alkoholisti

itken vain

Kertokaa hyvät ihmiset millä saan katkaistua miesystäväni kännäysputken. Hän on ollut hoidossa tämän takia ja nyt taas repsahtanut niin että juo joka päivä pullon kirkasta ja vielä olutta tai siideriä päälle. Siis joka helvetin päivä kännissä, mä en jaksa enää kauaa tällasta elämää. Elää kuin pellossa aina kun on kännissä. Töissä kyllä käy säännöllisesti. Raha ei ole ongelma joten helppoa kännätä aina vaan. Auttakaa pliis mua!!!!

13

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoholisti

Hmm...tuohon juttuun ei oikein ole olemassa mitään patenttivastausta...mutta alkoholisti tarvitsee jonkun SUUREN 'kolauksen' ennen kuin se alkaa tajuamaan tilanteen vakavuuden..minä itse kännäsin aikoinani enkä perustanut vaimon moralisoinnista pätkääkään, enkä oikeastaan erouhkauksista..mutta sitten kun vaimo lopen toteutti uhkauksensa eli pani eropaperit vireille niin silloin minussa tapahtui jotain...tajusin että menetän vaimon, lapset, kodin ja jne..tämä ei suinkaan tarkoita sitä että se puree kaikkiin alkoholisteihin jotkut 'heräävät' ja jotkut juovat itsensä hautaan..holistilla pitää herätä OMA halu raitistua..minun paikka on AA..sinulle suosittelen al-anon ryhmää http://www.al-anon.fi/ tuolta saat vähä tietoa jos kiinostaa...ps. yritä hoitaa itseäsi!!

• Exotto

Sinä et pysty sitä katkaisemaan! Niin se on. Ilmeisesti miehesi on tottut "itkemiseesi" ja olettaa, että kaikki menee sinun suhteesi niinkuin enenkin. Mieti mitä sinä elämältäsi haluat. Ja tee omat ratkaisusi sen mukaisesti. Älä pyydä miestä muuttumaan ja ottamaan itseään niskasta kii. Tee se itsellesi!

• A.Kekonen

Ilmeisesti joku vapaan ammatin harjoittaja. Kuntoilija tai jatkuva iltavuorolainen. Ei ainakaan omalla autolla aamuisin töihin menevä. Tai sitten...

Elin joskus samoin. Niin pitkään kunnes käry kävi. Puhalsin yli säädetyn puolenpäivän jälkeen, vaikken aamusta ollut ottanut tippaakaan. Mielestäni olin aina ihan selvä herätessäni.

• rappiomies

Näin kävi minullekin, illalla vain 3-pulloa viiniä ja hieman kaljaa 2-henkeen.
        Aamulla kiireessä syöksyin autoon ja 2km päässä puhallusratsiaan, mittari näytti 1-promille !!
        Tarkkuusalkometrissä lukemaksi saatiin noin 0.7(0.34) Arvaa vituttiko! Ratsaavat työhön menijöitä,ovat maksukykyisempiä !

Rangaistus olla ilman korttia on perheelliselle työssäkäyvälle miehelle traumaattinen kokemus.
        Henkilöautolla hoidetaan kaikki asiat,työmatkat ymm.
        Työssä olen juotunut epäsuosioon,kotona jonkinasteinen aviokriisi(yhteisiä harrastuksia ei voi harrastaa)
        kesäloma meni perseelleen,kaiken kukkuraksi tytär joutui lopettamaan kuljetusongelmien takia ratsastusharrastuksen (ei vaimokaan aina kerkiä)

SAATANA...KAIKKI YHTEISKUNNAN SYYTÄ! promille raja liian alhainen...pitäisi olla aamulla 1-promille!..he

• Vastaaja

Kokeilkaa vielä jos ette ole jo kokeilleet. Jos saisit miehesi tajuamaan sen että hän on alkoholisti ja haluaa parantua niin teillä on vielä toivoa.

Muussa tapauksessa lähde pois ja jätä se mies. Hän on tiensä valinnut. Taivaan Isä häntä auttakoon.

Elämä on välillä julma. Elämässä pitää tehdä joskus ikäviä ratkaisuita. Taivaan Isä kyllä huolehtii miehestäsi.

• jätkä

Taivahan isä päästää juoppojen taivaaseen.( ei lopu viina eikä tule krapulaa)
        Juoppojen helvetti on varmaan kamala, pelkkiä tyhjiä pulloja, korkkeja ei saa täysistä auki ja raivoraittiit on vartijoina !

• Känni?

Mikä on känni? Lasi viiniä.

• itken vain

Kiitos tosiaan teille kaikille! Hän käy kyllä työssä joka alkaa usein jo aamulla kahdeksalta, joskus joutuu hypätä rattiin jo kuudelta, mutta mikään ei estä etteikö olisi illalla kännissä. Tänään ihme kyllä lopetti juomisen muutamaan kaljaan kun huomasi että pitäisi olla aamulla kasilta 200km:n päässä. Ja se pysäytys mikä hänellä jo kerran oli, oli kolmisen viikkoa sairaalassa makaamista alkoholista johtuneen rasvamaksan takia. Sekään ei katkaissut putkea kuin seitsemäksi päiväksi. Tänäänkin olen itkenyt muutamaan kertaan kun olen siivonnut hänen jälkiään ja aina vain tulee lisää... En jaksa kyllä kauaa, ja hän tietää sen. Juttelimme siitä viimeksi yhdessä viisi päivää sitten molemmat itkien. Katteettomia lupauksia kyllä riittää päivittäin. Vaikeaa tämä on kun en itse ota juuri ollenkaan. Tänään kyllä uhkasin vetää pers..olalle kun itkin hänen takiaan, sanoin että koitetaan sellaista elämää et ollaan molemmat tukka täynnä. (Ei minusta kyllä olisi sellaiseen).Yritä tässä nyt sitten perhettä perustaa hänen kanssan, huh huh. Koitan silti jaksaa aina seuraavaan päivään.

• renttu

Kyllä tuo nyt aika vaikealta asialta vaikuttaa.
        Taitaa olla kummankin terveys koetuksella, kyllä tuossa olisi nyt ammattiauttajan kanssa keskustelu paikallaan. Ystäväsi ajautuu väistämättä rappioon,ajokortti menee varmasti jonakin päivänä,ja onni loppuu totaalisesti,kun se on loppuakseen.

• Kipinämikko

Katteettomia lupauksia on tullut annettua... 4 avoliittoa niiden ja viinan vuoksi on päättynyt. Tuttua juttua kirjoittamasi. Nyt naiset elävät onnellisesti (?) uusissa suhteissa. Samoin minä. Neljättä vuotta selvinpäin.

Mitä sitten? Sen olen oppinut että tauti on paha. Minulla kuningas alkoholin selätysotteen saanti kesti parikymmentä vuotta. Silloin minut sitten nujerrettinkin kunnolla. Toivottavasti kaikkien ei tarvitse vetää tämän pitkän kaavan mukaan. No, henkiriepu on säilynyt - monelle kohtalotoverille on käynyt toisin.

Tärkein "neuvo" minkä sinulle voi antaa: Ole oma itsesi. Kuuntele sisintäsi. Älä lähde mukaan sairaan ihmisen itsepetokseen.

• Alina

joskus kuitenkin tulee stoppi eteen. Älä anna mennä niin pitkälle. Miehesi on sairas etkä voi mitään hänen juomiselleen, ikävä kyllä. Hae apua itsellesi, tarvitset etäisyyttä suhteeseen, erillään asuminen ehkä hyvä, puhuminen ammattiauttajan kanssa. Äläkä vaan anna vaikuttaa jos miehes syyllistää tyyliin "tapan itseni juomalla jos lähdet" tms. Alkoholistin tapa syyllistää muita. Voimia!

• AbsFab

..mutta: Sinun on tärkeintä ajatella itseäsi.

Tarkkaile itseäsi. Vakavoidu. Olet ilmeisen pahasti jumissa vakavasti sairaan ihmisen kanssa! Ja ikävintä on se, että sairastut itse siinä vieressä.

Lopulta voit olla mielisairaalakamaa ennen miestäsi, toiset kestävät yllättävän paljon (niin fyysisesti kuin psyykkisesti) ennen kuin stoppi tulee. Tai joku iso kolaus, jollaisia näkyvät jo osa kuvannneetkin. Älä jää odottamaan tälläistä ihmettä, miehesi on käytännössä mennyttä. Pelasta itsesi.

Tuol al-anon ei ymmärtääkseni ole ollenkaan hullumpi mesta. Tutustu ihmeessä. Tsemppiä.

• alkoholistin tytär

ja anna toistenkin elää omaa elämää. Itse olen käynyt tuolla Al-anonissa opettelemassa tätä elämisen taitoa. Alkoholistin paraneminen lähtee ennen kaikkea siitä, että hän huomaa ettei häntä enää pelastetakkaan kiperistä tilanteista (joutuu ottamaan vastuun itsestään), että hän itse sisimmässään päättää lopettaa juomisen omasta tahdostaan...jne.
        Alkoholisti sairastuttaa koko perheen puolison, lapset jne. sairautta voidaan kutsua nimellä läheisriippuvuus.
        Al-anon on ns. vertaistukiryhmä missä on kanssasi saman tyylisiä asioita kokeneita, holisteille on AA.
        Jos paikka ei tunnu sinulle omalta, ota yhteyttä esim. mielenterveystoimistoon - älä jää yksin asioita pähkäilemään kaiken tuskan ja häpeän keskelle - ON AIKA NÖYRTYÄ hakemaan APUA!
        JAKSAMISIA SINULLE :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe