sairasloma, onko oikeutettua

--sinnittelijä--

Minulla on ollut pakkoajatus-painotteinen pakko-oireinen häiriö niin kauan kuin muistan, mutta ei koskaan niin pahana kuin millaiseksi se on mennyt nykyisessä työpaikassani kamalan työstressin ja työpaineiden myötä. Onko väärin pyytää vaikka viikko sairaslomaa lääkäriltä, että saisi levätä, kun pakkoajatusten tuottama ahdistuneisuustasoni on jo aika korkea. Se on kuin noidankehä: stressi aiheuttaa ja vahvistaa pakkoajatuksia ja pakkoajatukset aiheuttavat ahdistusta ja kärsimystä, joka taas lisää stressiä. Kotona ahdistuneisuus ja pakkoajatukset hellittävät ja minun on paljon parempi olla.

8

1810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos joku ikinä päätyy lukemaan tätä.. ON OIKEUTETTUA. Ja minusta paljon pidemmällekkin on mahdollista jäädä ja jopa kannattaakin, mutta sairaslomalla kannattaa pysyä aktiivisena jos suinkin mahdollista. Pelkkä makaaminen helposti pahentaa oireita.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Sairauslomalle mutta kannattaa kuitenkin olla aktiivisena. Itselläni sairausloma auttoi. Pääsi hetkeksi irti työn aiheuttamasta stressistä joka ruokki pakkoajatuksia.


    • Anonyymi

      Olen taas eri mieltä. Työpaikka ei siitään muutu, oletko sairaslomalla viikon, kaksi vai kymmenen. Ehkä jopa päinvastoin. Jos siellä ei ole ihmistä joka tekee työt puolestasi, niin ainakin osa rästitöistä odottaa sinua siellä sairasloman jälkeen. Onko se alku noidankehälle?

      Eli vaikka olet täysin oikeutettu saikkuun, niin mieti mieluummin pitkän aikavälin ratkaisua. Onko työnantaja oikea, tai ala? Tai miten olisi joku osa-aika järjestely, jossa palautumisaikaa olisi enemmän?

    • Anonyymi

      Olin eliittiperheessä lastenhoitajana monta vuotta ja lasten äiti kyykytti minua koko ajan ja väsyin siihen ja aloin sairastella, sain Kelan myöntämää sairaslomaa, niin tämä eliittiperheen akka soitteli minulle sairaslomallakin ja vaati töihin ja kun kerroin, että olen ne sairaslomat virallisesti saanut, niin hän rääkyi, että kai ymmärrät, ettei sun tarvitse niitä sairaslomia käyttää!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Mitä luulet, onko oikeutettua noilla oireilla. Tietysti on.

      • Anonyymi

        Lääkärihän sen päättää. Ja työnantaja lääkärintodistuksen perusteella päättää onko palkallista vai palkatonta.


    • Anonyymi

      Sairausloma edellyttää työkyvyttömyyttä.

      • Anonyymi

        Jos on pahat pakko oireet niin se vie toimintakyvyn täysin, eikä taatusti ole työkykyinen. Huoh, eikö tähän löydy parannuskeinoa vielä tällä vuosituhannella, kenenkään ei pitäisi tällaista kärsiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe