Sairaalaan?

Väsynyt

Olen sairastanut vakavaa masennusta 2,5 vuotta. Välillä olen ollut lääkityksen ja terapian avulla kohtuullisessa kunnossa. Nyt vaikea jakso ei tunnu menevän ohi mitenkään ja voimat alkavat olla todella loppu. En ole aiemmin ollut sairaalahoidossa. Olen kuitenkin miettinyt olisiko se mahdollisesti paikka, jossa voisi hetken hengähtää ja levätä ja saada ehkä paranemisprosessin alkuun. Akuuttina tapauksena tuskin sairaalaan pääsen, koska itsetuhoajatukset ovat vain ajatusten tasolla. En ole uskaltanut ehdottaa sairaalaan menemistä lääkärille, koska en ole akuutissa hengenvaarassa ainakaan vielä.
Millaisissa tilanteissa te olette päässeet sairaalaan? Kuinka kauan olette joutuneet odottamaan lääkärin lähetteen jälkeen sairaalaan pääsyä?

5

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunut

mie oon ollu kerran sairaalahoidossa ku yritin viime keväänä itsarii ja sen tapauksen jälkeen jouduin julkulan sairaalaan...olin siellä kuukauden mutta nytten tuntuu ku se paha olo ja ahistus on tullu takasi ja haluun kuolla...eikä se itsarikaan ole kaukana...

mut jos siusta tuntuu että ois parempi päästä vähän levähtämään niin kannatan sairaalahoitoo...elä pelkää pyytää sitä lääkäriltä:) ainoastaan sie voi saaha parannuksen aikaan...mut jos haluut vielä jutella tai mailailla niin miun maili on [email protected]
      ei se niin kauheeta siellä sairaalasssa ollu ku kuvitellaan:)

• Yks tämmönen

Kannattaa puhua sen oman lääkärin kanssa siitä sairaalahoidosta ja kysyä esim lisätietoja siitä, millainen se oman alueen sairaala on. Niissä ON eroja, olen huomannu niissä olessani. Ja sairaalassa oleminen riippuu ihan siitä millaisia ne muut sillä osastolla on.

Sairaalaan pääsee useimmiten ainoastaan lähetteellä, riippuen sairaalasta. Mulla viimeisin sairaalajakso alkoi kun oma lääkäri sanoi, että nyt voisi olla parasta mennä suljetulle lepäämään hetkeksi, ja sinne menin sitten myöhemmin sinä päivänä ihan itse, vaikka se olisi halunnu mut laittaa samantien kuljetuksella sinne. En halunnut.

Nyt en jaksa kirjottaa enempää..

Jos haluat kuulla lisää, laita mailiosoitteesi tähän vastauksena tai jotain. Olen koneella päivittäin.

• amelouk atsum

Mulla oli vakava masennus ja se on totta mitä sanotaan että sairaalaan ei pääse ku vast sit ku on jotai tapahtunu.Ei siis tehdä mitään ennaltaehkäsevää...so siis, mä jouduin/pääsin sairaalaa kun menin paineen ja kaiken paskan alla psykoosiin akuutisti(nuoruusiän psykoosi, nuoruusiän psykoottinen hajoaminen), vitun paska päivä as usual, katukaupast levylline pamei,olin ihan sekasin, itkin,itkin, olin ihan paniikissa,hajotin vasaralla paskaks shaverin ja teräl viiltelin itteeni moniamonia moniamonia kertoja koko käsivarsiin ja vatsaan.Soitin frendille et miks se on hylänny mut, mikä oli tietysti mun omia harhaluuloja, ne tuli ja vei mut autol peijaksee,yö eristyksis ja aamul osastolle.peijaksessa olin yht.kahel osastol kuukauden ja jatkohoitoon Kellokoskelle, jossa olin puol vuotta.Pakkohoitoa.Sairaslomaa neljä kk.vakilääkitys,pitkäaikaisterapia,jouduin uudelleen peijakseen.Riehuin kämpillä,psykoosi,häätö,virkamiehen väkiv.vastustaminen.Voi vittu ne oli tullu kilpien kaa sinne ja laitto käsirautoihin.Sumutetta silmiin.veitsen kaa heilumista*mä tapan itteni jne...*.Putkaan yöks.Dissosiaatio-oireita pahoina. Ja nyt oon dokaillu päivittäin viimeset neljä kk, eli koko sairaslomani. Tuntuu että se on menoo taas.Ei nyt mutta......................

• Väsynyt

Pitäisi varmasti olla vain niin rohkea ja kauempaa viisas, että uskaltaisi kysyä sairaalasta itse. Käyn psykiatrillani vain harvoin ja välit hänen kanssa on hankalat. Opiskelijana en kuitenkaan voi vaihtaa toiselle psykiatrille (YTHS on ruuhkainen). Voikohan lähetettä kysyä työterveyslääkäriltä?
      Opiskelen ja olen työssä eri paikkakunnalla kuin olen kirjoilla. Kummankohan paikkakunnan sairaalaan minut ohjattaisiin?
      Täytyy myöntää, että pelkään kauheasti sairaalan jättämää leimaa. Harkitsen itse lääketieteen opintoja ja vaikka tähtäänkin (ehkä) lääketutkimuspuolelle niin tuntuu, että mielisairaalassa olleelle tie lääkäriksi on jo ennakko asenteiden vuoksi pystyssä. En tiedä onkoha näin, vai olenko vain yksi niitä ennakkoluuloisista ihmisistä?
      Toisaalta on niin hullua ajatella mitään tuollaista kun suurimman osan hetkistä odottaa, että jokin lopettaisi tämän jokahetkisen piinan.

• amelouk atsum

Mieti tärkeysjärjestystäsi elämässä.Tuleeko oma terveys vasta kakkosena?Lääkäriksi meinaavana sinun täytyisi käsittää kuinka tärkeätä on pitää itsestään huolta.Jos pitkität ongelmiasi(?) ne vain kerääntyy hartioille ja lopputulos on pahempi kuin mitä nyt.Älä anna niiden mennä liian pitkälle. Hoida jutut alta pois niin voit rauhassa keskittyä opiskeluun.Niiden kanssa opiskelu ei tuota hedelmää.Rakasta itteäs tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3990
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      44
      3616
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3188
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      93
      3057
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      88
      2046
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2008
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1869
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1821
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      34
      1810
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1754
    Aihe