Missä sijaitsee perämoottorin nopeusmittarin anturi?

....................

Minulla on 100 heppainen Yamaha-perämoottori, ja siinä on ongelmana, että nopeusmittari ei näytä oikeaa matkanopeutta. Syynä siihen on todennäköisesti se, että nopeutta vesipaineesta mittaavaan anturiin on mennyt jotakin ylimääräistä roskaa tms., joka pitäisi saada sieltä pois. Tiedän tämän, koska se tapahtui aiemminkin, ja moottorihuollon tehnyt firma putsasi samalla sen kohdan painepesurilla ja homma tuli kuntoon.

Tietääkö kukaan, missä sellainen kohta sijaitsee, ja pystyisikö sen saamaan itse putsattua vaikka harjalla veneen ollessa vedessä?

5

6806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pumputipum

Perämoottorissa ei ole nopeusmittaria eikä siis anturia.Mittari on veneen kojetaulussa
      ja siitä lähtee putki / johto riippuen mittarityypistä anturille,joka sijaitsee yleensä
      veneen perässä,siellä alueella mikä viimeksi on veden kanssa tekemisessä.
      Kyllä sen voi putsata itse,menet vain veteen veneen taakse, ja jos sieltä ei
      silmään satu sitä näkymään,niin kurkkaappa veden alta,sieltä katsoen pitäisi
      jonkinlainen anturi löytyä.Jos on vesipatsaalla toimiva,sen aukaisu tapahtuu
      puhaltamalla mittarin puoleisesta päästä tavalla taikka toisella.Reikä putkessa
      on aika pieni 1-2 milliä luulisin,jos ja kun putken saa mittarilta irti homma
      pitäisi onnistua vaikkapa polkupyörän pumpun avulla.

• -Mika-

Perämoottorissa on patopaineanturi kiinteästi siihen rakennettuna. Sen letku tulee kavitaatiolevyn etureunasta ylös, itse anturi on vaan reikä perän etupuolella keskellä. Helpointa on varmaan avata letkun liitos (sellanen niissä on aina) ja puhaltaa ihan omilla keuhkoilla sinne moottorin suuntaan. Tällä tavalla olen itse saanut omastani sen toimimaan ja näyttämään oikein.

• tiedän

Ei kyllä ole kaikissa perämoottoreissa.

• Anonyymi

Kaikissa Yamaha 2t perämootoreissa pitäisi olla.

• Anonyymi

Niin pitäis mutta ei taida olla!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe