Heipsan. Onko kellään ollut aikaisempaa vikaa tai muuta tietoa tälläisestä viasta kun p0700 (automaatti)? Auto rupesi tänään temppuilemaan sillä tavalla että jätti kiinteän kakkosen päälle ja ei vaihda sitä isomalle eikä pienemmälle vaikka yrittäisi käyttää kiinteitä vaihteita tai p- vaihteella. R- asentoon jos laittaa niin kuuluu aikamoinen pamaus ja toimii muuten normaalisti paitsi D-asennossa, jossa on se riivatun kakkonen päällä. Vika helpottaa vähäksi aikaa kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen kunnes taas sama rumba jatkuu :/
Kaikki mahdolliset tiedot ja avut on tervetulleita :)
Nyt kaivattaisiin apua Evandan suhteen
5
544
Vastaukset
- ev26
Tarvitset vikakoodinlukijan, jolla saa selville muut mahdolliset vikakoodit. Tässä on vähän taustaa asialle.
http://engine-codes.com/p0700_chevrolet.html
Vika voisi olla tällainen tai sitten joku muu:
"Tuo asentoanturin vika ilmeni MIL-valon syttymisenä (tai Check Engine Light) ja vaihteiston menemisenä ns. limp modelle, eli jätti vain 3 vaihteen käyttöön ja autolla ei päässyt kuin max. kuuttakymppiä. Vikakoodinlukijalla (suosittelen hankittavaksi, ei maksa eBayssa kuin muutaman kympin) löytyi seuraavat koodit: P0700 TCM Malfunction ja P0705 Transmission Range Sensor A Circuit (PRNDL Input). Tuo jälkimmäinen viittasi suoraan vaihdelaatikon yläosassa olevaan tunnistimeen, jossa vaihteensiirtovivusto on kiinni. Sen vaihto siis oli ratkaisu tuohon vikaan." - Jokke4656
Heh, ev26 ehti ennen minua kopioimaan pari vuotta sitten kirjoitamani tekstin. Eli Evandassasi on juuri tuo vika. Asentoanturi maksoi Metro-Autossa n. 20 euroa ja töineen taisi olla vähän vajaa 300 euron paukku.
Joku muu kyseli taannoin samasta ongelmasta ja siitä kirjoiteltiin tällä palstalla tai sitten Daewoo-palstalla. Joka tapauksessa oireet viittavaat juuri tuohon anturin vikaan eli vaihdelaatikko ei ole pamahtanut ja se on pääasia.
Asentoanturi on vaihdelaatikon yläosassa oleva sähkömekaaninen systeemi, johon vaihdevivun vaijeri tulee ja se kertoo laatikolle mitä vaihdetta nyt halutaan. Jos siihen tulee vikaa, se ei ala arpomaan vaihteita vaan jysäyttää (juuri tuo kuvailemasi pamaus) kakkosen tai kolmosen päälle eli ns. Limb Moden, jolla kuitenkin pääsee ajamaan. Itse nollasin vikakoodinlukijalla aina tuon koodin jolloin laatikko toimi hetken normaalisti ennen kuin osa saatiin vaihdettua.- ev26
Aika monta tuntia työtä meni vaihtoon. Onko pahassa paikassa vai kestikö vian etsintä? En ole koskaan Evandan konehuoneeseen edes kurkannut.
ev26 kirjoitti:
Aika monta tuntia työtä meni vaihtoon. Onko pahassa paikassa vai kestikö vian etsintä? En ole koskaan Evandan konehuoneeseen edes kurkannut.
Unohdin mainita, että varaosan ja työn lisäksi merkkiliike veloitti heti alkuun muistaakseni n. 80 euroa vikakoodin luvusta, eli he eivät vaihtaneet osaa asiakkaan ilmoittaman vikakoodin mukaan vaan tekivät ensin oman diagnoosin.
- 4444öööööö
kannatta ajaa vaan autolla jota ei oo ikinä, katsastettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190