"Juhannus on meillä herttainen, kirkas taivas on sininen."

jussin vaimo

Niin vain on taas kesän suuri juhla, juhannus.
Kukin viettää sitä omilla tavoillaan. Jotenkin surullista, taas päivä alkaa lyhenemään, yö saa valtaa.
Mutta kuitenkin, tääs päädyimme Juhannukseen, Jussien juhlaan, kaikille heille hellät onnittelut!

On meillä suomalaisilla ylellistä, vuodenaikojakin on neljä.
Kiitos niistä.
Rauhaa ja rakkautta kaikille!

13

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taina 1323

Rakkautta ja yhteisiä halihetkiä sinulle ja miehellesi Jussille.

Itse vietän juhannusta ypöyksin, haikein mielin, toukukuussa tapahtuneen avioeron
      jättämiä vaurioita paikaten. Nyt helpottaa ja uskon,että jo heinäkuun aikana löydän itselleni mieskaverin paikkakunnan tanssilavoilta. Tämä yksiolo on erittäin rankaa. Kaipaan haleja,hyvänä pitämistä, rakkautta,hellyyttä ja sitäkin vielä, vaikka ikää on.

• Tase pappa

Taina / Kaveri on hyvä olemassa. Mutta aluksi vain tanssikaveri. Näytön halu entiselle, saattaa sumentaa arvostelukyvyn ja henkisen suojauksen.
      Varo pikaista laastarisuhdetta. Niillä on taipumusta viedä parisuhteeseen, joka ei jatkossa kestä. On kaveripiirissä nähty läheltä moniaita kertoja.
      Se uusi kun on jännittävä tapaus. Uudet jutut, uudet tavat. Aluksi niitä uuden outoja tapoja ja tottumuksia kun pitää pikantteina juttuina, joihin saattaa ihastua.
      Pianpa kumminkin aletaan vertaamaan vanhan niihin parempiin avuihin.
      Se vanha ei ehkä "haisekaan" enää ihan niin pahalle. Siinä sitten kärvistellään uudessa suhteessa, tietämättä, mitä tehdä.
      Pidä hauska kesä, nautiskellen, mutta älä rakastu tulisesti. Tutustu ja arvioi rauhassa. Mahtavaa juhannusta.

• 1943

Mitä vikaa siinä tulisesti rakastumisessa on? Ei kun antaa palaa, rakkaus ei tule tilauksesta.

• Taina 1323

Kirjoituksestasi hieman viisastuneena. Otan ohjeista vaarin. Ja lavoilta, mutta vain tanssikaveriksi.

• Lusiina

Taina 1323

Hemmottele itseäsi:

Nukkumaan käydessä ajattelen.
        Huomenna minä lämmitän saunan,
        pidän itseäni hyvänä, kävelytän, uitan, pesen,
        kutsun itseni iltateelle, puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen,
        kehun: Sinä pieni urhea nainen, minä luotan sinuun

Eeva Kilpi

Ja:

Kun laiva uppoaa
        on lähdettävä uimaan
        ja unelman upotessa
        on pakko etsiä pohjaa
        jalkojensa alle.

Mutta päästyäsi rannalle
        ala rakentaa uutta laivaa
        ja etsi itsellesi uusi unelma -
        sillä haaksirikosta voit vielä
        hengissä selviytyäkin,
        mutta elämä ilman unelmia
        ei ole mitään elämää.

Raili Malmberg: Riekonmarjat

• Tase pappa

Taina 1323 / Tarkemmin ajatellen - Itsekin olen jäänyt lopullisesti kiinni siellä tanssilavalla.
        Se on tuo Suomen suvi - Kuuma kesäilta. Se Viimeinen Valssi keinuttaa niin ihanasti, pieni haikeus rinnassa, lämmin käsi uumalla, askeleet sopii yhteen.
        Pitkä kaihoisa katse porautuu ihan sieluun saakka. Pieni hymyn poikanen vain ja kaksi sielua löytää toisensa. Silloin hyvät päätökset usein unohtuu. Mitä sitten seuraa, on arvoitus. Onhan kesä ja Juhannus. Anna palaa, kunhan et oitis rakastu hullun lailla. Jos kumminkin niin käy, aikuisella on aikaa katua talvellakin.
        Onhan seikkailu aina pienen itkun väärti. Ei muuta kun Kretonkia kehiin.

• Lusiina
        Tase pappa kirjoitti:

Taina 1323 / Tarkemmin ajatellen - Itsekin olen jäänyt lopullisesti kiinni siellä tanssilavalla.
        Se on tuo Suomen suvi - Kuuma kesäilta. Se Viimeinen Valssi keinuttaa niin ihanasti, pieni haikeus rinnassa, lämmin käsi uumalla, askeleet sopii yhteen.
        Pitkä kaihoisa katse porautuu ihan sieluun saakka. Pieni hymyn poikanen vain ja kaksi sielua löytää toisensa. Silloin hyvät päätökset usein unohtuu. Mitä sitten seuraa, on arvoitus. Onhan kesä ja Juhannus. Anna palaa, kunhan et oitis rakastu hullun lailla. Jos kumminkin niin käy, aikuisella on aikaa katua talvellakin.
        Onhan seikkailu aina pienen itkun väärti. Ei muuta kun Kretonkia kehiin.

Tase pappa

Ohjeissasi on vain pieni mutta: tunteita ei voi määrätä :)
        Mutta niitä voi hallita, kai?

• reppuriika

Eipäs ole minulla Jussia, mutta aikoinaan oli J:llä nimensä aloittava jörrikkä. No oli niin mieluinen, että toisellekin kelpas. Väkisin ei voi toista pitää. Toivon vain, että tänäänkin on jossain siellä onnellinen. Synttäreitäkin olisi vietetty äskettäin jos olisi yhteisessä hoteissa viihtynyt.

• ap.

Kauniisti kirjoitat, ei ketään pakolla voi pitää, jos veri vetää muualle. Et silti pahalla mielin muistele. :))
        Eli sait suhteesta myös onnea ja iloa, muistiin mukavia muisteluksia.

• Madelainen laastari-

suhde päättyi avioliittoon.

• ap.

Eipä sitä varmaan aina voi aavista, mistä känsälaastarista onnensa onkii.
        Toivon pariskunnalle pitkää onnea, niin kuin minä olen saanut.

• 1943

Ostin iltatorilta markka-aikaan käsinmaalatun lautasen, jossa luki Jussi ja jossa oli lohen kuva. Eipä oli Jussia meidän huushollissa näkynyt, vaikka olisi nimikkolautanenkin. Maksoi muuten 10 mk. Olo on rauhallista, pitäisiköhän sitä kuuta alkaa töllötellä?

• ap.-

Minä olen kaivanut esille jo kiikarit ja kaukoputken. Sunnuntai-iltana muistaakseni pitäisi näkyä parhaiten, toivon mukaan on pilvetön taivas. Äsken sain lähes slaagin, kun avoimen tuuletusikkunan eteen lennähti harakka pitämään saarna.
        Jussi ja Jussi-paita.

Pitäisiköhän minun kaivaa esiin pääsiäisluutani, voisin tehdä kuulennon illalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe