Miten teidän venäläisystävänne suhtautuvat Tshetshenian sotaan?
Kiusallinen kysymys
9
1836
Vastaukset
- marko135kg
samalla tavalla kuin me tsuhnat jatkosotaan.
Yksi tuttu heittänyt parikeikkaa sinne, voin sanoa, että "viilikset", kun kaverin näkee ehjänä kotona on uskomaton...
Ja nyt kun ei enää ole kommareita/kapitalisteja (paitsi minä ja Doberman..) niin onneksi tuli nuo terroristit niin saa poliitikot taas tappaa kenet huvittaa... - Waffen ss
Toiset puolesta ja toiset vastaan. Näppituntuma olisi, että vastustajat todella tietävät mitä sodassa tapahtuu.
Sattumalta tunnen ja tiedän yhden Tshetseenin, häneltä sain jopa lahjaksi aikoinaa Amerikan cokkerspanielin. Koira oli todella villi ja riehakas. Lahjan antaja oli kaikinpuolin mukava ja asiallinen tyyppi. En pahaa voisi kaverista sanoa.
Toisin kuin venäjän uutitset kertovat, Tshetsenian Presidentti on Aslan Mashadov - Ressu
Tshetseenit eivät ole kovin kovassa kurssissa. Ilmeisesti venäläiset pitävät yleisesti tshetsenejä todella vihollisinaan.
Sotaa pidetään oikeutettuna.
Ei tällaiset asiat muutu, ellei julkinen sana ja viralliset tahot vaikuta asioihin. - Roman Durak
tuli mieleen muutamien venäläisten suhtautumisesta meikäläiseen: Olen kuulemma enemmän venäläinen kuin monet venäläiset ovat!
Otanko sen kunniana vai minä?
Toki asiaan voi löytyä hyviä selityksiä, mutta en ala setviä :)- marko135kg
kunnia on :)
Itse haluaisin oppia ymmärtämään venäläisen logiikan 99 %sti... - Reviisori
Tuttu ilmiö, mutta vain puolittain.
Olen koko ikäni ollut kiinnostunut venäläisestä kulttuurista. Niinpä venäläisystävät saattavat kysyvät minulta, että mikäs Tsaikovskin kappale tämä onkaan, tai missä Tsehovin jutussa olikaan se mies, jolla oli hevosen kaltainen sukunimi, tai mihin se Lavrentija Berija oikein kuoli.
Mutta venäläinen ajatuksenjuoksu yllättää minut vähän väliä. Pieni esimerkki: venäläisystävät asuivat meillä Suomen-vierailullaan. Aamulla he valittivat, että huoneessa oli kylmä. Kas, proppu oli palanut, kun huoneessa oli sähkölämmitin täysillä. Piti näet lämmittää, kun oli niin kylmä. Kylmä tuli siitä, kun ikkuna oli auki. Ikkuna piti avata, kun oli niin kuuma. Kuumuus johtui siitä, että sähkölämmitin oli täysillä.
Ja kaiken tämän he saavat kuulostamaan täysin luonnolliselta. No, sitten proppuja ostamaan. - marko135kg
Reviisori kirjoitti:
Olen koko ikäni ollut kiinnostunut venäläisestä kulttuurista. Niinpä venäläisystävät saattavat kysyvät minulta, että mikäs Tsaikovskin kappale tämä onkaan, tai missä Tsehovin jutussa olikaan se mies, jolla oli hevosen kaltainen sukunimi, tai mihin se Lavrentija Berija oikein kuoli.
Mutta venäläinen ajatuksenjuoksu yllättää minut vähän väliä. Pieni esimerkki: venäläisystävät asuivat meillä Suomen-vierailullaan. Aamulla he valittivat, että huoneessa oli kylmä. Kas, proppu oli palanut, kun huoneessa oli sähkölämmitin täysillä. Piti näet lämmittää, kun oli niin kylmä. Kylmä tuli siitä, kun ikkuna oli auki. Ikkuna piti avata, kun oli niin kuuma. Kuumuus johtui siitä, että sähkölämmitin oli täysillä.
Ja kaiken tämän he saavat kuulostamaan täysin luonnolliselta. No, sitten proppuja ostamaan.molo
tossa on just sitä "venäjän logiikkaa", minkä takia en halua heitä 100 % ymmärtää :), silloinhan itse haksahtaisi samaa kuoppaan
Vähän samaa logiikkaa uunin peltien kanssa mökillä, "uuni käy peltien sulkemisen jälkeen liian kuumana"..., eli mitäs varten sitä lämmitettiin .... - mosse
Reviisori kirjoitti:
Ja kaiken tämän he saavat kuulostamaan täysin luonnolliselta. No, sitten proppuja ostamaan.Tuon kyllä uskon, olen muutaman kerran yrittänyt selittää sähköpatterin termostataatin toimintaa, ja ei menee perille. Tykkäävät että kun termostaatin vääntää kubälle niin patteri lämmittää nopeammin... ja sit otetaan patteri pois päältä kun on kuuma.
- marko135kg
Reviisori kirjoitti:
Ja kaiken tämän he saavat kuulostamaan täysin luonnolliselta. No, sitten proppuja ostamaan.Tytär 4 v valitti aamulla, että jalkoja kutittaa sukkahousuissa, äitinsä kehoitti raapimaan, johon tyttä totesi, että ei kannata raapia, kun silloin ei kutita jalkoja...
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664