Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

S80 talviajo-omituisuudet

Talvikesänkeskellä

Sattui tuossa viimetalvena mielenkiintoinen tapaus, kun työkaverin volvo s80:llä ajeleva mies ihmetteli, et miten tuo vaimon ranskalainen auto voi olla niin paljon parempi ajettava talvella, kun tuo pohjolan karuihin olosuhteisiin suunniteltu volvo. Oli mies näet käyny vaimon autoon ostamassa uudet talvirenkaat ja ei ollu kyseisellä autolla ennen talvella ajanut. Näin ne mielikuvat ja todellisuus eroavat toisistaan. Eipä siihen oikein osannut muuta vastata kun et ranskalaiset osaa ja volle ei. Tosin mä sit myöhemmin koitin sitä s80 talvella ja voin sanoa et hirvee oli talvella ajaa, ei mitään tietuntoa ja mutkista tuli muttereita sillä veltolla ohjauksella. Ei uskaltanut moottoritiellä edes 100km/h ajaa. Kyllä tuntu oma w208 CLK luksukselta ajaa tuollaisen jälkeen. Oli ohjauksessa tuntoa ja se jämäkkyyden tunne oli iha toista. Eli onko vollen talviajo-omituisuudet pelkkä myytti, kun ei ne ressukat paremmasta mitään tiedä?

10

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0009000999

      Niin... Taitaa esim. jokaisessa talviautotestissä olla volvon ajettavuus ja hallittavuus testin parasta luokkaa... Onkohan patonki tai mese edes koskaan päässyt edes puoleen näistä kiitettävistä arvosanoista? Ei ole. Niinhän se on, että jos ei oma auto pärjää niin pitää muita provota.

      • Talvikesänkeskellä

        Mulla on tekniikan maailma lehdet 1950 luvulta lähtien tallessa, voin kaivella sulle vaikka kaikki talvitestit, jos haluat. Ei ole s80 ollu koskaan mukana talvivertailussa. Volvoista kiitosta on saanut esim s/v40 ja 50, joissa on foortin alusta. Mersuista mm w203 sai talvitestissä täyden 10 talviajosta maantiellä ja myös hallittavuudesta 10 pistettä. Jätti taakseen s60 volvon, vaikka vollessa oli lisävarusteena esc, joka mersussa on vakiona. Myös mersun b-sarja, jota en edes mersuna pidä, koska se on etuveto, sai samat pisteet. Myös esim audi on aina saanut huippupisteitä. Tosin tm oli niin paljon volvoon kallellaan, et en kyseisen lehden sille antamia pisteitä paljon noteeraa. Nyt kun lehden toimituksessa on väki vaihtunut on lehden volvo hehkutus onneksi laantunut. Muutenkin ajettevuutta arvioidessa kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin, eikä lehtien arvioihin.


      • Talvikesänkeskellä
        Talvikesänkeskellä kirjoitti:

        Mulla on tekniikan maailma lehdet 1950 luvulta lähtien tallessa, voin kaivella sulle vaikka kaikki talvitestit, jos haluat. Ei ole s80 ollu koskaan mukana talvivertailussa. Volvoista kiitosta on saanut esim s/v40 ja 50, joissa on foortin alusta. Mersuista mm w203 sai talvitestissä täyden 10 talviajosta maantiellä ja myös hallittavuudesta 10 pistettä. Jätti taakseen s60 volvon, vaikka vollessa oli lisävarusteena esc, joka mersussa on vakiona. Myös mersun b-sarja, jota en edes mersuna pidä, koska se on etuveto, sai samat pisteet. Myös esim audi on aina saanut huippupisteitä. Tosin tm oli niin paljon volvoon kallellaan, et en kyseisen lehden sille antamia pisteitä paljon noteeraa. Nyt kun lehden toimituksessa on väki vaihtunut on lehden volvo hehkutus onneksi laantunut. Muutenkin ajettevuutta arvioidessa kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin, eikä lehtien arvioihin.

        Ja kannattaisikohan noista asioista ottaa ensin selvää, ennenkuin louskuttaa leukojaan. Paljastaa vain turhaan tietämättönyytensä ja tyhmyytensä. Vedotaan johonkin tm testiin, mitä ei tiedoista päätellen ole koskaan edes nähnyt. Mistä näitä tolvanoita oikein sikiää? Sitä ollaan niin asiantuntijaa, vaikka todellisuudessa ei ymmärretä asiasta enempää, kun sika kuuraketista. Totuus vaan on että myös muut autonvalmistajat osaa ja vollen ominaisuudet ovat vain tietämättömyydestä ja luuloista johtuva myytti. Helppo luulla kun ei paremmasta mitään tiedä. Kai se undulaattikin häkissään, joka puolimetriä lentää, luulee elävänsä paratiisissa, kun ei vapaudesta mitään tiedä.


      • volvo, hyvä auto
        Talvikesänkeskellä kirjoitti:

        Ja kannattaisikohan noista asioista ottaa ensin selvää, ennenkuin louskuttaa leukojaan. Paljastaa vain turhaan tietämättönyytensä ja tyhmyytensä. Vedotaan johonkin tm testiin, mitä ei tiedoista päätellen ole koskaan edes nähnyt. Mistä näitä tolvanoita oikein sikiää? Sitä ollaan niin asiantuntijaa, vaikka todellisuudessa ei ymmärretä asiasta enempää, kun sika kuuraketista. Totuus vaan on että myös muut autonvalmistajat osaa ja vollen ominaisuudet ovat vain tietämättömyydestä ja luuloista johtuva myytti. Helppo luulla kun ei paremmasta mitään tiedä. Kai se undulaattikin häkissään, joka puolimetriä lentää, luulee elävänsä paratiisissa, kun ei vapaudesta mitään tiedä.

        Joo kylhän se on hyvä kertoa kokemuksiaan mutta on se kyllä ihme että miksi ihmiset ostavat volvoa jos siinä kerran on huonot talviominaisuudet volvo v40 voitti vielä talvitestin ja v70 joka on sama auto kuin s80 paitsi farmari niin voitti myöd testin vuonna 2008 että kyllä tm ukkelit ovat ihan ammattilaisia toisin kun te tavalliset pulliaiset sekä muutkin asiat vaikuttavat talvitesteihin kuin ajettavuus että johan nyt on markkinat kun mersu miehetkin tulevat provoilemaan tänne kohta varmaaan Bmw provotkin tulevat :)


      • 0009000999
        Talvikesänkeskellä kirjoitti:

        Mulla on tekniikan maailma lehdet 1950 luvulta lähtien tallessa, voin kaivella sulle vaikka kaikki talvitestit, jos haluat. Ei ole s80 ollu koskaan mukana talvivertailussa. Volvoista kiitosta on saanut esim s/v40 ja 50, joissa on foortin alusta. Mersuista mm w203 sai talvitestissä täyden 10 talviajosta maantiellä ja myös hallittavuudesta 10 pistettä. Jätti taakseen s60 volvon, vaikka vollessa oli lisävarusteena esc, joka mersussa on vakiona. Myös mersun b-sarja, jota en edes mersuna pidä, koska se on etuveto, sai samat pisteet. Myös esim audi on aina saanut huippupisteitä. Tosin tm oli niin paljon volvoon kallellaan, et en kyseisen lehden sille antamia pisteitä paljon noteeraa. Nyt kun lehden toimituksessa on väki vaihtunut on lehden volvo hehkutus onneksi laantunut. Muutenkin ajettevuutta arvioidessa kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin, eikä lehtien arvioihin.

        Hei,

        Haluan että kaivat minulle kaikki testit, kiitos tästä! Ja puhuin yleisesti Volvosta talvitesteissä, miten niitä on arvosteltu, en mistään yhdestä mallista. Ja, jos Volvo pärjää testeissä hyvin, on sekin mielestäsi vain puolueettoman lehden vika. Saati se, jos Volvokuskit kertovat, että auto on juuri parhaimmilaan huonossa kelissä Suomen huonoilla teillä -> vika on ymmärtämättömän kuskin.

        Itse taas voin sanoa, että mm. Mercedes, BMW ja Audi tekevät hienoja autoja, joita on hieno ajaa, myös talvikelissä.


    • Volvo, hyvä auto

      Niin niin provo taas täällä paikalla ajanhaaskausta tuommoiset testien etsimiset etsi itse tekniikanmaailman sivuilta autojen talvitestit niin melkein kaikki testit Volvo on voittanut Esim Volvo V40 on uusin talvitestinvoittaja mitä on mainostettukin vai onko jotkut sokeita kun eivät nää telkkarista Volvo v40 mainosta ??

      Nykypäivänä nuo saksalaiset autotkin ovat yliarvostettuja eivätkä ole edelläkävijöitä oikeastaan minkään auton kanssa nykypäivänä autossa on hintaa paljon, varaosat maksavat ja kaikenlaisia vikoja niistäkin löytyy että saksalaisten autojen etumatka on kutistunut vuosienmyötä myönnän toki että ovat hienoja autoja mutta eivät nykyään sen kummempia kuin muutkaan autot. En ole katteellinen koska itsekkin voisin ostaa saksalaisen mutta minusta semmoista ei kannata ostaa koska kilpailuetuja ei muihin merkkeihin nykyään oikeastaan ole :)

      Mutta lopettakaahan Provot jo , taas audia5 asialla ??

    • Reino-Kalevi

      Uudempi koppainen Volvo s80 on ainakin paras talviauto mitä itsellä on ollut. Päihittää ranskalaisista ainakin sitikan C5:n, ja pösön 407 ja 307:n, näitä olen siis talvella ajanut. Audin Quattrot on tietenkin oma lukunsa mutta mielestäni nelivedon talviominaisuuksia ei edes kannata verrata vajaavetoisiin. Sama kuin vertaisi ladan ja ferrarin suorituskykyä kiihdytettäessä. Vanhempi s80 on kieltämättä iso, keinuva ja veltto laiva talvella.

    • Volvo, hyvä auto

      Niin sitähän minäkin tuo voi olla muuten totta Vanha koppainen S80 oli volvon omaa suunnittelutyötä kokonaan ja oli laitettu aika amerikkalaiseen kuosiin (vähän liiankin koska ohjaus ja muut liian kevyitä)

      Mutta kyllä Uusi S80 on hyvä talvella (sisar V70 voitti tm talvitestin vuonna 2008) :)

    • Vanha Patu!

      Provo tai ei tää juttu mutta alottaja ei taida olla ikinä ajanut Volvoa kun tollasia höpisee. Lähetään nyt siitä että auto on pidettävä kunnossa. Iskarit, jouset ja kaikki muut koiranluista lähtien on oltava kunnossa. Tossa muutama kehui uudenmallista S80:stä hyvistä kyydeistä talvella. Varmaankin uudempi tekniikka tuo parannuksia ajo ominaisuuksiin mutta niinkuin tossa sanoin niin kun auto on kunnossa niin ei minulla ole mitään valittamista vanhemman mallin (2001) kyydeissä talvisaikaan, niin ja vielä on misukan kitkat olleet aina alla niin kauan mitä on auto mulla ollut. Olen ajanut monia, monia autoja ja omistanut monta autoa niin kauan kuin on kortti ollut (vuodesta 1977) enkä minä kyllä laittaisi mitään autoa toisen edelle niistä ruotsalais/saksalais/japanialais/venäläis/ranskalais virityksistä.

    • kesäautoja

      takavetoiset mersut talviautojako ? ei helvetissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe