Heippa!
Lasitetulla parvekkeellani on erilaisia kukkia ja kasveja, joiden haluan selviytyvän, kun olen viikon pois kotoa.
Olisiko teillä vinkkejä, miten voisin kastella kasvejani loman aikana?
Olen kuullut esimerkiksi siitä pullokastelusta... Ja myös sellaisesta, että vatiin laitetaan vettä ja kevytsoraa, ruukut sitten sinne vatiin. Mutta kuinka paljon sitä vettä sinne vatiin sitten laitetaan?
Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Kasvien ja kukkien kastelu loman aikana?
5
4480
Vastaukset
- Toinen kerta
Mä leikkaan chifonetista jotain viissenttiä leveitä suikaleita, laitan ne kaksin kerroin kukkaruukkuun mullan ja ruukunreunan väliin syvään, veitsi on hyvä työkalu tässä. Toinen pää sitten pesuvatiin missä tietenkin on vettä.Kukat tähän pesuvadin ympärille. Kastelen kukat kunnolla tätä ennen. Kukka vetää nauhasta itseensä nestettä. Viikko oltiin poissa ja kukkien mullat olivat kosteat. Ikkunalla tein saman jutun vaasiin vettä ja siitä nauhat kukkiin. Toimi muuten mutta vettä oli liian vähän oli haihtunut kaikki. Vaikka oli varmaan toista litraa. Vettä tarvitsee siis olla reilusti että varmaan riittää. Kukat imee sen minkä tarttee eivätkä likoa vedessä.
- ei kulje järki ?
Testaa etukäteen viikon verran veden riittävyys, sillähän siitä pääset.
- Pienpuutarhuri
Pullokastelu on minun mielestä paras. Ja kun vielä valitsee isot limsapullot ja siihen sopivat "nokat".
Kun olet asettanut pullot nokkaineen multaan, niin puhkaise neulalla reikä pullon pohjaan jotta pulloon ei jää painetta, vaan ilmaa.
Minä olin unohtanut puhkaista yhdestä pullosta reiän ja kun tulin viikon päästä kotiin oli pullo kamalan näköinen ja täynnä vettä ja kasvini ilman vettä.- Teemu5
Minä käytän lasipulloja. Multa kuivuessaan päästää ilmaa pulloon jolloin vesi pääsee alas multaan. Eli mullan kosteustaso säilyy kasvin kulutuksen mukaisesti. Sinun mallissasi vesi tulee painovoimaisesti, eli kasvi voi helposti hukkuakin. Joskus kokeillessani tuon huomasin.
- muukeino
Sama kokemus tuon nauhan kanssa, kukka todella oli läpi märkä ja alunenkin vettä täynnä.Ei hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa813548Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.282362Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1392001Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus171606- 631244
Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631217Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501062- 59903
Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää73898- 77879