Kurkatkaa IS . Ei koske Varkautta?
StoraEnso .
42
673
Vastaukset
- Kriisistä kriisiin
Eivät ole ensimmäiset eivätkä viimeiset...
http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/06/18/stora-enso-aikoo-irtisanoa-2500-heista-650-suomessa/20138570/170- Tietäjä
Jouko Karvinen pistää Varkauden kiinni. Kartonki sakkaa. Sellu ei riitä ja paperi punaisella.
- Kuoleman spiraali
Tietäjä kirjoitti:
Jouko Karvinen pistää Varkauden kiinni. Kartonki sakkaa. Sellu ei riitä ja paperi punaisella.
Tehtaita ei suljeta, nillä ei vain ole enää kohta hirveästi työntekijöitä...
- voi pojat
Kuoleman spiraali kirjoitti:
Toivotaan niin.
- ennustus!
Kuoleman spiraali kirjoitti:
Uskotko tosiaan niin? Eipä aikaakaan kun portit on kiinni!
- Siltakupe
Toista se oli aikoinaan.
- Selvännäkijä
Selvitystyötä tehdään, todetaan ettei aaltopahvin valmistamista aloiteta Varkaudessa, Stora Enso SULKEE Varkauden paperitehtaan. Yksi sivu kääntyy taas Varkauden teollisuuden historiassa.
- asukas vain
Olisihan siinä tehtaan sulkemisessa yksi positiivinen asia. Minä saattaisin muuttaa takaisin Varkauteen kun haiseminen loppuu! Olen Varkaudesta kotoisin, mutta jouduin jo 80-luvulla muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Silloin siellä asuessani en hajua edes huomannut. Mutta aina siellä käydessäni haju iski tajuntaa ja nenään. Nyt olen jo eläkkeellä ja voisin muuttaa trakaisin, mutta hajun takia en muuta.
- Buhahaha
asukas vain kirjoitti:
Olisihan siinä tehtaan sulkemisessa yksi positiivinen asia. Minä saattaisin muuttaa takaisin Varkauteen kun haiseminen loppuu! Olen Varkaudesta kotoisin, mutta jouduin jo 80-luvulla muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Silloin siellä asuessani en hajua edes huomannut. Mutta aina siellä käydessäni haju iski tajuntaa ja nenään. Nyt olen jo eläkkeellä ja voisin muuttaa trakaisin, mutta hajun takia en muuta.
asukas vain, samaa paskaa olet kirjottanut aiemmin ja paskalle haiset itse. pysy poissa täältä. mätäpaise.
- Mukavaa muutosta
asukas vain kirjoitti:
Toivottavasti paljon sulkeutuu tehtaalta yksiköitä. Asuntojen hinnat tippuvat vielä hurjemmin ja eläkepäiville voi oikeasti tullakin asukkaita lisää.
Samalla naisten työpaikkoja saadaan lisää. Joskus 80 ja 90 luvulla ravintolat oivat kuin homo discoja. Miehiä 80% asiakkaista. Kohta tuleekin toisinpäin sukupuoli jakauma. Vanhusten hoidossa on enempi naisia ja työttömille nuorille miehille riittää naisia vongattavaksi. Ennen miehet olivat niin epätoivoisia ettei tarvinnut kuin miehellä olla käsilaukku kädessä tai pitkä tukka niin vonkasivat kovasti luullen naiseksi.. :DD
Ei tartte miehien enää kohta tapella viihtyäkseen yöelämässä, kun saavat näitä vanhusten hoitajattaria seurakseen ja fiksuimmat ( eli ei ne suhteilla päässeet tumpelot tai siis kaikkihan siellä tehtaalla jollain suhteilla on vähintään serkun miehen isän kautta. ) tehdas miehet lähtevät työn perässä muualle. - Erppa -89
asukas vain kirjoitti:
Kaikesta näkyy, jotta et ole edes ikinä asunut kauniissa ja viihtyisässä kaupungissamme. Milloin haisee ja missä? Olet säälittävä feikki, kun naamioidut kaupunkilaiseksi, ainoastaan haukkuaksesi kivaa kotipaikkaamme...
- JUKSO 348
Mukavaa muutosta kirjoitti:
Toivottavasti paljon sulkeutuu tehtaalta yksiköitä. Asuntojen hinnat tippuvat vielä hurjemmin ja eläkepäiville voi oikeasti tullakin asukkaita lisää.
Samalla naisten työpaikkoja saadaan lisää. Joskus 80 ja 90 luvulla ravintolat oivat kuin homo discoja. Miehiä 80% asiakkaista. Kohta tuleekin toisinpäin sukupuoli jakauma. Vanhusten hoidossa on enempi naisia ja työttömille nuorille miehille riittää naisia vongattavaksi. Ennen miehet olivat niin epätoivoisia ettei tarvinnut kuin miehellä olla käsilaukku kädessä tai pitkä tukka niin vonkasivat kovasti luullen naiseksi.. :DD
Ei tartte miehien enää kohta tapella viihtyäkseen yöelämässä, kun saavat näitä vanhusten hoitajattaria seurakseen ja fiksuimmat ( eli ei ne suhteilla päässeet tumpelot tai siis kaikkihan siellä tehtaalla jollain suhteilla on vähintään serkun miehen isän kautta. ) tehdas miehet lähtevät työn perässä muualle.Varmaankin paljon sulkeutuu tehtaalta yksiköitä... Joko sait orgasmin?
- Lopun alku
Varkauden paperitehtaan jämät suljetaan hyvin pian, uskokaa pois. Mitä Stora Enso tekee jollain pienen pienellä "integraatin" irvikuvalla, joka työllistää parisensataa ihmistä? Kertokaapa se.
Varkauden paperitehtaan johtajakin taisi miltei ohimennen korostaa, että suunniteltu hienopaperi -> kartonki -muutos ei ole "kirkossa kuulutettu" vaan selvitystyön jälkeinen mahdollisuus. Muuallakin Suomessa kuulemma selvitystyötä tehdään, Varkauden PK3 ei ole ainoa. - Erkki Merkki
Eikä paikallisläpyskä millään tavalla noteeraa (ainakaan vielä) Stora Enson ilmoitusta.
http://www.warkaudenlehti.fi/
Kun eihän tämä mitenkään Varkauden paperitehdasta koske...? - tehomaalle kenkää
tämä maitojunalla pohjoisen ja savon väliä matkusteleva vätys portin taakse.ei saa mitään aikaan.nyt olis hyvä tilaisuus kun porukkaa vähennetään joka tasolta.
- gggjiuhvv
Hieman on palikat sekaisin SE:lla. Jos nyt jotain ymmärtää niin yhtälö säästöt ja investointi varkauden yksikköön on valitettavasti mahdoton. Vaihtoehto b eli sulkeminen on taasen mahdollinen. Jos ajattelisi vedonlyönti kerrointa niin kummalla suurempi...tasapeli vaihtoehtoa ei vaan nyt ole.
- Miettippä sitä
gggjiuhvv kirjoitti:
Hieman on palikat sekaisin SE:lla. Jos nyt jotain ymmärtää niin yhtälö säästöt ja investointi varkauden yksikköön on valitettavasti mahdoton. Vaihtoehto b eli sulkeminen on taasen mahdollinen. Jos ajattelisi vedonlyönti kerrointa niin kummalla suurempi...tasapeli vaihtoehtoa ei vaan nyt ole.
Kokonaan sulkeminen on mahdollista. Kysyntä ja markkinat ratkaisee. HINTA ja KULURAKENNE.
- Sulku
Miettippä sitä kirjoitti:
Kokonaan sulkeminen on mahdollista. Kysyntä ja markkinat ratkaisee. HINTA ja KULURAKENNE.
Kurkkasin tätä alottamaani ja sama tuntu näky olevan muillakin asijasta.
- muut vaikenevat
http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/06/18/mikaan-tosiasia-ei-kerro-paremmasta-stora-ensolle/20138606/170
Pekka on tästä lopettamisesta puhunut. - Tynkkyskä
"Peli
kovenee"
Nokelainen huomauttaa, että aikaisemmissa samantyyppisissä irtisanomistiedotteissa yhtiö on vakuuttanut tekevänsä kaiken auttaakseen irtisanottavia ihmisiä uuteen alkuun.
Nyt tiedotteessa on maininta vain siitä, että yhtiö "yrittää tukea vastuullisella tavalla työntekijöitämme, joihin nämä mahdolliset suunnitelmat vaikuttavat".
– Peli kovenee entisestään, Nokelainen tulkitsee viestin.
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2013/06/18/paaluottamusmies-loysat-viety-pois-jo-aikaa-sitten/20138578/12
Eivät jää vähennykset tähän. Karvinen sanoo ettei voi antaa "ikuisuuslupauksia", tarkoittaa että Suomesta lopetetaan asteittain paperinvalmistusta. Varkaus on listassa seuraavana. Annettu "lisäaika" on käytetty loppuun, jatkoaikaa tuskin annetaan. Selvitystyöstä puhutaan ja jokainen tietää kartonkikoneen tarvitsevan alle puolet nykyisestä työntekijämäärästä - jos sellaiseksi päätettäisiin PK3 muuttaa. Epäilen. Monikaan ei siihen usko. Vaikkei se uskon asia olekaan..- Paperimies2015
Nimenomaan se ei ole uskon asia ja tietoa asiasta ei tältä palstalta löydy. Tietysti jos haluaa uskoa, että tällainen uutinen on laskettu liikenteeseen vaan rauhoitusmielessä niin ongelma on täysin kuulijan.
- vgjigf
Paperimies2015 kirjoitti:
Nimenomaan se ei ole uskon asia ja tietoa asiasta ei tältä palstalta löydy. Tietysti jos haluaa uskoa, että tällainen uutinen on laskettu liikenteeseen vaan rauhoitusmielessä niin ongelma on täysin kuulijan.
Uskon asia mikä? Tähän asti ainakin sturan tiedotus on ollut lähinnä sitä. Karvinen lupasi alkujaan säästöistä ilmoittaessaan että ne syntyvät ei henkilöstö leikkauksin. Eli niinpä uskokoon kukakin mitä haluaa.
- Eläkeputkeenko?
vgjigf kirjoitti:
Uskon asia mikä? Tähän asti ainakin sturan tiedotus on ollut lähinnä sitä. Karvinen lupasi alkujaan säästöistä ilmoittaessaan että ne syntyvät ei henkilöstö leikkauksin. Eli niinpä uskokoon kukakin mitä haluaa.
Imatralle hakeutumista väläytelty,vaan epävarmuus siellä yhtäläinen,joten. . .
- Paperinpyörittäjä
Tiedotus on juuri yhtä luotettavaa kuin mikä tahansa median puoliksi vääristämä tai tarkoitushakuinen uutisointi. Nämä 200 M€ säästötalkoot on ainakin tännepäin alusta lähtien uutisoitu luotettavista lähteistä nimenomaan kiinteiden kustannusten leikkausten avulla tehtäväksi, eli palkkakustannukset kuuluu tähän pottiin.
Uskokaa nyt jo, että Varkauden tehtaat eivät ole lakkautuslistalla yhtään sen enempää kuin mikään muukaan kone joka tekee tuotantoaan kannattavasti ja jonka tuottamille laaduille on kysyntää.
Näiden säästötalkoiden tarkoitus on sopeuttaa yksikköjä muuttuviin markkinatilanteisiin, eli nostaa kysynnän vaihteluiden sietokykyä(=tehdasta ei heti 1.kvartaalilla suljeta jos ei ole täysi tilauskanta).
Aaltopahvihomma on sitten oma lukunsa joka liittyy isompaan kuvioon, eikä ole mitään tekohengitystä tai "jatkoaikaa" kuolevalle tehtaalle.- Sukselssi
paljon on kademieltä paperimiehiä kohtaan....
- Kateus syö kalatkin
Sukselssi kirjoitti:
paljon on kademieltä paperimiehiä kohtaan....
Sepä se!
- Ajatusten Osmajoki
Kateus syö kalatkin kirjoitti:
Sepä se!
Aika vähän on ainakin kahdehtimisen aihetta. Työt ovat loppuneet ja tulevat loppumaan vielä monella. Uudelleentyöllistyminenkin on vaikeaa. Mutta kai se on sitä varkautelaista pikkukylän mentaliteettia, että maassamakaavaa käydään vielä kopsaisemassa.
- 12+16
Ajatusten Osmajoki kirjoitti:
Aika vähän on ainakin kahdehtimisen aihetta. Työt ovat loppuneet ja tulevat loppumaan vielä monella. Uudelleentyöllistyminenkin on vaikeaa. Mutta kai se on sitä varkautelaista pikkukylän mentaliteettia, että maassamakaavaa käydään vielä kopsaisemassa.
Eikä arvosteta,vaikka monikin paperimies pitkän uran tehnyt tehtailla. Jopa 30vuotta samassa työpaikassa.
- töitä on osaajalle
Irtisanomisia on aivan turha pelätä, jos ammattiosaaminen on kohdallaan. Töitä löytyy osaajalle varmasti jostain muualta. Eri asia tietysti jos työelämässä on mennyt sieltä missä aita matalin ("olen vain töissä täällä"), sen sijaan että pyrkinyt urallaan aina raudanlujemmaksi huippuammattilaiseksi. Se on sitten voi voi.
- mun on paha olo
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013062117179778_uu.shtml
Varkauden seudun positiivisuus on valtakunnan laajuudelta tiedossa ;) - niinpä 13
Hauskaa Juhannusta vaan...
- Helppoa kun ei omat€
Raha on pieni tekijä investoineissa, eikä tuo sen enempää jatkumaa välttämättä.
Samat uhrasivat taannoin käsikirjoitukseen leffalle Sanomalehtikoneet alas, kun pistivät 2 ja 4,n kiinni. 2005 rakentivat soivat pelit isolla rahalla ja kuinka kävikään (:- Paperinpyörittäjä
Ja lähtökohta on että mitään eivät ole oppineet..ja tarkoituksella haluavat mahdollisesti syytää rahaa Varkauden tehtaisiin tehtaisin vaikka lopetussuunnitelma on Karvisella takataskussa..
- Anonyymi
valas
- Anonyymi
mäsi
- Anonyymi
purkkari
- Anonyymi
perunat
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
pedro hietanen
- Anonyymi
hyi hitto
- Anonyymi
hauskaa juhannusta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897