Vapaa ja itsenäinen työ erakolle

mieskfjfjfjdkdkdkdk

Olen yli kolmekymppinen ja minulta puuttuu ammatillinen tutkinto. Olen tehnyt erilaisia pätkätöitä ja vihannut niitä kaikkia hommi tasapuolisesti. Raskas fyysinen työ ei ole sopiva minulle, koska en ole jatkuvasti niin energinen. Toimistotyössä rupeaa muut ihmiset ärsyttämään niin paljon, etten sitäkään kestä kauaa. Mikä voisi olla työ mikä sopisi minulle? Haluan olla enimmäkseen omissa oloissa ilman jatkuvaa tiimityöskentelyä ja palavereissa istumista. Asiakaspalvelu ei ole myöskään juttuni, en jaksa esittää pirteää ja hymyilevää jatkuvasti, vaikka olenkin melko ystävällinen ja kohtelias yleensä. Plussaa olisi jostyössä pääsisi liikkumaan vapaasti edes hieman. Yrittäjyys toisi kyllä tiettyä vapautta, mutta en usko että minusta on siihen.

Itselleni tulee mieleen vain rekka- tai kuorma-autokuskin työ. Jatkuva liikenteessä pörrääminen tekisi kuitenkin minut varmaan hulluksi. Voi olla että kriteerejä on minulla aivan liikaa, mutta minkäs teet. Vaikeaa on olla onnellinen työttömänä tai työssä, jota vihaa täydestä sydämestä. Monet pitävät minua laiskana, koska työ ei maistu, mutta todelliset syyt ovat aivan muualla. Ahdistun aivan suunnattomasti vääränlaisesta ilmapiiristä.

16

6739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viisas Genchui

      Postinjakaja. Ei ole niin raskasta kun sanotaan, nopeasti tottuu jalat ja hyvää liikuntaa (ellet ole autopiirissä).

      Kunnon erakko duuni, ei tarttee sanoa sanaakaan kenellekkään useimpina päivinä. Itse olen vedellyt kuulokkeet korvilla aamusta iltaan useasti.

      Jakelu on tietysti täysin itsenäistä ja saa vähän raitista ulkoilmaa.

      Miinuksena tyhmät ja vmäiset asiakkaat jotka kitisee joka asiasta eikä osaa tehdä muuttoilmoitusta yms. - mahdolliset vmäiset itsekkäät kollegat - välillä tosi raskaat ja pitkät päivät - ei hirveemmin vaihtelua eli kaikki päivät aika lailla samanlaisia (voi olla myös hyvä juttu eli duuni menee vaikka puoli koomassa autopilotilla).

      Toisin kuin kuvitellaan, ei se jakelu ole edes postissa raskain puoli, se on se kun tulee 6-9 mainosta niin se piirin kasaan laitto on tuskatuttavaa.

    • kyllä vielä löydät

      Joissain työkkäreissä tai ET-keskuksisa on ammatinvalinnan ohjaaja jopa psykologi. Voistko käydä tyäkkärin juttusilla, tai kun olet siellä asioimssa. Saattaisi löytyä sinulle soipiva vaihtoehto. Pitää myös ottaa huomioon, että ihan just sitä itselle ihanteellista työympäristöä ja työtä ei voi saavuttaa ja on vain pakko sopeutua. Kuitenkin että se paras mahdollinen löytyisi. Metsureitakin on nykyään melko vähän.

    • ghhfhgffhhf

      Postinjakajan työ nyt on ihan helvettiä ja todella raskasta varsinkin talvisin!

      Mutta postin kuljetuspalvelu tai dhl:n kuriiri voisi olla hyvä. Kuljettaa vain autolla lähetyksiä asiakkaille kotiovelle.

    • vinkki...

      Ongelmasi ei siis ole yksinäisyys vaan työ jota vihaat. mene soskuun niin ne auttaa.

    • erakkoyrittäjä

      Vähän samanlaista juttuu mullakin. Mutta oikeastaan oon pitänyt työstä kuin työstä melkein mutta silti ahdistun jollen saa tehdä töitä yksin tai melkein yksin. Se on siis ongelma kun en ole sillälailla sosiaalinen,iloinen,tiimityöskentelykin on vähän niin ja näin. Ahkera,tehokas ja osaava kylläkin.

      Kyllä se yrittäminen on melkein ainoa mahdollisuus. Näin oon itse ajatellut. Pähkäillyt mielessä mikä se juttu sitten olisi. Apua yrityksen perustamiseen olisi mahdollisuus saada. Sitä kai on pakko yrittää yrittää kun mut ei toimi.

      • yrittäjyys

        Oma yritys ois unelma. Ainut ongelma on toteutus. Jos ois hyvä liikekumppani, olisi turvallisempaa aloittaa. Yksin on raskasta.


      • erakkoyrittäjä
        yrittäjyys kirjoitti:

        Oma yritys ois unelma. Ainut ongelma on toteutus. Jos ois hyvä liikekumppani, olisi turvallisempaa aloittaa. Yksin on raskasta.

        Minkä alan yrittäjyys kiinnostaa?


    • miksu3

      puutyöt kiinnostaa

    • Hesus Cristos

      Olihan se Hesuskin puuseppä, sanovat notta

    • Vinkkikö

      Mites metsäkoneenkuljettaja tms? Ajella konetta itseksiin päivä. Juur ei tarvi ku vuoron vaihdossa nähdä työkaveria. Ei oo fyys. raskasta ku kone sahaa puolesta. Ja rauhassa saa olla keskellä metsää.

    • vaihtoehtojaon

      Jokin sortin tutkija, varastomies tai onhan niitä sellaisia, jotka liikkuvat luonnossa tarkkailen ja tehden tutkimuksia. Kannattaa todella ottaa yhteyttä ammatinvalintaan.

    • OnhanNiitä

      Afrikkaan apinoita tutkimaan tai puistonvartijaksi Kanadaan.

      • yksinäinenharakka

        Tekee oman luontodokumentin niistä apinoista, jos vaan uskaltaa mennä yksin viidakkoon tai jonnekin savannille niitä etsimään. :D Siinä vaiheessa voisi alkaa muita ihmisiä jo kaipaamaan kun näkee pari myrkkykäärmettä, kasapäin vmäisiä pistiäisiä yms. nilviäisiä ja kuulee villipetojen karjumista?


    • yksinäinenharakka

      Mulla tulee kans mieleen metsuri ja metsäkoneen kuljettaja. Varmaan jossain siivous ja varastotyössäkään ei ihan hirveästi tarvi sillain kontakteja muihin, mutta tuskin millään alalalla voit täysin erakko olla. Yrittäjänäkin varmaan jonkin verran tarvii.. Mutta usein kyllä työ jonkin verran sosiaalistaakin ihmistä ja mikäli osaa työnsä hyvin tai on alansa ammattilainen, nii ei välttämättä tarvi olla joukon sosiaalisimpia. Tiedän insinöörejä jotka on melko epäsosiaalisia. Kaikessa työssä varmaan tarvii jotain ihmiskontakteja. Tai ehkä kirjailijana ei sillain, mutta tietenkin pitää saada niitä kirjoja markkinoitua. Mikäli et markkinoi kirjoja nii et saa kyllä siitä työstä mitään käteen. Ja kirjoista julkaistaan joku prosentti ehkä, pitää olla tosi lahjakas ja sitten niistäkin harvoista jotka julkaistaan menestyy vain murto-osa. Taiteilijoista aina luulin että ne saa olla omis oloissaan, mutta ehei, ne jopa matkustelee ulkomaille pitään näyttelyitä.

    • NeolifeKevytyrittäjä

      Miltä kuulostaisi itsenäinen kevytyrittäjyys. Helpompi vaihtoehto täysveriseen yrittämiseen. Voit tehdä työtä etänä kotoa käsin omien aikataulujesi mukaan.

      Tukea saat yritykseltä tai kolleegoilta jos haluat. Itse päätät hyvin vapaasti miten businesta teet.

      Helpompi ratkaisu kuin täysiverinen yrittäjyys jossa pitää keksiä kaikki alusta-alkaen.

      Valmiit tuotteet, logistiikka, markkinointisysteemi jne. hyvin pienellä riskillä. Itse olen kokenut henkilökohtaisen vapauden hyvin motivoivaksi!

      Ota yhteyttä niin kerron lisää
      https://goldenstore.mycashflow.fi/page/6/tyopaikat

      • Anonyymi

        Vaikuttaa kiinnostavalta tää. Pelottaa nää siinä mielessä aina, että yleensä tää vaikuttaa täydelliseltä, mut totuus on toisenlainen. Joutuu tekemään kovan työn. Ei mikään itsenäinen yrittäjyys itsestään ala tuottamaan. Eli pienellä riskillä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe