407

Kake

Hyvä ajaa, muotoilu
- ahdas ja kallis

19

5852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SRi

Oletko edes vertaillut hintoja?
      Ota melkein mikä tahansa saman kokoluokan kilpailija ja varustele se samoilla varusteilla jotka 407:ssa on jo vakiona. Katso sitten hintaa ja ylläty. Tilavampia toki löytyy tuohon hintaan, mutta tila-autot on sitten erikseen jos sellaista tarvitsee. Ajettavuudesta ja muotoilusta olemme samaa mieltä.

• Mika

Mazdaan tai toyotaan kallis on

• Patonginpurija
        Mika kirjoitti:

Eivät japsit ole Peugeotistille mikään vaihtoehto. Jos on Peugeotin makuun päässyt, niin japsilla ei yksinkertaisesti viitsi ajaa.

Sama pätee tietysti toisinkin päin: japsifani ei millään voi kuvitellakaan hankkivansa ranskalaista vikapesää.

Kyllä ranskalainen ja japanilainen henkilöauto ovat autoilun yhteensovittamattomat ääripäät – kuin tuli ja vesi!

Itse olen ajanut Peugeotilla viimeiset 16 vuotta. Viimeksi allani ollut muunmerkkinen oli juuri japanilainen – ensimmäinen ja viimeinen, joka minulle on onnistuttu myymään!

• Kossu
        Patonginpurija kirjoitti:

Eivät japsit ole Peugeotistille mikään vaihtoehto. Jos on Peugeotin makuun päässyt, niin japsilla ei yksinkertaisesti viitsi ajaa.

Sama pätee tietysti toisinkin päin: japsifani ei millään voi kuvitellakaan hankkivansa ranskalaista vikapesää.

Kyllä ranskalainen ja japanilainen henkilöauto ovat autoilun yhteensovittamattomat ääripäät – kuin tuli ja vesi!

Itse olen ajanut Peugeotilla viimeiset 16 vuotta. Viimeksi allani ollut muunmerkkinen oli juuri japanilainen – ensimmäinen ja viimeinen, joka minulle on onnistuttu myymään!

Kyllä Kouvolassa ainakin 407 on ajateltu selvästi Corollan vaihtoehdoksi: kun corolla-kansa hakee viikonloppulastin alkosta ja suunnistaa tekemään lottoa, voi samassa Prisman aulassa tsekata myös uuden Pösön, joka on parkkeerattu keskelle kulkuväylää. Kohderyhmä on huomioitu oivasti markkinoinnissa.

• SRi
        Mika kirjoitti:

Katsoppa vähän tarkemmin mitä rahalla saa. Jos vaikka Toyota Avensiksen tai Mazda 6:sen ottaa saman kokoisella moottorilla ja varustelee samoilla varusteilla jotka 407:ssa on jo vakiona niin kalliimmaksi menee niin että ropisee. Eihän Mazda 6:sen perusmallissa ole edes penkinlämmittäjiä(!). Japseja en nyt kuitenkaan näe Peugeotin todellisina kilpailijoina mutta sama pätee myös esimerkiksi Opel Vectraan, Volkswagen Passatiin yms...

• Kari
        Mika kirjoitti:

niin varmasti Toyota on hieman halvempi. Kun näitä sivuja lueskelee niin huomaa kyllä miksi. Toyotan osassa puhutaan rämisevistä kojelaudosta yms. ja annetaan ohjeita niiden korjaamiseen. Tässä on mielestäni säästetty väärässä paikassa. Johtoniput voisi jo tehtaalla kääriä huopakankaaseen, niin eivät pidä ääntä. Sama vaikutelma on kautta linjan. Toyotan ovea sulkiessa peltinen rämähdys ei vakuuta. Itselläni on ollut monen merkkisiä ja maalaisia autoja, mutta Toyota ei ole päässyt koeajoa pidemmälle.

• ajuri
        Patonginpurija kirjoitti:

Sattuu olemaan niin, että meillä nyt kuitenkin on 405:nen ja Ave. Tosin tuo 405 on aika vanha (-91), mutta sattuu se tuohon 16 v:n haarukkaan. Ajettavuus on samaa luokka kuin Avessa, mutta ne viat... Eipä ole montaa kuukautta v:sta -97, josta asti se on meillä ollut, etteikö jokin vehje olisi rikki. Pääasiassa sähkövikoja. Niiden laatu on täysin Lada-luokkaa. Avessa ei parin vuoden aikana ole ollut muuta vikaa kuin ne perinteiset ajovalopolttimot.

Sitten voi varmaan laittaa ajettavuudellekin erikpoispainoarvon, jos autolla ajaa työkseen (

• Seppo
        ajuri kirjoitti:

Sattuu olemaan niin, että meillä nyt kuitenkin on 405:nen ja Ave. Tosin tuo 405 on aika vanha (-91), mutta sattuu se tuohon 16 v:n haarukkaan. Ajettavuus on samaa luokka kuin Avessa, mutta ne viat... Eipä ole montaa kuukautta v:sta -97, josta asti se on meillä ollut, etteikö jokin vehje olisi rikki. Pääasiassa sähkövikoja. Niiden laatu on täysin Lada-luokkaa. Avessa ei parin vuoden aikana ole ollut muuta vikaa kuin ne perinteiset ajovalopolttimot.

Sitten voi varmaan laittaa ajettavuudellekin erikpoispainoarvon, jos autolla ajaa työkseen (

Taas tuli tämä klassinen sähköviat. Eritelkää nyt hyvät ihmiset vähän niitä vikoja niin nähdään mikä teidän mielestä on sähkövika.

Minulla on ollut samaisesta vuodesta -97 lähtien vm-89 405.

Sähköön jotenkin liittyvinä vikoina siihen on vaihdettu kerran sytytysyksikkö ja mittaristoon kolme polttimoa.

Tulpat on vaihdettu muutamaan kertaan, samoin tulpanjohdot, pyörijä ja kansi. Niissä nyt ei varsinaista vikaa ollut, pientä läpilyöntiä kostealla ilmalla.

Toinen ajovaloumpio ja lamput jouduttiin vaihtamaan kun joku päätti käyttää sitä vihanpurkauksensa kohteena mutta muutoin ajovaloihin (ml. vilkut, jarruvalot) ei ole vaihdettu ainoatakaan polttimoa jota pidän jo melkoisena ihmeenä. Autolla on ajettu lähes joka päivä, satoi tai paistoi.

Ai niin, on siihen laitettu myös ylimääräinen maajohto takavaloihin.

Tästä syystä suuresti ihmettelen niitä outoja sähkövikoja joita yhdellä ja toisella tuntuu ilmenevän.

• ajuri
        Seppo kirjoitti:

Taas tuli tämä klassinen sähköviat. Eritelkää nyt hyvät ihmiset vähän niitä vikoja niin nähdään mikä teidän mielestä on sähkövika.

Minulla on ollut samaisesta vuodesta -97 lähtien vm-89 405.

Sähköön jotenkin liittyvinä vikoina siihen on vaihdettu kerran sytytysyksikkö ja mittaristoon kolme polttimoa.

Tulpat on vaihdettu muutamaan kertaan, samoin tulpanjohdot, pyörijä ja kansi. Niissä nyt ei varsinaista vikaa ollut, pientä läpilyöntiä kostealla ilmalla.

Toinen ajovaloumpio ja lamput jouduttiin vaihtamaan kun joku päätti käyttää sitä vihanpurkauksensa kohteena mutta muutoin ajovaloihin (ml. vilkut, jarruvalot) ei ole vaihdettu ainoatakaan polttimoa jota pidän jo melkoisena ihmeenä. Autolla on ajettu lähes joka päivä, satoi tai paistoi.

Ai niin, on siihen laitettu myös ylimääräinen maajohto takavaloihin.

Tästä syystä suuresti ihmettelen niitä outoja sähkövikoja joita yhdellä ja toisella tuntuu ilmenevän.

Koska ei nyt ole käsillä omaa huoltovihkoani, johon on merkitty KAIKKI ko. yksilön huollot, bensa- ja muut kulut, yritän muistella.

Km-kulut muuten olivat v. 2002 alussa, jolloin lopetin kirjanpidon n. 95 p/km. Tässä ovat siis mukana kaikki kulut, mitä auton pidosta on tullut, lukuunottamatta lokilämmittimen viemää sähköä ja toisaalta tankkauksesta tullutta bonusta. Kilometrejä oli minulla tuolloin tullut vähän yli 100 tkm. Aven vastaava kulu on tällä hetkellä n. 40 tkm:n jälkeen 11,6 snt, eli kolmanneksen pienempi, vaikka liikennevakuutus on vain 20-bonuksella.

Ja sitten vikoja:

- keskuslukko krenaa, lukkonupit pomppivat joskus pari-kolme kertaa ennenkuin päättävät, jäävätkö ylös vai alas. Kauko-ohjaus ei ole toiminut enää vuosiin.

- laturi on vaihdettu totaalisen kärähtämisen jälkeen

- takavaloissa todellakin riittävän paksu erillinen piuha

- mittaristossa palaa vielä yksi valo (nopeusmittari). Vaihto liian työlästä suhteessa saavutettavaan etuun (palavat kohta kuitenkin)

- takavalopolttimot ovat kulutustavaraa

- radio menee startatessa MW-aalloille, ohjelmoidut asemat tosin löytyvät. Tämä on kyllä kumma vika

- persgrillit ei toimi. Lieneekö sähkövika.

- akun miinusnapa on jatkuvasti valkoisen töhnän peitossa

- akun vaihdoin muutama vuosi sitten hätäpäissäni, kun luulin, ettei se enää ota virtaa. Kyseessä oli kuitenkin jokin fläktin lisäpuhaltimen rele, joka purki akkua. Tähän korjauskehotukseksi sain merkkiliikkeeltä: "Ota rele pois", jonka teinkin. Siitä lähtien akku on toiminut ja releen positio on hanskalokero.

- ajovalopesimet eivät enää pompsahda ulos hoitamaan tehtäväänsä. En tiedä onko sähkövika

- toinen monitoimiviiksi vaihdettu

Auto on edelleenkin ajossa ja pysyykin niin kauan, kun korjauskustannkuset eivät ylitä kolmannesta koko auton arvosta, joka lienee tällä hetkellä jonkin verran alle tonnin.

• Kasper
        ajuri kirjoitti:

Koska ei nyt ole käsillä omaa huoltovihkoani, johon on merkitty KAIKKI ko. yksilön huollot, bensa- ja muut kulut, yritän muistella.

Km-kulut muuten olivat v. 2002 alussa, jolloin lopetin kirjanpidon n. 95 p/km. Tässä ovat siis mukana kaikki kulut, mitä auton pidosta on tullut, lukuunottamatta lokilämmittimen viemää sähköä ja toisaalta tankkauksesta tullutta bonusta. Kilometrejä oli minulla tuolloin tullut vähän yli 100 tkm. Aven vastaava kulu on tällä hetkellä n. 40 tkm:n jälkeen 11,6 snt, eli kolmanneksen pienempi, vaikka liikennevakuutus on vain 20-bonuksella.

Ja sitten vikoja:

- keskuslukko krenaa, lukkonupit pomppivat joskus pari-kolme kertaa ennenkuin päättävät, jäävätkö ylös vai alas. Kauko-ohjaus ei ole toiminut enää vuosiin.

- laturi on vaihdettu totaalisen kärähtämisen jälkeen

- takavaloissa todellakin riittävän paksu erillinen piuha

- mittaristossa palaa vielä yksi valo (nopeusmittari). Vaihto liian työlästä suhteessa saavutettavaan etuun (palavat kohta kuitenkin)

- takavalopolttimot ovat kulutustavaraa

- radio menee startatessa MW-aalloille, ohjelmoidut asemat tosin löytyvät. Tämä on kyllä kumma vika

- persgrillit ei toimi. Lieneekö sähkövika.

- akun vaihdoin muutama vuosi sitten hätäpäissäni, kun luulin, ettei se enää ota virtaa. Kyseessä oli kuitenkin jokin fläktin lisäpuhaltimen rele, joka purki akkua. Tähän korjauskehotukseksi sain merkkiliikkeeltä: "Ota rele pois", jonka teinkin. Siitä lähtien akku on toiminut ja releen positio on hanskalokero.

- ajovalopesimet eivät enää pompsahda ulos hoitamaan tehtäväänsä. En tiedä onko sähkövika

- toinen monitoimiviiksi vaihdettu

Auto on edelleenkin ajossa ja pysyykin niin kauan, kun korjauskustannkuset eivät ylitä kolmannesta koko auton arvosta, joka lienee tällä hetkellä jonkin verran alle tonnin.

ei kovin montaa voi "sähköviaksi" sanoa. Ainakin minä ymmärrän sähköviaksi varsinaista "sähköverkkoa" koskevan vian, en sitä, jos päätelaite, esim radio tai penkinlämmitin on rikki, nuohan ovat mekaanisia vikoja, kuten laturikin. Tuo takavalojen maadoitus on selvä vika, kuten myös tuo rele, vaikka siitäkään en oikein jaksa uskoa merkkiliikkeen "lausuntoa" aidoksi, sekä monitoimiviiksi.

• ajuri
        Kasper kirjoitti:

ei kovin montaa voi "sähköviaksi" sanoa. Ainakin minä ymmärrän sähköviaksi varsinaista "sähköverkkoa" koskevan vian, en sitä, jos päätelaite, esim radio tai penkinlämmitin on rikki, nuohan ovat mekaanisia vikoja, kuten laturikin. Tuo takavalojen maadoitus on selvä vika, kuten myös tuo rele, vaikka siitäkään en oikein jaksa uskoa merkkiliikkeen "lausuntoa" aidoksi, sekä monitoimiviiksi.

No joo, siellähän olikin epäilyjä, voiko laittaa varsinaisen sähkövian piikkiin. Jos radio menee päälle, mutta väärälle aaltoalueelle, eikö se voisi viitata jonkinlaiseen sähkökatkoon jossakin vaiheessa, koska radio muuten toimii. Mistä johtuu laturin käämien kärähtäminen, ei ainakaan viallisesta bensapumpusta. Kyllä sen aiheuttaa jokin viallisen sähköisen laitteen toiminto. Olipa sähkövikoja tai ei, niin vikoja kuitenkin.

Kyllä kommentti on ihan aito merkkiliikkeen korjausohje, mitä tulee releeseen. Rele on vieläkin hanskalokerossa. Eikä sitä purkamistakaan saatu merkkiliikkeessä selville, vaan akun myyjän luona.

Vielä on muuten sähkötoimisen kattoikkunan rajat pimeänä. Eli luukku täytyy jättää korvakuulolla sulki-asentoon. Eikä muuten onnistu perheen toiselta ajajalta.

• Seppo
        ajuri kirjoitti:

No joo, siellähän olikin epäilyjä, voiko laittaa varsinaisen sähkövian piikkiin. Jos radio menee päälle, mutta väärälle aaltoalueelle, eikö se voisi viitata jonkinlaiseen sähkökatkoon jossakin vaiheessa, koska radio muuten toimii. Mistä johtuu laturin käämien kärähtäminen, ei ainakaan viallisesta bensapumpusta. Kyllä sen aiheuttaa jokin viallisen sähköisen laitteen toiminto. Olipa sähkövikoja tai ei, niin vikoja kuitenkin.

Kyllä kommentti on ihan aito merkkiliikkeen korjausohje, mitä tulee releeseen. Rele on vieläkin hanskalokerossa. Eikä sitä purkamistakaan saatu merkkiliikkeessä selville, vaan akun myyjän luona.

Vielä on muuten sähkötoimisen kattoikkunan rajat pimeänä. Eli luukku täytyy jättää korvakuulolla sulki-asentoon. Eikä muuten onnistu perheen toiselta ajajalta.

Jäi minultakin omasta listasta pois laturin hiilet mutta eihän niiden kuluminen mikään sähkövika ole. Ja sitäpaitsi laturi on Mitsubishi-merkkinen.

Jos radiossa on jotain ongelmaa niin ei sekään mielestäni ole mikään auton sähkövika. Se tuskin on mikään alkuperäinen varuste. Veikkaisin että sieltä on herätejohto kytkemättä.

Kakkosautonahan (lue vaimon*) tuo minullakin on mutta sinulla se kakkosauton asema kuultaa selvästi asenteessasi vikoihin ja niiden korjaamiseen. Vikojen tai puutteiden kasautuessa niillä on tapana suurentua.

Esimerkiksi mittarivalojen vaihtaminen ei ole mikään suuri homma jos jonkinlaista työkalua on joskus kädessään pitänyt. Ne alkuperäiset polttimot ovat muuten Phillips-merkkisiä.

Sen verran on tässä elämän aikan erilaisia autoja käsistä kulkenut että mitään asiaa ei kannata yleistää sen perusteella mitä itselle tapahtuu.

Autojen sähkölaitteet ovat monipuolistuneet vuosi vuodelta joten on aivan selvää että niihin tulee vikoja ja kulumia enemmän kuin ennen jolloin ainoa monimutkaisempi sähkölaite autossa oli vilkkurele.

• ajuri
        Seppo kirjoitti:

Jäi minultakin omasta listasta pois laturin hiilet mutta eihän niiden kuluminen mikään sähkövika ole. Ja sitäpaitsi laturi on Mitsubishi-merkkinen.

Jos radiossa on jotain ongelmaa niin ei sekään mielestäni ole mikään auton sähkövika. Se tuskin on mikään alkuperäinen varuste. Veikkaisin että sieltä on herätejohto kytkemättä.

Kakkosautonahan (lue vaimon*) tuo minullakin on mutta sinulla se kakkosauton asema kuultaa selvästi asenteessasi vikoihin ja niiden korjaamiseen. Vikojen tai puutteiden kasautuessa niillä on tapana suurentua.

Esimerkiksi mittarivalojen vaihtaminen ei ole mikään suuri homma jos jonkinlaista työkalua on joskus kädessään pitänyt. Ne alkuperäiset polttimot ovat muuten Phillips-merkkisiä.

Sen verran on tässä elämän aikan erilaisia autoja käsistä kulkenut että mitään asiaa ei kannata yleistää sen perusteella mitä itselle tapahtuu.

Autojen sähkölaitteet ovat monipuolistuneet vuosi vuodelta joten on aivan selvää että niihin tulee vikoja ja kulumia enemmän kuin ennen jolloin ainoa monimutkaisempi sähkölaite autossa oli vilkkurele.

Jaa, kyllä radiossa ainakin lukee Peugeot by Philips. Minun vaatimattoman kielitaitoni mukaan tuo kyllä viittaa alkuperäisasennukseen. Ihan niinkuin kattoikkunakin. Radion kytkennästä voit esittää mitä veikkauksia haluat. Se siis alkaa toimia, kun auton käynnistää. Kyllä sinne varmaan jotain virtaa tulee. Fakta on, että se on sähköllä toimiva vimpain ja se toimii väärin.

Kakkosauto Pösö todellakin on meillä, mutta minun käytössäni. Eihan sitä enää uskalla emännälle antaa. V. -97 se kyllä oli ainoa auto meidän taloudessa.

Kyllä nuo minun luettelemani viat ovat vain ja ainoastaan minun autossani olleita sähkö- tai sähkölaitevikoja. Alkuperäisessä jutussani en ole tehnyt mitään yleistystä, vaan vertaillut perheemme käytössä tällä hetkellä olevia kulkineita. Mielestäni Tojotastakin on jo riittävästi kokemusta, että luotettavaa vertailua voi tehdä.

Enkä minä tässä ole puuttunut millään lailla n. 4 tmk:n taka-akseliremonttiin tai 3-vaihteen synkronoinnin häviämiseen. Ne kun eivät ole kai sähköllä toimivia.

Olen muuten omistanut minäkin muutaman auton v:n -77 jälkeen, kun ajokortin sain. Ladastakin on kokemusta, että voin vertailla sen ja Pösön sähkölaitteita.

• n.n.
        ajuri kirjoitti:

Jaa, kyllä radiossa ainakin lukee Peugeot by Philips. Minun vaatimattoman kielitaitoni mukaan tuo kyllä viittaa alkuperäisasennukseen. Ihan niinkuin kattoikkunakin. Radion kytkennästä voit esittää mitä veikkauksia haluat. Se siis alkaa toimia, kun auton käynnistää. Kyllä sinne varmaan jotain virtaa tulee. Fakta on, että se on sähköllä toimiva vimpain ja se toimii väärin.

Kakkosauto Pösö todellakin on meillä, mutta minun käytössäni. Eihan sitä enää uskalla emännälle antaa. V. -97 se kyllä oli ainoa auto meidän taloudessa.

Kyllä nuo minun luettelemani viat ovat vain ja ainoastaan minun autossani olleita sähkö- tai sähkölaitevikoja. Alkuperäisessä jutussani en ole tehnyt mitään yleistystä, vaan vertaillut perheemme käytössä tällä hetkellä olevia kulkineita. Mielestäni Tojotastakin on jo riittävästi kokemusta, että luotettavaa vertailua voi tehdä.

Enkä minä tässä ole puuttunut millään lailla n. 4 tmk:n taka-akseliremonttiin tai 3-vaihteen synkronoinnin häviämiseen. Ne kun eivät ole kai sähköllä toimivia.

Olen muuten omistanut minäkin muutaman auton v:n -77 jälkeen, kun ajokortin sain. Ladastakin on kokemusta, että voin vertailla sen ja Pösön sähkölaitteita.

Tuosta vikalaistasta, kohta

on mieleenkiintoinen. Siinä sinulla on selitys melkein kaikkeen, eli sinulla on auton maadoituspisteet suolan ja kosteuden jyrsiminä, eli puhdista kaikki maapisteet konehuoneessa, joudut ehkä uusimaan maasukat, saatpa nähdä että auto alkaa toimia paljon paremmin.

Ja että odottaa että Suomen ilmastossa auto vm -91 olisi yhtä ongelmaton kun melkein puolet nuorempi auto LOL

Btw, että 405:n ajettavuus sama luokkaa kun Ave, heh, täytypä tuon Pösön iskarit helat ym alustaheebelit olla aika finaalissa, eteenkin kun kyseessä 16v versio 405sta, ehkä jopa taka-akselin laakerit loppu, silloin se kulkee yhtä hyvin kun ave ROFL Madallettu jne ?? ROFL taas. Ehkä käytty säästörenkaita joiden rungon rakenne ei sovellu pösön alustalle ? ( Väärä renags = pösö täysin karmea ajaa ) Kuten kaikki autot jossa on hieno alusta, pösöt ovat erittäin herkkiä rengasvalinnan suhteen. Sillä pilaa ajettavuuden helposti.

• Kasper
        ajuri kirjoitti:

kesällä otin pösön takakontista SÄHKÖporakoneen ja aloin sekoittamaan suurta erää betonia, jolloin SÄHKÖporakoneen moottirin käämit kärähtivät. Heureka, nyt syy selvisi minullekin, eli se kone oli joutunut peräkontissa pösön negatiiviseen SÄHKÖenergiakenttään ja paloi siitä syystä. Kysymys kuuluu, vastaako korjaamo "ominaisuus, ota käämit pois ja pyöritä käsin".

• Leo70
        ajuri kirjoitti:

Kylläpä niitä sähkövikoja näyttäisi olevan muissakin merkeissä: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114925

• Toitsu
        Leo70 kirjoitti:

Kylläpä niitä sähkövikoja näyttäisi olevan muissakin merkeissä: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114925

Luvut eivät kerro sitä, miten usein jokin merkki jättää tielle. Kyse on siis sähkövikojen osuudesta matkan katkeamisen syynä kunkin merkin kohdalla. Tämän perusteella ei myöskään voi tehdä tulkintoja siitä, miten paljon sähkövikoja tietyn merkkisissä autoissa on vaan niiden suhteellisen osuuden tielle jäämisen syistä.

Taulukko kertoo, että sähkövikoja on, mutta jos auton tekniikka on muutenkin vikaherkkä, sähkövikojen osuus jää pieneksi.

• Sseppo

eukko valitaan muodon perustella, ei mene jakeluun miksi auton muotoilusta vauhkotaan.
      Itsehän istun sisällä enkä näe miltä se näyttää.

Huvittaa ja säälittää vanhat toiotat hirmu spoilerilla. Taakse ei näe mitään, takaluukku ei pysy auki, mahdoton puhdistaa lumesta ja myllyllä pääsee alamäessä 110 km/h. Siinä todella tarvitaan spoileria.

Käyttökelpoisuus, ilmanvastus, lian ja kuran kertyminen, nämä ymmärrän muotoilusta.

• Entinen 406 kuski

En tosin sitten ostanut 407:aa. Vanhaan 406:eeni verrattuna uutuus oli erityisesti takapenkiltä ahdas, eli noin 7 cm kapeampi ja pää kolisi kattoon. Ei tullut tästä uutta kiesiä minulle.

Vanhankin muotoilu oli ja on mielestäni edelleen varsin hieno, uutuuttakaan en toki moiti muotoilusta, so on todella ok. Muotoilu on vain tehty tilojen kustannuksella ja mielestäni normaali ihminen on se moduuli jota tämän kokoluokan autoissa tulee käyttää mittarina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe