Masennuslääkkeiden lopetus

Hei!
Olen menossa lääkärille keskustelemaan masennuslääkkeen lopettamisesta. Käyttämäni lääke on Mirtazapin. Onko kellään kokemusta kyseisen lääkkeen lopettamisesta, kauankohan lääkeen lopettamiseen menee? En muista on lääkäreiden kanssa ollut puhetta aiheesta, mutta toivottavasti aikaväli ei ole kovin pitkä. Oliko pahoja vieroitusoireita ja kauan ne kestivät? Muistan kun vaihdoin edellisen lääkkeen Mirtazapiiniin niin minulle tuli lieviä sivuoireita, en tiedä johtuivatko ne uudesta lääkkeestä vai vanhasta, mutta eivät olleet silloin kovin pahoja. Esim. sähköiskutuntemuksia oli paljon mutta lieviä.
5116
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Itse söin mirtazapinia 30mg iltaisin ja lopetin kerralla ilman mitään lääkäriä. Ei tullut vieroitusoireita, mutta se vaihtelee kovin paljon ihmisillä.

Äänestä
  • Itsellänikin on 30 mg annos iltaisin, jotta uni tulee. Mietin vain että onko annosmäärä liian iso äkilliseen lopetukseen. Omatoimisesti puolitin annoksen viime viikolla. Ei ainakaan siitä vielä mitään oireita ole pukannut. Ehkä hivenen ollut vaikeuksia nukahtaa kun pienempi annos. Lääkärillä ajattelin kuitenkin käydä keskustelemassa aiheesta. Aika hyvä jos ei ole tullut vieroitusoireita. :) Todennäköisesti lopetan lääkkeen tämän viikon jälkeen. Ellen jo viikolla. Viitsisi kesää pilata vieroitusoireireilla, mutta haluttaisi jättää lääkkeet jo pois.

    Äänestä

Ei tullut minullekaan vieroitusoireita mirtzapiinista. Vaihdoin lennosta venlaflaksiiniin (jonka vieroitusoireet olivatkin ihan hirveet).

Äänestä

Aloittajalle onnea lääkkeen lopettamisessa!

Äänestä

Aloittajalle kaikkea hyvää!

Ajattele kaikkea positiivistä ja anna ilon tulla elämään!

Kesä ja luonto kauneimmillaan.
Käy joskus kirjastossa ja lainaa hauskoja ja myönteisiä kirjoja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Etukäteistietoa kirjoitti:

Hei!
Olen menossa lääkärille keskustelemaan masennuslääkkeen lopettamisesta. Käyttämäni lääke on Mirtazapin. Onko kellään kokemusta kyseisen lääkkeen lopettamisesta, kauankohan lääkeen lopettamiseen menee? En muista on lääkäreiden kanssa ollut puhetta aiheesta, mutta toivottavasti aikaväli ei ole kovin pitkä. Oliko pahoja vieroitusoireita ja kauan ne kestivät? Muistan kun vaihdoin edellisen lääkkeen Mirtazapiiniin niin minulle tuli lieviä sivuoireita, en tiedä johtuivatko ne uudesta lääkkeestä vai vanhasta, mutta eivät olleet silloin kovin pahoja. Esim. sähköiskutuntemuksia oli paljon mutta lieviä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu