Älkää nyt menkö niitä autojanne massauttelemaan. Tehdas on suunnittelussaan laskenut joka automerkille, ja tyypille oman elinkaarensa. Autotehtaat ovat tulleet jopa vastaan käyttäjiä sinkityn pellin muodossa, mitä ei ollut ennen.
Tuskin monikaan ei halua yli-ikäisiä ruostemönjällä tekohengitettyjä vanhoja, tekniikaltaan loppuja ja savuttavia romuja liikkuvan teillämme. Antakaa autojenne elää se elinkaari, mitä sille on laskettu. Ei ole ihme, että täällä takapajulassa näitä paaliin kuuluvia rotteloita liikenteessä vaarantaa kaikkien turvallisuuden.
Autoilu maksaa aina, mutta jos ei pysy kehityksen tahdissa kaluston uusimisen muodossa, silloin kannattaa miettiä, että olisiko autoilu omalla henkilökohtaisella tasolla liian kallista.
Varmasti juuri yhtenä syynä autotehtaat kieltävät jälkikäsittelyt takuun raukeamisen muodossa tekstissä mainituista syistä johtuen.
Auton elinkaari suunniteltu
21
1953
Vastaukset
- TT-Citikka
...tai ei sitten ollenkaan.
Eihän autotehtaat niitä autoja Suomen olosuhteisiin suunnittele. Eli kori kestää Suomen raa'assa ilmanalassa suolaisine teineen paljon lyhyemmän ajan kuin Keski- tai Etelä-Euroopassa. Eli kori kannattaa suojata, jotta autoa voi käyttää Suomessakin koko sen teknisen käyttöiän.
Ja tehtaiden tarkoituksenahan on myydä mahdollisimman paljon autoja, ei edistää automyynnin laskua (huolellinen ruosteenestokäsittely pidentää auton ikää ja näin hidastaa uusien autojen myyntiä...).
Ja hyvin ylläpidetty ja huollettu ikääntyneempikin auto turvallinen ja luotettava väline liikkua tienpäällä varsinkin jos penkin ja ratin välillä istuu vielä maltillinen ja varovainen kuljettaja... - joo
Tiesikkö että kaikki ei halua ajaa uudella avaruus sukkula autolla, nappeja koko kojelauta täynnä joita kukaan ei osaa käyttää, niin rumia kuin auto voi vain olla. Vanhoissa seitkyt lukusissa on sitä jotakin, sinä et tiedä kun et ole ikinä ajanut!!
- jaajoozz
avaruus_sukkula on yhdyssana :)
- Juurikin_niin
Pilkun nussija
- ostaa
En minäkään välittäisi vanhalla autolla liikkua, jos isä ostaisi muutaman vuoden välein uuden ja maksaisi pensat.
Jonakin päivänä isukkisi lopettaa maksamasta autoilukulujasi ja perintörahat on juotu, niin kirjoitteleppa sitten. - vastaan
että autuaita ovat henkisesti köyhät, mutta piru oli kavala ja keksi tietokoneen ja internetin sekäopetti heidät kirjoittamaan keskustelupalstoille...
- oikein mennyt
Opettele kirjoittamaan!
- Jore
oikein mennyt kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan!
Opettele itse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- huorea
ootte kaikki paskeja
- Nounou
Tuollainen on jonkun autottoman pelleilyä, jonka tarkoitus on vaan saada muut kiivastumaan. =)
- 4321wqr
sinäki oot paske
- mitässitää
No ei me massauteta autojamme. Emmekä vaihda öljyjäkään.
- OlemmeValioita
Emmekä ymmärrä tai tajua kuinka vanhoihin ketjuihin otamme järkevästi ja älykkäästi kantaa.
- Der_auto
Jotkut aiheet eivät vain vanhene, vaikka japsit ruostuvatkin kuin ooppelit.
- Höpö_höpö
Homot
- wrnu990
mulal ei tekniikka ole merkkiä vaihtuessa mitenkään erityisesti muuttunut 15v sisälä. samoin ruostetta on aina jossain paikassa. opelit ei ruostu niinkuin japsit (tojo lienee nykyään paras) enää. ja molemmista on kokemusta
- autolla.töissä
Autoilu on liian kallista = töissäkäynti on liian kallista. Jos pitää autosta luopua, luovun samassa töissäkäynnistäkin ja rupean yhteiskunnan elätiksi.
- klljklj
Kukahan mahtaa olla auton viimeinen omistaja jolle ilmoitetaan,että autosi on romutuskunnossa,eli arvoton.Miksi ostit,mieti nyt vähän mitä paskaa jauhat.
- putelist
No saahan sinne alustaan hiukan mönjää suihkauttaa, ettei käsiin mätäne?
- aegtrgqegeg
Mulla on 300 mersu ja etuiskarien yläpäät märkänee jatkuvasti, se on tyyppivika tuossa merkissä!
- aumebe
Ja audii, mersuu, bemarii....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848