Onko kokemuksia Vimpatista?

Hugo.

On kuulemma nykyisen lääkärini mukaan uusi lääke ja kannattaa kokeilla. Onko kenelläkään hyviä kokemuksia?l Itselläni Keppran nosto 2000 mg aamuin illoin teki huonon olon ja siksi Vimpat nyt.

18

8747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamu29

      Itselleni sopii oikein hyvin, alussa oli huimausta, unihäiriöitä ja ärtyneisyyttä, menivät sitten, onneksi ohitse. Sopii siis minulle, yksilöllisiähän nämä asiat tietty ovat.

      hyvää juhannusta!

      • Hugo.

        Kiitoksia vastauksesta. Parin päivän kokemuksella voin sanoa, että tuntuu sopivan todella hyvin tai Keppran lasku auttoi. Itse en tunne huimausta ainakaan nyt, nukun paremmin, en ole niin ärtynyt, muisti tuntuu toimivan paremmin.

        Tosin saattaa olla, että lopetin itseni stressaamisen lääkkeen vaihdon ajaksi ja maastoudun sohvaperunaksi telkkarin ääreen.

        Vimpat taitaa alkoholin kanssa saada pään enemmän sekaisin, mutta eipä tuo hirveen paljon pahempi humala ollut tai etenkään krapula.

        En huomaa sivuoireita, päinvastoin. Outoa, että näin nopeasti vaikuttasi sillä aloitus on 50 mg aamuin illoin viikon ajan ja sitten 100 mg tulee olemaan lopullinen annos.

        Lääkäri perkules ei antanut ajokorttiin myöntävää lausuntoa enää, mutta suoraan sanoen sekään ei ärsytä. Nytpä saan kävellä tai ajaan pyörällä eli tulee ainakin liikuttua.

        Lisää kokemuksia muilta vai onko tämä todellakin uusi lääke. Itse olen mielestäni kuulut tästä vuosia sitten. Neurologini taitaa olla viiden pennin neurologi, sillä hänellä vastaanotto enää vain neljä tuntia viikossa, joka kai riittää lääkärioikeuksien säilyttämiseen. Vihjasi kyllä, että siirtyisin julkiselle noin kahden kymmenen vuoden tuntemuksen jälkeen. Ehkä hän jäämässä eläkkeelle.

        Hyvää juhannusta sinnekin ja muillekin.


      • Vastasin
        Hugo. kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta. Parin päivän kokemuksella voin sanoa, että tuntuu sopivan todella hyvin tai Keppran lasku auttoi. Itse en tunne huimausta ainakaan nyt, nukun paremmin, en ole niin ärtynyt, muisti tuntuu toimivan paremmin.

        Tosin saattaa olla, että lopetin itseni stressaamisen lääkkeen vaihdon ajaksi ja maastoudun sohvaperunaksi telkkarin ääreen.

        Vimpat taitaa alkoholin kanssa saada pään enemmän sekaisin, mutta eipä tuo hirveen paljon pahempi humala ollut tai etenkään krapula.

        En huomaa sivuoireita, päinvastoin. Outoa, että näin nopeasti vaikuttasi sillä aloitus on 50 mg aamuin illoin viikon ajan ja sitten 100 mg tulee olemaan lopullinen annos.

        Lääkäri perkules ei antanut ajokorttiin myöntävää lausuntoa enää, mutta suoraan sanoen sekään ei ärsytä. Nytpä saan kävellä tai ajaan pyörällä eli tulee ainakin liikuttua.

        Lisää kokemuksia muilta vai onko tämä todellakin uusi lääke. Itse olen mielestäni kuulut tästä vuosia sitten. Neurologini taitaa olla viiden pennin neurologi, sillä hänellä vastaanotto enää vain neljä tuntia viikossa, joka kai riittää lääkärioikeuksien säilyttämiseen. Vihjasi kyllä, että siirtyisin julkiselle noin kahden kymmenen vuoden tuntemuksen jälkeen. Ehkä hän jäämässä eläkkeelle.

        Hyvää juhannusta sinnekin ja muillekin.

        Vimpat ei sopinut minulle tuli järkyttävä huimaus eikä tuntemukset poistunu mutamassa päivässä. Keprasta tuli ihottuma minulle.
        Lääkäreitä ei ole täällä yksityisissä eikä julkisissa viroissa aikoja ei saa.


    • Hugo.

      Itse en huomaa tässä lääkkeiden määrässä mitään vaikutusta.kirjoirttakaa lisää kokemuksia, sillä en halua turhaan syödä. Neurologini tuntuu epäpätevältä. Kaunis hän kyllä ennen oli.

    • ööö_.

      Lasketaanko reilu viisi vuotta vanha lääke uudeksi? Itselläni tuo oli jokunen vuosi sitten käytössä, mutta oli myös yksi ensimmäisistä pois puretuista. Ihan vain sen takia, ettei tuntunut olevan mitään hyötyä. Kokeiltiin uudestaan puoli vuotta sitten, sama juttu. Eli ei mitään hyötyä. Sivuvaikutuksista en osaa sanoa.

      Alkoholin nauttiminen sellaisina määrinä, että saa pään sekaisin, on epilepsialääkityksen kanssa vähintäänkin arveluttavaa. Jätä samantien lääkkeet syömättä.

      • Vastasin

        Kyllä 5 v vanha lääke on uusi eikä sen pitempiaikaisesta käytöstä ole kokemusta. Moni vielä käytettävä epilepsia lääke on esim 20 v vanha niiden vaikutuksista tiedetään paljon enemmän.


      • Hugo.

        No jos on viisi vuotta vanha lääke, niin en minä pitäisi sitä miten uutena enää, kuten lääkärini markkinoi. Sain käsityksen, että todella uusi eli alle vuoden.

        Sen kanssa ei kai saisi alkoholia ottaa ja se olisi hyvä, että joisi, joten toimii täten motivoivana siihen suuntaan. Tosin aivan tarpeeksi suuri motivaatio lopettaa juominen muutenkin.

        Tosin lääkärini sanoi, että kaksi kolmosolutta ei vaikuta. Kun join yhden, niin aivan humalassa tai ainakin niin tuntui.

        Kiitos vastauksestasi. Vahvistaa mielestäni lääkärini pätemättömyyttä ja kun ei vastaa koskaan soittopyyntöihin... ei osaa lukea työlistaansa, niin eipä tässä muuta mahdollisuutta kuin etsiä toinen lääkäri. Itsekin jo sitä ehdotti, vaikka itse sanoin, että pysyä hänellä.

        T. Hermot menee jo lääkkeitä lajitellassa ja pari tuntia menee niiden laittamiseen annostelijaan. Pakko antaa homma apteekille, sillä käsittääkseni apteekki tekee sen ilmaiseksi, kun muutenkin käyttää todella kalliita lääkkeita, joista apteekki saa hyvät korvaukset KELA:lta.

        Jatkan nyt kuitenkin noiden popsimista, jos alkavat vaikuttamaan hyvin viveellä. Jos ei vaikutusta, niin puran. Maksa-arvot on todella hyvät, mutta pidemmän päälle ei liikalääkkeiden syöminen voi olla hyvästä, jos ei mitään vaikutusta huonoon tai hyvään suuntaan.


      • Hugo.
        Vastasin kirjoitti:

        Kyllä 5 v vanha lääke on uusi eikä sen pitempiaikaisesta käytöstä ole kokemusta. Moni vielä käytettävä epilepsia lääke on esim 20 v vanha niiden vaikutuksista tiedetään paljon enemmän.

        Hmm itse sain käsityksen, että uusi neurologilta ja ei nyt viisi vuotta ainakaan ennen minulle ollut uusi. Uusi oli vasta markkinoille tullut ja olin koekaniinina silloin ja mielelläni aina testasin.


      • Vastasin
        Hugo. kirjoitti:

        Hmm itse sain käsityksen, että uusi neurologilta ja ei nyt viisi vuotta ainakaan ennen minulle ollut uusi. Uusi oli vasta markkinoille tullut ja olin koekaniinina silloin ja mielelläni aina testasin.

        Käsitys lääkkeiden iästä menee hieman erilailla kuin esim autoissa.
        Vimpat on uusimpia lääkkeitä mitä on käytössä. 5 v ei todellakaan saada kummoisia tuloksia lääkkeen vaikutuksista. Myös sillä perusteella puhutaan uudesta lääkkeestä koska siitä ei tarpeeksi tiedetä koska on ollut markkinoilla niin vähän aikaa.


      • Hugo.
        Vastasin kirjoitti:

        Käsitys lääkkeiden iästä menee hieman erilailla kuin esim autoissa.
        Vimpat on uusimpia lääkkeitä mitä on käytössä. 5 v ei todellakaan saada kummoisia tuloksia lääkkeen vaikutuksista. Myös sillä perusteella puhutaan uudesta lääkkeestä koska siitä ei tarpeeksi tiedetä koska on ollut markkinoilla niin vähän aikaa.

        No minusta 5 vuotta vanha auto olisi kyllä uusi. Itse perustan näkemykseni neurologi antamaan käsitykseen, että nyt on tullut uusi ja nyt ei todellakaan ole mielestäni viisi vuotta mielestäni. Neurologi NYT on on sitten varmaan sitä, että ei aivan ajantasalla markkinoille tulleista lääkkeistä. Lääkkeidenhän on käytävä valtava seula lävitse ennen kuin tulee markkinoille, joten Vimpat voi hyvinkin olla keksitty jo 15 vuotta sitten, mutta sitten sitä on alettu kokeilla.

        Niin kokemuksia vaan lisää, jos on. Itse en vieläkään huomaa mitään haittavaikutuksia tai hyviä vaikutuksia. Kun nyt lopetin alkoholinkäytön samalla, niin aivan mahdoton sanoa, että johtuuko parempi olo alkon lopettamisesta vai todellakin Vimpatista. Kokemukseni mukaan alkoholin käytön lopettamista, koska se aina poistaa kaikki oireet ja kai voi sanoa, että olen alkoholisti ainakin välillä. Suurkuluttaja ainakin testien mukaan ja juominen humalahakuista.


    • Hugo.

      No tuli Vimpatista huono olo ja loppujen lopuksi iso kohtaus ja sen jälkeen KYS:iin tärisemään osastolle. Syömisen lopettaminen paransi tilanteen. Juuri kun olisin saanut ajokortin takaisin niin saattoi tulla lisää ajokieltoa. No ei mahda mitään ja tuleepahan nyt lenkkeiltyä ja pyöräiltyä ja eihän hätätapuksessa korttia ajamiseen tarvita, joten voihan tuota kurvailla, kun auto on.

      Ihmetyttää poliisien resurssien suuntaaminen niin paljon liikenteen valvontaa. Kaipa ne on niin tyhmiä, että vaikeat rikokset jätetään mielummin tutkimatta.

      • Anonyymi

        Iso kohtaus täälläkin, kun toi lääke laitettiin päälle, aika outoa touhua on.


    • Anonyymi

      Aloitan huomenna kokeilun 50mg 50mg. Sitten Apydan pois kokonaan ja jatkossa 100 100. Kyllä vähän pelottaa koskapa vaikeatottua mihin tahansa lääkkeeseen ehkä saadaan kohtaukset pois.
      No yritetään.

      • Anonyymi

        Mulla otettiin Vimpat käyttöön apydanin sijaan ja täytyy sanoa että palasin elämään. Nyt on Keppraa laskettu kun Vimpat on tehonnut niin hyvin. Ainoa haittavaikutus on Vimpatissa ollut että aloitettaessa ha noston yhteydessä oli viikon verran päänsärkyä.


      • Anonyymi

        Tästä näyttää kuluneen jo aikaa, mutta miten meni? Itsellä sama tilanne..


    • Anonyymi

      Vakava haitta ainakin vanhuksella, jolle tehnyt heitehuimauksen , lattialle äkkikaadon usean kertaan ja ei muuta kuin ambulanssilla päivystykseen tarkistuttamaan pää eli siis kuvattu ettei mitään vuotoja tullut, kun kuhmutkin melkein kananmunan kokoisia takaraivossa.
      Tosin akuutin lääkäri varoitti tällaisesta heitehuimauksesta, mutta miten sitä voi varoa, tapahtuu niin äkkiarvaamatta ja varsinkaan muistisairas vanhus ei edes muista, kuinka monta kertaa on iskenyt takaraivonsa kivilattiaan.!!!!!!!

      • Anonyymi

        Lääkäri nyt ei ajattele haittoja sen tarkemmin eikä sitä onko potilas muistisairas vai ei ja minkä ikäinen,....??????


    • Anonyymi

      Mulla just alkamassa, pelottaa hemmetisti. Eilen löysin omakannasta tiedon, että torstain soittoajan syynä se että "lääkevaihto nyt perusteltua trileptal - > vimpat".
      Mulla solisluun murtuma ja käsi kantositeessä, syynä oletettavasti kohtaus, Ei muistikuvia tai silmännäkijöitä. Puolensa ja puolensa lääkevaihdolla tämän parantelun aikana, sinänsä nyt on rauhallinen vaihe elämässä menossa Mutta ei todellakaan parane tulla heikotusta ja pyörrytystä, ettei tule otettua tukea tällä murtuneella puolella sitten jos kantoside jo poissa. On vielä oikeassa kädessä, hiukka on joutunut opetella asioita vasurilla.

      Ja vielä se, että Kaikkein eniten pelottaa mahdollinen lääke-ihottuma, ihan tarpeeksi on jo tressiä jo Atopian kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe