Vaikea nivelrikko lonkassa ja polvessa

mitä nappeja seuraav

Antakaapa immeiset hyvät jotain vinkkejä mihin suuntaan pitäisi kipulääkitystä säätää, kun tuntuu että nuppi ei kohta enää kestä jatkuvaa jomotusta ja vihlontaa. Yritän kaikkesta huolimatta harrastaa melko aktiivistakin liikuntaa mitä olen koko ikäni harrastanut, ja haluan jonkinlaisessa kunnossa pysyä jatkossakin. ja myös tätä mieltä ovat myös lääkärit (luonnollisesti). Ikää on vasta 37 vuotta, toinen lonkka aivan valmis ja polvi menosa hyvää vauhtia. Uusia niveliä en saa vielä pitkiin pitkiin aikoihin, ja toisaalta jo pelkäänkin näin isoja operaatioita :-(.
Tällä hetkellä menee päivässä 1000mg naprokseenia, 1-2 grammaa parasetamolia (enempää en tätä maksamyrkkyä suostu syömään) 3-400mg tramadolia iltaa kohden pari 4mg sirdalud-nappia ja unilääke milloin mikäkin. Norspan-laastari on testattu ja oli täysin tyhjän kanssa. Olen vaki duunissa päivisin, ja miten sitten kun ilmeisesti seuraava vaihtoehto on ottaa pitkävaikutteinen oxikodoni tramalin tilalle, tosin luulen että oxyn tarve ei olisi ihan jokapäiväistä, vai onko sitten joku muu hyvä hitaasti imeytyvä opioidi olemassa? ja kokemuksia siitä nivelrikossa. En nyt hemmetti vie haluaisi mitään saattohoidossa olevien lääkkeitäkään popsia vielä tässä iässä, alkaa vaan vissiin oleen vaihtoehdot vähissä, menee hermot staatanaa !!!

6

2203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeli 59

Olen krooninen kipupotilas. Tuntuu tarinasi tutulta. Kipulääkkeet eivät minullakaan vie kipuja. Lääkkeet joita käytät ovat jo aika "tuhdit". Olen itse kokeillut samoja lääkkeitä joista Norspan- laastari oli hyvä apu kipuun mutta vei suolen tukkoon. Kokeilin myös Targiniq kipulääkettä josta ei ollut apua kipuun. Odottelen lääkärin kannanottoa miten tästä eteenpäin. Panadol 1 g olen syönyt 3 vuorokaudessa jo kuukauden ilman vastetta.

• -tekopolvet-

Arcoxia (60/90/120) on hyvä lääke nivelrikko potilaalle. Jos se vain sopii. Itse asiassa Panadolit ja Panacodit ainoastaan tekevät vatsan kovaksi. Hyötyjä en ole ko. lääkkeistä huomannut.

• lonkkanivel on

Olen samassa tilanteessa.
      Lääkkeitä tullut syötyä jo vuosia.
      Nyt menossa pitkävaikutteinen paradol päivittäin 1-2.
      Aiemmin arthyr nykyään vaihdettu Cartexaniin
      siitä vaihdosta todella suuri apu kipuihini.
      Näillä pärjään nykyään, kun polveni ja selkäni
      kulumat kiukuttelevat osana normaalia elämää päivittäin.
      Masennuslääke Venlafaxin isona annoksena myös helpottaa kipua.
      Kyllä vielä tulehduskipulääkekkin on tuttu kavari,Argoxia
      Näillä mennään nykyään.

Ennen näitä kipuja, oli lonkan kanssa ongelmia.
      Melkoista lääkearsenaalia silloikin vedin päivittäin naamaani.
      Lonkan osalta lääkkeet jäivät, kun minulle laitettiin tekonivel.
      Hieman reilu vuosi diagnoosista ja minut leikattiin.
      Olin silloin vain 10 vuotta sinua vanhempi.
      Sain lähetteen sairaalaan ja ensin söin lääkkeitä ja nivelväliä venytettiin.
      Tuo oli ensiapua. Pahempaan suuntaan kokoajan mentiin.
      Sitten kun töissäkäymisestä tuli mahdotonta pääsinkin nopeasti leikkaukseen.
      Olisin varmaan vetänyt itseni hirteen, ilman uutta lonkkaniveltä.
      Seen teidän, että se tekonivel tulee jossain vaiheessa vaihtoon, mutta vielä pelettää hyvin.

Toivon todellakin Sinun saavan avun kuten minäkin.
      Tuntui, että sain uuden elämän.

• alottaja vaaan

Paljon kiitoksia asiallisista vastauksista, kaippa sitä uutta niveltä pitää vaan tosissaan alkaa kerjäämään. Nyt muiden lisäksi otettiin 5mg oxyconttia tarvittaessa, ja eipä tämäkään tunnu ihmeitä tekevän. Lienen joku lääketieteellinen alien kun ei oikeen mikään tunnu vaikuttavan, tosin enpä näistä kyllä mitenkään sekaisinkaan ole joten koitetaan riipiä näillä eteenpäin. Aion kyllä jatkossa purra hammasta ja harrastaa kovaakin liikuntaa, jos sen jätän niin siiten lähestyvät laudat kovaa vauhtia. Vedetään sitten vaikka morfiinia desi päivässä jos se sitä vaatii :-) Noita eri tulehduskipulääkkeitä kokeillaan nyt myös, johka ne saisivat coctailiin uutta vastetta.

• elossa ollaan,hymy

Minulla myös nivelrikko lonkassa. Aika pitkälle edennyt. Olen alle 50vee. Paraneeko liikkumiskyky / kävely silloin kun vain harjoittaa liikuntaa? Ui, polkee yms.Olen liikkunut melko vähän kuluneena vuotena, ja kävelystäni on tullut jäykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe