Keksitty kansanjuhla/ pakkojuhla

rillaaja2

Kun kansalle sanotaan että juhannus on kaikkien juhla niin sitten kaikki pakolla juhlii kun kerran määrätään?...

Useinmiten pitänyt juhannusta vain tavallisena vkl. koska viikko juhannuksesta perinteisesti alkaa kesäloma joka itselleni tärkeämpi.

On aikoinaan muutamana juhannuksena kierrelty festareillakin, mutta ei kovinkaan napannut tungoksessa nyhrääminen.
Mieluiten hyvien ystävien kanssa kimppamökki missä ei älänmölöä lähimaillakaan.
Mieluiten siis sitä perus mökkillä olemista jossa grillaamista, savustusta kaikkea hyvää ruokaa porukalla valmistettuna, saunomista, tikka-kisaa, mölkkyä, onkimista, eli rentoa oleilua lähimpien ystävien kera.

72

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häh?

      Luulin että juhannus juuri on aikaa jolloin ollaa yleensä mökillä jos siihen on mahdollista?

      • Normaali elämä.

        Aivan. Juhannushan on normaali viikonloppu. Sille vaan on annettu pöljä ja mielialoja johdatteleva nimi, juhannus.
        Silloin on kuka kotona, kuka festereilla, kuka mökillä.

        Kuinka juhannus poikkeaa viikonlopusta esimerkiksi viikon kuluttua 28.6 - 30.6 !
        Paitsi että idiootit örveltää, tappelee, puukottaa ja joku hukkuukin, ajaa pöpelikköön... ja niistä lehdet repivät otsikoita.

        Itse esimerkiksi tänään en tee mitään erikoista. Olen kotona, syön kuten arkena, toki käyn saunassa, pakkailen - sillä lähden matkoille vasta huomenna :) Lomalle mökille nyt ja elokuussa etelän maille.


      • cde32

        mä aion saunoa,uida ja grillata ja tsiigaa kokkoa.Mutta pakko sanoa että sen jälkeen kun lopetin ryyppäämisen,jo vuosia sitten,on nää juhlat tuntunut jotenkin pliisuilta,jotain oleellista puuttuu.Kaikki tuntuu kuin tekis asiota silleen seiskalla,ei kympillä,jotenkin onttoa.


      • miees kaks-kasi
        cde32 kirjoitti:

        mä aion saunoa,uida ja grillata ja tsiigaa kokkoa.Mutta pakko sanoa että sen jälkeen kun lopetin ryyppäämisen,jo vuosia sitten,on nää juhlat tuntunut jotenkin pliisuilta,jotain oleellista puuttuu.Kaikki tuntuu kuin tekis asiota silleen seiskalla,ei kympillä,jotenkin onttoa.

        Niii,taitaa olla vain asenne kysymys;Jos pystyt nauttimaan normiviikonlopustakin ilman alkoholia niin miksi et juhannuksesta.Ja miksi ei voi ottaa kohtuudella?Ei sitä tarvii mennä räkäposkella ja kustahousuun olessaan ihan black out.Eii,sitä voi ottaa aidosti muutaman ja rentoutua.Ja vaikka olisit muuttanut elämän tyyliä terveellisempään,niin ei muutama kerta vuodessa siihen vaikuta.


      • vapaacitynainen
        Normaali elämä. kirjoitti:

        Aivan. Juhannushan on normaali viikonloppu. Sille vaan on annettu pöljä ja mielialoja johdatteleva nimi, juhannus.
        Silloin on kuka kotona, kuka festereilla, kuka mökillä.

        Kuinka juhannus poikkeaa viikonlopusta esimerkiksi viikon kuluttua 28.6 - 30.6 !
        Paitsi että idiootit örveltää, tappelee, puukottaa ja joku hukkuukin, ajaa pöpelikköön... ja niistä lehdet repivät otsikoita.

        Itse esimerkiksi tänään en tee mitään erikoista. Olen kotona, syön kuten arkena, toki käyn saunassa, pakkailen - sillä lähden matkoille vasta huomenna :) Lomalle mökille nyt ja elokuussa etelän maille.

        Itse en niinkään välitä mökkeilystä. Yksinäinen sinkku kun olen, niin yleensä etsin sänkyyni seuraa netin treffipalstoista kuten http://www.treffihaku.net ja tietty suomi24. Itseasiassa minulla on "tapana" etsiä aina viikonlopulle uusi tuttavuus. Juhannus ei siis oikeastaan poikkea normaalisti arjestani. Tykkään olla kaupunkilainen vapaa nainen, joka asuu kerrostalossa. YÖK mökkeilylle! Ja makkarakin vain lihottaa ja vie haluja!


      • köyhä luuseri.

        Olen juhannuksen kotona koska ei ole kavereita eikä muita läheisiä. Mitä yksinäinenm uka voi tehdä muuta kuin olla kotona. Rahakaan eiole joten aika säälittävää tää meidän juhannus.


      • vaeltaja5
        cde32 kirjoitti:

        mä aion saunoa,uida ja grillata ja tsiigaa kokkoa.Mutta pakko sanoa että sen jälkeen kun lopetin ryyppäämisen,jo vuosia sitten,on nää juhlat tuntunut jotenkin pliisuilta,jotain oleellista puuttuu.Kaikki tuntuu kuin tekis asiota silleen seiskalla,ei kympillä,jotenkin onttoa.

        Hei kun jotain puuttuu,
        mitäs jos piipahdat kesäkonfrenssissa:http://radiogospel.s3.amazonaws.com/rgmain.html


      • vaeltaja5
        vaeltaja5 kirjoitti:

        Hei kun jotain puuttuu,
        mitäs jos piipahdat kesäkonfrenssissa:http://radiogospel.s3.amazonaws.com/rgmain.html

        Juhannuskoferenssi, menossa Keuruulla:
        Markku Tuppurainen:
        Googlaa :Juhannuskonferenssi: suoralähetys!


      • Heh heh!
        vapaacitynainen kirjoitti:

        Itse en niinkään välitä mökkeilystä. Yksinäinen sinkku kun olen, niin yleensä etsin sänkyyni seuraa netin treffipalstoista kuten http://www.treffihaku.net ja tietty suomi24. Itseasiassa minulla on "tapana" etsiä aina viikonlopulle uusi tuttavuus. Juhannus ei siis oikeastaan poikkea normaalisti arjestani. Tykkään olla kaupunkilainen vapaa nainen, joka asuu kerrostalossa. YÖK mökkeilylle! Ja makkarakin vain lihottaa ja vie haluja!

        Eli perus kaikkien tuntema citylumppu :D


      • yksin on paha olla
        köyhä luuseri. kirjoitti:

        Olen juhannuksen kotona koska ei ole kavereita eikä muita läheisiä. Mitä yksinäinenm uka voi tehdä muuta kuin olla kotona. Rahakaan eiole joten aika säälittävää tää meidän juhannus.

        Totta puhut kotona yksin.. ystävät perheineen mökeillä ei sinne voi sinkku
        naista ottaa mukaan voi viedä vaikka miehen.Samaan tapaan menee koko typerä
        kesäloma.


    • Nii, i. Mikä pakko?

      Meillä grillaillaan kesällä joka viikonloppu ja vähän ilolientä sekaan. On tää kesä niin lyhyt ja menee nopeesti. Meille juhannus on ihan kuin tavallinen viikonloppu eikä me kaivata mitään sukusählinkejä, ei edes jouluna. Niitäkin on joskus harrastetu mutta kamala siivoominen ja väsymys sen jälkeen kun saa passata hiki päässä niin ettei itse nauti tippaakaan, jää vaan vitutus. Ja vieraat semmoisia luusereita ja vetelyksiä ettei ikinä tullut kutsua heidän luokse kylään täysihoitoon. Kyllä tämmöistä ilmaista täysihoitolaa saisi alkaa pitämään, syöttää, juottaa, passata, pestä pyykit, siivota, tiskata jne. kuunnella vielä vittuilut. Mikä ihmeen pakko on ihmisten kokoontua samaan läjään jouluna ja juhannuksena, olen koittanut päästä eroon tämmöisestä ihme perinteestä mitä lapsuudessakin oli aina pakko ängetä sukulaisten nurkkiin niin ettei kotona voinut niitä viettää ikinä. Tympeistä perinteistä irrottautuminen on ollut helpottavaa.

      • mummuryökäle

        Jess, olen just tätä mieltä kuin sinäkin. Se juhannus tuntuisi mukavalta ainoastaan niistä ketkä saavat kaikki valmiina kuin manulle illallisen, saunaa myö
        den. Eikä kysytä voinko auttaa, puhumattakaan että työt olisi jaettu tasapuolisesti
        kaikille. On pitkän aikaa että olen mieheni kanssa vain kaksin. olaan vaan ja höl
        läillään. Eikä se ruokakaan ole tosiaankaan ilmaista, harvoin sitä saa vastakutsua
        vierailulle. niin ei kannata olla liian hyväsydäminen. etsiköön jokainen välillä omia
        mökkeilyjään ja maksakoot kulut itse. sit tietävät mitä on mökkeily kokonaisuutenaan. Rahalla saa ja hevosella pääsee.


    • Hyvää jussia!

      Juhannus menee niin kuin muutkin viikonloput, toki grillaillaan.

    • perusjuhannus

      SAUNOTAAN, RYYPÄTÄÄN, TAPELLAAN JA POLTETAAN TALO.

      • Pii.paa.Pii.paa

        Hi.hi minä vaan jouten istun vetreäänä vihreäksi maalaamallani terassilla ja ve.Hmm,katselen ihanaista pilvee jonka reunatkin ovat supisuomalaista lehtee.


      • hihi..

        hihii toi oli vaan niin hyvä


    • zarkasmi

      Vihaan juhannusta, koska

      - kaupat hyysätään kiinni, kun pam ja lainsäätäjät pitävät kiinni siittä, etteivät kaupan työntekijät saa tehdä töitä juhannuspyhinä.
      - busseilla poikkeusaikataulut, vaikka ihmisillä on tarvetta liikkua (esim. töihin) juhannuspyhinä. Kyllä, paljon ihmisiä käy juhannuksena töissä, eikä kaikkien työnantaja maksa taksia. Esim. miten HSL-alueella juhannusaamuna töihin menevät pääsevät töihin aamulla, kun liikenne alkaa vasta klo 11.

      Oikeassa sivistysmaassa tämäkin päivä olisi normaali arkipäivä.

      • erikoinen keskustelu

        Mä en vihaa juhannusta, mutta mä vihaan niitä häiriköitä, jotka tahallaan laittelee viruslinkkejä keskustelupalstaviesteihin ja jotka käy osta-myy-kauppaa netin keskustelupalstoilla, minne mikään bisnes ei kuulu. En halua myöskään nähdä yhtään linkkiä enää mistään murhasyytetystä Anneli Auerista, koska kun näen sellaista, mulle tule hyytävä tunne, että en keskustele ihan normaalien kanssa tässä, enkä pidä siitä tunteesta yhtään,kun oletukseni kuitenkin on, että edes perustavalla tavalla tätäkin Suomi24.fi:a valvoisi edes jokin taho, ettei nyt taviksia saa määrättömiin vastuuttaa siitä, että systemaattiset nettirikolliset ja muut kajahtaneet häiriköi nettiä. Tai jos niin ei ole, sitten tän foorumin ylläpidon pitäisi ihan suoraan kertoa kaltaisilleni hyväuskoisille keskustelijoille, että tänne ei kannata kirjoittaa, koska valtaosa kirjoittajista ei kirjoita motiiveiltaan hyväntahtoisesti.

        Mitä tulee kauppojen aukioloihin, niin ei siinäkään todellakaan varmaankaan liene kyse siitä, ettäkö jotenkin kaupan alan työntekijöitä ajateltaisiin, vaan työnantajat säästää sillä, ettei niille tarvitse maksaa niitä juhlapyhälisiä. Ja jos ja kun kerran kaikki ABC-huoltamotkin saavat olla juhlapyhinä vuorokauden ympäri auki, miksi ei kuluttajille ole tarjolla ruokakauppapalveluita muillekin juhlapyhien aikana, kuin vain niille, joilla on autot?

        Ja kieltämättä on todella raivostuttavaa, että ikäänkuin "koko Suomi pysähtyy" aina, kun on juhannus tai jokin muu juhlapyhä, että julkinen liikennekään ei kulje. Telkkaristakin; jos sitä katsoisi, tulisi ilmeisesti vain sontaa ja uusintoja, vaikka voisi luulla,että juhannuspyhät olisivat monille hyvä mahdollisuus katsoa laadukasta ohjelmaa.

        Mut esimerkiksi on kutsuttu juhannuksen viettoon: kohtuullisesti ärsyttää, että nyt kun en osannut tehdä päätöstä lähteäkö, vaiko möllöttää itsekseni koko juhannuksen, niin jos nyt haluaisin vaikkapa juhannuspäivän aamuna matkustaa, en pääse mihinkään, koska mikään liikenneväline ei kulje.

        Toisaalta jonkun juhannuksen ja joulun pitkine pyhineen vielä jotenkin ymmärtää, että jos joitakin muutoksia on kauppojen palveluissa, koska tavalla tai toisella suurin osa suomalaisista kai juhlistaa niitä "sosiaalisesti" jotenkin ja kukaan tuskin haluaa mennä juhannuksena vaikkapa rättikauppaan, mutta että kun jopa joku pääsiäinenkin on asia, milloin julkinen liikenne Suomessa seisahtuu päiväkausiksi, vaikkei suurikaan osa suomalaisista enää nykyään pidä pääsiäistä mitenkään erityisenä juhlana; mitä nyt perinteitä kunnioitetaan ehkä, niin sitä en ymmärrä. Ymmärrän toki suomalaisten uskonnollistenkin perinteiden kunnioittamisen tarpeen, vaikken itse uskis olekaan sinänsä, mutta en sitä, että miksi tämä maa aiheuttaa ulkopuolisuuden tunteen kaikille niille juhlapyhien aikaan, jotka eivät haluaisi muuttaa arkeaan niiden juhlapyhien mukaisiksi.

        Juhannus on kyllä juhlista kaunein. Saapa nähdä, että miten moni minua tänä vuonna muistaa juhannustoivotuksin, kun en kuulu sosiaaliseen mediaan, enkä ole innostunut itseni esittelemisestä netissä - missään, koska olen ujo: aiemmin olin kuulukin sosiaalisuudestani ystävilleni ja aina mulla on ollut ystäviä ja on vieläkin, mutta nyt ilmeisesti kun tässä on vähän kelkasta tippunut, ja kaikki hehkuttaa vaan sosiaalista mediaa, niin saa kyllä olla aika itsekseen.

        Ainoastaan ihan parhaat ystävät enää -edes joskus- soittaa, tai käy mun luona. Yhdenkin järkyttävän huomion tein juuri äsken:mun ehkä elämäni paras ystävä, joka on tuntenut mut ehkä kaksikuukautisesta asti ( meillä on kuukausi ikäeroa ja yhdessä kasvettiin aikuisiksi), niin se on soittanut mulle viimeksi HELMIKUUSSA! Nähty ollaan toki senkin jälkeen,mutta silti. Ennen sosiaalisia medioita mun puhelin soi koko ajan.

        En sanoisi olevani yksinäinen, mutta kai minäkin jotakin sosiaalisuuden tarvettani kuitenkin tällä puran, että kirjoitan näille nimettömille palstoille tuntemattomien viesteihin kirjoituksia, koska mulla kun ei ole omia lapsia tai omaa perhettä, olen sikäli usein aika yksin.


      • voivoi,..
        erikoinen keskustelu kirjoitti:

        Mä en vihaa juhannusta, mutta mä vihaan niitä häiriköitä, jotka tahallaan laittelee viruslinkkejä keskustelupalstaviesteihin ja jotka käy osta-myy-kauppaa netin keskustelupalstoilla, minne mikään bisnes ei kuulu. En halua myöskään nähdä yhtään linkkiä enää mistään murhasyytetystä Anneli Auerista, koska kun näen sellaista, mulle tule hyytävä tunne, että en keskustele ihan normaalien kanssa tässä, enkä pidä siitä tunteesta yhtään,kun oletukseni kuitenkin on, että edes perustavalla tavalla tätäkin Suomi24.fi:a valvoisi edes jokin taho, ettei nyt taviksia saa määrättömiin vastuuttaa siitä, että systemaattiset nettirikolliset ja muut kajahtaneet häiriköi nettiä. Tai jos niin ei ole, sitten tän foorumin ylläpidon pitäisi ihan suoraan kertoa kaltaisilleni hyväuskoisille keskustelijoille, että tänne ei kannata kirjoittaa, koska valtaosa kirjoittajista ei kirjoita motiiveiltaan hyväntahtoisesti.

        Mitä tulee kauppojen aukioloihin, niin ei siinäkään todellakaan varmaankaan liene kyse siitä, ettäkö jotenkin kaupan alan työntekijöitä ajateltaisiin, vaan työnantajat säästää sillä, ettei niille tarvitse maksaa niitä juhlapyhälisiä. Ja jos ja kun kerran kaikki ABC-huoltamotkin saavat olla juhlapyhinä vuorokauden ympäri auki, miksi ei kuluttajille ole tarjolla ruokakauppapalveluita muillekin juhlapyhien aikana, kuin vain niille, joilla on autot?

        Ja kieltämättä on todella raivostuttavaa, että ikäänkuin "koko Suomi pysähtyy" aina, kun on juhannus tai jokin muu juhlapyhä, että julkinen liikennekään ei kulje. Telkkaristakin; jos sitä katsoisi, tulisi ilmeisesti vain sontaa ja uusintoja, vaikka voisi luulla,että juhannuspyhät olisivat monille hyvä mahdollisuus katsoa laadukasta ohjelmaa.

        Mut esimerkiksi on kutsuttu juhannuksen viettoon: kohtuullisesti ärsyttää, että nyt kun en osannut tehdä päätöstä lähteäkö, vaiko möllöttää itsekseni koko juhannuksen, niin jos nyt haluaisin vaikkapa juhannuspäivän aamuna matkustaa, en pääse mihinkään, koska mikään liikenneväline ei kulje.

        Toisaalta jonkun juhannuksen ja joulun pitkine pyhineen vielä jotenkin ymmärtää, että jos joitakin muutoksia on kauppojen palveluissa, koska tavalla tai toisella suurin osa suomalaisista kai juhlistaa niitä "sosiaalisesti" jotenkin ja kukaan tuskin haluaa mennä juhannuksena vaikkapa rättikauppaan, mutta että kun jopa joku pääsiäinenkin on asia, milloin julkinen liikenne Suomessa seisahtuu päiväkausiksi, vaikkei suurikaan osa suomalaisista enää nykyään pidä pääsiäistä mitenkään erityisenä juhlana; mitä nyt perinteitä kunnioitetaan ehkä, niin sitä en ymmärrä. Ymmärrän toki suomalaisten uskonnollistenkin perinteiden kunnioittamisen tarpeen, vaikken itse uskis olekaan sinänsä, mutta en sitä, että miksi tämä maa aiheuttaa ulkopuolisuuden tunteen kaikille niille juhlapyhien aikaan, jotka eivät haluaisi muuttaa arkeaan niiden juhlapyhien mukaisiksi.

        Juhannus on kyllä juhlista kaunein. Saapa nähdä, että miten moni minua tänä vuonna muistaa juhannustoivotuksin, kun en kuulu sosiaaliseen mediaan, enkä ole innostunut itseni esittelemisestä netissä - missään, koska olen ujo: aiemmin olin kuulukin sosiaalisuudestani ystävilleni ja aina mulla on ollut ystäviä ja on vieläkin, mutta nyt ilmeisesti kun tässä on vähän kelkasta tippunut, ja kaikki hehkuttaa vaan sosiaalista mediaa, niin saa kyllä olla aika itsekseen.

        Ainoastaan ihan parhaat ystävät enää -edes joskus- soittaa, tai käy mun luona. Yhdenkin järkyttävän huomion tein juuri äsken:mun ehkä elämäni paras ystävä, joka on tuntenut mut ehkä kaksikuukautisesta asti ( meillä on kuukausi ikäeroa ja yhdessä kasvettiin aikuisiksi), niin se on soittanut mulle viimeksi HELMIKUUSSA! Nähty ollaan toki senkin jälkeen,mutta silti. Ennen sosiaalisia medioita mun puhelin soi koko ajan.

        En sanoisi olevani yksinäinen, mutta kai minäkin jotakin sosiaalisuuden tarvettani kuitenkin tällä puran, että kirjoitan näille nimettömille palstoille tuntemattomien viesteihin kirjoituksia, koska mulla kun ei ole omia lapsia tai omaa perhettä, olen sikäli usein aika yksin.

        Voi voi


    • tyydyn vähään

      Sellainen jossa ei huku.

    • en ole juhlaihminen

      Olen ollut vapaaehtoisesti melkein kaikki juhannukset töissä. Nyt olen työttömänä ja kotona. Pakko koittaa kestää tätä pitkästyttävää olemista.
      Juhannus ei siis kuule lemppareihin. Ei oikeastaan mitkään juhlapyhät. Joulu ehkä paras, koska se ei ole perinteisesti mitenkään "sosiaalinen". Toisaalta ahdistaa kyllä sekin , kun joutuu olemaan miehen kanssa kahden kotona, koska tuttavat viettävät tahollaan juhliaan.

    • kaupunkijuhannus

      Juhannus on kesän huipennus. Siitä alkaa valoisan ajan lyheneminen jne.
      Itse en juhli Juhannusta sen kummemmin. Loma ei yleensä ala Juhannuksesta vaan muuhun aikaan kesästä. Tänä vuonna heinäkuun puolessa välissä. Melkein aina olen töissä Juhannuksena. Tänä vuonna aatto vapaa, loput viikonlopusta töitä.
      Aaton vietän kotona laiskotellen. Teen vähän parempaa ruokaa kun normaalisti, en grillaa.

    • Okk.ab

      Kiinnostaa teidän työskentelevien ammatit. Missä hommissa väki työskentelee jussina? Hoito, kauppa, vartiointi? Itse kiinteistöhuollon päivystäjä. Keikkaa ihan mukavasti

      • joka päivä

        Armeijan ruokalassa.


    • hoitsu 74

      Aatto iltavuorossa ja juhannuspäivä aamuvuorossa! Mies ahertaa kattoremontin parissa, jos ei naapurit katso pahasti ja nuoriso menee omia teitään. Näin meillä =)

      • öökkö köökkönen

        Kuulehan sinä! Kyllä siellä kaupoilla ennättää käydä ihan riittämiin, vaikka joskus pari päivää kiinni ovatkin. Halutaan me kaupassa työtä tekevätkin joskus pidemmän viikonlopun viettää perheen ja ystävien parissa.


    • Ei paljoa hetkauta!

      Ei todellakaan ole mikään suosikki tämä Juhannus! En käsitä mikä ihmeen hössötyksen aihe tämäkin on, että pitää ostaa muka puoli maailmaa kaupasta ja siivota koko talo viimeistä komeroa myöten, juoda viinaa koko korillinen ja lisääntyä... lopuksi pitää hukkua sepalus auki.

      Minun mielestäni Juhannus ei poikkea juurikaan muista viikonlopuista, kuin siinä, että joka puolella on ruuhkaa, jonoa ja hermostuneita ihmisiä, jos jostain syystä JOUDUN lähtemään liikenteeseen taikka kauppaan ennen Juhannusta.

      Aion viettää Juhannusta perheeni kanssa kaikessa rauhassa sen minkä voin, koska vaimoni on sellainen täydellisyyden tavoittelija, että Juhannuksen pitää olla "täydellinen" ja se oikeastaan pilaa yleensä sitten sen Juhannuksen.

    • tavallinen päivä

      En juhli. Käyn ehkä lavatansseissa.

    • säpäkkä

      Meillä vietetään juhannus perinteisesti ja hartaasti nauttien. Niin myös tänä vuonna.
      Heiniä on nurin 30 hehtaaria ja lisää kaatuu koko ajan. Karhotin vääntää palletta tasaseksi ja iltapäivällä lähtee paalaaja ja käärijä pellolle, yöhön menee varmasti.
      Minä hoidan lehmien lypsyn ja päivystän poikivaa, niin tein myös jouluna. Siinä sivussa laitan evästä sakille ja kuskaan varaosia pellolle. Eli päivystän ja hoidan jokapaikan passaria.
      Navetassa iltalypsyn aikaan saattaa muutama sivuaskel tulla otettua ja iltayöstä saunan jälkeen siideeri, siinä se meidän juhannus, ja huomenna uudestaan...

    • pakaste1

      Normi viikonloppu, paitsi, että ei töitä perjantaina. Saa vain hölläillä :)

    • smilex

      Ruokaa, viinaa ja haisevaa pillua.

    • pönttösekasin

      SUOMALAISTEN JUHANNUS ON RYYPPÄÄMISTÄ!!

    • yötön yö

      Koristelin eilen ovenpielet koivuilla, tein ihanan mansikkakakun ja kotitekoista raparperimehua ja kotikaljaa. Illalla sysytetään kokko ja tai käydään lähistöllä katselemassa kyläläisten kokkoa. Grillipihvit ja salaatit tietysti ja puusauna. Kyllä kesää saa juhlia.

    • nälkäkuuri

      Juhlapyhiä saisi olla vähemmän huonnon taloustilanteen takia. Rahalle olisi enemmän käyttöä.

    • Valentino G.

      Haen immen humpalta ja sitä sitten aamuyöstä korkkailen.

    • hyvä sää

      hyvä sää tekee paljon olipa sitten kedolla taikoja tekemässä, tai tansseissa tai
      baarissa kotona

    • virna

      Kesän ja valon juhla. Nittykukkien ja perhosten ja koivuissa suhisevan tuulenvirin juhla. Pesivien lintujen ja kesäpörriäisten juhla -- ellei nytkin luontoystävällinen kaupunkimme olisi muussannut kauniilta lähiniityltämme niin kukkaset kuin perhosetkin ja myös maassa pesivien lintusten pesät, poikaset ja munat samaan muussiin. No, lokeilla, variksilla ja räkätiellä on siinä juhlat, ja ruokaa niidenkin poikaset tarvitsevat. Elossa säilyneet linnut ja pehoset, siilit ja jäniksenpojat ovat tiessään, koska niiltä vietiin ruokapaikka. Juhannus on myös kokkotulien katselemisen juhla, hiljaisen kesäyöstä nauttimisen juhla. Ja tietysti siihen kuluu hyvä ruoka ja juomakin ilman örvellystä.
      Nauttikaa hyvät ihmiset luonnokauneudesta ja kesäyön valosta niin kauan kuin niitä vielä on.

      • hk,,

        oikein sanoit,,,,niin kauan kun niitä vielä on,,kaikea hyvää jussia,,,,,,


    • Yksinäinenn

      Yksin kotona. Ei ystäviä, ei juhlia, ei mökkiä. Ankeaa...

      • taivaanlintu1

        Vapaus tehdä ja olla mitä haluaa. Toisten seurassa memet massan mukana.


      • lonely.

    • jaah?!

      Minkä takia etusivulla on eri teksti, kuin tässä, jonka klikkaamisen jälkeen näen? Miksi Suomi24.fi haluaa tietoa, että miten minä vietän juhannukseni, mitä se heille kuuluu? Outoa, että Suomi24.fi:n etusivulla kysellään aina yksityiskohtaista tietoa yksityiselämän asioista: en minä haluaisi tällaisella nimettömällä foorumilla avautua, missä vietän juhannukseni tai edes välttämättä siitä, että mitä se minulle merkitsee... Mukavaa mielestäni olisi ainoastaan yleistasoinen keskustelu, koska se on mielestäni ainoa keskustelun muoto, joka sopii toisiilleen tuntemattomien väliseen keskustelemiseen netin nimimerkkikeskustelupalstalla.

      Yksityiskohtaisia asioita tekemisistäni minulta saisivat kysellä vain ystävät, jotka tunnen. Turha tämän foorumin leikkiä olevansa jokin "sosiaalinen media" ts. apinoida sosiaalisia medioita.

      Ainoa hyvä kommentti tuossa oli kysymys pakkojuhlasta. Sen verran voin sanoa, että itse olen aina pitänyt juhannuksesta ja useimmiten viettänyt sen läheisteni kanssa maalla tms. esimerkiksi mökillä, mutta tänä vuonna ei mökkikutsuja tullut. Ärsyttää se, kun kaikille pitää selitellä, että jos juhannuksena ei halua tehdä mitään erityistä, sen kuin olla möllöttää vain.

      Itselläni on heinäkuussa tulossa sen verran menoja ja juhliakin, että säästyypä ainakin rahaa, kun on juhannuksen kotona. Syön nakkeja ja raskalaisia; siinä mun gourmet tänä juhannuksena, tosin en koe kärsiväni tästä yhtään. Tosin koska asun rauhattomassa lähiössä, toivon nyt melkein kädet ristissä, ettei kukaan valopää vaan saa päähänsä laittaa pystyyn esimerkiksi päiväkausia kestäviä s*tanallisen melusaasteen teknobileitä asuintalossani, koska nautin siitä, kun edes kerran on hiljaisempaa. Jotkut kun luulee, että kerrostalot on hotelleja, eikä muka koteja kenellekään. Yhden toisen juhlapyhän olen täällä viettänyt, ja se oli kyllä painajainen: korvatulpat korvissa pyörin yöllä tuskaisena sängyssäni, kun tässä täysin äänieristämättömässä surkeassa kerrostalossa joku lanttupää sai päähänsä, että vappua tulee juhlia koirankopin kokoisessa kämpässä huudattamalla musiikkia päiväkausia sillä desibelitasolla, mikä tavanomaisimmin on ravintoloissa.

      Ootko tyytyväinen, kun sait vastauksen? Mitä aiot tehdä vastauksellani? Minä puolestani voin kertoa, että minua ei sinun tavallasi kiinnosta tietää, mitä sinä tyystin tuntematon vietät juhannuksen.

      • yksinäisen haavekuva

        Kuuntelen musiikkia ja katselen taivaalle ja haaveilen. Ehkä kärryytän pari ykkösluokan makkaraa ja tomaattia ja salalaatia, jotta saisin paremmin unen päästä kiinni.


    • old school

      En oo viettänyt Juhannusta vuoden 1994 jälkeen. Nuoret eivät edes tiedä mikä on Juhannus ei ainakaan meidän lapset ja tuskin kiinnostaisi.

    • Kylmät kädet

      Yksin kämpillä viinapullon kanssa internetissä. Tässä on ainekset hyvään jussiin.

      • erikoista keskustelu

        En suosittelisi juomaan viinaa, jos ihan ypöyksin olet. Tai jos juot, älä käytä tietokonetta. Minäkin juon sentään vain kaljaa, ja sitäkin ainoastaan siksi, että täysin selvinpäin en koskaan oksentamatta edes kykenisi lukemaan - saatika kommentoimaan, näiden Suomi24.fi -palstojen sisältöä kaiken järjen ylittävässä vihamielisyydessään.

        Sinun täytyyy tietyssä mielessä olla samanlainen surkio kuin minäkin, eli pienessä kerrostalokopperossa vuokralla asuva ihminen, koska kukaan täysijärkinen ei muuten käyttäisi aikaansa netissä juhannuksena, paitsi jos se on ainoa viihdyke, kun kaikilla omakotiasujillakin on mahdollisuus liikkua pihamaalla ja nauttia luonnosta. Tosin erittäin suuri osa Suomen "some-kansasta" ilmeisesti nykyisin viettää kaiken aikansa näpyttelemällä ja raportoimalla varmaan juhannusjuhlissansakin mitä lie älypuhelimiaan ja tekemisiään nettiin, että ikään kuin yhtään ketään kiinnostaisi, mitä jotkut syö tai tekee tai että ikäänkuin kukaan kuitenkaan lukisi, mikä on jonkun menyy, jos ei ole omista ystävistä kyse, kun kyseessä normaali ihminen.


      • 8+14

        Aivan sama kuin minulla, mitä nyt aaton päivä piti roikkua duunissa.


    • Mitättömyys

      Ei. Juhannus on täysin turha juhla, niin kuin kaikki muutkin vuoden juhat. Minulle juhannus ei koskaan merkinnyt yhtään mitään. Ihmisillä on Taas hyvä syy juoda aivot ensiksi pihalle sitten uimaan ja lopuksi hukutaan, kun ei tajuta mistään mitään. Juhannus on täysin keinotekoinen juhla. Pelkkä humala hakuisten ihmisten juhla.

      • Kylmät kädet

        Paljon veikkaus? 7 hukkunutta?

        Mikä on muuten ennätys? Miltä vuodelta?


    • Voi voi

      Tässä sitä vain nyt miettii, että miksi olen yksin kotona.
      Vastauksetkin löytyi. Kyllä nyt on niin, miettimisen jälkeen,
      että pitää hankkia itselle tässä miesystävä. Yksinäinen juhannus antoi ratkaisun. Nyt vaan miesjahtiin...

    • Juhanushan

      On vai yksi viikoloppu, mutta silloin Ryypätään tapellaan ja hukutaan normaalia enemän

    • Voi tylsyys

      Mulla on tänä vuonna niinkin hurja juhannus, että yksin kotona ja huomenna töihin. Ihan normaali reilun parikymppisen naisen juhannus, eikös? Kyllähän tää päähän ottaa mutta ei voi minkään kun töitä on ja kaikki kaverit avomies mökillä. Että hyvää juhannusta vaan kaikille!

    • Himassa datailua 24/7 koko juhannus, parasta, eli menee samalla tavalla kuin aiemmatkin juhannukset.

      • vitura1

        Mitä helvettiä? Valitat jostakin olemattomasta mitä ei ole sinulle olemassa. Sama asia, jos valitat ettei sinulla ole miljoonien eurojen helikopteria. Et voi valittaa olemattomasta! Parempi esimerkki: sinä olet muslimi etkä syö lihaa, mutta valitat ettei sinulla ole pöydässä lihaa.


    • -.-

      Kuinka tylsiä te oikein olette kun ette pidä juhannusta juhlana! On siinäkin innokasta juhlaväkee! Onko esim. joku kevätjuhla ihana juhla?!

      -.-

    • Se aito työtön

      Juon toisten rahoilla ostettua kaljaa. Ai niin, niinhän teen aina.

    • itkettää

      Itkettää kun jousun omalle paikkaunnalle,kuuntelemaan iskän vittuilua taas kerran

    • 4+1

      Yhteiskunnan keksimät juhlapyhät ovat sitä porkkanaa, jonka avulla huomio viedään pois siitä tosiasiasta, että takamuksiin iskee ruoska. Ja niin se ihminen ravaa läpi elämänsä, mikäli ei tajua pysähtyä.

      http://www.alkuajatus.org/suomi/kirja.html

    • ihanaa joutenoloa

      Mökillä olen, mutta alkomaholia ei kuvioissa. Nautin rauhaisasta grillailusta
      ja saunomisesta. Tyynen järven pinnalta voi nähdä kuvansa, eikä ainakaan
      krapulan tähden tartte säikähtää naamaansa aamulla.

    • .....

      Kännissä aamusta iltaan kotona verhot kiinni ettei pääse peikot hyppimään silmille.

      • (:/

        Valitettavasti sitten on nämä pikku-ukot. Ne hiipii hiljaa nurkan taa ja sieltä
        ne kurkistaa.


    • mittarimato

      Unelma juhannus:
      - Voittaa mökillä varustetun festaripaketti viikonlopun omia lempi bändejä täynnä olevaan tapahtumaan.
      - Matkalla raaputtaa Casino arvasta päävoiton.
      - Perillä huomaa naapuri mökissä olevan vain bikini tyttöjä, jotka haluavat vain sinua.
      - Tytöt tarjoavat saunan juomineen ymm kimppa kivoilla. Siinä lomassa käy katselemassa maailman tähtiä festari alueella.
      - Mukava känni päällä koko jussin.
      - Saa kyydin lopuksi kotiin ja krapula häviää kuin simpsala pim taiottuna kotimatkalla.

    • kaveri

      Ennen juhlin jussia viinaa juoden ja kankkusta kärsien ei hauskaa tuli töpeksittyä. Nykyään juon vain alkoholitonta ja hauskaa on ei tarvi alkoholia hauskaa voi pitää muutenkin jussina ja muulloin.

    • äidin juhannus 2013

      Pakkojuhlinta saa minut ärsyyntymään... Tänäkin juhannuksena olen usempaa perhettä saanut seurata, missä kamala paniikki mistä saadaan lapsenvahti jotta saadaan ottaa viinaa ("koska pitäähän juhannuksena juoda") tai ollaan valiteltu kun ei päästykään mökille tms. ja nyt juhannus pilalla. Miksi?

      Oma juhannukseni menee milloin perheen kanssa (kuuluu myös lapsia) ,milloin ihan aikuisten kesken ystäväporukassa, kotona tai mökillä, olenpa aika monta juhannusta töissäkin viettänyt! Eilen, juhannus aattona olin omien lasteni kanssa ystävien luona saunomassa ja herkuttelemassa, join yhden saunaoluen ja klo. 23 paikkeilla tulimme omaan kotiin nukkumaan. Mies saunoi ja otti useammankin saunajuoman oman ystävänsä kanssa meillä. Kaikilla oli mukavaa!

    • Vaatimatononkaunista

      Juhannus on Suomenlipunpäivä! Ja ihana kesänjuhla muutenkin,perheen kanssa yhdessäoloa ja grillailua,kroketinpeluuta ja sellaista,ei ole meillä mökkejä ,mutta ihan vaan kotosalla vietetään suloista suvenjuhlaa..
      Juhannusjuuston keitän, eikä mitään sen kummempaa evästä kuin muulloinkaan :)
      Lippu tankoon ja sauna lämpiään,koivupuita pesään niin tulee mukavan tuoksuinen savu saunanpiipusta pihalle...

    • merkkini.

      Ilman Suomea.

    • young lady

      Jokainen juhlii, tai vastoin on juhlimatta, mikäli niin haluaa.
      En ymmärrä miksi kaikesta pitää aina nostaa niin helvetinmoinen haloo, oli se sitten että oli omasta mielestä turha juttu tai ei, koskaan ei kelpaa!? :DD

      Kukaan ei pakota ketään juhlimaan mitään, ainakaan koskaan en ole sellaista huomannut. Tietenkin jos tulee ulkopuolelta "paineita" niin yksilö kuitenkin loppupelissä päättää, lähteekö kavereiden kanssa vetämään pään täyteen viinaa/perheen kanssa viettää mökkiviikonloppua/katsomaan kokkoa "koska on pakko" jne..

      Elämä jatkuu, mutta yrittäkää kaiken valittamisen lomassa vähän rauhottua paikoillenne, hengähtää ja nauttia kesästä ja valosta, vielä kun voitte.

    • young lady

      Jokainen juhlii, tai vastoin on juhlimatta, mikäli niin haluaa.
      En ymmärrä miksi kaikesta pitää aina nostaa niin helvetinmoinen haloo, oli se sitten että oli omasta mielestä turha juttu tai ei, koskaan ei kelpaa!? :DD

      Kukaan ei pakota ketään juhlimaan mitään, ainakaan koskaan en ole sellaista huomannut. Tietenkin jos tulee ulkopuolelta "paineita" niin yksilö kuitenkin loppupelissä päättää, lähteekö kavereiden kanssa vetämään pään täyteen viinaa/perheen kanssa viettää mökkiviikonloppua/katsomaan kokkoa "koska on pakko" jne..

      Elämä jatkuu, mutta yrittäkää kaiken valittamisen lomassa vähän rauhottua paikoillenne, hengähtää ja nauttia kesästä ja valosta, vielä kun voitte.

    • verobel92

      Kulutan aikani juhannuksena yksin,hyvän musiikin sekä ohjelmien kanssa,limsaa juoden. : )hyvää juhannusta : )

    • kaljanjuojamies

      Aikalailla siitä asti ku täyttänyt 18w ni se tullu vietettyä niiden naamojen seurassa joita näkee muuteskin päivittäin, yleensä hirveässä humalassa..se on minulle vain yksi vkl joskus "janottaa" joskus ei niinkun muinakin viikonloppuina, olisin varmaan aika usein vain yksin kotona tekemässä whatever jos suku ja kaverit ei katsos pahalla kun kieltäytyy ryyppäjäiskutsusta.

      Noh yksi asia minkä voi mainita mikä on musta "must" jussipirskeissä on kokko, semmonen kun kotirannassa poltetaan nykyään vuosittain.

    • profiil.

      Joulu , Pääsiäinen ,Juhannus. Kaikki matalan profiilin juhlia.

    • Juhlista jaloin?

      Tänään maanantaina on Juhannus! Juhlisikohan tänään? Meitä ei massajuhlintaan tiettynä päivänä onneksi pakoteta ja virolaisetkin juhlivat juhannusta perinteiseen tapaan tänään. On vain typerää sulkea kauppoja ja normaalielämää.
      Suomen Juhannuksena en tehnyt mitään poikkeavaa tavallisesta viikosta. Töitä ja vapaata ilman mitään muutosta..ja mukavaa oli - juhlia voi koska vaan - ei minään pakotettuna massailmiönä, että "nyt on vapaapäivät ja juhlikaa" - ällöttävää sopulihommaa.
      Parempi olisi, että olisi Juhannus nyt maanantaina. Huomenna olisi työpäivä ja humalikkojakin olisi vähemmän, ehkä hukkuneitakin. Mökkitouhut ja makkaranpaistot eivät liioin kiinnosta, miksi siis?
      JA ...ONNI ON TÄSSÄ: SE ON OHI TAAS!!! ...ja Joulua odotellahan.
      Näitä pyhiä on Suomessa aivan tolkuttomasti. Tuntuu kuin kansa olisi vähän väliä vapaalla...ja onhan nyt kesälomat, etteivät vapaat jäisi vähiin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe