Hmmm... en tiedä kuuluuko tänne foorumille, mutta eilen säikähdin, kun ennen niin nätisti leikkinyt 5-kuukautinen narttupentumme (seiskarinkoira) rähähti kaikille koirapuistossa tapaamilleen koirille. Ensin samanikäiselle seropille, sitten samankokoiselle vanhemmalle nartulle (joka rähähti taatusti pentumme yritettyä nousta selkään leikkimään) ja vielä mäyräkoiraherralle, joka kuulemma oli aina herrasmies pennuille.
Taiis olla paha pävä? Mitään muutakaan selitystä en keksi.
Miten lopetatte tällaisen tilanteen? Itse nappasin tyttöä niskasta kiinni ja sivumpaan, otin pään käsien väliin ja totesin muutamaan kertaan painokkaasti "hyi olkoon".
Pidin paikoillaan hetken ja päästin sitten leikkimään ja juoksemaan. Välillä leikkikin ihan nätisti! Koirakokemusta tytöllä on isoista ja pienistä leikkikavereista, nartuista ja uroksista.
pentu rähisi koirupuistossa
8
880
Vastaukset
- Minä2
Tuon ikäisellä pennulla on vähän isot luulot itsestään ja en itse kyllä veisi koirapuistoon sitä, vaan johonkin tottelevaisuuskoulutuksen penturyhmään. Siellä opitaan oikeaa suhtautumista ja käyttäytymistä muita koiria kohtaan. Koirapuistoon sitten hieman vanhempana, kun on vähän aikuistuttu. Meillä ainakin näin.
- Pikkuhaukku
...alkaen ensi viikolla. Nätisti kaveri
on leikkinyt tähän asti, ja silloinkin
yhden haukun kanssa kerrallaan.
Koirapuisto nyt vaan on turvallisempi
tapa leikittää, kun on aitaa ympärillä:)
Hihnassa en anna tytön seurustella.
Meillä kotonakin ollaan leikitty koirukaverien kanssa. - Nenna
Pikkuhaukku kirjoitti:
...alkaen ensi viikolla. Nätisti kaveri
on leikkinyt tähän asti, ja silloinkin
yhden haukun kanssa kerrallaan.
Koirapuisto nyt vaan on turvallisempi
tapa leikittää, kun on aitaa ympärillä:)
Hihnassa en anna tytön seurustella.
Meillä kotonakin ollaan leikitty koirukaverien kanssa.Itse taas suosittelen, että viet jatkossakin pentua koirapuistoon ettei se "vieraannu" muista koirista.
Koirasi on siinä iässä, että hälle alkaa tulemaan itsevarmuutta joten hän alkaa uskaltaa koittelemaan muiden koirien kanssa kuka on pomo, eikä automaattisesti alistu enään =)
Älä mene koirien väliin selvittelemään välejä, vaan anna koirien omalla tavallaan setviä tilanne.
Jos omistaja menee väliin koira voi pitää sitä alistumisena, jos hänet väkisin revitään tilanteesta pois ja kärsii siitä.
Koirakoulu on hyvä, kunhan muistat tehdä harjoituksia päivittäin pennun kanssa.
Mielestäni voisit myös antaa koiran tottua hihnassakin seurustelemaan muiden koirien kanssa.
Tietenkään ei tarvitse joka vastaantulevaa koiraa moikata, ainoastaan silloin kun sinä päätät.
Koiraa on hyvä totuttaa monenlaisiin tilanteisiin jottei siitä tule arkaa. - Judd
Nenna kirjoitti:
Itse taas suosittelen, että viet jatkossakin pentua koirapuistoon ettei se "vieraannu" muista koirista.
Koirasi on siinä iässä, että hälle alkaa tulemaan itsevarmuutta joten hän alkaa uskaltaa koittelemaan muiden koirien kanssa kuka on pomo, eikä automaattisesti alistu enään =)
Älä mene koirien väliin selvittelemään välejä, vaan anna koirien omalla tavallaan setviä tilanne.
Jos omistaja menee väliin koira voi pitää sitä alistumisena, jos hänet väkisin revitään tilanteesta pois ja kärsii siitä.
Mielestäni voisit myös antaa koiran tottua hihnassakin seurustelemaan muiden koirien kanssa.
Tietenkään ei tarvitse joka vastaantulevaa koiraa moikata, ainoastaan silloin kun sinä päätät.
Koiraa on hyvä totuttaa monenlaisiin tilanteisiin jottei siitä tule arkaa.Koirapuisto on minustakin oikea paikka opetella, kuinka muiden koirien kanssa pärjätään. Koulutuksessa kun on aina ihminen vierellä, ei se ole koirien aitoa sosiaalista toimintaa.
Pentujen kuuluukin "kukkoilla" - kunnes tulee vastaan tilanne, jossa joku ottaa siltä luulot pois. Normaali laumakäyttäytyminen ja oikeanlainen suhtautuminen muihin koiriin edellyttää, ettei ihminen ole siinä välissä sotkemassa.
Tottelevaisuuskoulutus on paikallaan ja usein koira itsekin nauttii siitä, mutta sillä on ihan eri tavoitteet ja tarkoitus. - ---
Judd kirjoitti:
Koirapuisto on minustakin oikea paikka opetella, kuinka muiden koirien kanssa pärjätään. Koulutuksessa kun on aina ihminen vierellä, ei se ole koirien aitoa sosiaalista toimintaa.
Pentujen kuuluukin "kukkoilla" - kunnes tulee vastaan tilanne, jossa joku ottaa siltä luulot pois. Normaali laumakäyttäytyminen ja oikeanlainen suhtautuminen muihin koiriin edellyttää, ettei ihminen ole siinä välissä sotkemassa.
Tottelevaisuuskoulutus on paikallaan ja usein koira itsekin nauttii siitä, mutta sillä on ihan eri tavoitteet ja tarkoitus.Mun mielestä ei kannata myöskään mennä väliin. Siinä on vaarana aina se että kun alat torumaan pentu se raukka ei tiedä miksi sitä torutaan. Pahimmassa tapauksessa yhdistää torumisen johonkin mitä se tekee oikein tms.
Ei mitään aihetta huoleen ja hyvä homma että viet pentua muiden koirien kanssa leikkimään - Pikkuhaukku
Nenna kirjoitti:
Itse taas suosittelen, että viet jatkossakin pentua koirapuistoon ettei se "vieraannu" muista koirista.
Koiraa on hyvä totuttaa monenlaisiin tilanteisiin jottei siitä tule arkaa.Minusta oli pakko mennä väliin.
Koirani murisi ja rähisi todella vihaisesti
ja käytti myös hampaitaan.
Vaikka välienselvittely ei olisi minua haitannut,
se olisi haitannut varmasti toista pentua.
Ja olen ymmärtänyt myös, että laumanjohtajan
ominaisuuksiin kuuluukin vetää peli poikki;
ottaa koira pois tilanteesta ja jäädä hetkeksi väliin
seisomaan tai istumaan.
Johdonmukaisuutta taas on mielestäni se,
että hihnassa ei seurustella eli leikitä tai
nuuhkita toisia koiria. Vielä kun saisi fleksinomistajat
käyttämään vekottimensa jarrua!
- Rotku
On mahdollista, että koirasi rähjäsi, koska koki olonsa turvattomaksi ja pelokkaaksi aikuisten koirien kanssa. Torumisesi siinä tilanteessa vain pahentaa asiaa.
- LuLu-92
No se on hyvä, että veit sitä koirapuistoon, koska sen pitää saada tutustua muihin koiriin, koska muuten se tulee aikuisena *luultavasti* pelkäämään koiria. Sinun pitää totuttaa se muihin koiriin & vie se koirakouluun niin saat opetettua sitä ammattilaisten seurassa jotka osaavat antaa parempia neuvoja, kun me netti ``olennot´´. Kun koirasi rupesi murisemaan niin se yritti luultavasti pelotella toista, koska luuli itteensä vahvaksi, mutta pelkäsi itse kuitenkin hieman aikuisempaa koiraa, koska se saattoi näyttää aika hurjalta näyltä koiranpennullesi, mutta ei meille ihmisille.
Meilläkin on koira, mutta sitä ei saa viedä ulos lenkille tai muuta, koska se ei saa saada huonoja vaikutuksia toisista koirista....esim: jos joku musta koira tulee sen luo & rupee haukkuu & murisee & tulee lähemmäs niin se meijän pentu muistaa aina mustat koirat VAARANA!!! ET KIVA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2011398Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463944Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133130Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1332447Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin902140Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961791Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3061068Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18845Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143775- 53719