Dysforinen mania

sitruuna_

Olen ollut pidempään syvässä depiksessä ja täysin voimaton. Nyt pidemmän ajan jälkeen on alkanut tulla virtaa muttei positiivista, euforista vaan enemmänkin tuntuu, että pää on "painekattila" ja koen raivoa. En räjähdä ulospäin mutta pikkuhiljaa oon pisteessä ettei se vaan enää pysy sisällä.

Tämä on siksi pelottavaa, etten koskaan ole ollut tälläinen. Oon ollut hypomaaninen ja silloinhan on vain yhtä hymyä mutta tämä on toinen juttu kun pää räjähtää olemattomista asioista! Hyvää tässä on, että jaksa urheilla ja saan asioita tapahtumaan mutta olotila on järkyttävä ja haluaisi lähinnä viillellä tai jollain vahingollisella tavalla purkaa oloaan ja en ole siis teini enää!!

13

2037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireisiin kyllästyny

Olisko sekamuotoista tai sitten ns. raivohypoa? Ihan helvettiä joka tapauksessa. Tällä hetkellä sama menossa. En pysty nukkumaan kunnolla ja kaikki asiat ottavat päähän.

• Sitruuna_

Mulla ei ole diagnosoitu edes biboa johtuen varmaan siitä kun depistä on kestänyt pitkään ja en ole vastannut kyselyihin ns. vauhdikkaammista kausistani koska olen ajatellut vain olevani tavallista paremmalla tuulella ja en nyt hirveän pahasti ole kerännyt ongelmia ym. Lisäksi depikseen aloitettiin lamictal, liekö sit mullakin tasoittunut oloja.

Joka tapauksessa en ole ikinä kokenut tällaista ja en kestä sekuntiakaan enää!! Pää räjähtää. En tiedä itkiskö, nauraisko vai potkisiko seiniä tai omaa päätä jos se olisi mahd.

Auttaako tähän mikään!!?! Voi ******** (kiroilua)

• Sitruuna_
        Sitruuna_ kirjoitti:

Mulla ei ole diagnosoitu edes biboa johtuen varmaan siitä kun depistä on kestänyt pitkään ja en ole vastannut kyselyihin ns. vauhdikkaammista kausistani koska olen ajatellut vain olevani tavallista paremmalla tuulella ja en nyt hirveän pahasti ole kerännyt ongelmia ym. Lisäksi depikseen aloitettiin lamictal, liekö sit mullakin tasoittunut oloja.

Joka tapauksessa en ole ikinä kokenut tällaista ja en kestä sekuntiakaan enää!! Pää räjähtää. En tiedä itkiskö, nauraisko vai potkisiko seiniä tai omaa päätä jos se olisi mahd.

Auttaako tähän mikään!!?! Voi ******** (kiroilua)

Raivohypo voisi kuvata fiiliksiä. En o tosin kuullut sellaisesta.

Tekis mieli huutaa tai raivota mutta ei se nyt ilman syytä ole ihan kohdallaan! Olo on sietämätön.

• fdshgtfrhs

Mulla on tuota vihaa... bentsoja siihen otan tällä hetkellä. Tuo viha voi liittyä (hypo)maniaan tai sitten sekamuotoiseen. Mulla on pari mielialantasaajaa mutta vieläkin viha puskee yli. Psyk.sairaanhoitaja kehoitti vaan ottamaan niitä bentsoja.
      Tuo viiltelytunne on tuttu kanssa.

• huisia

Miksi sulkeet hypon kohdalla? Josko henkilö itse ymmärtää pelkäävänsä tilannetta, jossa kokee olevansa "kontrollia vailla", ei tilanne ole kamalan paha. Itse olen "raivo maniassa" laittanut keraamisen leipäveitsen rintalastaani vasten ja pyytänyt ex-miestäni juoksemaan päin. Tätä edellisellä kerralla hakkasin kädestäni kaksi luuta poikki seinään. Mitään muistikuvia näistä ei ole. Lamotrigin (ja SSRI- sekä SNRI estäjien lopetus) auttoi. Lisäksi Ketipinor ja Temesta auttamaan pahimpien yli. Bipo ei ole hallitsematon tila. Pitää myös muistaa, että tätä sairautta on yhdeksää eri muotoa, eli psykiatri on se, jonka luota saat vastauksen maniaan ja masikseen.

• Sitruuna_

Kiitti vastauksistanne. Bentzo tuntuu tosiaan rauhoittavan oloa ja ajatuksia kun tuntuu et menee sata ajatusta sekunnissa!! Oireet alkoivat muutamia kuukausia sitten ja tuntuvat vain voimistuvan. Jos joku pudottaa nuppineulan niin koen RAIVOA pään sisällä siitä "metelistä" suurinpiirtein. En tosiaan KESTÄ tätä oloa enää kovin pitkään. Hetkellisesti helpottaa ja saatan olla oikein hyvillä fiiliksillä. Kunnes taas hirveä ahdistus, epätoivo ym.

Voi hemmetti!!!!!!!!!!

• bubbo

Onko sulla lääkitystä/diagnoosia? Olisi varmaan aika tarkistaa se.

• Sitruuna_
        bubbo kirjoitti:

Onko sulla lääkitystä/diagnoosia? Olisi varmaan aika tarkistaa se.

On depis diagnoosi ja siihen lamictal, voxra, ketiapiini ja bentzoja lääkkeenä. Eikö lamictal pitäisi tasata oloja? mulle se on tosin määrätty depression hoitoon.

• erfhthjj
        Sitruuna_ kirjoitti:

On depis diagnoosi ja siihen lamictal, voxra, ketiapiini ja bentzoja lääkkeenä. Eikö lamictal pitäisi tasata oloja? mulle se on tosin määrätty depression hoitoon.

Lamictal auttaa enemmänkin bipon masennukseen. Joku valproaatti tai litium poistaa (hypo)maniaa ja raivoa. Mene ihmeessä lääkäriin kertomaan oireistasi. Ketiapiinia käytetään bipoon ja joillakin se auttaa hyvin.

• Sitruuna_
        erfhthjj kirjoitti:

Lamictal auttaa enemmänkin bipon masennukseen. Joku valproaatti tai litium poistaa (hypo)maniaa ja raivoa. Mene ihmeessä lääkäriin kertomaan oireistasi. Ketiapiinia käytetään bipoon ja joillakin se auttaa hyvin.

Pitää varmaan mennä. Pelottaa vaan nuo lamaavat lääkkeet ja mahdollinen diagnoosikin. Outoa, etten ole aiemmin kärsinyt tällaisesta, ihan ku uusi luonteenpiirre. Tuntuu vieraalle.

Pakko tehdä jotain. En kestä ihmisiä ja paikallaan ei pysty olemaan. Tekisi mieli satuttaa itseään, potkia vaikka seiniä ja huutaa!! Mutta kun ei voi. -kele.

• Vuoristoradalla

Raivohypo. KIITOS tästä uudesta nappiin osuvasta määrittelystä! :)
      Sopii niiiiiin hyvin tiettyihin olotiloihin. Kirjoitin tuosta just toiseen ketjuun.

BTW. Vähensin Ketipinorin annostusta. Seurauksena sekamuotoinen hypo (tai oikeastaan juuri tuo raivohypo). Mutta hyviä hetkiä on mukana, onneksi.

MUTTA: Suuri muutos oli se, että jaksaN keskittyä asioihin. Must tuntuu, että äo on kasvanut 50 pinnaa lääkkeen vähentämisen jälkeen. Muistan asioita paremmin, yhdistelen asioita järkevästi. Töissä olo muuttui ihan toiseksi. Ei enää selittelyjä, että unohdin, että en huomannut jne.

• Sitruuna_

Mielenkiinnosta niin paljon sul menee ketiapiinia? Itellä 50-100mg.

• Anonyymi

Olisi parempi kirjoittaa suoraan mania, eli rahan käyttämisen osaaminen mukaviin.

Ei ole parempaa puhemiestä kuin mania debressiivinen mies.
      Nadia on joka sormelle.
      Thaimaa myyntiin erinomainen.
      Rahan paino Kone vain voimaan saa psykiatria kuunnella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3317
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1889
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1723
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1581
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1443
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      94
      1365
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1351
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1304
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1257
    Aihe