Kumpi on parempi?

Äiti00000

Pieni Prinsessamme syntyi 10.6.2013. Olemme päättäneet nimen mutta mietimme kumman seuraavan nimen laitamme ensin. Tyttö saa nimekseen Sigrid Alva Maria tai Sigrid Maria Alva. Kummasta te pidätette enemmän? Itse olen enemmän Sigrid alva marian kannalla.

30

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.

      Siiri sopii suomalaiselle paremmin kuin tuo norjalainen muoto

      Siiri Alva Maaria

      • Äiti00000

        Sigrid on Sigrid eikä muuksi muutu :)


      • antisigrid
        Äiti00000 kirjoitti:

        Sigrid on Sigrid eikä muuksi muutu :)

        Sääli, ajattelisit lastasi. G ja D samassa nimessä on tosi vaikea lausua. Nimi on käyttökelvoton. Lapsesi ei tule sen hienommaksi vaikka laittaisit nimeen kaikki konsonantit.


      • Äiti00000
        antisigrid kirjoitti:

        Sääli, ajattelisit lastasi. G ja D samassa nimessä on tosi vaikea lausua. Nimi on käyttökelvoton. Lapsesi ei tule sen hienommaksi vaikka laittaisit nimeen kaikki konsonantit.

        Sääli niille jotka eivät osaa lausua Sigridiä oikein :) Lapseni ei ehkä tule sinun mielestäsi hienommaksi, mutta minun mielestäni nimi sopii tytölle täydellisesti. Sigrid on kaunis nimi. Harmi että Suomi on tälläinen takahikiä että erilaisia nimiä ei osata arvostaa. Vetäkää herne nenään vaan! :) Minua ei haittaa että tytöllä on näin kaunis nimi! :)


      • Sikriitti
        Äiti00000 kirjoitti:

        Sääli niille jotka eivät osaa lausua Sigridiä oikein :) Lapseni ei ehkä tule sinun mielestäsi hienommaksi, mutta minun mielestäni nimi sopii tytölle täydellisesti. Sigrid on kaunis nimi. Harmi että Suomi on tälläinen takahikiä että erilaisia nimiä ei osata arvostaa. Vetäkää herne nenään vaan! :) Minua ei haittaa että tytöllä on näin kaunis nimi! :)

        Ei, eihän se tytön vaikeasti lausuttava nimi sinua haittaa. Kunhan itse opettelet nätisti lausumaan niin tadaa - työ on sinun osaltasi tehty. Mutta mieti tyttöäsi, joka joutuu jatkuvasti selitellä ja tavailla nimeään, toistella sen ääntämisasua ja korjata että siinä on G eikä esimerkiksi C, Q tai K. Ja silti se kirjoitetaan aina väärin. Silti se kuullaan väärin. Pidemmän päälle tosi raskasta ja ärsyttävää.

        Mutta eihän se sinua haittaa, tyttären oma moka.


      • Äiti00000
        Sikriitti kirjoitti:

        Ei, eihän se tytön vaikeasti lausuttava nimi sinua haittaa. Kunhan itse opettelet nätisti lausumaan niin tadaa - työ on sinun osaltasi tehty. Mutta mieti tyttöäsi, joka joutuu jatkuvasti selitellä ja tavailla nimeään, toistella sen ääntämisasua ja korjata että siinä on G eikä esimerkiksi C, Q tai K. Ja silti se kirjoitetaan aina väärin. Silti se kuullaan väärin. Pidemmän päälle tosi raskasta ja ärsyttävää.

        Mutta eihän se sinua haittaa, tyttären oma moka.

        Tiedän miltä vaikeati lausuttava nimi tuntuu, minulla on myös sellainen.


      • nih.
        Sikriitti kirjoitti:

        Ei, eihän se tytön vaikeasti lausuttava nimi sinua haittaa. Kunhan itse opettelet nätisti lausumaan niin tadaa - työ on sinun osaltasi tehty. Mutta mieti tyttöäsi, joka joutuu jatkuvasti selitellä ja tavailla nimeään, toistella sen ääntämisasua ja korjata että siinä on G eikä esimerkiksi C, Q tai K. Ja silti se kirjoitetaan aina väärin. Silti se kuullaan väärin. Pidemmän päälle tosi raskasta ja ärsyttävää.

        Mutta eihän se sinua haittaa, tyttären oma moka.

        aika tyhmä saa olla jos sigridiä kirjottaa esim q:lla. Totta, että voi olla varsinkin lasten vaikea lausua, mutta ihan selkeesti tavallinen ruotsinkielinen kaunis nimi eikä yhtään liian hienosteleva.


      • ehdotan

        Olen samaa mieltä Siiri on parempi nimi, on helpompi lapsellekin. Joten toivon mukaan ehdin tähän keskusteluun ennen ristiäisiä ja luette. Minusta Siiri Alva Maria olisi kaunis nimi prinsessalle tai sitten Oikein prinsessa nimi Diana Sophia.


      • Äiti00000
        ehdotan kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Siiri on parempi nimi, on helpompi lapsellekin. Joten toivon mukaan ehdin tähän keskusteluun ennen ristiäisiä ja luette. Minusta Siiri Alva Maria olisi kaunis nimi prinsessalle tai sitten Oikein prinsessa nimi Diana Sophia.

        Olemme mieheni kanssa jo päättäneet että nimi on tämä. Ristiäisetkin olivat jo 1.7
        Siiri ei ole meidän tytön näköinen nimi, sitä paitsi sanoin jo alussa että nimi on Sigrid alva maria TAI Sigrid maria alva, joten en kaipaa muita nimiehdotuksia. Siiri nimestä en muutankaan pidä, ei sovi meille ( anteeksi Siirit).
        Tai Diana nimi, ehkä helpompi lausua, mutta ei sovi suomalaiseen suuhun. Englannissa ja Suomessa nimi lausutaan ihan eri tavalla ja kuulostaa mielestäni tyhmältä, Sigrid on muutenkin pohjoismainen nimi.
        Muutenkin nimi tulee olemaan Sigrid alva maria, pitivätpä muut siitä tai eivät, nimi on minun ja mieheni mielestä täydellinen tytölle. :)


      • kynsiviila123
        ehdotan kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Siiri on parempi nimi, on helpompi lapsellekin. Joten toivon mukaan ehdin tähän keskusteluun ennen ristiäisiä ja luette. Minusta Siiri Alva Maria olisi kaunis nimi prinsessalle tai sitten Oikein prinsessa nimi Diana Sophia.

        Eihän ihminen ole aina lapsi..


    • 8+3

      Sigrid Alva Maria sointuu ehdottomasti kauniimmin. Onnea prinsessasta! Me täällä vielä odotellaan omaa prinsessaa. :D

      • Äiti00000

        Niin minunkin mielestäni! :) Kiitos ja onnea paljon myös teille! :)


    • Starlene

      Sigrid Alva Mariasta pidän minäkin enemmän.

    • Sigrid ei oo nimi

      Vittu ny mikä urpo oot!!! SIGGGRRRIIIDD.. paska nimi. :/ Ku kaikki yrittää olla nii hienoj ku ei suomalaiset nimet tommoselle kusipää vitturätille kelpaa..

      • Äiti00000

        Huoh.. Ehkä tämä "hienous" johtuu siitä että tytön isä ei ole suomalainen... :)


      • monirotu?
        Äiti00000 kirjoitti:

        Huoh.. Ehkä tämä "hienous" johtuu siitä että tytön isä ei ole suomalainen... :)

        aiotte kuitenkin asua täällä


      • Äiti00000
        monirotu? kirjoitti:

        aiotte kuitenkin asua täällä

        Asia ei sinulle kyllä sinänsä kuulu, mutta asumme Suomessa myös tulevaisuudessa. Mutta muutto ulkomaille ei ole mahdoton ajatus. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo! :)


      • Jooh.

      • Äiti00000
        Äiti00000 kirjoitti:

        Asia ei sinulle kyllä sinänsä kuulu, mutta asumme Suomessa myös tulevaisuudessa. Mutta muutto ulkomaille ei ole mahdoton ajatus. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo! :)

        Lapsen isä on muutenkin pohjoismaista, joten nimi sopii suomeen että toiseenkin maahan! :)


    • gridsi

      Sigrid Alva Maria.

    • NimiTäti

      Sigrid Alva Maria kaunis nimivalinnaksi.

    • Täti

      Samoilla linjoilla minäkin: - Sigrid Alva Maria on kaunis.

    • Äiti00000

      Päätimme miehen kanssa että tytöstä tulee Sigrid alva maria! :) Kiitos kaikille vastauksista, niistä oli apua! :)

      • hyvä hyvä (y)

        oikein valitsitte!!! ;D


      • hyvä hyvä (y) nyk. iida
        hyvä hyvä (y) kirjoitti:

        oikein valitsitte!!! ;D

        ja se on ihana nimi! sigridissä on sitä kansainvälisyyttä ja hienoutta kun taas alva on supisuomalainen nimi ja maria on kumpaakain;)


    • 17+4

      Tsiisus mitä vassuja täällä..

      Mun mielestä Sigrid Alva Maria on parempi, Alva on tosi nätti toiseksi nimeksi.

      Ja niille jotka mussuttaa että lapsi ei osaa nimeään lausua oikein: herrajumala sentään, kuinka kauan teillä meni esim. oppia sanomaan r? Ei kellään ole ongelmia lausua nimeään kuin ihan pienenä.. Päät pois puskasta. >:(

      • Äiti00000

        Kiitos, minustakin! :)

        Samaa mieltä, lapsella r- kirjaimen sanominen on ehkä vaikeaa, mutta kyllä sen ajan myötä oppii, toivottavasti! :)


    • ehdotelmia

      Miten olisi Sirja tai Sirje, minusta Sirja Alva Maaret olisi tosi kaunis.

      • Äiti00000

        Ei ihan minun mieleeni. Ja tytöllä oli ristiäiset 1.7, joten en taida enää muutella nimeä... Ei varmaan ole edes mahdollista :D Olen tyytyväinen Sigrid Alva Maria- nimeen, toivottavasti tyttökin! :)


    • voi luoja teitä

      Joo oon myöhässä eli jos luette tätä vielä nii voi juma mitä urpoja täällä anteeks vaa mitä vaikeeta on lausua Sigrid ja tosiaan aika päly saa olla et ton voi lausuu väärin eiköhän tuo oo siinä suhteessa aika perus nimi vaikka lapsi ite sen lausuiski vähä sikrit nii ei sitä voi kirjottaaa väärin! Aivan ihana nimi ja jos ollaan rehellisiä nii Ruotsi ja Norja on hienompia maita ku Suomi niinkun joku sanoki jokskuks perähikiä vai mikä olikaa!:D Kaunis nimikokonaisuus ja joku Siiri nyt on ihan kamala ja miks teijän ylipäätään pitää tulla arvostelemaan jos aloittaja jo sanoo että nimi on jompikumpi onko nii vaikeeta ymmärtää että se ei enää sitte muutu.kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe