Minulla on 100 heppainen Yamaha-perämoottori, ja siinä on ongelmana, että nopeusmittari ei näytä oikeaa matkanopeutta. Syynä siihen on todennäköisesti se, että nopeutta vesipaineesta mittaavaan anturiin on mennyt jotakin ylimääräistä roskaa tms., joka pitäisi saada sieltä pois. Tiedän tämän, koska se tapahtui aiemminkin, ja moottorihuollon tehnyt firma putsasi samalla sen kohdan painepesurilla ja homma tuli kuntoon.
Tietääkö kukaan, missä sellainen kohta sijaitsee, ja pystyisikö sen saamaan itse putsattua vaikka harjalla veneen ollessa vedessä?
Missä sijaitsee perämoottorin nopeusmittarin anturi?
5
6806
Vastaukset
- pumputipum
Perämoottorissa ei ole nopeusmittaria eikä siis anturia.Mittari on veneen kojetaulussa
ja siitä lähtee putki / johto riippuen mittarityypistä anturille,joka sijaitsee yleensä
veneen perässä,siellä alueella mikä viimeksi on veden kanssa tekemisessä.
Kyllä sen voi putsata itse,menet vain veteen veneen taakse, ja jos sieltä ei
silmään satu sitä näkymään,niin kurkkaappa veden alta,sieltä katsoen pitäisi
jonkinlainen anturi löytyä.Jos on vesipatsaalla toimiva,sen aukaisu tapahtuu
puhaltamalla mittarin puoleisesta päästä tavalla taikka toisella.Reikä putkessa
on aika pieni 1-2 milliä luulisin,jos ja kun putken saa mittarilta irti homma
pitäisi onnistua vaikkapa polkupyörän pumpun avulla. - -Mika-
Perämoottorissa on patopaineanturi kiinteästi siihen rakennettuna. Sen letku tulee kavitaatiolevyn etureunasta ylös, itse anturi on vaan reikä perän etupuolella keskellä. Helpointa on varmaan avata letkun liitos (sellanen niissä on aina) ja puhaltaa ihan omilla keuhkoilla sinne moottorin suuntaan. Tällä tavalla olen itse saanut omastani sen toimimaan ja näyttämään oikein.
- tiedän
Ei kyllä ole kaikissa perämoottoreissa.
- Anonyymi
Kaikissa Yamaha 2t perämootoreissa pitäisi olla.
- Anonyymi
Niin pitäis mutta ei taida olla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076