Mistä isot pelastusliivit??

Pitkä

Olen 193 cm pitkä/ 90 kg. Minulla on sellaiset sporttimalliset pelastusliivit 90 kg.

Muuten asia on kunnossa ja kantavuuskin riittää, mutta liivit ovat kooltaan kauhean lyhyet. Mistähän löytäisin tällaiselle pitkähkölle kaverille sopivankokoiset pelastusliivit?

Hakusessa siis ovat aivan tavalliset liivit, ei mitkään paukkuliivit.

15

1285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paupaukkuliivi

Liivien on tarkoitus pitää pää pinnalla ja kääntää selälleen. Jos liivit tekevät sen, ne ovat sopivankokoiset.

• Väärällä palstalla

Jos liivit ovat mukavat ja sopivankokoiset, niin niitä tulee pidettyä enempi päällä. - Siis ovat turvallisemmat.

Olen havainnut saman ongelman aloittajan kanssa. Liivien mitoitus on tehty lyhyille. Pitkän on vaikea löytää sopivia liivejä.

• inhottava

Pelastusliivit. Ovat hyvät mutta kun niissä on se naru jalkojen välisen mitä se ees hyödyttää

• SKÖNÖ 2

Vai narut jalkojen välissä.
        Ne on sitä varten että tuolliainen älykääpiökin pelastuisi.
        Koita hypätä veneestä jalat edellä veteen, niin saatat
        mennä pohjaan kuin kivi, liivit jäävät tosin pinnalle.

Käytä vaan liivejä oikein, niin omaisten ei tarvitse naarata.

• kelluntaliivikö?

Aloittaja hakee pelastusliiviä, joka ei olisi "kauhean lyhyt".
      Olisikohan ajatusmalli hiukan väärä?

Pelastusliiveissä ilmoitetaan kantavuus, esim. 150N. Kiinteissä pelastusliiveissä (ei-paukkuliivi) on kaulus ja haaralenkki, kelluntaliiveissä (kantavuus yleensä 50N) ei kumpaakaan.

Kelluntaliivejäkin on monen mallisia. Itsekään en ole lyhytrakenteinen, mutta olen eri malleja kokeilemalla löytänyt mieleiseni (en halua mainostaa merkkiä, jokainen valitkoon omansa). Se ei ole "kauhean" lyhyt eikä pitkä - eikä pidäkään olla. Kelluntaliiviä voi pitää takin alla, paukkuliiviä ei.

Kelluntaliivi lämmittää mukavasti ja sen kanssa on helppo uida (kannattaa kokeilla!). Varsinainen pelastusliivihän se ei ole, mutta on mukava käyttää ja siksi sitä tulee pidettyä. Valjaat oltava erikseen ellei avomerelle lähtiessä vaihda paukkuliiviiin, jossa on valjaat, haaralenkki, huppu ja valo.

• Pitkäselkäisiä

Kannattaa kokeilla sellaisia mäyräkoirille tehtyjä liivejä. Niilläkin on pitkä selkä

• dil- le

Koo aa uu pp aa ss tt aa

• Hokka-kundi

Käypä testaamassa Hokka-merkkisiä liivejä, jos vaikka löytyisi sopivat.

• paukkuliivi

Itse ostin paukkuliivit täältä.. www.biketema.fi on huomaamattomat päällä ja kaikinpuolin ok..

• Keep it simple

Paukkuliivit ovat aivan liian tekninen ja huoltoa vaativa laite turvallisuuden ylläpiton. Milläs kellut, jos liivit eivät täytykkään?

Uskon, että paukkulivit katoavat pian vähin äänin markkinoilta...

• kuusamox

Jos nyt sitten annetaan muutakin kuin vttuilua:

Hokka.fi

• kuusamox

Eiku hokka.info

• p näyttää suunnan

yläpäässä ne kellukkeet kuuluu ollakin, vai ootko mielummin nenä vai pippeli pinnalla...

• Pitkä

Ostin syksyllä Hokka liivit. Ovat asialliset, vaikka pitkälle näissäkin saisi olla pikkuisen lisää pituutta.

Paukkuliivejä en halua, vaikka se nyt onkin muotivaruste.

Terv. Aloittaja

Sorry, että kysymys tuli väärälle palstalle ja kiitos vastanneille.

• kuusamox

Hokka tekee sulle mittojen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109