Gerbiili terra ongelmia, ynnä muuta kysyttävää

anssu_00

Noniin, eli mulla on tällä hetkellä kolme naaras gerbiiliä, siskokset Dumle (täyttää 1v) Daim (Täyttää 1v) ja Naksu (täyttää 3v). Naksun sisko on kuollut, enkä saanut tyttöjä totutettua toisiinsa. Naksu ei ollut kovin yhteistyö haluinen.

Eli. Olen harkinnut myös kahta poika gerbua, olen 12, täytän 13v.

1. Voinko ottaa uroksia, vai tuleeko niille varsinkin naaraiden kiima-aikaan riitoja reviiristä yms.? Jostain olen kai tuollaistakin lukenut. (En siis halua poikasia!)

2. Minulla on "terraario" jonka hommasin Zooplussasta, jossa on häkki ylä-osa ja terra ala-osa, joka on noin 37cm korkea. Olen ajatellut, että laittaisin siihen verkko katon, mutta onko se liian matala? :I

3. Jos nyt niin teen, mikä olisi hyvä silmäkoko verkolle?

4. Ja miten voisin laittaa sen "lukkoon" Tai ylipäätään niin etteivät gerbut hyppää ja pudota sitä sijoiltaan ja karkaa...? Koska käsitykseni mukaan verkko on aika kevyt materiaali.

5. Olisin kiinnostunut omista kokemuksistanne uroksista, itselläni kun on vain naaraita ollut? :)

6. Ja ei niinkään aiheeseen liittyvä kysymys mutta kuitenkin, voiko Oxbowta antaa ihan silleen vaan, vai pitääkö olla sekoitettuna johonkin muuhun ruokaan?

Toivottavasti vastailisitte! Olen siis miettinyt tätä ja pyytänyt äidiltäni, ja olisin äärimmäisen onnellinen jos ette tulisi valittamaan tänne että "hamstraan eläimiä" tai että minun pitäisi miettiä vielä kahdesti. Olen nimittäin miettinyt tätä jo kuukauden päivät. Iloani ei tarvitse pilata ;)

14

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipsu

      ei tietoo....

      en suosittele tekemään "omia muunnoksia" terraan koska ei voi tietää sit onks turvallinen.


      Suosittelen ostamaan ihan kunnon terraarion!

      • anssu_00

        Hmmm...No, joo, mutta tiedän niitä muitakin jotka on näin tehneet.


    • Sedä

      1. Voinko ottaa uroksia, vai tuleeko niille varsinkin naaraiden kiima-aikaan riitoja reviiristä yms.? Jostain olen kai tuollaistakin lukenut. (En siis halua poikasia!)
      -Urokset ei mitenkään välttämättä häiriinny naaraista, mutta joitakin yksilöitä saattaa ärsyttää. Kyllä kasvattajillakin urokset tulee toimee nvaikka on kumpaakin sukupuolta :)

      2. Minulla on "terraario" jonka hommasin Zooplussasta, jossa on häkki ylä-osa ja terra ala-osa, joka on noin 37cm korkea. Olen ajatellut, että laittaisin siihen verkko katon, mutta onko se liian matala? :I
      -Siis korvaisit häkki-yläosan verkkokatolla? 30cm näyttäisi olevan yleisesti neuvottu minimikorkeus, joten eiköhän toi riitä ihan hyvin. Oon erimieltä edellisen kanssa siitä, että toki kannattaa modata kun vaan jaksaa tehdä kunnolla!

      3. Jos nyt niin teen, mikä olisi hyvä silmäkoko verkolle?

      http://teeitseterraario.suntuubi.com/?cat=21
      Esim tässä on käytetty 1,2cm.

      4. Ja miten voisin laittaa sen "lukkoon" Tai ylipäätään niin etteivät gerbut hyppää ja pudota sitä sijoiltaan ja karkaa...? Koska käsitykseni mukaan verkko on aika kevyt materiaali.
      -Kuten linkissä yllä: kiinni puukehikkoon. Muitakin ohjeita kannattaa googletella.

      6. Ja ei niinkään aiheeseen liittyvä kysymys mutta kuitenkin, voiko Oxbowta antaa ihan silleen vaan, vai pitääkö olla sekoitettuna johonkin muuhun ruokaan?
      -Mistä Oxbow'n tuotteesta täsmällisesti on kyse? Oxbow on kyllä ihan hyvä valmistaja, joten voisin veikata että ruoka on sellaisenaan ihan ok.

      • anssu_00

        Selvä, kiitos paljon! :) En ole varma, mutta ainakin siinä on gerbiilin ja hamsun kuva :)


      • Sedä
        anssu_00 kirjoitti:

        Selvä, kiitos paljon! :) En ole varma, mutta ainakin siinä on gerbiilin ja hamsun kuva :)

        Paketissa pitäisi kyllä lukea myös tuotteen oma nimi.


      • anssu_00
        Sedä kirjoitti:

        Paketissa pitäisi kyllä lukea myös tuotteen oma nimi.

        Healthy Handfuls Hamster & Gerbil food


    • Nukkapallero

      Hei hetkinen, siis uroksia ja naaraita samaan terraan? en suosittele, tulee vielä poikasia. Miten voit ajatellakkin noin? en ottaisi ruokaa jossa on monen eläimen kuva.

    • anssu_00

      Mistä sait päähäsi että laittaisin ne SAMAAN terraan, jos kysyn uudesta terraariosta samalla! Jos sanon etten halua poikasia niin kai mä tiiän etten laita niitä samaan! Jessus! Ai miten voin ajatellakin noin? Kysy itseltäsi miten voit ajatella noin. Se ruoka on tarkoitettu gerbuille sitäpaitsi. Niin siinä lukee.

      (Ei ollu tarkotus räjähtää, toi oli vaan jotenkin tyhmä kommentti)

      • Sedä

        On kyllä ihan totta, että yleensä parhaat ruuat yksittäiselle eläimelle on suunnitu nimenomaan siille, ei muille eläimille. Pystykö lueskelemaan paketista tarkempaa nimeä, että voitaisiin auttaa kertomalla onko se kaikesta huolimatta hyvää?

        Esim. gerbiilin hamsun ja rotan ruokinta on pääpiirteittään samaa, mutta siinä on kuitenkin pieniä eroja, ja eläimelle on aina parempi jos sen omat erityispiirteetkin on huomioitu. On olemassa tosi ppaljon ruokia jotka VÄITTÄVÄT sopivansa vaikka mille eläimille, vaikkeivät oikeasti sovi millekään, esim. markettien Oskun herkkuruoka tai Best Friends.


      • anssu_00
        Sedä kirjoitti:

        On kyllä ihan totta, että yleensä parhaat ruuat yksittäiselle eläimelle on suunnitu nimenomaan siille, ei muille eläimille. Pystykö lueskelemaan paketista tarkempaa nimeä, että voitaisiin auttaa kertomalla onko se kaikesta huolimatta hyvää?

        Esim. gerbiilin hamsun ja rotan ruokinta on pääpiirteittään samaa, mutta siinä on kuitenkin pieniä eroja, ja eläimelle on aina parempi jos sen omat erityispiirteetkin on huomioitu. On olemassa tosi ppaljon ruokia jotka VÄITTÄVÄT sopivansa vaikka mille eläimille, vaikkeivät oikeasti sovi millekään, esim. markettien Oskun herkkuruoka tai Best Friends.

        No siin luki aika tarkalleen näin "Oxbow Healthy Handfuls Hamster & Gerbil food" Ja se eläinkauppias suositteli sitä.


    • Alpo12

      Just oon itekki 12 ja puhun selvemmin ku toi anssu... xD

      • anssu_00

        Jes, oot itekki 12, ja käyttäydyt lapsellisemmin ku minä. Mä pyysin apua, ja täl hetkel vaan 2 ihmistä on asiallisesti mua auttanu, mikä ongelma täl palstal o? Jos sul ollu mitään asiaa niin ainahan sä voit painuu sinne hemmetin kuuseen, ei kyl tuu ikävä. Et taida ees tietää gerbuista mitään.

        Tänne ei ilmesesti voi laittaa mitään ilman et tuomitaan.


      • Gerbujen ruuista..
        anssu_00 kirjoitti:

        Jes, oot itekki 12, ja käyttäydyt lapsellisemmin ku minä. Mä pyysin apua, ja täl hetkel vaan 2 ihmistä on asiallisesti mua auttanu, mikä ongelma täl palstal o? Jos sul ollu mitään asiaa niin ainahan sä voit painuu sinne hemmetin kuuseen, ei kyl tuu ikävä. Et taida ees tietää gerbuista mitään.

        Tänne ei ilmesesti voi laittaa mitään ilman et tuomitaan.

        Kyl itekkin oon käyttänyt esim gerbil nature ja siin paketis om myös amsun kuva eikä mitään ongelmii ja oon käyttäny myös mouse naturee


      • anssu_00
        Gerbujen ruuista.. kirjoitti:

        Kyl itekkin oon käyttänyt esim gerbil nature ja siin paketis om myös amsun kuva eikä mitään ongelmii ja oon käyttäny myös mouse naturee

        Ok :) Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe