Hintaluokka 3000-4000e. Lasikuitu tai alumiinirakenteinen. Vuosimallilla ei kauheasti väliä, kunto ratkaisevampaa. Täytyy voida ajaa sateellakin kastumatta eli pressullinen ht tai tuulilasivene tulisi kyseseen. Mielellään ainakin 2 hlölle nukkuma paikat. Kone 30-40hp tai diesel niin käyttökulut ovat pienet. Mikähän olisi järkevin merkki/malli?
suositelkaa venettä
13
8894
Vastaukset
- HK2
Noilla reunaehdoilla voisit ehkä yrittää löytää vanhan Bella 530:n.
- Osku
Tuolla rahalla ja noilla reunaehdoilla kannattaisi katsastaa lähimmän kaupungin kaatopaikan huutokauppa. Maksat veneesta 10 - 100 euroa, säästyneellä rahalla korjaat.
- HK2
Osku kirjoitti:
Tuolla rahalla ja noilla reunaehdoilla kannattaisi katsastaa lähimmän kaupungin kaatopaikan huutokauppa. Maksat veneesta 10 - 100 euroa, säästyneellä rahalla korjaat.
Ja tolla asenteella kannattaisi kirjoitella enintään julkisen vessan seiniin.
- osku
HK2 kirjoitti:
Ja tolla asenteella kannattaisi kirjoitella enintään julkisen vessan seiniin.
sinulla myös mennyt jauhot ja vellit sekaisin.
Lueppas poeka uudelleen - vanhan viisaita totuuksi. - HK2
osku kirjoitti:
sinulla myös mennyt jauhot ja vellit sekaisin.
Lueppas poeka uudelleen - vanhan viisaita totuuksi.Mä nyt luin ne sun juttus uudelleen kun kehotit. En viisastunut sen enempää kuin että olet nähtävästi kaatopaikoilla järjestettävien huutokauppojen asiantuntija. Ehkä peräti niissä toimiva meklari. Itse en ollut sellaisista kuullutkaan, mutta kaikenlaisia minulle tuntemattomia alakulttuureja niitä varmaan on Suomessakin.
Alkuperäiselle kyselijälle voin kertoa, että esim. Venepörssissä näkyy olevan myytävänä pari Bella 530 HT:tä, joista halvemmasta pyydetään 6600 egee. Siitä vaan tinkimään. - Osku
HK2 kirjoitti:
Mä nyt luin ne sun juttus uudelleen kun kehotit. En viisastunut sen enempää kuin että olet nähtävästi kaatopaikoilla järjestettävien huutokauppojen asiantuntija. Ehkä peräti niissä toimiva meklari. Itse en ollut sellaisista kuullutkaan, mutta kaikenlaisia minulle tuntemattomia alakulttuureja niitä varmaan on Suomessakin.
Alkuperäiselle kyselijälle voin kertoa, että esim. Venepörssissä näkyy olevan myytävänä pari Bella 530 HT:tä, joista halvemmasta pyydetään 6600 egee. Siitä vaan tinkimään.omia, mutta antaa olla. Otan osaa.
- Kusti
myytävästä Terhi 520 HT 60 mercury-88 hintaan 2000€.Mulla oli aikoinaan semmoinen yhdistelmä ja olin tosi tyytyväinen.Viimeisen päälle tukusa.Hätätapauksessa pystyy 4 henkeä yöpymään.Ja parasta,se on lasikuituvene,ei mitään abs muovia.
- Osku
sekannu näiden esittämiin "roinaan". Perämoottori tuota luokkaa - et tee mitään. Saman voisi sanoa veneestä - tai kyllä sitten jos haluat sylin täydeltä murheita.
- UFO
Jurmo Lux vai mikä se ny on.... on Taivassalossa Piilisellä muistaakseni 40 Suzukilla, vene vaikutti todella siistiltä, ja kone varmaan jotain 80 luvun lopun. 4800€ tais ol lapus hintaa....pienihän se on mutta...ei hassumpi who knows.
- Kokenut
Usko vaan tuota Oskua. Ei tuolla rahalla kannata osta mitään niin suurta kuin toivot, sillä moottorit ovat jo sen ikäisiä, eikä tiedä miten pidetty, että loppulasku kahden tulevan vuoden janalla niin suuri, että sinulla loppuu rahat.
Vanha sananlasku sano, "että köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa", eli sitä juuri mitä ajattelit. Kyllä sanoihin piilee paljon viisautta.- Venemies
Yhdyn siltä osin näihin keskusteluihin, että kelpokunnossa olevaa pakettia ht-vene ok-kone et millään noilla hinta/nukkumavaatimuksilla saa, tai jos onnistut, niin tuuria on oltava etsinnässä. Kerää 10.000€ kasaan ja aloita uudelleen.
Itse ratkaisin vastaavan ongelman taannoin kesällä näin: ostin reilun 5 m tukevan tuulilasiveneen vm. 80 hyvä kone yamaha 85 hv vm 93. Kone on maksimi mitä veneeseen "saa" laittaa, ja isohko, mutta hintalappu 2900 € houkutteli, sillä koneen arvo on ihan ok vielä ja toimivuus on ollut hyvä. Vene on erittä hyvä aallokossakin.
Mielestäni tämä oli köyhän hyvä ratkaisu tutustua veneilyyn edullisesti ja upgrade ensi kesäksi ei haittaa, koska ei tässä paljon takkiin voi tulla.
Tämä oli yksi näkemys - toki näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut järkevä laittaa se 7-10 t ja jatkaa samalla useampi kesä..
- Silver Eagle
...Flipperin 500 sarjalainen. Hyvä perusvene 50-70 hv koneella.
- Gunnar
Ehdottomasti suosittelen sulle Targa 31:stä. Sopii hintahaarukkaan ja on mahtava vene. Eikun kauppoihin hintoja vertailemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458