Tunteeko kohdun sormilla tunnustelemalla...???
Kertokaas te viisaammat!!
7
644
Vastaukset
- jeppe
Kyllä lääkärit ja varsinkin gynegologit tuntevat sen enrittäin hyvin. Hyvin pienet eroavaisuudet voivat tietenkin olla kyseenalaisia.
- ööö??
mutta voiko sen ITSE tuntea sormilla...???
- hoitaja
ööö?? kirjoitti:
mutta voiko sen ITSE tuntea sormilla...???
Ei voi tuntea itse, ei alakautta, eikä vatsanpeitteiden läpikään. Lääkärit kyllä tunnustelevat ja tutkivat, mutta sitäkin on harjoiteltu kauan ja hartaasti opintojen aikana. Tänä päivänä käytetään vuositarkastuksissakin aika usein ultraa, koska ei tunnustelu ole mitenkään luotettava todentaja.
- hmm...
hoitaja kirjoitti:
Ei voi tuntea itse, ei alakautta, eikä vatsanpeitteiden läpikään. Lääkärit kyllä tunnustelevat ja tutkivat, mutta sitäkin on harjoiteltu kauan ja hartaasti opintojen aikana. Tänä päivänä käytetään vuositarkastuksissakin aika usein ultraa, koska ei tunnustelu ole mitenkään luotettava todentaja.
mutta eikö kohdunkaulan voi tuntea itse....?
- murre
hmm... kirjoitti:
mutta eikö kohdunkaulan voi tuntea itse....?
Kohdunkaulan suun voit tuntea, eli se on se paikka mihin emätin loppuu, mutta kohdunkaulaa itsessään et voi tuntea...Jos sinulla on epäilys kasvaimesta, niin sitä et voi mitenkään itse tuntea, vaan niiden löytämiseen ja totetamiseen käytetään solututkimuksia ja - näytteitä.
Itse tutkimalla ja tunnustelemalla ei gynekologinen syöpä löydy, joten jos sinulla on jotain epäilyksiä tai oireita, niin hakeudu lääkärille. - ööö??
murre kirjoitti:
Kohdunkaulan suun voit tuntea, eli se on se paikka mihin emätin loppuu, mutta kohdunkaulaa itsessään et voi tuntea...Jos sinulla on epäilys kasvaimesta, niin sitä et voi mitenkään itse tuntea, vaan niiden löytämiseen ja totetamiseen käytetään solututkimuksia ja - näytteitä.
Itse tutkimalla ja tunnustelemalla ei gynekologinen syöpä löydy, joten jos sinulla on jotain epäilyksiä tai oireita, niin hakeudu lääkärille.kiitos teille kaikille, jotka ovat viitsineet vaivautua vastaamaan kysymykseeni...!
ei minulla oireita ole...Mutta eiköhän asia selviä sitten kun menen gynellä käymään... - Tomppa
hoitaja kirjoitti:
Vai että harjoiteltu kauan ja hartaasti opntojen aikana- BUAHAHAHAHAAAA!
Gynen kurssi kestää 1-2 kk ja sinä aikana pääsee tutkimaan 1-3 potilasta, jos pääsee. Miespuoliset kandit potkitaan pois huoneista kun monet naiset ovat niin hysteerisiä, joten nuori mieslääkäri ei välttämättä ole kertaakaan tehnyt sisätutkimusta valmistuessaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687