Kerrostalon sisäkaton maalaus

uskaltaako

Niin kerrostalon sisäkatto on kovasti tullut ruskeaksi 22 vuoden aikana, uskaltaakohan sen maalata. Katto on sellainen epätasainen kun on kyse olohuoneesta.
Talo on ns. paikallaan valettu, silloin ei enää laudoitettu ennen valua vaan oli "teräsmuotit".

Puhuvat että se ruiskurappaus voi pudota, vaikuttaako maalin valinta asiaan.

11

19981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei todellakaan asiantuntija

      Juu, voi maalata, mutta maalin pitää olla siihen soveltuvaa. Maalasin itse tuollaisen rapatun katon. Maalin sain eräältä maalarilta. En nyt vain muista, että mitä maalia se oli... Ja tietenkin aina on vaarana, että rappaus voi pudota...

    • ammattilainen

      ruiskutetun vetonit katon voi maalata.Jos katto on tupakoinnin tms. takia kellastunut oikea maali on tixomatt tai sadolinin perinteinen kattomaali. Kummatkin maalit ovat liuotin ohenteisia (lakkabensiini)

      • uskaltaako

        siis kiitoksia


      • Justiina

        Voiko noita mömmöjä saada tällaiseen röpelökattoon ihan telalla tai pensselillä vai tarvitaanko ruikua.


    • Maikki

      Tuo kuvaus kuulosti samalta mitä mulla on olo- ja makuuhuoneen katto. Siinä on joku viinipullon roiskekuvio. Inhoan koko röpelöä ja haluaisin sileän katon, mutta miten saan röpelön pois? Se on laitettu/ruiskutettu jollekin kovalle levylle, jonka yläpuolella on lasivilla.
      Miten saisin pelkän röpelön pois irrottamatta levyjä????

      • uskaltaako

        Niin minulla on kerrostalo ja katto on ruiskutettu suoraan betonin päälle. Keittiössä on liipattu sileäksi, muut huoneet epätasaisen röpelöisiä.
        Jos sinulla on kerrostalon betonikatto ja se on kuten muillakin, ei taatusti kannata muuttaa.
        Se on kallista eikä se kelpaa seuraavalle jos joskus myyt. Pidä se normaalina, kuten muillakin.

        Mutta olisikohan sinulla, kirjoititkin jotain levyä.
        Minullakin on keittiössä noin 30 cm leveää HALTEX levyä, joka on pinnoitettu paperilla. Siihen on painettu erilaisia kuvioita, tai raitoja.
        Sekin kannattaa pitää sellaisena, maalata vain joskus.


      • ammattimaalari

        40 hiomapaperia hiomalossiin ja jatkovarsi - ja ei kun hiomaan.


      • uskaltaako
        ammattimaalari kirjoitti:

        40 hiomapaperia hiomalossiin ja jatkovarsi - ja ei kun hiomaan.

        Mutta jos katto on loivastikkin kuopallinen, aaltoileva tai yleensä koko katto ei ole samaa tasoa seuraa seuraavaa.
        Varsinkin kerrostalossa jossa ei ole puita varjostamassa kattoon tulee varjoja, kaikki kohtumat näkyvät aurinkoisella ilmalla.

        ja harva kerrostalon katto, varsinkaan paikallaan valettu on kovinkaan suora.


    • katon maalannut

      Katon voi myös maalata siroplastilla joka on vesiohenteinen ja muistuttaa vähän jotain kalkkivelliä. Vesiohenteista maalia käytettäessä on vain muistettava että ei telaile kattoa liikaa sillä vesi sulattaa vanhaa pinnoitetta ja se saatta varista pois. Maalatessa huomaa kyllä nopesti kuinka monta kertaa samaa kohtaa voi telailla. Vesiohteisessa maalissä on se hyvä puoli että maalari ei pökerry huuruihin kesken maalauksen ja roiskeet on helppo siivota kostealla rätillä.

      • Hiljakka

        Mitä vielä, ihan helppoa se on siivota lakkabensiiniohenteisenkin roiskeet. Rättään tulee vaan lakkabensiiniä veden sijaan ja maalatessa saa hyvät vibat kun muun aikaa pitelee rättiä vaikka hampailla :) (Huomenna voi kyllä hieman kolista)


    • asdoijfasogdijasodjfasd

      Vesiohenteisella pitää vetää kerran suurpiireisesti ja vain kevyesti painamalla, ettei rappaus irtoa. Kun akrylaatti on kuivununut hyvin, se ei läpäise enää kosteutta rappaukseen kovin helposti, eikä katto putoa enää niskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe