Järjetön ahdistus ja pelko!

Ellie1

Terve, olen parikymppinen naisen alku ja päätinpä avautua täällä anonyymisti.
Viime syksynä mun syöminen meni vähän raiteiltaan, paastosin, yritin oksentamista ja söin pääosin 800-1000 kcal päivässä intensiivisen treenauksen ja työnteon lomassa. Iso elämänmuutos herätti mut maaliskuussa ja paransin tapojani. Nyt alan pikku hiljaa lipsua, mä olen muutamana päivänä oksentanut syömisen jälkeen, ei jäänyt enää yritykseksi, ja mä mietin ruokaa ja laihuutta koko ajan. Mun vapaa-aika pyörii kavereiden ja thinspo kuvien ja sh blogien parissa. Päivisin näännytän itseäni jonka jälkeen usein repsahdan ja syön paljon, ja menen oksentamaan. Mä en ole laiha 170/72 ja mun luustontiheys on sitä luokkaa etten koskaan tule painollisesti olemaan laiha. Pelkään että tää lähtee lapasesta, viimeksi olin onnekas kun itse tajusin ja lopetin, nyt tahdon laihtua, mutta pelkään että rajat hämärtyy ja mä joudun luopumaan unelmasta jota mä elän. Kaikki kommentit/laihdutus vinkit, vertaistuet on tärkeitä ja hirveän mukavia.
Kiitos!

Ellie

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuapuri1

      Ensinnäkin sun kannattais varmaan vaan lopettaa laihduttaminen ja ennemminkin tehdä ns. elämäntapamuutos. Voi kuulostaa syömishäiriöisen korvaan tylsältä ja vaikealtakin, mutta se on ainut tapa oikeasti voida paremmin ja sen avulla saatat laihtuakin, mutta huom. se ei saa olla syy miksi muutoksia alat tekemään. Ala syömään monipuolisesti ja riittävästi, unohda kalorit ainakin hetkeksi. Syö myös säännöllisesti ja rauhallisesti niin vältät ahmimisen. Osta vaan tuotteita, joita oikeasti haluat syödä, ei pakolla jotain terveyskamaa josta et pidä muttei myöskään roskaruokaa. Paljon vihanneksia, protskua, hyviä rasvoja, täysjyvää esim. puuron tai/ja ruisleivän muodossa, hedelmiä ja marjoja. Ja ennen kaikkea maittavaa ruokaa mistä tykkäät. Tsemppiä, vaatii itsekuria ja tahtoa sekä jossain määrin myös kontrollista irtipäästämistä ja omaan kehoon luottamista, mutta on sen arvoista. Tsemppiä!:)

    • Ellie1

      Mä toedän että tää on väärä tie. Mutten osaa muuttaa sitä enää. Mä syön suht terveellisesti kosk olen entinen kilpa-urheilija mutta joku on nyt laukassu tälläisen reaktion.

    • Ana7

      Kannattaisi todella lopettaa laihdutus, mm. koska se aina johtaa päinvastaiseen.
      Pidättäydy vaikka fittness-treeneissä ym.
      Tiedän sun tunteen ja olin jopa sairaalassa sen takia...

      - Sen takia, pyydän sua päästämään irti ruoasta (addiktiosta), mutta LIIKKUMAAN!

      Sori ettei parempia neuvoja satele -itsellekin hämärän peitossa nuo ajat- , mutta kunhan et mene siihen, että työt ja opiskelut jäävät, joka joillekin on ollut yksi elämän edellytys häpäisemättömyydessä toisten silmissä.
      - Ei noita sisältöjä moni tiedä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe