liitin) sekä adapteri kertakäyttöpulloon. Ja löytyy kunnon parilla, valurautaa. Kätevä siirtää, kun grillissä on kantokahva etureunassa (kannen ollessa kiinni).

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/31507/cvxdh/O-GRILL-3000-Thermo-sininen-kaasugrilli-lampotilanaytolla

      Tarjolla on myös kevyempi / pienempi malli, jos se on tarkoituksenmukaisempi (vähän veneestä riippuu)

    • pihviä nami!

      tsekkaan Landmannin mallisto, mulla on sellanen pieni retki kaasugrilli veneessä, pirun hyvä ja näppäränkokoinen.

      itse käytän noita Biltemna pieniä kertakäyttökaasupulloja riittää hyvin, ja varapullot mahtuu hyvin mukaan. toki voihan siihen laittaa isonkin pulloon, silloin vaan tarvii toisen laisen venttiilin letkunpäähän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe