Muuttolintuna Etelän maille

Helena

Klara tuolla muualla kyseli, koska ystävämme muuttolintuna on lähdössä Etelän lampimämpiin maihin. Koska itsekin olen kiinnostunut aiheesta, siis mahdollisuudesta ylipäätänsä lähteä, milloin ja mihin, syistä ja seurauksista, niin otin tässä omaksi aiheekseen. Sallinet, Klara.
Siis kaikki te lähtijät, joko pakkaaminen on käynnissä? Vai onko siellä toinen valmis koti odottamassa? Mukautuminen? Terveyssyyt vai mikä jne.?

15

1149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena

Vastaanpa itse itselleni: Kysyit liian paljon yhdellä kerralla, rauhoitu!

Ja nyt sitten. Saanko udella, minnepäin olette ystävät matkalla, oletteko pitkäänkin poissa?

• Ruuneperi

Varasin jo keväällä meno-paluu-matkan ja paluu on 3.10. Kohteenani on Benalmadena. Olen menossa kolmatta kertaa ja oloaika hiukan yli puoli vuotta. Tämä vaatimus koskee residenttejä.

Terveydelliset syyt, liukkaus, ilmasto, siinä joitain syitä.

Vaivat ovat pienemmät ilmaston takia. Kunto parempi liikkumismahdollisuuden takia. Lääkäri ja lääkkeet ilmaisia, ruoka ja se toinen halvempia.

Harrastuksia: Seurustelua kupin ääressä. Kortin (Canasta) peluu kerhossa. Espanjan opiskelu, tanssi ja tutustuminen ympäristöön.

• Kirsikka
        Ruuneperi kirjoitti:

Varasin jo keväällä meno-paluu-matkan ja paluu on 3.10. Kohteenani on Benalmadena. Olen menossa kolmatta kertaa ja oloaika hiukan yli puoli vuotta. Tämä vaatimus koskee residenttejä.

Terveydelliset syyt, liukkaus, ilmasto, siinä joitain syitä.

Vaivat ovat pienemmät ilmaston takia. Kunto parempi liikkumismahdollisuuden takia. Lääkäri ja lääkkeet ilmaisia, ruoka ja se toinen halvempia.

Harrastuksia: Seurustelua kupin ääressä. Kortin (Canasta) peluu kerhossa. Espanjan opiskelu, tanssi ja tutustuminen ympäristöön.

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, mutta mikä se ensimmäinen maksaa kun toinen on halvempaa?
        Olisi kiva tietää ennen sinne tuloa.

• Helena
        Kirsikka kirjoitti:

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, mutta mikä se ensimmäinen maksaa kun toinen on halvempaa?
        Olisi kiva tietää ennen sinne tuloa.

Ruoka ja viini. Yleinen sanonta, mielestäni.
        Korjaa Ruuneperi, jos olen väärässä.
        Muuten ei anna aihetta enempään.

• Klara

Alicanteen menen. Vähän vaihtelevia aikoja olen ollut, viime talvena joululta huhtikuun loppuun, jonakin vuonna kaksi kuukautta, ihan miten sattuu. Yhden kerran aikaisemmin olen ollut lokakuusta sinne vappuun.

Eräänä talvena vietin Teneriffalla 11 viikkoa ja sinne menisin kyllä suin päin, mutta sieltä on vaikeampi saada vuokra-asuntoa ja siellä on vähemmään suomalaisia. Enhän minä välttämättä maanmiehiä muuten kaipaa, mutta Teneriffalla olisin kyllä mieluummin jonkun tutun kanssa kuin yksin.

Minä liikun paljon etelässä ollessani, paljon enemmän kuin täällä, sillä siellä minun on helpompi hengittää, ilma on kuivempaa.
      Nyt on mukavaa, kun voi ottaa näppiksen mukaan ja pitää koneella yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin.
      Puhelut ovat nimittäin aika kalliita.

Asunnon olen aina vuokrannut, minulla on Suomessa luotettava välittäjä, joka on ollut avuksi jopa joissakin käytännön asioissa.

PS. Ruuneperi, Sinä kirjoitit, että paluu on 3.10. Tarkoitit kai, että meno?

• Ruuneperi

Ostin keväällä menomatkan Suomeen, joten tämä on paluumatka.

Aijotko olla internetyhteydessä ja miten? Minä käytin viime talvena gprs-kännykkää kunnes hinta kallistui. Nettikonttoreita on runsaasti, joten käytän niitä.

Teneriffan P de La Gruzissa minäkin viettäisin jos voisin. Sinne ehkä vielä menen ja asuntoja lötyy kun menee ajoissa.

• Kirsikka
        Ruuneperi kirjoitti:

Ostin keväällä menomatkan Suomeen, joten tämä on paluumatka.

Aijotko olla internetyhteydessä ja miten? Minä käytin viime talvena gprs-kännykkää kunnes hinta kallistui. Nettikonttoreita on runsaasti, joten käytän niitä.

Teneriffan P de La Gruzissa minäkin viettäisin jos voisin. Sinne ehkä vielä menen ja asuntoja lötyy kun menee ajoissa.

Puerto Rico on varma paikka auringosta. Viime talvena meni 8 viikkoa ihan viihtyisästi. Asuntokin löytyi hyvin ystävien välityksellä.
        Melko pieni paikka, mutta helppo matkustella
        eri paikkoihin. Yksin en matkusta sinne jo turvallisuussyistä.

Ensi kevättalvella suunnitelmana on mennä tuttavien luokse Calabriaan istuttelemaan oliivipuita. Talon nimi on Aurora, noin 2ha tila.
        KYllä sielläkin aurinkoa on ihan sopivasti.

• Helena
        Kirsikka kirjoitti:

Puerto Rico on varma paikka auringosta. Viime talvena meni 8 viikkoa ihan viihtyisästi. Asuntokin löytyi hyvin ystävien välityksellä.

Ensi kevättalvella suunnitelmana on mennä tuttavien luokse Calabriaan istuttelemaan oliivipuita. Talon nimi on Aurora, noin 2ha tila.

Calabria, missäpäin maailmaa se on? Espanjaa, Portugalia?

• Helena
        Kirsikka kirjoitti:

Ei raksuta, raksuttaa...
        Taisikin Calabria olla Ranskassa, laulunsanojen mukaan. Söötti laulu. Sinnekin olisi ihan mukavaa mennä...

• Kirsikka
        Helena kirjoitti:

Ei raksuta, raksuttaa...
        Taisikin Calabria olla Ranskassa, laulunsanojen mukaan. Söötti laulu. Sinnekin olisi ihan mukavaa mennä...

Italian saappaan kärkialue on Calabriaa. Tarkemmin
        Piedra Paola on pikkukaupunki jonne aion mennä.
        Lento Milanoon ja sieltä Crotoneen ja yksitysautolla perille. Myös suora rautatieyhteys on Milanosta saappaan kärkeen.

Calabriaan tekee muistaakseni Aurinkomatkat tai Tjäreborg matkoja.Virtuaalimatkoja voi tehdä kuten tiedät, Google - Tjäreborg ym. selaa valokuvia paikoista. Tulen torstaina nettiin.

• Helena
        Kirsikka kirjoitti:

Lento Milanoon ja sieltä Crotoneen ja yksitysautolla perille. Myös suora rautatieyhteys on Milanosta saappaan kärkeen.

Calabriaan tekee muistaakseni Aurinkomatkat tai Tjäreborg matkoja.Virtuaalimatkoja voi tehdä kuten tiedät, Google - Tjäreborg ym. selaa valokuvia paikoista. Tulen torstaina nettiin.

Haksahdin arvailuissani kevyemmille linjoille. No, ei se mitään, sitä sattuu.
        Maantiedossa olin huono. Nythän tietoa saa, jos hakee. Mutta kiitos, kun ehdit antaa palautetta. Olemme taas paljon viisaampia.

Minulle henkilökohtaisesti tulee Italiasta mieleen kirjeenvaihtokaverini 17 vuotiaana Sisilian Syracusasta sekä Rooman ( Capri) ja Venetsian matkat. Mutta että oleilemaan, hienoa!

• eka kerta
        Kirsikka kirjoitti:

Saitkin jo selville mistä päin löytyy..mutta onko kellään tietoa millanen paikka ja millaset kelit lokakuun lopulla?
        Ollaan menossa Tropean suuntaan.Toivottavasti vielä jotain eloa,vaikka turistikausi alkaakin olla ohi.

• Helena

Kiitos vastauksistanne. Mieleni minunkin tekisi lähteä loka-marraskuussa, koleiden kelien tullessa, lämpimämpiin maihin. Voisi käyskennellä kevyemmissä, vieno merituuli hyväilisi ihoa, aah! Kolotukset, jos eivät kokonaan poistuisi, niin vaimenisivat.
      Mutta lähteä nyt yksin vieraisiin oloihin, pidemmäksi ajaksi, se arvelluttaa. Entäpä, jos keskenkaiken tulisi ikävä? Kotiaan, läheisiään.
      Takavuosina se kenties vielä olisi onnistunut, oli rohkeutta enemmän, mutta näin iän karttuttua...

Siinäpähän mietin!

• Helena

joko Kanarialle tai Espanjan aurinkorannikolle.
      Studion vuokraaminen käynee matkatoimistojen kautta, ensikokeiluna 1-2 kuukautta.

Vai oliko Sinulla Klara neuvonantajaa lainaksi?
      Tässä täytyy pikku-hiljaa ruveta valmistelemaan, päivät kulkevat pääksytysten.

Nyt kauniita unia kaikille!
      Helena

• Klara

Anteeksi, Helena, kun vastaukseni viipyi. Olin matkoilla, enkä halunnut tuhlata vierailuaikaa netissä oleiluun, joten vasta nyt, kun tulin kotiin, huomasin kysymyksesi.

Jos et ole vielä saanut asuntoa vuokratuksi, suosittelen lämpimästi, että vierailet sivulla www.rantuu.fi. Siellä on asuntoja ja palvelu pelaa kaikissa asioissa, kysytpä sitten mitä tahansa.
        Tilaat sitten vain pelkät lennot ja asia on sillä selvä.
        Kysy vain, jos on jotain muuta, mitä haluat tietää, vastaan parhaan kykyni mukaan.
        Aurinkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe