Miksi LTE/4G hidas hyvässä verkossa

654321

Tuli hommattua dna-4g yhteys sierran wlan-mokkulalla. Pelkällä mokkulalla lte-voimakkuus 20% (yksi tolppa). Hankin dna.lta lte-ristipolarisaatio ulkoantennin katolle. Lte-verkko parani 60 prosenttiseksi, kolmeen tolppaan.

Miksi tuleva nopeus pysyi samana/hitaana 3,5megassa (ulospäin lähtevä nopeus kuitenkin 9megaa?)?
Dualcarrierilla (dc) nopeudet 24megaa (lähtevä 3megaa).
Eivät osanneet dna.lla kertoa. (Syyksi mainittiin paikallinen lte-katve. Eikö kuitenkin kolme tolppaa ole jo melko hyvä verkko jolla pitäisi saada nopeutta lisää?)

4

1680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antennia

      En osaa auttaa kysymykseesi mutta minkälaisen antennipaketin ostit?
      pitäisi nimittäin itsellekin ostaa antenni mutta en tiedä mikä varmasti passaa sierran mokkulaan.

      • 654321

        Vastaus tulee vähän myöhään kesälomien takia. Mutta antenniksi ostin tosiaan ristipolarisaatioantennin (jonka ilmeisesti 4G tarvitsee, ja tämä käy myös 3G.hen). Antenni tukee ilmeisesti myös tulevaa 800Mz 4G-verkkoa. Tätä ei ainakaan vielä saanut suoraan dna-kaupasta (vaikka samannäköinen valkoinen laatta siellä oli myynnissä - tosin siihen menee vain yksi johto ja omaani menee kaksi). Tilasivat sen dna-kauppaan ilmeisesti dna.n asiakaspalvelusta? Hintaa oli vähän yli 100e.
        Antennin asensin katolle tv-antennitolppaan. Mukana antennissa oli kaksi 7metristä johtoa ja kahdet erilaiset päät (joista toiset sopi sierran mokkulaan).
        Antenni paransi myös 3G yhteyttä 100prosenttiin.
        Käytän nykyään 3G yhteyttä johon olen ainakin toistaiseksi tyytyväinen (4G on melkein 10 kertaa hitaampi vaikka mokkulaakin koitettiin vaihtaa).


    • mokkulisti1

      Itselläni oli alkukesästä samankaltainen ongelma.

      Ihmettelin, kun yhteys rupesi tökkimään todella pahasti. Itse asiassa sivut eivät auenneet lainkaan. Mokkulassa oli päällä perusasetukset.

      Kävin sitten liikkeessä ihmettelemässä asiaa ja sain tilalle jopa vaihtomokkulan, mutta silti sama juttu. Kävin uudestaan, ja testasivat liikkeessä, ja siellä testasivat, ja yhteysnopeus oli 27 megaa. Kotosalla kuitenkin tökki - siis sivut eivät auenneet lainkaan. Kun eivät liikkeessä osanneet sanoa, mikä voisi olla ongelmana, niin lupasivat sitten, että minulle soitetaan jostain heidän tuestaan, mutta puhelua ei kyllä ikinä tullut.

      Kun sitten itse aloin käydä läpi mokkulan asetuksia kotona ja pakotin laitteen 3G-verkkoon, niin johan alkoi toimia. Nyt toimii DC:llä vaihtelevasti 15 - 24 megan nopeudella. Jos laite valitsee automaattisesti verkon tai sen pakottaa LTE-verkkoon, niin ei toimi, vaan se tekee juuri tuota, että yhteys kyllä on, mutta sivut eivät aukea ja jumittaa todella pahasti. Ja tämä siis Helsingin keskusta-alueelle, missä kyllä luulisi toimivan.

    • vittuuntunut

      sama kuopion keskustassa: dan 4g/lte wlan mokkula jää alla 10 megaa kun 3 g mokkula liki 10 ?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe