Ei pahaa sanottavaa.

diggiloo

Opelista harvoin kuulee mitään pahaa sanottavaa niinkuin esim bemareista, skodista tai muista kansan suosikki autoista. Opel taitaa merkkinä olla aika "sukupuolineutraali" ja ei herätä paljon närää!

10

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän oli

vuosituhannen vaihteen suomalasiten suosikkiauto, mutta GM tyri laaduttomalla tuoteellaan silloin opukan markkinat ja myynti romahti. Siitä ei olla noustu uuteen kukoistukseen. Mullakin oli -99 Astra, joka oli täydellinen pohjanoteeraus vikoineen. En ole vieläkään unohtanut tuota elämäni huonointa autoa.

• D.loo

En ajatellut nyt ihan historic mielessä vaan tätä päivää. Vaikka joka toisessa uudessa opelissa lukee "turbo sitä tai tätä" harvoin saa mistään lukea että taas joku m_ _ _ _u opelkuski liikenteessä kuten monen muun merkin kohdalla pätee.

• ex-fordisti
        D.loo kirjoitti:

En ajatellut nyt ihan historic mielessä vaan tätä päivää. Vaikka joka toisessa uudessa opelissa lukee "turbo sitä tai tätä" harvoin saa mistään lukea että taas joku m_ _ _ _u opelkuski liikenteessä kuten monen muun merkin kohdalla pätee.

Mulkut ei osta opelia. Mediassa ei auton merkkiä mainita, jos kyseessä ei ole BMW.

• astraaliksi

oi, kerrotko nimimerkki "sehän oli", mitä kaikkia vikoja 99-opelIssasi oli. Itsellä vuotta nuorempi astra, joka ollut viaton. poljetko astraasi kuin naapurin emäntää tai kuin tulpatonta mopoa ( vaimoasi ).

• Olisi vissiin

pitänyt polkea juuri kuten leikkisästi kuvasit, mutta kun olen auton kanssa vähän maltillisempi. No, siitähän on kauan kun tuo opeli meillä oli. Ainakin takajarrut olivat jatkuvasti laahaustilassa ja niinpä takajarruremontti tuli sopivasti takuuajan jälkeen. Sähkövikaa - muistaakseni jonkin sortin ohjausyksikkö (kallis), jonka takia auto oli kolme vrk Metro-Autossa. Kas kun tietenkään Suomessa ei ollut sopivia osia varastossa. Auto luuli -25 asteessa, että nyt on helle ja flekti lauloi iloisesti Lapista palatessamme (hiukka holotna olo kabiinissa). Valoumpiot edessa höyrystyivät ja ne piti vaihtaa ennen aikojaan. Ylipäätään huonot mielikuvat ko. merkistä - ei montaakaan huoltoväliä ilman Metro Auton pikahuollossa käyntiä. 120 tkm:ssa meni opukka kiertoon. Tällä kertaa toimiampaan merkkiin. Ai niin. Menihän Opelista ohjausvaihdekin p.skaksi...

• Väde
        Olisi vissiin kirjoitti:

pitänyt polkea juuri kuten leikkisästi kuvasit, mutta kun olen auton kanssa vähän maltillisempi. No, siitähän on kauan kun tuo opeli meillä oli. Ainakin takajarrut olivat jatkuvasti laahaustilassa ja niinpä takajarruremontti tuli sopivasti takuuajan jälkeen. Sähkövikaa - muistaakseni jonkin sortin ohjausyksikkö (kallis), jonka takia auto oli kolme vrk Metro-Autossa. Kas kun tietenkään Suomessa ei ollut sopivia osia varastossa. Auto luuli -25 asteessa, että nyt on helle ja flekti lauloi iloisesti Lapista palatessamme (hiukka holotna olo kabiinissa). Valoumpiot edessa höyrystyivät ja ne piti vaihtaa ennen aikojaan. Ylipäätään huonot mielikuvat ko. merkistä - ei montaakaan huoltoväliä ilman Metro Auton pikahuollossa käyntiä. 120 tkm:ssa meni opukka kiertoon. Tällä kertaa toimiampaan merkkiin. Ai niin. Menihän Opelista ohjausvaihdekin p.skaksi...

Aika tutulta kuullostaa nuo kokemuksesi Opelista. Sääli, sillä ne on hyviä ominaisuuksiltaan mutta vikaantuvat liian usein. Jopa pösö on varmempi.

• kekkusi
        Väde kirjoitti:

Aika tutulta kuullostaa nuo kokemuksesi Opelista. Sääli, sillä ne on hyviä ominaisuuksiltaan mutta vikaantuvat liian usein. Jopa pösö on varmempi.

Diesel safiran mittarissa vähän yli 500tkm.
        korjaamaan jouduttu tähän mennessä yksi pyörän laakeri, maf ja ykk-anturi, ja termostaatti vaihdettu 2 -kertaa. Lisäksi korjasin taka-ovien johtosarjat itse.
        Muut huollot tietysti päälle mm. jarrut uusittu pari kertaa luonnollisen kulumisen vuoksi.
        Täyspaska vai halvat kilometrit, no jokainen voi verrata itse.

• Mistä ihmeestä
        kekkusi kirjoitti:

Diesel safiran mittarissa vähän yli 500tkm.
        korjaamaan jouduttu tähän mennessä yksi pyörän laakeri, maf ja ykk-anturi, ja termostaatti vaihdettu 2 -kertaa. Lisäksi korjasin taka-ovien johtosarjat itse.
        Muut huollot tietysti päälle mm. jarrut uusittu pari kertaa luonnollisen kulumisen vuoksi.
        Täyspaska vai halvat kilometrit, no jokainen voi verrata itse.

Opelin laadun heittely voi johtua?

• pakko saada

niin kyllä kaikki valkoiset urheiluatutot ja alfa-romeot on joko naisten tai homojen omistuksessa - ooppeeliakin saattaa joku häkani polkea mutta kyllä bemari-volvo akselilta löytyy ne tosi uroot.

• jeps..

Opelin laatu on parantunut ja varmasti samalla myös maine. Uusimmat mallit varsin laadukkaita. Ongelma vain se, että opelin keski-ikä tuolla liikenteessä taitaa silti olla vielä hyvin vanhaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe