Matkustaminen KYSYMYKSIÄ!

Ipsu

Eli oon lähössä nyt juhannukseksi mökille ja sinne ajaa semmon vajaa tunti max 1h

Ja gerbut pitäis ottaa mukaan, kestääkö ne sen matkan matka boxissa vai pitäiskö laittaa terraan.

Se auto kyllä tärisee ihan mukavasti niin en tiiä onks turvallistä olla dunassa matkan ajan.

Mut siis mulla on iso lasi terraario ja en voi ottaa sitä mukaan joten laitan gerbut dunaan, ollaan siellä mökilla semmon 4-5 päivää et kyllä ne siinä dunassa kestää :)

Mut siis se matkustaminen duna vai matkaboxi?

( mulla on kanien matkaboxi elikkä aika tilava niinkuin sohva tyynyn kokonen suurin piirtein ja sinne laitan ihan kunnon pesä mökin ja ruokakupin ja herkkutikun :)

9

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkillä28v

      Kun kuljetat gerbiilejä, niin ota sieltä pois kaikki mökit ja muut, jotka voivat kaatua/siirtyä niiden päälle. Myös vesipullo voi tiputtaa vettä matkan aikana, mutta toisaalta niiden pitäisi saada juoda tarvittaessa, kun matkakin on noin pitkä. En oikein saanut selvää, että millainen tuo kuvailemasi matkakoppi on, mutta kyllä se dunakin varmaan kelpaisi. Itse olen kuljettanut gerbiilejä dunassa. Marsuja kuljetan matkakopissa (kissan kokoinen) ja häkki on vielä erikseen niille mukana. Matkalle lähtiessä kannattaa ihan oikeasti varmistaa, että kaikki tarpeellinen on mukana - kuten juuri se juomapullo, kun sitä on vähän vaikea korvata millään muulla. Gerbiilit eivät välttämättä tajua juoda kupista, jos ne eivät ole oppineet siihen.

    • Sedä

      Matkustamiseen kantokoppa on turvallisempi, niin eläimet ei auton jarrutellessa pääse lentelemään. Ei ne pienessä ajassa isommalla tilalla mitään teekään, kun ujostuttaa sen verran. Gerbiilin koppa voi hyvinkin -ja kannattaakin olla aika pieni.

      Laita koppaan vain pohjalle purua (tai kangas kuivikkeeksi, kuivaruokaa (vaikka tuskinpa syövät) ja vesipitoista kasvista kuteen kurkkua, vesimelonia, viinirypälettä. Ei pesää eikä ruokakuppia, ettei gerbiilit saa niitä niskaansa! Turvapaikaksi voi laittaa vaikka jonkun pienen kankaan jonka alle voi piiloutua. Ruokakuppi on jyrsijöillä itseasiassa muutenkin aika turha -virikkeellisempää olisi ruokkia purujen sekaan (jos voisi olla varma että ruokaa on tapeeksi muttei liikaa).

    • tildane

      Miten kantokoppa on turvallisempi kuin duna? Onko siinä turvavyöt? Entä törmäyksestä laukeava turvatyyny? Eiköhän ne ole molemmat yhtä turvallisia/turvattomia. Lentää ne gerbiilit siellä kantokopassakin, jos on lentääkseen.

    • ipsu

      kiitos vastauksista! Ja ehkä mä nyt otan sen mökin pois sieltä mut sen juomapullon kanssa on vähä ongelmii kun sitä ei saa kiinni sinne boxiin ja sitä pitäs pitää kädessä koko ajan ja mä tunnen sen verran hyvin mun gerbut et ne ei juo jos pulloo pitää kädessä ja ei ne noin lyhyes ajas juo, hyvä et ne juo ees kerran päivässä :/


      Mä otan sen mökin pois ja laitan jonkun piilopaikan sinne koska ei ne siellä varmaan nuku koska melu, tärinä.

      Mä laitan sen matkaboxin sellaseen just sille matkaboxille tehtyyn pahvilaatikkoon jossa se matkaboxi ei tärise paljoa ( turvallinen, happi kiertää)

      mutta kiitus vastauksista! ja HYVÄÄ JUHANNUSTA! :)

      • Sedä

        Juomapulloa ei tarvitsekaan olla, sen takia mukaan pakataan vetisiä vihanneksia ;) Niistä saa sitten nestettä jos janottaa.

        Kantokopan turvallisuudella tarkoitin, että kun koppa on PIENI, eläin ei mahdu lentelemään joka mutkassa ympäriinsä. Toki jos kantokoppakin on suhteettoman iso, sielläkin lentelee. Tilaa ne ei kuitenkaan tunnin/parin matkalla tarvitse mihinkään.


    • Ipsu

      Juu, kiitos sedä, enpä taida laittaa vihanneksia koska puruttaisi kupin kuiten täyteen purua ja jne

      • Sedä

        No vihanneksetkaan ei tarvitse kuppia ;) Ne voi vaan viskaa pohjalle. Gerbulle on yhdentekevää onko ne vihannekset purusotkussa vai ei. sitäpaitsi ne ei ees tarvitse matkan ajaksi koppaan purua vaan esim. kangaspyyhe ajaa ihan saman asian pehmikkeenä ja suojapaikkana.

        Kasvikset sen sijaan on välttämättömiä etenkin kuumalla, ettei jyrsijä saa nestehukkaa ja pääe hengestään. Gerbiili on toki vähän juova eläin, mutta senkin pitää päästä tarvittaessa vedenlähteelle!


    • hyppymyyrä

      Älä laita paljoa purua kantoboxiin, ei sinne tarvi laittaa kun sentti pari?

    • Ipsu

      Juu kiitos vinkeistä! Matka sujui hyvin ja kaikki on kunnossa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe