On Ukon juhla.

Tapio.

Suomalaisten on taas aika muistaa vanhaa Jumalaansa kuten esi-isänsä ovat tehneet ja kuten jotkut harvat valveutuneet Suomalaiset tekevät tänäkin päivänä.

Juhannus nimenomaan oli Ukon juhlan aika. Tähän tungetteleva ristin kirkko vain asetti oman Johannes kastajan päivänsä.

Muistakaa Ukko Ylijumalaa niin se tuo teille menestystä vuodeksi eteenpäin.

14

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anttikristua

      Totta virkat , Ukko on itseasiassa kaikkien luotujen luoja !

      Tyhjä on sitä Mehmettien ja muiden esm, Paavilaisten muuta toitottaa !

    • Väärin.

      Muinaissuomalaisilla ei ollut niitä jumalia, joita Kalevalassa on. Ne ovat Lönnrotin keksintöä. Muinaisilla oli jumalina mm. Äkräs ja Pellonpekko. Hanki tietoa.

      • Itse olet väärässä

        Ukko ei ole Lönnrotin keksintöä. Jumalaa on Suomenniemellä aina kutsuttu Ukoksi.

        Jopa Jahve sai nimen ukkojumala. Tämä antoi myös muinaisuskonnolle sijaa menneinä vuosisatoina koska kun Suomalainen puhui Ukosta saattoi vaikka pappi luulla puhuttavan jahvesta vaikka toisin oli.

        Että tietoa on kyllä hankittu.


      • Rauni tietää

    • aina tuonut surua

      Tuosta Ruotsalaisten "herraskansan" keski-aikaisesta uskonnosta pitäisi päästä jo 2000 luvulla eroon.

    • iso ukko

      Ja kun akkasi taas seuraavan kerran nimittelee sinua ukoksi, voit olla tyytyväinen siihen, että arvot ovat tanakasti kohdallaan.

    • Järki päässä

      Väkivallalla ja pakolla se kristinusko tännekin tuotiin, että turha aina moralisoida muslimeita samaisesta toiminnasta...

      Minä uskon Ukko Ylijumalaan ja luontoon, en mihinkään sairaaseen pakotettuun kristinuskoon.

      • teologistikko

        Ihan ok tuo, ei siinä mitään, mutta sinun kannattaisi kuitenkin valita, uskotko Ukkoon vai luontoon. Molempiin uskominen on lähtökohtaisesti ristiriitaista.


      • Järki päässä
        teologistikko kirjoitti:

        Ihan ok tuo, ei siinä mitään, mutta sinun kannattaisi kuitenkin valita, uskotko Ukkoon vai luontoon. Molempiin uskominen on lähtökohtaisesti ristiriitaista.

        Ukko ylijumala ja muut suomalaisten muinaiset jumalat ON yhtäkuin luonto, sitä tarkoitin.


      • teologistikko kirjoitti:

        Ihan ok tuo, ei siinä mitään, mutta sinun kannattaisi kuitenkin valita, uskotko Ukkoon vai luontoon. Molempiin uskominen on lähtökohtaisesti ristiriitaista.

        Näistä uskonasioista: kumpaa yleensä voi rukoilla? Eikö rukoileminen ole aikalailla sääntö? Ihminen lähestyy kiittäen tai pyytäen jumalaksi käsittämäänsä.


    • .....

      Alkaa Ukon juhla kääntyä ehtoopuolelleen. No Ukkoa tuli muistettua ja maljat juotua.

    • ei muuta uskoa

      Aurinko on ikiaikainen Jumala, sen kierto määrää, milloin kesä taikka talvi.

    • Meidän Jussi, levoton pussi.

    • "ukko ylijumala" eli perkele

      Perkele eli saatana on valheiden isä joka haluaa hukuttaa kaikki helvettiin.

      Jeesus Kristus on ainoa tie taivaaseen.

      Mikään synti ei pääse taivaaseen: synneissään kuolleet joutuvat ikuiseen kadotukseen.

      Jeesus sovitti Golgatalla koko maailman synnin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, istuu Isän oikealla puolella ja tulee pian takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

      Tehkää parannus ja ottakaa uskossa vastaan Jeesus Herraksenne ja Vapahtajaksenne, niin teistä tulee Jumalan lapsia ja saatte ikuisen elämän.

      Seuratkaa Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Lukekaa Raamattua se on Jumalan Sana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe