Viruksen poisto

Apua tarvitseva

Minulla on virus koneella. Kun avaan koneen ja laitan salasanan niin tulee valkoinen ruutu, missä lukee englanniksi jotain että odota yhteyttä... ? Ja alla saksaksi... Virus taitaa olla kyseessä ja jos jollain olisi tietoa miten poistaa se sitten jotenkin komentorivin avulla tai...?

5

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile mennä vikasietotilaan painamalla F8 painiketta heti bios ikkunan jälkeen montakertaa. Valitse tulevasta ikkunasta "Viekasietotila ja verkkoyhteydet"

      Jos pääset sinne niin lataa Malwarebytes ja laita täysi tarkistus päälle. ( Päivitä ennen sitä sen virustunnisteet ja ennen asennuksen päättymistä ota ruksi pois "kokeiluversio" kohdasta.

      http://www.malwarebytes.org/

      • Apua tarvitseva

        Olen yrittänyt sitä mutta kun en pääse sitä pidemmälle kun kirjaudun sisään koneeseen niin tulee valkoinen ruutu ja se teksti...


      • Apua tarvitseva

        Olen yrittänyt sitä mutta kun en pääse sitä pidemmälle kun kirjaudun sisään koneeseen niin tulee valkoinen ruutu ja se teksti...


    • Silloin kannattaa kokeilla tehdä virustarkistus usb tikku tai DVD levy näin:

      http://sarducd.it/downloads/SARDU_2.0.6.1.zip

      Tässä siihen ohjeet:

      1. Latauksen jälkeen pura se ja avaa Sardun 32-bittinen versio ( Ota ruksi pois mahdollisista toolbar kohdista).

      3. Kun Sardu on avautunut (muista ottaa ruksit pois mahdollisten toolbar ja kokeiluohjelmista!) voit valita halutut tarkistusohjelmat. Itse suosittelisin F-secure, Avira, Bitdefender, Pandan laittamista

      4. Kun olet valinnut kohdat niin mene "Downloader" kohtaan ja paina start. Niiden lataaminen alkaa.

      5. Kun kaikki on ladattu niin voit halutettasi painaa muistitikun kuvaa jolloin Sardu etsii FAT32 formaattiin alustetun tikun ja alkaa tekemään virustarkistus tikkua. Sen voi tehdä myös CD/DVD levylle painamalla levyn kuvaa.

      6. Laita usb tikku/DVD levy siihen koneeseen missä on haittaohjelma ja boottaa kone sen kautta. Verkkoyhteys pitää olla kunnossa sillä virustunnisteet kannattaa päivittää ennen tarkistusta.


      Toinen keino olisi Windowsin uudelleen asennus.

    • WarWas1

      Jos enkku toimaa niin myös Aviran Rescue CD:ta voi kokeilla.
      Muttajooh, uudelleenasennukseen menisin, fyysisesti jos näkisi koneen olisi asia erikseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe