sairasloma, onko oikeutettua

--sinnittelijä--

Minulla on ollut pakkoajatus-painotteinen pakko-oireinen häiriö niin kauan kuin muistan, mutta ei koskaan niin pahana kuin millaiseksi se on mennyt nykyisessä työpaikassani kamalan työstressin ja työpaineiden myötä. Onko väärin pyytää vaikka viikko sairaslomaa lääkäriltä, että saisi levätä, kun pakkoajatusten tuottama ahdistuneisuustasoni on jo aika korkea. Se on kuin noidankehä: stressi aiheuttaa ja vahvistaa pakkoajatuksia ja pakkoajatukset aiheuttavat ahdistusta ja kärsimystä, joka taas lisää stressiä. Kotona ahdistuneisuus ja pakkoajatukset hellittävät ja minun on paljon parempi olla.

8

1989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos joku ikinä päätyy lukemaan tätä.. ON OIKEUTETTUA. Ja minusta paljon pidemmällekkin on mahdollista jäädä ja jopa kannattaakin, mutta sairaslomalla kannattaa pysyä aktiivisena jos suinkin mahdollista. Pelkkä makaaminen helposti pahentaa oireita.

• Anonyymi

Juuri näin. Sairauslomalle mutta kannattaa kuitenkin olla aktiivisena. Itselläni sairausloma auttoi. Pääsi hetkeksi irti työn aiheuttamasta stressistä joka ruokki pakkoajatuksia.

• Anonyymi

Olen taas eri mieltä. Työpaikka ei siitään muutu, oletko sairaslomalla viikon, kaksi vai kymmenen. Ehkä jopa päinvastoin. Jos siellä ei ole ihmistä joka tekee työt puolestasi, niin ainakin osa rästitöistä odottaa sinua siellä sairasloman jälkeen. Onko se alku noidankehälle?

Eli vaikka olet täysin oikeutettu saikkuun, niin mieti mieluummin pitkän aikavälin ratkaisua. Onko työnantaja oikea, tai ala? Tai miten olisi joku osa-aika järjestely, jossa palautumisaikaa olisi enemmän?

• Anonyymi

Olin eliittiperheessä lastenhoitajana monta vuotta ja lasten äiti kyykytti minua koko ajan ja väsyin siihen ja aloin sairastella, sain Kelan myöntämää sairaslomaa, niin tämä eliittiperheen akka soitteli minulle sairaslomallakin ja vaati töihin ja kun kerroin, että olen ne sairaslomat virallisesti saanut, niin hän rääkyi, että kai ymmärrät, ettei sun tarvitse niitä sairaslomia käyttää!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Mitä luulet, onko oikeutettua noilla oireilla. Tietysti on.

• Anonyymi

Lääkärihän sen päättää. Ja työnantaja lääkärintodistuksen perusteella päättää onko palkallista vai palkatonta.

• Anonyymi

Sairausloma edellyttää työkyvyttömyyttä.

• Anonyymi

Jos on pahat pakko oireet niin se vie toimintakyvyn täysin, eikä taatusti ole työkykyinen. Huoh, eikö tähän löydy parannuskeinoa vielä tällä vuosituhannella, kenenkään ei pitäisi tällaista kärsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe