hilijasta

ankanpää

Ajjoin pitkästä aikaa Merijärven 'keskustan' läpi mpyörällä. Ei tullu yhtään autua vastaan. Hilijasta oli täsä entisesä koti kunnasa, harmi.
Mutta itsenäinen kunta kuitenki, etelleen.

6

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hh moilane

Vai nii se on kyllä täälä palstallaki hilijasta!

• nimim1

Uutinen Seon yrittäjä lopettaa Merijärvellä.

• apina222
        nimim1 kirjoitti:

Uutinen Seon yrittäjä lopettaa Merijärvellä.

Eihän täällä' tunnu yrittäjät viihtyvän. Muutenkin useat muuttajat tuntuu olevan kauttakulku matkalla. Eihän tämä mikään city ole ja aika paljon sisäpiirin pyörittämä, mutta muuten elämä sujuu samaan tahtiin kuin muuallakin.
        Pitäsköhän kunnan aloittaa sellanen kotouttamis ohjelma tänne muuttajille? Niin ei olis sellaista apinafiilistä kylillä liikkuessa. Kaikkihan apinan tuntee, mutta apina ei ketään.

• :::::::

Eräs perhe,joka muutti Merijärvelle vuosia sitten ja ovat jo muuttaneet työn perässä muualle,sanoivat,että Merijärvisiin on vaikea tutustua ja ystävystyä,koska täällä on omat kuppikunnat ja sukulaiset.

• apina 222

Tämä on tosiasia, jos et pääse "piireihin", joko suvun tai muun avun turvin, olet ulkopuolinen ja sellaisena pysyt.
        Eihän täälläkään ihmiset ole sen kummempia kuin muuallakaan, mutta piirit ovat pieniä ja kaikki tuntee toisensa melkeinpä kivikaudelta asti, joten outona et kuulu joukkoon.
        Valitettavasti moni tänne muuttanut kyllästyy tällaiseen silmätikkukompleksiin ja nostaa kytkintä. Se on varmasti joka kerta menetys kunnalle, väkimäärä vähenee.

• ankanpää
        apina 222 kirjoitti:

Tämä on tosiasia, jos et pääse "piireihin", joko suvun tai muun avun turvin, olet ulkopuolinen ja sellaisena pysyt.
        Eihän täälläkään ihmiset ole sen kummempia kuin muuallakaan, mutta piirit ovat pieniä ja kaikki tuntee toisensa melkeinpä kivikaudelta asti, joten outona et kuulu joukkoon.
        Valitettavasti moni tänne muuttanut kyllästyy tällaiseen silmätikkukompleksiin ja nostaa kytkintä. Se on varmasti joka kerta menetys kunnalle, väkimäärä vähenee.

Tarviiko ihminen elääkseen enää mitään piirejä ja kavereita? Työ ja perhehän vie kaiken ajan. Eihän kylässäkään enää käydä.
        Mutta on huolestuttavaa, ettei kunnasta löydy juurikaan työllistäviä yrityksiä. Kun työ on naapurikunnassa, sinne valutaan pikkuhiljaa asumaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe