Elenia keksi uuden tavan rahoittaa kilpailu

Mökkiläinen

Valitettavasti verkkoyhtiötä ei voi kilpailuttaa, joten he voivat tehdä mitä haluavat.

Elenialta tuli sähköpostina ”vaihda suoraveloitus e-laskuun ja osallistu 2 taulutietokoneen arvontaan”

Asia olisi muuten OK, mutta se ei heidän laskutus systeemissä onnistu suoraveloituksessa olevalla laskulla, vaan asiakkaalle tulee 5,-€ maksumuistutus, jota laskutus ei suostu poistamaan.

E-laskuun suoraveloitus asiakas voi siirtyä vain 16. päivä, muuten laskutus sotkeentuu. Suoraveloitus menee 15 päivä, jota ennen e-lasku sopimusta ei voi tehdä, koska silloin suoraveloitus kumoutuu. 17.päivä tehty e-laskusopimus ei enää kerkiä 18. päivä tulostettavalle laskulle. Tästä johtuu, että laskussa lukee suoraveloitus, vaikka se ei sitä ole. Elenian laskutuksen mukaan minun olisi pitänyt tietää tämä asia ja maksaa suoraveloituslasku muulla tavalla ja kun en näin tehnyt, niin muistutusmaksu on aiheellinen.

Miksi tällaisesta asiasta ei kerrota heidän viestissään?

Vai onko tarkoitus KERÄTÄ RAHAT TAULUTIETOKONEISIIN maksumuistutuksilla

Minä tuskin olen ainut jolle näin on tapahtunut, VEIKKAISIN, ETTÄ MEITÄ ON TUHANSIA. Minä en mielestäni ole tehnyt mitään väärää, jos olen noudattanut Elenian pyyntöä e-laskuun siirtymiseksi, miksi minun pitäisi maksaa siitä 5,-€ muistutusmaksua.

Rahanahan 5 € ei ole suuri, mutta periaatteesta en halua maksaa toisten virheestä.
Olen jo pidemmän aikaa harkinnut aurinkojärjestelmiin siirtymistä, tämä tulee jouduttamaan asiaa.

8

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhotu joo näin

Ihanan sekava kirjoitus, mitään selvää ei saa mistä on kyse. Pitäisköhän aloittajan mennä Kellokosken sairaalassa olevan testisarjan läpi, jolloin päätös voisi olla " Ei vielä palautettavissa yhteiskunnan normi elämään"

• näin on

Hanki aapinen ja opettele lukemaan, aivan selvästi ilmaistu ja vielä suomeksi. Ps, onko hoitosi vielä paljonkin kesken?

• 4+9

Älä kirjoita tänne enää. Ei tuollaista vammaisen mongerrusta jaksa lukea.

• näin on

Lukihäiriö? sinulla? Taitaa olla aika paha?

• no ei sentään

No ei ne nyt sentään voi tehdä ihan mitä haluavat. Viranomaiset seuraa hintoja ja tuottoja ja niiden täytyy pysyä kohtuullisina.

Oman alueen siirtoyhtiön on kärynnyt ylihinnoittelusta kahdesti ja määrätty alentamaan hintojaan.

• näin on

Totta kirjoitat!
      Näin tekee Elenia, pyytää siirtymään e-laskuun, ja sitten ei pystykkään veloittamaan (osaa) ja lähettää laskun 5 euron kovalla korolla lisättynä.
      Varoitus!!
      Älkää erehtykö Elenian kanssa tekemään e-laskua.
      Minäkin poistan e-laskun elenialta.
      Eivät sairaat, tyhmät elenian henkilökunta osaa vielä tietotekniikkaa käyttää!!

Kysykää lisää jos teille jäi jotain epäselvää asiasta. Minä vastaan, elenialta ei vastata,, eivät osaa sähköposteja avata ja lukea?

• Tulipa vaan mieleen

Totanoin... eikös e-laskut ole sellaisia laskuja, että ne tulee sinne sun omaan verkkopankkiin, josta ne pitää käydä hyväksymässä ja maksamassa? Tulee väkisellä mieleen, että näissä tapauksissa se e-lasku on tullut sinne, mutta asiakas ei ole käynyt sitä hyväksymässä, jolloin se luonnollisesti on jäänyt myös maksamatta.

Tiedoksi: e-lasku EI OLE SUORAVELOITUS, joka vaan lähtee automaattisesti tililtä!

• näin on

Kiitos kysymästä.
        Olet ymmärtänyt e-laskun oikein.
        Siksi aktivoin e-laskulle automaattisen maksamisen, monen kertaisella "katto"summalla. Joten laskuja ei tarvitse erikseen hyväksyä. Ja RAHAA oli tilillä REILUSTI.
        Mutta palataan ko, asiaan: Sitä laskua ei näkynyt ikinä e-laskuissa, soitin elenialle, tiedoksi: ihanan kallista. Soitto ei auttanut. Sähköposteja eivät osaa avata ja vastata.
        Ja tiedoksi, lukuisilla toisilla laskuttajillani e-laskutus toimii, samoilla asetuksilla.
        Kysykää vaan reilusti, selitän mielelläni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2707
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      104
      1656
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      206
      1279
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe