Kyllä kaajeet oli tosissaan inhottavia ennen, Oli hyvä jos pääsi talvipakkasella jonnekin,kylmään saunan nurkaan yöksi,10-11 aikaan ja vielä ilta myöhäsellä.
Sitten nämä tuolla romano sivulla niitä mairittelevat. Luulevat että he pystyy muuttamaan heidän mielipideet hetkessä, ovat muka niin sivistyneitä.
Onko sinulla jokin tohtorin arvo? Kun olet niin sivistynyt. Eivät tiedä mustalais elämästä mitään, miten se oli kovaa ennen. Oli vilua ja nälkää.
Voi miten kaajeet ennen panivat talvipakkasillakin ovijaan kiinni, eivät päästäneet edes lämmittelemään.
Aina kaajet on vihannut kaaleita, muutaamaa poikeusta lukuun ottamatta.
sinulle sivistynyt mustalainen
11
703
Vastaukset
- hyvät kaajeet
kylläpä on ollu huonot paikkakunnat teillä päin .kyllä meillä oli aina hyvät kaajeet ja ottivat yöksi,ne paikat missä minä olen lapsena reessä istunu kylmässä niin aina meidät otettiin taloissa vastaan ja annettiin yösija.meillä oli niin hyvät ja tutut paikat ja kaajeet tosi hyviä.kyllä nyt on mustalaiset niin hienoja ettei ne edes tunnusta että ovat reessä olleet.ompa niitä aikoja joskus vaan ikävä muistella ja ajateltava miten meidän vanhemmat ovat joutuneet sen leipäpalan eteen tekemään.
- minä taas
nykyajan niin sanotut nämä sivistyneen kaaleet, tiedätkö mitä heille tapahtuis, jos ne saisi yhtä- äkkiä siirettyä 45 vuotta ajassa taakse päin, ne kuolis seisaalleen. Niin hienoja ne on nykyään. Kyllähän sitä oli joka kaalolla tutut paikat,missä oli, mutta jos sattui menemään toiselle paikakunnalle, missä ei tienyt mitkä kaajeet antaa olla yötä, ja leivän palan, niin joutuivat toisinaan ajamaan ilta myöhään.
aah Develsa - aito kaalo
mutta nämä batteri on nämä sivistunet .ei mee aito kaalet
- nykyajan kaaleet
minä taas kirjoitti:
nykyajan niin sanotut nämä sivistyneen kaaleet, tiedätkö mitä heille tapahtuis, jos ne saisi yhtä- äkkiä siirettyä 45 vuotta ajassa taakse päin, ne kuolis seisaalleen. Niin hienoja ne on nykyään. Kyllähän sitä oli joka kaalolla tutut paikat,missä oli, mutta jos sattui menemään toiselle paikakunnalle, missä ei tienyt mitkä kaajeet antaa olla yötä, ja leivän palan, niin joutuivat toisinaan ajamaan ilta myöhään.
aah Develsatotta puhut et ei tämän päivän ihmiset kestäis sitä mitäme ja meidän vanhempamme on nähny.kyllä biel meissä on paljon sen ajan ihmisiä ja se ei näy heidän elämän tyylissään mistä ovat lähteneet.monta kertaa ajattelen miten olis hyvä kun he menisivät itseensä.ei tän ajan kaalo jaa edes sitä leipäpalaa niinkuin ennen,jos se näkee kurjemman.itse olen sen ajan lapsi joka on joutunut kerjäämään ja huolehtimaan paljon muusta kuin siitä että itsellä oli asiat hyvin.onneksi omat vanhempamme on jaksaneet niissä olosuhteissa pitää huolta lapsistaan ja ollaan saatu koulut käydä ja päästy elämässämme eteenpäin.ja vielä,että ollaan esirukousten lapsia eikä jouduta hukkaan,ahh tumenki Develensa.
- löakhgfd
aito kaalo kirjoitti:
mutta nämä batteri on nämä sivistunet .ei mee aito kaalet
aidot kaaleet tunnistaa siitä, että ne ei osaa kirjoittaa ja kaajeet on niitä kohtaan tosi tympeitä... missähän mättää?
miten jaksatte jauhaa miten tämän päivän mustalainen ei pärjäis ajassa taakse päin. ottakaa huomioon yksi pikku seikka. ajat ovat muuttuneet. enää ei tarvitse kerjätä leipäpalaa ja etsiä yösijaa. ettekö ole siitä kiitollisia? vielä jaksatte ihmetellä miten silloin sata vuotta sitten siinä yhdessäkin maalaistalossa oli niin inho kaavo. rakkaat perunat teijän kanssa! - aito kaalo
löakhgfd kirjoitti:
aidot kaaleet tunnistaa siitä, että ne ei osaa kirjoittaa ja kaajeet on niitä kohtaan tosi tympeitä... missähän mättää?
miten jaksatte jauhaa miten tämän päivän mustalainen ei pärjäis ajassa taakse päin. ottakaa huomioon yksi pikku seikka. ajat ovat muuttuneet. enää ei tarvitse kerjätä leipäpalaa ja etsiä yösijaa. ettekö ole siitä kiitollisia? vielä jaksatte ihmetellä miten silloin sata vuotta sitten siinä yhdessäkin maalaistalossa oli niin inho kaavo. rakkaat perunat teijän kanssa!kyllä sen ajan asioista on hyvä puhua mitä on joutunut kokemaan.ei se ole aitoa mustalaisuutta jos ei hyväksy sitä mitä vanhempamme ja minun ikäiset ihmiset ovat joutuneet kokemaan. et osaa arvostella sitä mikä on mustalaisuutta...nykypäivänä ei mustalaisuutta ole olemassakaan,kun seuraa näitäkin sivuja.mutta jätän ne omaan arvoonsa koska en ole mikään arvostelija.te nykyiset nuoret ihmiset olette päässeet niin helpolla että ette ymmärrä mitä nyt 50 vuotias ihminen on joutunut kokemaan ja näkemään.se on ollut meidän elämää eikä sitä voi pyyhkäistä pois muistoista.eikä sitä mitä vanhempamme on tehny meidän eteen.toivonkin asennettasi näitä asioita kohtaan vähä erilaisemmaksi koska et sitä tunnista omaksesi,vaikka sinun mielestäsi siitä on sata vuotta ja eletään tätä päivää,niin silti se on osa meidän elämää.
- regina
löakhgfd kirjoitti:
miten jaksatte jauhaa miten tämän päivän mustalainen ei pärjäis ajassa taakse päin. ottakaa huomioon yksi pikku seikka. ajat ovat muuttuneet. enää ei tarvitse kerjätä leipäpalaa ja etsiä yösijaa. ettekö ole siitä kiitollisia? vielä jaksatte ihmetellä miten silloin sata vuotta sitten siinä yhdessäkin maalaistalossa oli niin inho kaavo. rakkaat perunat teijän kanssa!mitä tämän päivän mustalaisuus on. Ei mitään kunnnioitusta vanhempaa kohtaan?! Kunnioittakaa nuoret vanhempia ja heidän kokemuksiaan, kuunnelkaa heitä sillä heillä on teille paljon opetettavaa aidosta mustalaisuudesta, rehellisestä sellaisesta. Siunausta teille rakkaat romanivanhuksemme! Ahhen deuleha!
- Ola
aito kaalo kirjoitti:
kyllä sen ajan asioista on hyvä puhua mitä on joutunut kokemaan.ei se ole aitoa mustalaisuutta jos ei hyväksy sitä mitä vanhempamme ja minun ikäiset ihmiset ovat joutuneet kokemaan. et osaa arvostella sitä mikä on mustalaisuutta...nykypäivänä ei mustalaisuutta ole olemassakaan,kun seuraa näitäkin sivuja.mutta jätän ne omaan arvoonsa koska en ole mikään arvostelija.te nykyiset nuoret ihmiset olette päässeet niin helpolla että ette ymmärrä mitä nyt 50 vuotias ihminen on joutunut kokemaan ja näkemään.se on ollut meidän elämää eikä sitä voi pyyhkäistä pois muistoista.eikä sitä mitä vanhempamme on tehny meidän eteen.toivonkin asennettasi näitä asioita kohtaan vähä erilaisemmaksi koska et sitä tunnista omaksesi,vaikka sinun mielestäsi siitä on sata vuotta ja eletään tätä päivää,niin silti se on osa meidän elämää.
Kiitos vastauksestasi, mutta nythän en olekaan yrittänyt muuttaa tai kertoa jotain, mitä ei olisi siis tapahtunut lapsuudessa. "
Tottakai minä kunnoitan tapojani ja siunaan vanhempiani" Mutta nyt hyvät kaaleet on myös tultava ajan mukaan, ja kertoa lapsillemme, että oppivat ammatin ja kouluttavat itsensä. Sillä kauppa-mailma on niin kovaa, että monesta ei ole siihen. Ei koulutus ole kaajeenmoista, annetaan lapsillemme parempi mailma ku olemme itse olleet?
Kuitenkin kauniit käytös-tavat olkoon ensi-sijalla
Ei katsota enään menneitä vaan mennään kehityksen mukana ja eletään täysillä Jumalan antamalla elämällämme. Monin siunaavin terveisin vähäisin veljenne. - Ola
aito kaalo kirjoitti:
kyllä sen ajan asioista on hyvä puhua mitä on joutunut kokemaan.ei se ole aitoa mustalaisuutta jos ei hyväksy sitä mitä vanhempamme ja minun ikäiset ihmiset ovat joutuneet kokemaan. et osaa arvostella sitä mikä on mustalaisuutta...nykypäivänä ei mustalaisuutta ole olemassakaan,kun seuraa näitäkin sivuja.mutta jätän ne omaan arvoonsa koska en ole mikään arvostelija.te nykyiset nuoret ihmiset olette päässeet niin helpolla että ette ymmärrä mitä nyt 50 vuotias ihminen on joutunut kokemaan ja näkemään.se on ollut meidän elämää eikä sitä voi pyyhkäistä pois muistoista.eikä sitä mitä vanhempamme on tehny meidän eteen.toivonkin asennettasi näitä asioita kohtaan vähä erilaisemmaksi koska et sitä tunnista omaksesi,vaikka sinun mielestäsi siitä on sata vuotta ja eletään tätä päivää,niin silti se on osa meidän elämää.
Kiitos vastauksestasi, mutta nythän en olekaan yrittänyt muuttaa tai kertoa jotain, mitä ei olisi siis tapahtunut lapsuudessa. "
Tottakai minä kunnoitan tapojani ja siunaan vanhempiani" Mutta nyt hyvät kaaleet on myös tultava ajan mukaan, ja kertoa lapsillemme, että oppivat ammatin ja kouluttavat itsensä. Sillä kauppa-mailma on niin kovaa, että monesta ei ole siihen. Ei koulutus ole kaajeenmoista, annetaan lapsillemme parempi mailma ku olemme itse olleet?
Kuitenkin kauniit käytös-tavat olkoon ensi-sijalla
Ei katsota enään menneitä vaan mennään kehityksen mukana ja eletään täysillä Jumalan antamalla elämällämme. Monin siunaavin terveisin vähäisin veljenne. - justiinavain
löakhgfd kirjoitti:
miten jaksatte jauhaa miten tämän päivän mustalainen ei pärjäis ajassa taakse päin. ottakaa huomioon yksi pikku seikka. ajat ovat muuttuneet. enää ei tarvitse kerjätä leipäpalaa ja etsiä yösijaa. ettekö ole siitä kiitollisia? vielä jaksatte ihmetellä miten silloin sata vuotta sitten siinä yhdessäkin maalaistalossa oli niin inho kaavo. rakkaat perunat teijän kanssa!On hyvä puhua meneistä ajoista, jo ihan sen takija että tämän päivän kaaleet osaisi antaa arvon sille miten hyvin nyt on meijän kaaleiden asijat
- Horttahaalo
Mitä eihän kaaleita enään ole missään,enin osa on tekopeli kaaloja ja menevät yli hilseen näin se vaan menee.Ei ne ennen naiset näytelleet muotojansa eikä miehetkään enillä osaa oli pussi housut ja saappaat.Kertokaas missä on aitoja kaaleita.Minun mielestäni tuolla Jyväskylässä vielä tietävät oikian kaaleen maisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412326Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä211113Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1735062Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa263659Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1863495Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss423007Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082739Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie342106Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121994Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191925