Olisiko viritysohjeita? Oma Soliferi menee 44-48 (mittari kusettaa) Onko näissä Solifer Enduroissa rajoitinta? Muita Viritys ohjeita?
Solifer Endurohan on Skyteam st50:sen sisarmalli, joten Skytarinkin omistajatkin voisivat antaa vinkkejä ;)
Mopo on vaan niin laiska. Apua.
Solifer Enduro/skyteam st50 Virit??????
23
2836
Vastaukset
- Jooh2
Mulla oli tommone supermoto malli ja siinä oli imukaulassa kuri ja muutenki ihan hemmetin pitkä imukaula, se kannattaa vaihtaa lyhyempään, niinku mäki vaihdoin, mutta saattaa olla et kaasuvaijeri ei enää yletä. En oo varma, koska siinä ei ollu vakio kaasuvaijeria sillo, sitten se ryypynkää vaijeri ei yletä ollenkaa, mutta kädellä saa hyvin sitä käytettyä. Kun vaihdat imukaulan lyhyempään ja suuttimen hieman isompaan kiihtyy mopo vähä paremmi. Niin ja jos vaihdat lyhyen imukaulan, joudut vaihtamaan myös ilmanputsarin, koska vakio ei mahdu siihen kaasarin ja rungon väliin. samalla saat hyvän tavaransäilytys kotelon penkin alle!
- Kapteeni Kiinankakka
Jooh2 kirjoitti:
http://www.motot.net/wiki/Solifer_Enduro Tuolta löydät lisää tietoa!
Aionkin ostaa kaasuttinen vipuryypyllä. Kiitos linkistä, olen kyllä lukenut tuolta. Onko Näissä mopoissa rajoitinta?
- Jooh2
Ei ole mitään rajoitinta. Ainoastaan paino rajoittaa näissä mopoissa :D
- KiinanKakka
Myt tilattu Dellorto PHBG ja lyhyempi imukaula :D
Minun Soliferissani om se vaihdepoljinvipu-systeemi melkein rikki, voisinko saada vinkkejä mistä sais uutta osaa? myös kaasuvaijeri? :)
Ei kiinnosta marmoritiskiltä ostaminen - laiskanpaskanomistaja
motor powerista saa semmosii ku ettii skyteam st50-3tr ni pitäis löytyy
- Jooh2
Katsoppas löytyykö tuolta tuota vaihdepoljin hässäkkää http://www.skootterikauppa.fi/varaosat-c-35.html Mulla kaasuvaijerina oli joku ihme yleismallinen, en muista mikä lie. Sitä muistaaksen piti muokata vähän, että sai sinne kaasariin kiinni.
- Jooh2
Kannattaa myös katsoa nettivaraosasta solifer/skyteam merkeiltä.
- kapteeni Kiinankakka
Jooh2 kirjoitti:
Kannattaa myös katsoa nettivaraosasta solifer/skyteam merkeiltä.
Riittääkö 70 suutin kurittomaan Solkkuun? Löytyiskö muuten jotain suht' hyvän äänistä änkkää näihin?
- Jooh2
Kyllä pitäs riittää, vakio änkästä saa hyvän pörinä änkän ku rälläköi sen pillin pois ja tekee ison reiän sen pillin tilalle. Tai sitten toinen vaihtoehto on rälläköidä se levy kokonaan irti missä se pilli on kiinni
- jfidkdjf
Koon 74 suutin on hyvä.
Änkän päästä kannattaa ottaa 10cm pois ja isompi pilli tilalle.
Se änkän pää on täynnä levyjä ja pieniä putkia jotka kuristaa.
- ewrtyui
Soliferiin kannattaa laittaa lifan 125cc moottori. Kyllä kulkee!
- KiinanKakka
Itse aion veivata katin ja teen suoran putken paremmalla valmentajalla.
- KiinanQaqqa
KiinanKakka kirjoitti:
Itse aion veivata katin ja teen suoran putken paremmalla valmentajalla.
*heivata katin* ja *paremmalla vaimentajalla*
Pirun autocorrect
- samppa
Oisko linkata mitää hyvää sivustoa mistä saisi viriosia?
Ja auttaako sen änkän pillin lyhentäminen mitään? - 410
mistä tähän laitteeseen saa osia? ratakset,vaijerit ja jarrulevyt....ei löydy mistään
- Skyteamexpertti
Vara osia löytyy motor power netti sivuilta
- T.T83
mistä moottori tähän solifer sm 5o enduro.. vm.2010
[email protected] - solikkaan-kyllästynyt
Itsekin tarvitsisin neuvoja, kun oon täs nyt puolvuotta päristelly tol solifer supermoto enduro olikse -09, ni mitä vittuu mun pitää tehä et saan täst nopeemman? tää o vitu perseestä ajaa näi hiljaa, jotai 40-56km/h...
- Sftstussass
Otat sen kurin pois imukaulasta niin kulkee n.60 ja vaihat paremmanilmanputsarin nii kiihtyy nopeampaa ja kulkee 65.
- kuritpois
ota kurit pois ja laita isompi suutin sillee iha alkuu
- Skymadness
Ja myös änkkä on tossa aika kuristava joten se kannattaa vaihtaa niin kulkee kovempaa ja vääntää paremmin.
- Jutustelija1
Tehoputki, isompi kaasutin. Säädöt kuntoon ja pidemmät välit niin johan kulkee mopoksi ihan riittävästi.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375076- 823606
- 302983
- 612975
- 92886
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351629