Miten oppia luottamaan ihmisiin?

I need help

En vain uskalla/pysty puhumaan tunteista, ongelmista ym.
Johtuukse et en luota ihmisii? Tukahdutan tunteet puhumalla mieles itekseni tai tanssimal. Mitä tehä???

7

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmakasa

      puhumalla tunteista tai ongelmista toisen kanssa,on yhtäkuin oman heikkouden tunnustamista,ja se ei välttämättä ole helppoa,ainakaan miehelle.Ei siinä muu auta kun rohkeasti puhumaan jollekkin jolla on vaitiolovelvollisuus,eli ammattilaisen pakeille vaan.Itseäni ainakin tuska helpottaa kun pääsee jollekkin avautumaan omista ongelmista(ja niitähän riittää).Siitä se luottamus kehittyy pikkuhiljaa.Itsekkin olin puhumatta ongelmistani vuosia,mutta sitten olo kävi niin tukalaksi ja oli pakko avautua,nyt en enää häpeä puhua asioista.

    • 13+13

      Sama vika minulla, joten en osaa neuvoa. Paljon tulee puhuttua yksin. Liikunta ja alkoholi auttavat myös. Ammattiauttaja olisi varmaan paikallaan, koska ihmiset eivät tykkää kuunnella ainakaan toisten huolia muuten vaan. Näin on asiat, vaikka olen nainen ja naisillahan aina sanotaan olevan tukiverkostonsa. Ei vaan ole.

    • Gaia 1234

      opettele luottaamaan itseesi, oppimalla tuntemaan itsesi ja kunnitoittamalla / kuuntelemalla tunteitasi.

    • hartsakasiviis

      naisiin ei oo luottamista. Naiset on valehtelijoita.

    • suosittelen

      Sama täällä. Puhuminen tunteistaan, ajatuksistaan, huolistaan ja murheistaan on äärimmäisen vaikeata. Sukulaisille ei halua puhua koska ne kärjistää asioita ja levittää suvun sisällä vaikka kuinka olisi kertovinaan luottamuksella vain yhdelle, esim. omalle äidille.
      Naispuolisille kavereille ei halua kertoa koska on huomattu että useimmat naiset on juoruilijoita ja jos välit menee vaikka 5v. myöhemmin, kaivetaan taatusti kaikki esiin ja juorutaan koko kylälle. Kosto on suloista, niinhän sitä sanotaan.
      Miehiä ei kiinnosta yleensäkään vakavat juttutuokiot jotka ei liity mitenkään heihin.

      Psykologin puoleen itsekin käännyin kun asiat menivät jo liian vakaviksi.

    • aikanainen

      ehkä täällä anonyymisti voi myös purkaa tunteitaan, kun muistaa olla ottamatta liian vakavasti purkauksista saatavaa palautetta, mutta oikeesti on luottamuksenkin arvoisia ihmisiä, joita ystäviksi kutsutaan

    • tyhmääei taluteta

      Tiedän että yksi kaverini kaveri kirjoittaa täällä suurimmaksi osaksi trollailut...koska hänellä ei ole muuta elämää kuin kiusata ihmisiä täällä...luulen ettei hänellä ole kaikki kotona ja hänellä ei ole paljon kavereita, koska tyttöystävä kieltää menemästä häntä hänen omien ystävien kanssa, luulen että hänestä on tullut katkera omassa suhteessa ja hän on kateellinen toisien suhteille, miksi muuten hän kirjoittaisi iin negatiivisiä trollauksia ja yrittää kaikella pilata muiden suhteet, tiedoksi hän ei siihen pysty, tuhlaa omaa elämää täällä netissä ja siksi häntä sääli enään, raukka parka nuori mies joka istuu koneen ääressä ja pakkomielle keksiä muista juttuja ja mielikuvitus hänellä laukka lujaa, hän on perillä netin kautta muiden elämästä, koska hän osaa nämä niksit ja hän tietää mitä kirjoitan netissä,mutta se olen tehnyt että kirjoitanko totta...juuri sen takia että tuo osaa seuraa minua ja juttuja...itseasiassa olen leikkinyt kirjoituksieni kanssa täällä ja katsonut että aina tuo sama tyyppi vastaa mulle...tiedän että häntä kiinnostaa muiden asiat ja siksi hän ei soita ystävilleen koska netistä hän lukee asiat, siksi kirjoitan valheellisia asioita nettiin, hän ei ole perillä asioista, hän luulee olevan ja uskoo niihin, hän elää valheessa tällä hetkellä asioista, ja huomasin kun kokeilen eri stooreja niin hän heittääkin ne negatiiviseksi, ja jos heitän positiivistä, hän alkaa innolla keksimään miten pilata se iloisuus, joten näin tämä tyyppi on paljastunut minulle, vain ystäväni tietää asiat tällä hetkellä, ei edes puhelimen kautta vaikka tiedän että tällä tyypillä on sekin mahdollisuus kuunnella,niin olenkin ollut näppärä ja jutellut todelliset asiat ulkona kaverini kanssa ilman kännyköitä, niin antakoot tuolle trollille elää valheessa vain.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe