Hei, tunnen itteni niin tyhmäksi, mutta pakko kysyä. Eli, oon ihan Oulu-Helsinki väliä menossa lentokoneella, enkä mä tiedä että miten pakata ruumaan menevä laukku. Voiko sinne laittaa esim. hiuslakkaa, omia henkilökohtaisia lääkkeitä jne? Ja entäpä käsimatkatavarat, mitä sinne voi laittaa?! Mulla olis tarkotuksena ihan perussettiä viedä, ei mitään läppäreitä tai muita elektronisia laitteita kännykän lisäksi.
Eli onko ruumaan menevissä tavaroissa tätä "litran muovipussi" -härdelliä? Ja kun ne läpivalaistaan, niin kuinka helposti ne alkaa sitten kattelemaan mitä siellä laukussa on? (ei sillä, että mä mitään laitonta kantelisin)
Tietääkö vielä joku, että jos on reseptilääkkeitä, niin pitääkö niistä olla jotkut reseptit mukana vai miten?! Kiitos jo etukäteen.
Apua ensimmäistä kertaa lentävälle
4
239
Vastaukset
- XDA
Hmm, mikä idiootti
Reseptilääkkeistä kyselty niin vitun monesti, samoin mitä saa ottaa käsimatkatavaroihin.. Ruumaan sitten kaikki muu..
Jos oisit yhtään selaillut, olisit varmasti löytänyt mitamukaanlennolle.fi-sivuston. - polvis..
Heippa!
Ruumaan menevään laukkuun saat pakata niin paljon nesteitä kuin haluat, ja se hiuslakkapullokin sinne pitää laittaa. Eli ruumaan menevään laukkuun kaikki nesteet ja elintarvikkeet mieluiten. Ja sitä litran pussi juttua ei ole ruumaan menevässä laukussa.
Mutta muista ettei laukkusi paina 20kg enempää (se on se yleisin painoraja ruumaan menevässä laukussa.) Ja sinne saa ottaa lääkkeet resepteineen mutta itse suosittelen käsimatkatavaroita, koska laukku voi hävitä.
Käsimatkatavaroissa on se litran läpinäkyvä suljettava pussi, johon pakkaat välttämättömät nesteet jotka on 100ml purkissa, ja laitat sen sinne pussiin ja suljet sen.
Lääkkeistä sen verran, että jos lääke olisikin sitä nestettä ja yli 100ml pullossa, niin saat ottaa käsimatkatavaroihin jos sulla on asianmukainen resepti/määräys sille.
Ja ihan perus, ei teräviä esineitä tai työkaluja/ kemikaaleja/helposti syttyviä aineita sinne käsimatkatavaroihin.
Eli tiivistettynä:
Ruumaan menevään laukkuun ( MAX 20kg yleensä) :
- Nesteet, elintarvikkeet, terävät esineet, työkalut, kemikaalit, helposti syttyvät aineet, sekä ihan perus mitä haluat ottaa mukaan, vaatteet yms.
Käsimatkataroihin ( MAX 10KG yleensä) :
- MAX 100ml nestettä läpinäkyvään suljettuun pussiin, lääkkeet resepteineen, ja muut asiakirjat yms. Ja lennolle saa ostaa lentokentän Tax Freestä juomista ja syömistä. Myös elektroniset laitteet kannattaa ottaa sinne.
Jos vielä joku epäilyttää kannattaa katsoa lentoyhtiön sivulta tai www.mitamukaanlennolle.fi
Hyvää matkaa! - ketjun aloittaja
Kiitos asiallisesta vastauksesta polvis!
- polvis
jos vielä joku jäi askarruttamaan niin eikun replyä vaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661397
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761210EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje51139- 79855
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19800- 44693
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta83682Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe25649- 30646