kun mikään ei maistu...

nirso

Mulla on n. puoli vuotias vipukka, joka on tosi huono syömään, tai siis joskus se syö tosi paljo ja joskus ei ollenkaan, onko jollain samanlaista koiraa? Miten koiran saisi syömään?
Muuten kaikki asiat on hyvin ja koira terve!

10

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna

      Se on masentunnu

      • Sissi

        Minun samanikäinen pentu on aika nirso ja siksi jopa laiha. Kasvattaja sanoi, että saisi olla lihavampi, mutta milläs lihotat kun ei syö. Ei voi opettaa jatkuville herkuillekaan. Keksin laittaa nappuloihin Tutteli riisivelliä ( yli 5 kk)ja nyt ne maistuvat paremmin. Lisäksi annan raejuustoa, hiukan oliiviöljyä, raakaa jauhelihaa ja porkkanoita jyrsittäviksi.


      • Molly
        Sissi kirjoitti:

        Minun samanikäinen pentu on aika nirso ja siksi jopa laiha. Kasvattaja sanoi, että saisi olla lihavampi, mutta milläs lihotat kun ei syö. Ei voi opettaa jatkuville herkuillekaan. Keksin laittaa nappuloihin Tutteli riisivelliä ( yli 5 kk)ja nyt ne maistuvat paremmin. Lisäksi annan raejuustoa, hiukan oliiviöljyä, raakaa jauhelihaa ja porkkanoita jyrsittäviksi.

        Porkkanoita jyrsittäväksi, koiralle??? Eikös se sovi paremmin kanille... Kyllähän koiralle voi antaa vähän keitettyä porkkanaa ruuan seassa. Raaka porkkana tuskin sulaa koiran vatsassa kovin hyvin!


      • nirso
        Molly kirjoitti:

        Porkkanoita jyrsittäväksi, koiralle??? Eikös se sovi paremmin kanille... Kyllähän koiralle voi antaa vähän keitettyä porkkanaa ruuan seassa. Raaka porkkana tuskin sulaa koiran vatsassa kovin hyvin!

        Minusta koiralle voi antaa raakoja porkkanoita, jos se jyrsii niitä.... Ja keitetystä ei ole mitään hyötyä kun siitä on jo vitamiinitkin menneet! Riippuut tietysti mitä syöttää että antaako porkkanaa, kun meillä on vain kotiruokaa, niin porkkana on terveellistä ruoassa!


      • Lara C
        nirso kirjoitti:

        Minusta koiralle voi antaa raakoja porkkanoita, jos se jyrsii niitä.... Ja keitetystä ei ole mitään hyötyä kun siitä on jo vitamiinitkin menneet! Riippuut tietysti mitä syöttää että antaako porkkanaa, kun meillä on vain kotiruokaa, niin porkkana on terveellistä ruoassa!

        Mun kaa koira ei syö kunnolla...se on vähän yli 1-vuotias. Se on aika laiha, vaikka se todellaki saa ruokaa ihan tarpeeks! Mut ku ei vaan maistu! Nyt se kasvattaja on keksiny, et se voi alkaa syömään jotai heavy-neu nimistä koiranmakkaraa, mutta huono puoli siinä on se, että niitä saa vain tilaamalla. Ne on tarkoitettu juuri tollasille koirille, joilla siis on huono ruokahalu. (Myös koirani sisko saa sitä sitten kun tilataan.)


      • Pinja
        Molly kirjoitti:

        Porkkanoita jyrsittäväksi, koiralle??? Eikös se sovi paremmin kanille... Kyllähän koiralle voi antaa vähän keitettyä porkkanaa ruuan seassa. Raaka porkkana tuskin sulaa koiran vatsassa kovin hyvin!

        Meilläkin koira saa porkkanan silloin tällöin ihan herkkupalana, se tykkää järsiä sitä kuin luuta.

        Raaka kokonaisena annettu porkkana ei sula, mutta ei ole tarviskaan, ravintoaineet se saa muualta =) tuo on vain ajanvietettä.


    • ale

      Jos koira kehittyy (säännölliset eläinlääkärikäynnit ok) niin on turha olla huolissaan koiran nirsoudesta. Meillä on 12 vuotias husky joka alkoi lihomaan (siis saavutti hieman painoa, ei lihonut) vasta 8 vuoden iässä. Kunto hyvä, liikkuminen hienoa, ei siis mitään ongelmia paitsi omistajan huoli siitä, että koira ei syö. Toki olisi syönyt suklaata tms. mutta sille linjalle emme lähteneet.
      Jos koiralle tarjotaan ruokaa, ei se nälkään kuole. Ja eläinlääkäri on se, joka tarkistaessaan koiran osaa antaa OIKEITA ruokintaohjeita.
      Miksi muuten koiran pitäisi syödä sen verran kun omistaja haluaa? Jos kerran kunto on hyvä ja koira terve ?

      • Nirson koiran emäntä

        Ei koira ruokansa eteen kuole! (Ellei oo sairas.) Koiratkin ovat yksilöitä. Toiset syö mitä vaan ja koko ajan, toiset taas nipottavat kuppinsa edessä. Oma koirani on tosi nirso, ei suostu syömään nappuloita. Syötän sille jauheliha-riisi-vihannes-mössöä, joka maistuu kyllä. Mielikuvitustaan saa käyttää! Pitää vain huolehtia, että koira saa tarvittavat vitamiinit, vaikka sitten koiranvitamiinipurkista, jossei muualta.


    • Weera

      Laitat sille normaalin aterian. Tarjoat, jos ei maistu kuppi pois ja seuraavana päivänä tarjoat uudelleen. Jos ei maistu taas kuppi pois. Vaihda uusi annos jos menee huonoksi. Kyllä se ennen pitkää syö. Älä ainakaan tee virhettä ja ala kantaa sille kaupasta herkkuja ja syöttää lusikalla. Kyllä se ruoka maittaa kun nälkä tulee.

      • Tara

        Meillä tehdään myös niin että jos ei ruoka maistu,lautanen pois ja sama taas seuraavana päivänä. Ei koira kuole nälkään heti jos ei syö, kyllä ruoka sitten maistuu kun nälkä tulee.

        Katso vaan että koira juo vettä, jos ei sitäkään sitten voi olla joku vika. Tarkkaile tilanetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe