Rotat ja ukkonen

Ääniää

Tuli tässä mieleen, kun täälläpäin riehuu nyt ihan kauhea ukkonen, että voiko rotta säikähtää ukkosta kuoliaaksi, ja pitäisikö yrittää tavallaan jotenkin suojata niitä? Minulla ei vielä ole rottia, mutta ehkä sitten joskus, ja pelkään itse ukkosta ihan hirveästi. Samaa mietin kanssa siitä, kun koirani on todella haukkuherkkä, että voiko rotat säikähtää sen haukkumista?

4

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Mä en ole ainakaan huomannut että rotat kiinnittäisi ukkoseen mitään huomiota, ei myöskään raketteihin tai muihin ääniin ulkoa :) Haukkumista voivat pelätä, mutta kannattaa ehkä ottaa rotat kasvattajalta jolla on myöskin koira niin ovat jo valmiiksi tottuneet. Kyllä ne muutenkin haukkumiseen tottuu, vaikka mieluiten toki häkki voisi olla rauhallisessa paikassa jossa koira ei metelöisi ihan vieressä.

• Ääniää

Okei, kiitos vastauksesta! :) mulla tulis kyllä rottähäkki eri huoneeseen kuin koira (joka on kääpiösnautseri ja tunnetusti rottakoira) mutta haluaisin kuitenkin ainakin vähän totuttaa sitä niihin :) koirani vain reagoi ihan kaikkeen haukkumalla! Josta muuten johtui mieleeni, voiko rotille olla haittaa koirani haukunesto laitteesta, joka käyttää jotain korkeaa ääntä, jota ihminen ei kuule, mutta joka ärsyttää koiraa kun se haukkuu.

• Sedä
        Ääniää kirjoitti:

Okei, kiitos vastauksesta! :) mulla tulis kyllä rottähäkki eri huoneeseen kuin koira (joka on kääpiösnautseri ja tunnetusti rottakoira) mutta haluaisin kuitenkin ainakin vähän totuttaa sitä niihin :) koirani vain reagoi ihan kaikkeen haukkumalla! Josta muuten johtui mieleeni, voiko rotille olla haittaa koirani haukunesto laitteesta, joka käyttää jotain korkeaa ääntä, jota ihminen ei kuule, mutta joka ärsyttää koiraa kun se haukkuu.

Hmm... luultavasti ei, kun se ääni kerran kestää vain vähän aikaa koiran haukkuessa. Rotat osaa kyllä aika lunkisti olla välittämättä äänistä.

• luppakorva2

juu. omatkin nukkuu ihan rauhassa vaikka imurilla kuinka vetäisi häkkiä ympäri.. =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      182
      11366
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      57
      5412
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2677
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2355
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1831
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1775
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1440
    8. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      27
      1413
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1366
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1349
    Aihe