focus 1.0 125hv

kokeilkaa koe

kävin kokeilemassa tota focuksen 3 pyttyistä 125hv versiota.
Ohjaus ei enää ole yhtä hyvä kuin vanhemmissa focuksissa ja melua liikaa, muuten ihan ok.

Yksi asia jäi vaivaamaan kun lähdet hiukan rivakkaammin risteyksestä kiihdyttämään ykkösellä ja vaihdat rivakasti 2 vaihteelle kuuluu selkeä pamaus, ilmeisesti pakoputki heilahtaa alustaan kiinni, kokeilkaa kun käytte koeajamassa autoa.

Käytännön merkitystähän asialla ei ole, koska harva kiihdyttelee usein rajusti, mut selkeä suunnitteluvirhe on kyseessä silti, en usko että on yksilövika.

13

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et varmaankaan ole testannut sitä oikeasti.
      Täytyy kyllä sanoa että hyvin yritit provota, joku olisi voinut jopa uskoa.

      Oikeasti tämä uusin malli on paljon edeltäjäänsä hiljaisempi, ohjaus on huippuluokkaa kevyt pienissä nopeuksissa ja hyvin tunnokas ajossa.
      Minulla on itsellä kaksi näitä focuksia miniboostilla eikä niistä ole mitään kolahduksia kuulunut.

    • hjjtyjjyjyyjyjyjyjyj

      Koeajettuna:

      Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv
      B-Max 1.0 EcoBoost 100hv
      Focus 1.0 EcoBoost 125hv
      Focus 1.6 EcoBoost 150hv
      C-Max 1.6 EcoBoost 150hv

      Eikä muuten kolise tai mitään muutakaan ääniä jotka eivät autoon kuulu ole havaittavissa. Ei auton alustasta eikä sisätiloista. Jos kävisit vaikka oikeasti koeajamassa autoja etkä haaveile.

      Sähköinen ohjaustehostin vaikka on niin Ford tarjoaa parhaimman ajotuntuman kaupungissa sekä maantiellä markkinoilla olevista autoista.

      Vaihteet muuten vaihtuvat sulavasti kun käytät kytkintä. Ihan vinkiksi vain.

      Ainoa suunnitteluvirhe näytät olevan sinä kun jaksat näitä provoja kirjoitella :D

      • C180 Kompressor

        Kokeilin myös hiljattain Focus 1.0:n. Myönteisenä puolina jäi mieleen moottorin ominaisuudet (ja hauska ääni) sekä ajettavuus. Miinuspuolelta nostan esille epämääräisen vaihteensiirron. Ei ole esim. Toyotan tai Mercedesin tasoa, mutta on se sentään parempi kuin Focus II:ssa.


      • noinkohan....
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Kokeilin myös hiljattain Focus 1.0:n. Myönteisenä puolina jäi mieleen moottorin ominaisuudet (ja hauska ääni) sekä ajettavuus. Miinuspuolelta nostan esille epämääräisen vaihteensiirron. Ei ole esim. Toyotan tai Mercedesin tasoa, mutta on se sentään parempi kuin Focus II:ssa.

        No eipä ole kyllä koskaan sattunut käsiin fordia jossa vaihteet takeltelisi...


      • C180 Kompressor
        noinkohan.... kirjoitti:

        No eipä ole kyllä koskaan sattunut käsiin fordia jossa vaihteet takeltelisi...

        No eihän se sitten ole mahdollista, jos kerta sinulle ei ole sellaista sattunut.


      • noinkohan...
        C180 Kompressor kirjoitti:

        No eihän se sitten ole mahdollista, jos kerta sinulle ei ole sellaista sattunut.

        Onhan se mahdollista, mutta se ei taatusti ole Fordin ominaisuus.

        Ettei vaan juuri juhannuksen alla koeajetun focuksen takakontissa olisi ollu nestekaasupullo, joka siellä vähän kolahteli...


      • C180 Kompressor
        noinkohan... kirjoitti:

        Onhan se mahdollista, mutta se ei taatusti ole Fordin ominaisuus.

        Ettei vaan juuri juhannuksen alla koeajetun focuksen takakontissa olisi ollu nestekaasupullo, joka siellä vähän kolahteli...

        Takakontissa oleva nestekaasupullo aiheuttaa vaiheiston takeltelua? Herää pahvi.

        Minä tässä kommentoinkin oman Focus II:n, lukuisten työajossa olleiden Mondeoiden ja em. Focus III:n perusteella. Mielestäni Fordin vaihteensiirto ei ole muutaman muun automerkin tasolla.


    • joopa joo

      Mitähän autoa olet käynyt ajamassa.

      Meillä vaihdettin edellisen mallin Focus tähän uuteen ja uusi on selvästi parepi ajaa ja huomattavasti hiljaisempi kuin edellinen.

      Ei meillä vaan ole kuulunut mitään pamauksia tai kolahduksia.

      • aloittaja.

        Käyppäs vaan kokeilemassa niin olen myös varma että kolahtaa kun kiihdytät "rivakasti ykkösellä ja vaihdat nopeasti kakkoselle.


      • höpö höpö
        aloittaja. kirjoitti:

        Käyppäs vaan kokeilemassa niin olen myös varma että kolahtaa kun kiihdytät "rivakasti ykkösellä ja vaihdat nopeasti kakkoselle.

        Tuolainen löytyy omasta pihasta...

        Pitäs löytää se sama auto jolla sinä ajoit, siinä oli varmaan joku vika.

        Autossa ei ole tuollaista ominaisuutta.


      • noinkohan....
        aloittaja. kirjoitti:

        Käyppäs vaan kokeilemassa niin olen myös varma että kolahtaa kun kiihdytät "rivakasti ykkösellä ja vaihdat nopeasti kakkoselle.

        Ehkä et ole enne saanut käsiisi noin rivakkaa autoa?

        Peräkontissa oli varmaan nestekaasupullo joka kolaheli rajuissa kiidytyksissä.


    • Joo kokeilin omallani juuri äsken eikä kolissut.
      Etkö huomannut vastauksia, niissä kerrotaan että ei kolise.
      Olisi ehkä syytä uskoa jo.

    • kaitsu61

      Kyllä juuri vaihtamani Ford Focus 1,6 125 hv vuosimalli 2012 on tosi hyvä ajaa ohjaus on kuin unelma ja vaihteet menee hyvin loksahtamatta.Tiukissa mutkiss tosi hyvä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe